Kittens gevonden, meet Frank en frey

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:26

Vanmorgen had mijn dochter een goede reden om te laat op de basisschool te komen. Onderweg met de auto naar school kwamen we nog geen 40 meter ver toen er iets op de weg lag. Aangezien ik niet graag met mijn wiel over dode beesten rijd, en het een smal weggetje is, ging ik langzaam rijden zodat ik met 1 wiel door het minibermpje kon. Maar hoe dichterbij ik kwam, hoe meer ik ging twijfelen wat daar nu precies lag. Tot het hoopje bewoog en een klein kopje naar ons omkeek.

Ik stopte de auto en liep naar het hoopje, er lagen 2 kleine kittens op de weg. Ze bleven liggen en waren wat slapjes en erg mager. Dus de kittens bij dochterlief op schoot en terug naar huis. Met wat water en vleesvoer, wat ze gelijk aanvielen, in een mandje en gauw kind naar school gebracht en paarden gedaan en weer vlug terug naar huis.

Het zijn 2 katers, ik gok een week of 4/5 oud. De oogjes zijn nog blauw.

Frey is Cypers met hoge witte sokken, die is het rustigste en was vanmorgen degene die gelijk naar me opkeek. Hij had 2 teken die ik net verwijderd heb..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Frank, Cypers, iets donkerder met lage witte voetjes, deze was vanmorgen het tamste maar heeft nu geblazen, gekrabd en gebeten in mijn vinger :') maar intussen heb ik hem zo vaak opgepakt dat het nu zonder morren gaat. Hij had geen teken maar wel mogelijk eens zijn borstbeen eens gebroken want dat voelt niet lekker. Hij heeft er geen last van.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn echt zo mager.

Inmiddels miauwen ze, geven kopjes en je hoort ze spinnen als je naar ze kijkt. Met name frey is erg luidruchtig en wil graag aandacht. Ze zijn aan hun 2e portie voer begonnen en zien er al iets gevulder uit, maar het gaat nog even duren voor ze er bovenop zijn.

Overleg met de da geweest over Frank, hij kan er nu toch niets aan doen en het is duidelijk genezen (Zit vast, geen abnormale bewegingen) en niet pijnlijk dus we bekijken het in een later stadium. Ze zijn helder qua blik, ogen en neus zijn schoon, dus eerst maar voeren en als ze ontwormt etc zijn en aangekomen dan gaan we voor een gezondheidscheck. Intussen houden we contact als er iets opvalt of niet goed gaat etc.

Het is niet de bedoeling dat ze blijven, dus met de tijd gaan we een leuk huisje voor ze zoeken. Dochter weet het maar het zal wel even zwaar vallen nog vrees ik :')

Vanavond gaan we even kijken of mijn poezels semi zorg, of opvoeding, willen doneren :') want met zulke kleintjes moet er wel een poezel bij als dat mogelijk is.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:32

Arme stumperds, fijn dat ze mogen aansterken bij jullie!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:33

Ooo wat een lieve hummeltjes...

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:36

Ghoh wat een lieve snoetjes... Gelukkig heb je ze gevonden en hopelijk redden ze het allebei.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:38

Ooooh wat een hummels. Lekker dat ze nu bij jou zijn.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:38

Och wat een schatjes <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:41

4-5 weken oud en dan al een gebroken en geheeld borstbeen. Da's niet zo'n beste start geweest. Fijn dat ze nu een poosje bij jou mogen wonen.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:41

Ach gut arme hummels. Ik begrijp mensen die zo iets op straat dumpen echt niet :n

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:47

Maflinger_S schreef:
4-5 weken oud en dan al een gebroken en geheeld borstbeen. Da's niet zo'n beste start geweest. Fijn dat ze nu een poosje bij jou mogen wonen.


Het kan ook een aangeboren vergroeiing zijn volgens de da of een breukje in de eerste dagen door bijv. een lastige bevalling of een onhandige moeder die hem een keer verkeerd heeft vastgepakt.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 15:50

We zitten in het buitengebied, dus het kunnen zowel gedumpte kittens zijn als kittens die uit het nest achter mama aangelopen zijn en daarbij verdwaald zijn. Dat zullen we waarschijnlijk nooit weten. Over dat weggetje rijden normaal alleen omwonende boeren en trekkers en we hebben veel roofvogels, dus ze hebben op alle fronten mazzel gehad vandaag.

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:07

Heb je nog gekeken of er meer katjes in de berm verscholen zaten oid? Vaak zijn nestjes wel groter dan 2, en als ze gedumpt zijn zou je er dus meer verwachten.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 16:09

Ibbel schreef:
Heb je nog gekeken of er meer katjes in de berm verscholen zaten oid? Vaak zijn nestjes wel groter dan 2, en als ze gedumpt zijn zou je er dus meer verwachten.


Ja ik heb rondgekeken toen ik ze vond en nog eens (miauwend) rondgelopen vanmorgen toen ik thuis kwam, niets anders gezien.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:10

Ach die zijn nog wel heel klein. Wat een geluk voor ze dat jij langs kwam

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:22

Knulletjes <3 Goed dat je ze hebt meegenomen. Ik kom wel op kittenbezoek :j

Anoniem

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:16

Ach de kleine sukkeltjes <3
Wat fijn dat je ze gevonden hebt.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 17:25

Frey weegt 285 gram en Frank weegt 336 gram. Ze hebben hoektanden en premolaren maar van de premolaren lijken de voorsten beter doorgekomen dan de achtersten, alsof die nog aan het groeien zijn. Wat basically wel kan kloppen met de gegokte leeftijd.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:30

Och toch <3 Wat fijn dat ze nu een mooi huisje hebben!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 13:50

299 en 372 vandaag, dus +14 en +36. Dat gaat dus wel lekker.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:53

Ahhhhh wat fijn dat jullie ze gevonden hebben.
Nu aansterken want ze zien er idd heel mager uit.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:08

Oohjee wat een hummeltjes. <3
Wat fijn dat je ze (tijdelijk) in huis neemt TS!

Ik heb afgelopen najaar ook zo'n zielig geval opgevangen.
Ze loopt hier nog steeds rond. :D

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:10

Agossie, kleine dingen! Fijn dat je je ze wil opvangen.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:38

Wat fijn dat je ze opvangt! Ik ga volgen.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kittens gevonden, meet Frank en frey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:56

Wat fijn dat jij ze gevonden hebt :)

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 20:33

Ik hou het op 4 weken qua leeftijd. Ze rennen nog niet en frank wast alleen de voorkant, frey wast zich nog helemaal niet. Ze zijn net gebadderd. Frey weegt nu 322 en Frank 439. Frank komt lekker aan :Y)

Ze zijn onmogelijk op de foto te zetten want ze komen gelijk hard spinnend naar je toe en willen alleen maar kopjes geven en geaaid worden. Ze zijn verhuisd naar een grote ren in het nachtverblijf van peach, die slaapt snachts graag binnen. Peach, bai en jps zijn overdag om en om vaak binnen. Dus ze hebben wat aanspraak en voorbeeld van volwassen katten. Het huis is niet bepaald kittenproof met een kleuter, baby, rollator, trippelstoel en rolstoel in huis :') maar wanneer mogelijk ga ik een poosje bij ze zitten en mogen ze lekker los rondhobbelen. Frank wil al wel een beetje spelen en probeert snelheid te maken.

Jps kwam gistermiddag met een buurkitten aan van een week of 6 of 7 oud. Een poesje, ook cypers grijs, maar duidelijk ouder, nog wel wat blauwig in de ogen. Deze kan al flink rennen en hij bracht haar later ook weer terug. Eerder deze week dachten we al een kitten bij hem te zien, maar we wisten het niet zeker. Ze zag er goed gevoed uit dus die zal vast ook nog lekker bij haar moeder aan liggen.

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan maken zo buiten, dat geeft misschien net voldoende afleiding :D

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 20:48

Dat werkt. Hier is gelijk duidelijk het verschil te zien. Frey was als eerste gewassen, die is nog niet veel verder dan handdoekdroog. Frank was daarna aan de beurt en die heeft zichzelf gedroogd na het handdoekdroog maken. Frey vond het dan ook niet grappig want buiten is het dan wel koud als je vacht nog wat vochtig is. Dus maar gauw weer warm naar binnen ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding