Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn nieuwe huistijgers Darice (Pers) en Charlie (MaineCoon)

 
Profiel   

Sinds deze week wordt mijn huis bewaakt door deze twee ware huistijgers :Y)

Darice is een perzische dame van ongeveer 4 jaar oud. Zij woonde tot deze week bij mijn vader en ik ken haar al van kleins af aan. Ze was altijd de kat van mijn moeder maar toen mama bijna 2 jaar geleden overleed bleef pap met haar achter en.. eerlijk is eerlijk.. hij kon er niet zoveel mee. Ook de vachtverzorging liet wat te wensen over, waardoor ze deze week, voordat ze bij mij kwam, eerst maar eens langs de kapper is geweest. Het ziet er nu misschien een beetje sneu uit, maar Darice zelf is heel blij dat ze uit de knoop is en nu mag het vachtje langzaam weer gaan groeien.

Zo is ze met haar vacht:
[ img ]

En dit is ze nu:
[ img ]

[ img ]

[ img ]



Omdat ik veel werk en sinds een tijdje alleen woon met mijn dochter (ik lig in scheiding), leek het me dan wel zo fijn dat Darice niet steeds alleen hoeft te zijn en dus hebben we een geweldig leuke jonge metgezel voor haar gezocht. Dat is Charlie geworden. Een 16-weken oud Maine Coon katertje. Het duurde even voordat hij zich een beetje thuis begon te voelen, maar éénmaal ontdooid, blijkt hij echt een heerlijke speelse boef te zijn met een heel open karaktertje.
De eerste dag, net uit de reismand:
[ img ]

[ img ]

En na een paar dagen wennen blijkt hij een aardige karate-kid:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dochter en ik zijn superblij met deze twee diertjes. Ze geven een hele welkome afleiding van alle toestanden op dit moment en we hopen dat ze net zo blij met ons zijn dan wij met hun <3 <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:16 



 
Profiel   

Tip van een mede- coon eigenaar: ga ze rauw voeren. Mijn kater heeft echt totaal geen klitten meer.

Bij de Pers weet ik niet of het werkt, volgens mij klitten die vachten sowieso nogal, maar bij de Coon werkt het prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:19 



 
Profiel   

Das een goeie, hij is rauw gewend en heeft dat ook van de fokker meegekregen. Ik heb er nu een beetje van alles staan omdat de pers het niet gewend is. Misschien kan ik ze er zo beide aan wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:25 



 
Profiel   

Dan gewoon lekker rauw blijven voeren, als ze het niet gewend zijn werkt het soms om er wat blikvoer doorheen te mengen, dan vinden ze het vaak wel lekker, of heel even in de magnetron (20 seconden of zo). Dan ruikt het namelijk lekkerder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 14:42 



 
Profiel   

Meen je dat? Magnetron? Dan zet ik zelf wel even een wasknijper op mijn neus hoor :oo <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 16:44 



 
Profiel   

Zeg, het gaat erom dat het lekker ruikt voor de katten, niet voor jou :')

Maar het werkt echt, en dan zo een Felix sausje erover. Doorslaand succes hier, meneer wenst nu alleen nog maar rauw eten. Maar niet zonder Felix sausje hahahahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 16:54 



 
Profiel   

Wat een knapperds!
Mijn oudere pers kon zichzelf niet meer onderhouden waardoor zijn vacht ook enorm ging verklitten en vilten, zodat ik ook niet meer mocht kammen of plukken omdat het hem zeer deed. Die heb ik ook deels kaalgeschoren in z'n laatste maanden, hij vond het heerlijk en is er best van opgeknapt toen!

Veel plezier met je pluizenbollen! Wbt het rauw voeren ben ik het wel mee eens, ik voer sinds kort mijn kitten rauw en het is hier een doorslaand succes. Gelukkig is die van mij een veelvraat en hoef ik het niet op te warmen haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 17:30 



 
Profiel   

Oh dat is wel fijn. Simba at Lotgering super goed, alleen de Kivo niet zo goed, en nu mix ik het met Almo Nature en een Felix sausje :P

Mijn kat is verder niet verwend of zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 18:02 



 
Profiel   

Ik hoop dat ik haar nu goed kan bijhouden zodat ze niet meer in knoop geraakt. Volgens mij bestaan er speciale kammetjes voor perzen toch, omdat ze zo'n ondervachtje hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 20:38 



 
Profiel   

Oei wat is Charlie mooi!! Prachtig dier en zo te zien word het een hele grote, veel plezier met ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 20:45 



 
Profiel   

Dank je wel, ik denk ook dat het een flink kereltje wordt. Wat ik zo leuk vind..hij is heel erg speels maar ik heb nog nooit een jonge kat gehad die zo zacht (zonder veel nagels) speelt als hij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 22:10 



 
Profiel   

Dat kan Simba idd ook heel goed. En dan opeens heeft hij scheermessen aan zijn pootjes }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 22:18 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik hoop dat ik haar nu goed kan bijhouden zodat ze niet meer in knoop geraakt. Volgens mij bestaan er speciale kammetjes voor perzen toch, omdat ze zo'n ondervachtje hebben?



Ik zou als ik jou was een trimsalon (waar ze ook katten behandelen) even navragen welke kammetjes je het beste kunt gebruiken.
Ik heb een abessijn en kan ook beter bepaalde borstels gebruiken.

Ze zijn wel erg leuk.
Lijkt net alsof je pers bontlaarzen aan heeft!

Wat rauw voeren betreft. Ik had er 2 die het absoluut niet bliefde. De abessijn krijgt wel gewoon rauw. Sinds een paar weken eten de anderen het ook soms. Het begin met restjes eten en nu krijgen ze af en toe wat rauw voer. Ik wil ze graag helemaal over hebben maar dat gaat niet door ziekte van een kat momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 22:30 



 
Profiel   

Goede tip, dank je wel, ik ga het vragen. Haha bontlaarzen, tja ik hoop dat ze gauw weer gewoon haar vachtje heeft :). Ze voelen zich inmiddels al lekker thuis en het gaat onderling ook goed. Als de kleine wat te brutaal wordt dan krijgt hij een waarschuwing maar stiekem vindt ze hem best wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-19 09:30 



 
Profiel   

Stoere huistijgers.

Mijn zusje heeft een kruising Maincoon x Ragdoll en die wil nooit meer iets anders.
Mijn vriendin zweert ook bij haar Maincoons.

Ik vind Maincoons vooral clowns. Net hondjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 10:54 



 
Profiel   

Maine Coons zijn zeker clowns :')

Ik wil ook nooit meer anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 11:08 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Dat kan Simba idd ook heel goed. En dan opeens heeft hij scheermessen aan zijn pootjes }>

Heb hier een sibeer dame die dat ook zo goed kan......auw... :')

Heb hier 2 fans van Almo nature. :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 11:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen