[VOLG]Uitbroeden:De magische,100% zwarte kip (Ayam Cemani)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:07

Blauwe plekken op een zwarte kip kon nog wel eens lastig zijn. Maar bij de gewone zie je dat wel.

Maar verder wel eens met hierboven, zelf opensnijden en kijken. Dat je ze niet durft te eten snap ik wel. Zelf zou ik ze denk ik verbrand hebben, mocht het toch een ziekte of gif zijn.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 21:14

Sorry ik wilde net zeggen; blauwe plekken of kneuzingen op een duidelijk zwart/grijze huid, gaat m niet worden denk ik :')

Sterke maag vwb bloed etc heb ik wel, alleen stank/sterke geuren, hmm, daar ben ik nogal gevoelig voor. Heb een enorm goede reuk (en smaak, al zeg ik het zelf), ondanks dat ik rook als een schoorsteen.

Heb wel de ouderwetse thocotholin in huis, tegen flinke verkoudheid. Drukke op je vinger en in ieder neusgat ff opsnuiven, komt t zo weer los :')

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:23

JoyCiej007 schreef:
Sorry ik wilde net zeggen; blauwe plekken of kneuzingen op een duidelijk zwart/grijze huid, gaat m niet worden denk ik :')

Sterke maag vwb bloed etc heb ik wel, alleen stank/sterke geuren, hmm, daar ben ik nogal gevoelig voor. Heb een enorm goede reuk (en smaak, al zeg ik het zelf), ondanks dat ik rook als een schoorsteen.

Heb wel de ouderwetse thocotholin in huis, tegen flinke verkoudheid. Drukke op je vinger en in ieder neusgat ff opsnuiven, komt t zo weer los :')


Weet inderdaad niet of je op een zwarte huid blauwe plekken ziet, ze zullen waarschijnlijk zowiezo minder zichtbaar /duidelijk zijn maar ik denk wel dat je wat zou kunnen zien.
Maar is voor nu toch even niet meer relevant. Laten we hopen dat jullie er ook niet achter hoeven te komen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG]Uitbroeden:De magische,100% zwarte kip (Ayam Cemani)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:28

Maar bij een vossen aanval zou je toch ook rumoer en paniek moeten horen denk ik?

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:31

Cayenne schreef:
Maar bij een vossen aanval zou je toch ook rumoer en paniek moeten horen denk ik?

Het was bij ons toeval dat er 1 kip herrie maakte maar een vos is een stille moordenaar volgens mij. Die kunnen een heel kippenhok afslachten zonder dat je wat hoort. Kippen zijn wat dat betreft ook stom dat ze in de nacht gewoon blijven zitten. Je kunt ze dan zo pakken.

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: [VOLG]Uitbroeden:De magische,100% zwarte kip (Ayam Cemani)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 15:55

Wij wonen zelf heel dicht in de buurt bij de wei (Geert zeg maar aan de éne kant, ik richting andere kant), maar niet zo dicht dat we iets kunnen horen of dat we er op uit kijken.

vwb gebroken nekje; ik heb het Geert nog eens voorgelegd, hij had idd ook wel het idee dat het best zou kunnen dat het allereerste kipje (die in de emmer dus) nek had gebroken. Ik zelf ook wel een beetje, omdat de nek er nogal slapjes bij lag en de rest redelijk stijf was.
Het zou heel goed kunnen dat ze na haar dood vertrapt is/geit/schaap er op heeft gestaan. Lag ook beetje zand over en de dieren stonden er letterlijk bij.

De 2e Cemani en de volwassen kip hadden geen gebroken nek volgens Geert.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: [VOLG]Uitbroeden:De magische,100% zwarte kip (Ayam Cemani)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:35

Kan het ook Marek geweest zijn? Schijnt vaker te gebeuren dat jonge kippen van zo een op andere dag dood neervallen, zonder enige aanleiding eigenlijk.

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: [VOLG]Uitbroeden:De magische,100% zwarte kip (Ayam Cemani)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:59

Ik heb ook elk jaar Marek gehad bij mijn Sebrights. Maar dan zijn ze niet in een dag dood. Meestal lopen ze dan een paar dagen met verlamming die steeds erger wordt.

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:16

Nee... één van de Ayam Cemani's blijkt toch een haan te zijn... Die gaat dus terug naar de fokker, omdat ik echt geen hanen meer wil. Deze heeft het met zijn paar weken oud ook nog eens gemunt op de 7-10 maanden leghennen, dus helaas pindakaas. Op dit moment heeft de fokker zelf ook alleen maar hanen, maar hopelijk over een x-tijd toch weer een hennetje. Het moet wel gezellig blijven in de stal! :D

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:30

Even een schopje, ik ben wel benieuwd hoe de kipjes er nu uitzien! Doen ze het nog goed?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 14:59

long time, no see/update....
Maar, dat komt er binnenkort aan.

Alvast een sneak-peak? :D O:)

Vooruit dan maar:
(Tip: geluid aan bij filmpjes)

Afbeelding

Afbeelding




stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:39

Wat een mooie kippen!!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 23:03

Onze Black Beauty <3

Afbeelding

jeniej

Berichten: 223
Geregistreerd: 26-10-10
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 08:54

JoyCiej007 schreef:
Onze Black Beauty <3

[ [url=m/2Nc1g2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind hem echt heel gaaf! Hoe zien de hennen eruit? En hoe groot zijn ze ongeveer?

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:13

Wauw wat tof! Ik had nog nooit dit soort kippen gezien.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:17

ik kom net dit topic tegen.
Wat een gave kippen!

Hoe gaat het met ze?