Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 17:37

Wat leuk!! Ik heb een “kudde” van 3 mini zeboe’s. Vader, moeder en dochter. De stier heb ik laten castreren, werd wel heel veel mans }>
Echter heeft de castratie niet het gewenste effect gegeven, helaas nog erg veel praatjes.

Moeder is al wat ouder koetje, heeft het erg slecht gehad waar ze vandaan komt en erg wantrouwend en soms zelfs beetje agressief. Al met al gezellige groep dus _O-

Afbeelding

Iorrr

Berichten: 4039
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 12:19

WAt jammer Sannum. Ons drietal is echt alles behalve agressief. Oma is 13, moeders 6 en dochter nu een maand ongeveer.
Wij gaan de dochter er wel een poosje bij weghalen straks om haar tammer te krijgen in de zin van aan het halster lopen enzo. Ze eten allemaal zo uit de hand en zijn goed te aaien. Ook niet agressief als wij er bij in de weide zijn of wat dan ook.

Wij willen er graag twee houden en gaan straks ‘oma’ verkopen denk ik...

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 16:39

suffie schreef:
Wat leuk, nog meer mini-koetjes op Bokt <3 Laat je hem nog castreren, daar worden ze vaak nog handzamer van is mijn ervaring.


De onze is sinds het najaar gecastreerd. Hij kreeg wat veel praatjes en begon uit t pakken tegen de alpaca's - die hem wel op z'n plaats zetten, maar toch ;-)
Ik merk wel dat hij best "eigen" is. Toen ik m'n enkel brak en in het ziekenhuis moest overnachten, heeft Barabas buiten geslapen want hij wou zich door Tom niet laten vangen (hij heeft daar wel een schuilstal en vriendjes natuurlijk). En nu komt 'mn papa helpen met de dieren 's avonds, dan moet ik hem wel z'n bandje om doen om naar de stal te gaan, bij papa lukt het niet. Hij wandelt daarna wel mee, maar ook alleen als ik er naast huppel. Mama's kindje hé O:)

Rosalien is super knap!! Wat een schattig beestje! Haar vind ik ook mooi in verhouding!

@ Sannum wat een leukerds!!!! Heeft de os hanteerbare praatjes of is ie echt heel lastig?

Sannum

Berichten: 1330
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:28

Nou de os.. het is dat ik bij de castratie was en er ook niks meer is.. Maar van gedrag echt nog stier helaas..

senna21

Berichten: 11851
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:43

Citaat:
Onze DA was eerst niet enthousiast omwille van het agressieve karakter, maar toen ik vertelde dat ik (intussen waren we wel 8 maand verder) een kalfje gevonden had en dat ik dat met de papfles zou grootbrengen vond hij het prima. En zo geschiedde


Wat ik heb geleerd is dat vooral flessekalfjes later lastig zijn qua gedrag, juist omdat ze geen angst/respect voor mensen hebben.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt met de zeeboe.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:50

Knappe barabas <3 goed dat hij gecastreerd is, kan me nog goed herinneren dat hij half op mij kroop :')

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 09:00

Sannum schreef:
Nou de os.. het is dat ik bij de castratie was en er ook niks meer is.. Maar van gedrag echt nog stier helaas..


Da's wel ne zure dan |(

senna21 schreef:
Wat ik heb geleerd is dat vooral flessekalfjes later lastig zijn qua gedrag, juist omdat ze geen angst/respect voor mensen hebben.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt met de zeeboe.


Klinkt ook ergens logisch. De onze is nu van kleins af wel regelmatig op z'n plaats gezet, scheelt vast.

Berryz schreef:
Knappe barabas <3 goed dat hij gecastreerd is, kan me nog goed herinneren dat hij half op mij kroop :')


Toen was 't duidelijk nodig hé :+

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Nieuwe aanwinst Barabas, de mini-zebu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:26

Ooh wat leuk die zebu's hier. Onze buren fokken zebu's. De kleintjes staan hier altijd vlak naast m'n buitenbak. Mijn paarden worden er wel bomproof van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:51

senna21 schreef:
Citaat:
Onze DA was eerst niet enthousiast omwille van het agressieve karakter, maar toen ik vertelde dat ik (intussen waren we wel 8 maand verder) een kalfje gevonden had en dat ik dat met de papfles zou grootbrengen vond hij het prima. En zo geschiedde


Wat ik heb geleerd is dat vooral flessekalfjes later lastig zijn qua gedrag, juist omdat ze geen angst/respect voor mensen hebben.
Ik hoop voor jullie dat het meevalt met de zeeboe.

Ligt aan de opvoeding, hier hebben ze alle 25 respect voor mij. Angstige koeien heb ik sowieso niks aan.

Maar nu wil ik ook een mini-zebu <3