Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 18 [ 446 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Plaats een nieuw onderwerp

Een avondje wild spotten in natuurgebied Kampina

 
Profiel   

Oh wauw wat mooi! Die eekhoorntjes, zo schattig! En die ree was dichtbij zeg, gaaf. Ja paddestoelen zijn mooi. Misschien is het nog wat vroeg voor de vliegenzwam?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 16:04 



 
Profiel   

Paddenstoelen zijn idd zo mooi!!
We zien ze hier al een hele poos, deze zomer al. Heel soms zien we er één waarvan je echt denkt: wat is dat nou? Maar echt weer pracht foto’s TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:20 



 
Profiel   

Hele mooie foto's!!
Eikels zijn er dit jaar ook amper, dus misschien daarom ook nog geen vliegenzwammen?
De eekhoorn foto en de ree foto van dichtbij zijn prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:31 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Oh wauw wat mooi! Die eekhoorntjes, zo schattig! En die ree was dichtbij zeg, gaaf. Ja paddenstoelen zijn mooi. Misschien is het nog wat vroeg voor de vliegenzwam?


Ze zouden er eigenlijk al lang moeten zijn! Ik heb het opgezocht en ze zijn er meestal van eind juli tot eind oktober met een piek in augustus.
Vorig jaar struikelde ik er bijna over :? Snap er niets van. Misschien is het niet droog genoeg geweest waardoor de samenstelling van de grond niet ideaal is?

Truus: Hier zag ik afgelopen week paarse paddenstoelen en ook nog heksenboter <3 Prachtige kleuren!

Tara13: Heeft dat met elkaar te maken? Dat wist ik niet!
Er staan hier wel heel veel eiken en er zijn idd niet heel veel eikeltjes.

Dank jullie wel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:58 



 
Profiel   

Wat was het vanochtend een prachtige zonsopgang <3
Ik viel met mijn neus in de boter tijdens het gouden uur! *\o/*

Op de heenweg spotte ik nog deze eekhoorn.
Helaas was door de schemer mijn sluitertijd nog vrij lang en was de eekhoorn te snel :+

Dus dan krijg je dit soort foto's -O-
[ img ]

Tijdens het opkomen van de zon, kon ik deze grote bonte specht wel vast leggen *-:)
[ img ]

Op weg naar de grote hei. De kleuren werden steeds mooier :+:
[ img ]

En toen kwam de zon tussen de bomen door {:}
[ img ]


[ img ]

[ img ]

De foto's zijn allemaal onbewerkt en achteraf stond mijn camera niet eens op de juiste instellingen :')
Maar oh, wat was het mooi! :+:
[ img ]

De zon komt op boven het ven..
[ img ]

Vooral boven het water gaf dat een heel mooi effect! 8-)

[ img ]


Het silhouet van de bomen..
[ img ]

De eerste zonnestralen op het kleine Lelieven :+:
[ img ]

Het was nog best fris en mistig :j
[ img ]

Genoeg zonsopkomst gezien :D
Op de terugweg naar huis ook nog wat reeën gespot, maar die waren amper zichtbaar in de mist.
[ img ]


Dit koolmeesje wilde ook wel even poseren.
[ img ]

Net als dit bosvinkje :D
[ img ]

De IJslanders op de Kampina waren nog niet helemaal wakker :O
[ img ]

En via de prachtige herfstkleuren weer naar huis :evaw:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:13 



 
Profiel   

Oh die zonsopgang! Wat prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:15 



 
Profiel   

Ja, ik heb er echt een tijd staan kijken. Het was ZO mooi en stil! <3

Deze foto was ik nog vergeten:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:17 



 
Profiel   

Wauw <3 dat is nog eens je dag beginnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 17:38 



 
Profiel   

Wat moooooooooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:22 



 
Profiel   

Prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 19:30 



 
Profiel   

Wat een mooie foto’s. Die van de zonsopgang wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:23 



 
Profiel   

Lijkt me heerlijk om daar te wandelen zo vroeg. Zou echt goed zijn voor mezelf denk ik. Ik denk dat je daar wel heel ‘zen’ van wordt. Ik voel de rust door je foto’s heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:39 



 
Profiel   

Oh Cayenne.... jouw topic <3
Wat mooi, die laatste reeks foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 21:02 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Het was idd heel stil en zen! Bij het uitkijkpunt (waar de foto's van het ven zijn genomen) stonden nog een paar andere mensen te wachten op de zonsopkomst. Iedereen was muisstil. Zo mooi! <3
Nu het later licht is, hoef je er ook niet zo vroeg voor op pad. In de zomer ben ik weleens om half 5 op pad gegaan om het gouden uur mee te maken :')
Maar het is het altijd waard! <3 Ik vind zelf dat de foto's bijna bewerkt lijken, maar de oranje kleuren bij zonsopgang waren echt heel fel!
De volgende keer wil ik het ook eens filmen.

Ik kom echt ZO ontzettend tot rust in dit gebied! Ook zonder de zonsopgang..
Afgelopen weekeinde was voor ons heel hectisch, maar na een wandeling ben ik dan weer helemaal zen :j
Het scheelt natuurlijk ook dat het grotendeels een stiltegebied en Natura2000 gebied is. Het wordt niet zo heel druk bezocht en daardoor overheerst de rust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 22:52 



 
Profiel   

Prachtige foto's weer, echt genieten! Ik ken het gevoel, zodra de heide dichterbij komt, kom ik meer tot rust. Vooral in de ochtend.
Die zonnestralen en zonsopkomst <3 En eekhoorntje en specht, wat leuk.

Welke camera heb jij? Ik denk erover om mijn compact eens te gaan vervangen voor iets beters :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:06 



 
Profiel   

Heerlijk is dat he? Ondanks dat Nederland steeds voller aan het worden is, zijn er toch nog prachtige natuurgebieden die we moeten beschermen! <3

Ik heb een Nikon D3300 en bij deze foto's had ik een Tamron 100 - 400mm lens erop zitten.
Niet de meest handige lens om een zonsopgang te fotograferen, maar met wild zoals reeën en eekhoorntjes is hij wel superfijn. En ik had mijn andere lenzen ook niet bij me :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:18 



 
Profiel   

Toch zijn deze foto's van de zonsopkomst zeer geslaagd <3 Ik vind het fijn dat de reeën vaak even blijven staan kijken wanneer ze je zien. Eekhoorntjes daarentegen... haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:37 



 
Profiel   

Reeën blijven vaak idd wel even staan! En bij ons in het gebied worden ze ook niet bejaagd, dus ze zijn ook niet heel bang aangelegd en grazen meestal weer rustig verder.
Eekhoorntjes zijn idd een heel ander verhaal en de zwarte specht ook! Man, die zijn echt bizar lastig te fotograferen. Het is me tot nu toe één keer gelukt en dat was echt een toevalstreffer :+
Vossen zijn ook erg lastig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:58 



 
Profiel   

Zwarte spechten zijn zo mooi! Maar ik heb er nog nooit een gezien. Een vriendin van me komt ze wel af en toe tegen en zet ze dan op de foto. Mij lukt de groene specht zelfs al niet :') Ijsvogel heb ik ook nog nooit gezien, die zou hier ook zitten. Vosje is me wel eens gelukt, maar dan weer niet scherp omdat ze zich zo goed verstoppen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:41 



 
Profiel   

Zwarte spechten zie ik ook geregeld, maar ze zijn enorm schuw. Groene spechten zie ik eigenlijk juist minder :P
Één keer een ijsvogeltje gezien, maar die was in een flits verdwenen en ik had mijn camera ook niet bij me.
Vosje wel al een paar keer op de foto gehad, maar dat was met mijn telefoon en niet met mijn spiegelreflex.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 13:38 



 
Profiel   

Blijft heerlijk om hier al jou foto's te kijken. Ik reageer meestal niet maar zeker lekker blijven posten hoor! Ik kom zelf ook reglematig in het gebied maar ik zie toch net wat minder beestjes :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 10:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 18 [ 446 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen