Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 13:06

Hallo allemaal!
Ik heb tot mei dit jaar (nog wel al word er nu al flink vuurwerk geknald) een konijntje gehad, Snuffie. Ze is ongeveer 7 jaar geworden. Op 25 mei 2020 is ze overleden...
Maar ik heb foto's van haar gevonden, en dat ze er niet meer is betekend niet dat ze het niet verdient om ook op Bokt te staan.

Laten we bij het begin beginnen. Op 6 augustus 2013 werd ik 4 jaar. En wat kreeg ik?
Afbeelding
Een lief klein baby-konijntje <3 Naam? Snuffie natuurlijk!

We maken even een sprong in de tijd!
Ik weet niet meer wanneer eigenlijk maar ik het zal zo'n 3 jaar geleden zijn geweest. Ik gaf d'r een worteltje, want we hadden schoolfruit en dat was wortel. Toen ik dat gegeven had, zei ik tegen mijn moeder: " kijk, ze wil nog meer! Ze houdt d'r kopie scheef."
Afbeelding

Afbeelding
Spoiler:
op bijde foto's was het al beter aan het gaan!

Niet wetende dat ze ziek was... Tot mijn moeder 's avonds zei dat ze de volgende dag met Snuffie naar de dierenarts zou gaan, omdat ze ziek was. Ik schrok me helemaal kapot. Toen ik de volgende dag uit school kwam, was ik bang dat ze er niet meer zou zijn, maar gelukkig! Ze at en dronk nog zelf en daarom mocht ze - voorlopig - nog blijven leven. M'n ouders mochten elke dag het "gevecht" aangaan om haar medicijnen te geven. Ze werd weer beter! En hoewel de dierenarts had gezegd dat als ze überhaupt beter zou worden, dat de kans klein was dat haar koppie nog recht zou komen te staan. Maar! Ook dat gebeurde *\o/*
En toen ongeveer 3 jaar later overleed ze...

Snuffie <3 Pooltje-met-rustekening-konijntje <3 06/08/13 - 25/05/20
WE HOUDEN VAN JE <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen!

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om rekening te houden met de leeftijd van de topicstarter en het feit dat zij volkomen afhankelijk is van haar ouders.
Er is nu wel voldoende gezegd over het houden van 1 konijn. Vanaf hier maken we er een mooi afscheidtopic voor Snuffie van.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 31-12-20 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:16

Sterkte lieverd...

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 17:40

maralyn schreef:
Sterkte lieverd...

Dank je <3 Net las ik het topic dat ik heb gemaakt (diezelfde dag nog volgensmij) en ja.. Toen kwamen de tranen weer...

Kidde
Berichten: 3475
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:49

Wat sneu van Snuffie :knuffel:

Ik zag volgens mij in je profiel dat je een nieuw konijn hebt? Konijnen zijn eigenlijk groepsdieren die niet alleen mogen zitten. Misschien kan je nog een extra maatje voor je konijn halen?

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:51

Ah, wat was ze een mooi konijntje. Dat lieve neusje ook. <3
Kan me voorstellen dat je haar mist. Natuurlijk hoort ze nog bij jou en wil je haar laten zien. Ze zit in je hart.

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:54

Kidde schreef:
Wat sneu van Snuffie :knuffel:

Ik zag volgens mij in je profiel dat je een nieuw konijn hebt? Konijnen zijn eigenlijk groepsdieren die niet alleen mogen zitten. Misschien kan je nog een extra maatje voor je konijn halen?


Dit zag ik idd ook ts, konijnen zijn hele leuke huisdieren om te houden maar hebben wel de ruimte nodig en een maatje om mee te spelen. Een mannetje kan je het beste castreren en met een vrouwtje samen zetten. Er zijn speciale konijnen opvangen waar je dit kan laten doen. Ik weet niet wat voor ruimte je nu voor je konijn hebt maar ze moeten toch wel minstens 1 vierkante meter per konijn hebben. Je mag me altijd een pb sturen als je een vraag hebt

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 18:21

@Amber_anna en @Kidde ik weet 't (en ik weet dat jullie het goed bedoelen hoor) maar ik weet ook hoe wij thuis met Rocky omgaan en wat we met 'm doen en hoe. Ik wil dit topic graag speciaal voor Snuffie houden.

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:28

Sybelle schreef:
Ah, wat was ze een mooi konijntje. Dat lieve neusje ook. <3
Kan me voorstellen dat je haar mist. Natuurlijk hoort ze nog bij jou en wil je haar laten zien. Ze zit in je hart.

Wat lief, dank je <3

Kidde schreef:
Wat sneu van Snuffie :knuffel:

<3

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:40

Lief konijn, maar toch konijnen zonder soortgenoten is hoe dan ook zielig. Ook als je ze veel aandacht geeft, jullie zijn geen konijn.

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:44

Heel veel sterkte!

Toch ben ik het wel met bovenstaande eens. Een konijn alleen is echt heel zielig en een mens zal een konijnenvriendje nooit kunnen vervangen. Het is echt geestelijke mishandeling :n
Lees dit alsjeblieft even door. Je konijn zal je heel dankbaar zijn :j

http://www.ikwilkonijnen.nl/twee-konijnen/

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:45

Eliana schreef:
Lief konijn, maar toch konijnen zonder soortgenoten is hoe dan ook zielig. Ook als je ze veel aandacht geeft, jullie zijn geen konijn.

Ik vind het een beetje jammer dat ik nu nog zo'n reactie krijg... Ik zou het fijn vinden als het bij deze 3 reacties blijft. Ja, ik heb een nieuw konijn. Ja, hij zit alleen. Het klopt dat wij geen konij zijn. Maar ik wou graag dat dit een topic voor Snuffie zou zijn.
Heel jammer dit...

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:47

"… ik mag er niet nog een van mijn ouders.
Wat jammer dat je ouders er geen tweede konijn bij willen! Probeer er achter te komen waarom ze dat niet willen. Grote kans dat ze het niet willen vanwege hogere kosten en meer verzorging. Laat je ouders deze site eens lezen en leg uit dat het amper extra tijd en geld kost. Ouders zijn eindverantwoordelijk voor de aanschaf en verzorging, niet het kind. Zij dienen vóór de aanschaf van het eerste konijn te weten dat het groepsdieren zijn en te zorgen dat ze konijnen gezond en gelukkig zijn en blijven."
Dit is bij mij het geval en ik ga ze echt niet zover krijgen dat ik er nog 1 bij mag!

Autumnn

Berichten: 8077
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:53

Rocky_konijn schreef:
"… ik mag er niet nog een van mijn ouders.
Wat jammer dat je ouders er geen tweede konijn bij willen! Probeer er achter te komen waarom ze dat niet willen. Grote kans dat ze het niet willen vanwege hogere kosten en meer verzorging. Laat je ouders deze site eens lezen en leg uit dat het amper extra tijd en geld kost. Ouders zijn eindverantwoordelijk voor de aanschaf en verzorging, niet het kind. Zij dienen vóór de aanschaf van het eerste konijn te weten dat het groepsdieren zijn en te zorgen dat ze konijnen gezond en gelukkig zijn en blijven."
Dit is bij mij het geval en ik ga ze echt niet zover krijgen dat ik er nog 1 bij mag!


Maar dan is een konijn geen geschikt huisdier voor jou als je maar 1 huisdier mag en kan je beter een hamster oid nemen. Sorry dat ik er zo op doorga maar wat als jij dag in dag uit alleen in een hok zit en alleen aandacht hebt van iemand die jij niet snapt en die jou niet snapt?
Ik stop nu maar ik vind dat je er beter over moet nadenken voor je een huisdier neemt. Neem niet klakkeloos een dier “omdat jij dat wilt”. Zo werkt het niet. Je moet je verantwoordelijk nemen en eerst inlezen waarom je een bepaald dier neemt en of die wel bij je past bij wat je het dier kan bieden. Ik vind dat je heel erg egoïstisch denkt als je een konijn alleen houdt :n

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:00

Sterkte met het verlies van je konijntje meissie :(:)
De bokkers hier bedoelen het goed, ze hebben het beste voor met je konijntje dus dat is eigenlijk superlief! En ze zien dat jij ook van dit konijn houdt en vast ook het beste met hem voor hebt. Het is lastig om te horen natuurlijk en al helemaal als je verdrietig bent. Dit topic is dan misschien niet de juiste plek maar wie weet kan 1 bokker via pb je wat dingen uitleggen? Als je dat doet of er in elk geval mee bezig gaat samen met je ouders (bijvoorbeeld dit topic samen doorlezen) dan zal dit topic denk ik weer helemaal voor Snuffie worden. Hopelijk kan je zien dat het lief bedoeld is, zowel voor jou als voor je konijntje. Heel veel sterkte!

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 20:02

CastaMickey schreef:
Sterkte met het verlies van je konijntje meissie :(:)
De bokkers hier bedoelen het goed, ze hebben het beste voor met je konijntje dus dat is eigenlijk superlief! En ze zien dat jij ook van dit konijn houdt en vast ook het beste met hem voor hebt. Het is lastig om te horen natuurlijk en al helemaal als je verdrietig bent. Dit topic is dan misschien niet de juiste plek maar wie weet kan 1 bokker via pb je wat dingen uitleggen? Als je dat doet of er in elk geval mee bezig gaat samen met je ouders (bijvoorbeeld dit topic samen doorlezen) dan zal dit topic denk ik weer helemaal voor Snuffie worden. Hopelijk kan je zien dat het lief bedoeld is, zowel voor jou als voor je konijntje. Heel veel sterkte!

Dankjewel! Ik heb echt tranen in mijn ogen, zo lief <3

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:05

Autumnn schreef:
Rocky_konijn schreef:
"… ik mag er niet nog een van mijn ouders.
Wat jammer dat je ouders er geen tweede konijn bij willen! Probeer er achter te komen waarom ze dat niet willen. Grote kans dat ze het niet willen vanwege hogere kosten en meer verzorging. Laat je ouders deze site eens lezen en leg uit dat het amper extra tijd en geld kost. Ouders zijn eindverantwoordelijk voor de aanschaf en verzorging, niet het kind. Zij dienen vóór de aanschaf van het eerste konijn te weten dat het groepsdieren zijn en te zorgen dat ze konijnen gezond en gelukkig zijn en blijven."
Dit is bij mij het geval en ik ga ze echt niet zover krijgen dat ik er nog 1 bij mag!


Maar dan is een konijn geen geschikt huisdier voor jou als je maar 1 huisdier mag en kan je beter een hamster oid nemen. Sorry dat ik er zo op doorga maar wat als jij dag in dag uit alleen in een hok zit en alleen aandacht hebt van iemand die jij niet snapt en die jou niet snapt?
Ik stop nu maar ik vind dat je er beter over moet nadenken voor je een huisdier neemt. Neem niet klakkeloos een dier “omdat jij dat wilt”. Zo werkt het niet. Je moet je verantwoordelijk nemen en eerst inlezen waarom je een bepaald dier neemt en of die wel bij je past bij wat je het dier kan bieden. Ik vind dat je heel erg egoïstisch denkt als je een konijn alleen houdt :n


Hier ben ik het mee eens. Van je dieren houden is ook loslaten als je niet het beste aan ze kan bieden. Hoe moeilijk dat ook is

AlwaysH

Berichten: 11287
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:06

CastaMickey schreef:
Sterkte met het verlies van je konijntje meissie :(:)
De bokkers hier bedoelen het goed, ze hebben het beste voor met je konijntje dus dat is eigenlijk superlief! En ze zien dat jij ook van dit konijn houdt en vast ook het beste met hem voor hebt. Het is lastig om te horen natuurlijk en al helemaal als je verdrietig bent. Dit topic is dan misschien niet de juiste plek maar wie weet kan 1 bokker via pb je wat dingen uitleggen? Als je dat doet of er in elk geval mee bezig gaat samen met je ouders (bijvoorbeeld dit topic samen doorlezen) dan zal dit topic denk ik weer helemaal voor Snuffie worden. Hopelijk kan je zien dat het lief bedoeld is, zowel voor jou als voor je konijntje. Heel veel sterkte!


Hier ga ik in mee.
Net als dat paardjes niet alleen kunnen.
Jij spreekt ook niet ‘konijn’ en jouw schatje kan dus niet communiceren met een soortgenootje. Jij bent daar geen vervanging voor; jij bent een toevoeging in zijn/haar leven! :j Een ander konijnenvriendje houdt de ander ook weer happy én ook dus (mentaal) gezond!

Sterkte met het verlies! :knuffel:

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 20:08

Ik snap jullie allemaal ik ik vind het fijn om te horen dat jullie het beste willen voor Rocky, maar ik zou het fijn vinden als dit topic nu weer helemaal voor Snuffie is!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27279
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:15

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om rekening te houden met de leeftijd van de topicstarter en het feit dat zij volkomen afhankelijk is van haar ouders.
Er is nu wel voldoende gezegd over het houden van 1 konijn. Vanaf hier maken we er een mooi afscheidtopic voor Snuffie van.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Snuffie - voor het eerst en voor het laatst op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:45

Wat lief dat Snuffie een plekje heeft op bokt op deze manier, het was een mooi konijn!

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 21:09

Sica schreef:
Wat lief dat Snuffie een plekje heeft op bokt op deze manier, het was een mooi konijn!

Lief van je <3