Chanel, de asiel-chihuahua

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:50

Alweer meer dan een maand geleden dat ik de stap zette, na veel hulp van jullie in de topics, om een asiel-chihuahua te adopteren.

[***], een broodfokteefje van 2013. Oorspronkelijk ergens uit het buitenland (haar paspoort is van Slovenië) en geen idee wat er allemaal (of niet) in het verleden met haar gebeurd is. Daarnaast liet ze in het asiel niet zo'n geweldig gedrag zien, ze plaste namelijk constant overal op en tegen, zelfs op de bank. Hierdoor best wel wat twijfel, maar mede dankzij bokt toch het risico durven nemen en wat ben ik blij.

1.Deze foto kreeg ik door van het asiel:
Afbeelding

Ik wist nog niet wat ik ervan moest vinden :') Ik vond haar best wel uit verhouding, en een broodfokhond van wel al een beste leeftijd ... Toch besloten om haar eens te gaan bezoeken, daarna wist ik het helemaal niet meer, hahaha.

Maar kijk, de knoop werd doorgehakt, en toen had ik ineens een nieuwe hondje.
Ze was op dat moment nog loops, dus vandaar even wat doeken ed in het begin (alsook tegelijk voor moesten er wat ongelukjes gebeuren..).

2.
Afbeelding

3. De bank kon ze na een dag al zelf op springen, wat een geluk (voor haar :') )
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Eerste keer op de losloopweide
Afbeelding

6. Zo slaapt mevrouw _O-
Afbeelding

7. De beste momenten van de dag voor haar
Afbeelding

8. En je zou haar maar eens vergeten....
Afbeelding

9. Toen werd het koud :brr:
Afbeelding

10. Dus natuurlijk moeten er ook sneeuwfoto's gemaakt worden
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. En daar is ze héééél gelukkig mee _O-
Afbeelding


Een heerlijk ding is het, het 'plasprobleem' heeft zich vanzelf opgelost, was eigenlijk de volgende dag al geen probleem meer. En verder doet ze braaf wat ze moet doen, ze slaapt braaf in de bench, zit daar braaf alleen in als je even weg moet, gaat braaf mee met de auto in haar reisbench, gaat heel graag mee wandelen, ... Enige nadeel is dat ze vindt dat ze 24/7 schoothond is, dus daar hebben we wel regelmatig een discussie over :)) Maar ook dat gaat steeds beter.

Het foto's maken is nog een dingetje, mede door het feit dat ze permanent schoothond is, maar ik ben nu bezig met de commando's "zit" en "wacht" dus ik hoop dat dat over een tijdje ook wat oplevert, hahaha.

Bedankt voor het kijken :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:54

Ik heb normaal niks met chihuahua's moet ik zeggen, maar wat een droppie is dit :D eigenwijs koppie zit erop.
Veel plezier ermee!

Lau07
Moderator

Berichten: 1603
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:55

Wat een leukerd! Ik wens jullie heel veel plezier samen. Zij een gouden mand, jij een gouden schoothond. <3

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:02

Grappig hondje. Op de laatste foto lijkt ze meer op een eekhoorn dan op een chi :)
Jullie zijn duidelijk blij et elkaar, fijn dat het allemaal zo goed meevalt !
En als ze de kans krijgen zijn chi's sportiever dan je denkt.

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:03

Ohh jeej wat goed! Blij hondje en blij baasje *\%/*

Benita
Berichten: 907
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Kleve (duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:06

Wat een schatje en zo te zien heeft ze het goed getroffen bij jou. Dit soort hondjes zijn heel erg dankbaar. Veel plezier met haar.

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:10

Jaa wat leuk! Volgens mij is ze heeeel happy bij jou <3 Hier ook een tweedehands chihuahua: mij is verteld dat hij was aangeschaft als semi-accessoire en vervolgens weer gedumpt werd omdat hij “toch wel heel klein was” en daardoor niet zo goed meekwam met de andere grote honden -O-

Nu is hij bij ons getransformeerd tot boerderijhond :D

sterregoud
Berichten: 1887
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:11

Wat een leuk hondje ! Heeft ze geen jasje nodig voor in de sneeuw ?

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:15

Wat fijn dat ze een gouden (nou ja, bruin) mandje gekregen heeft, dat gun je zo’n beestje echt.
Worden ze niet standaard gesteriliseerd/gecastreerd vanuit het asiel?

wildwestwill

Berichten: 436
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:20

Afbeelding
dit is chinoek een herplaatsertje , met 4 maanden nu al meer dan 3 jaar mijn allesie
schat van een hond ook voor kinderen en groet iedereen in de buurt
Laatst bijgewerkt door wildwestwill op 15-02-21 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:21

Oooh ik heb je topic voorbij zien komen! En snapte je twijfel wel! Maar wat goed dat je door hebt gezet en dat het probleem eigenlijk gewoon weg is! <3

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:28

Ahh dit vind ik echt tof om te zien! Andere topic ook gevolgd, en zo te zien is ze helemaal ingeburgerd <3

Maflinger_S
Berichten: 12178
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:30

En daar hebben we Chanel, de leukerd.

Mooie update met mooie foto's. Maar goed dat je het monstertje hebt genomen. Zo te lezen zijn jullie een prima combinatie.

nafkedemi

Berichten: 1314
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:00

Leuk om te lezen hoe het nu gaat!

anca

Berichten: 1808
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:01

Die is met haar kont in de roomboter gevallen.

Super

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:22

Wow, wat veel reacties al, bedankt voor de lieve woorden :D

Lynnepinny schreef:
Ik heb normaal niks met chihuahua's moet ik zeggen, maar wat een droppie is dit :D eigenwijs koppie zit erop.
Veel plezier ermee!


Nou, ik ook niet, haha. Heb altijd gezegd dat ik nooit een chihuahua zou willen, maar ze zijn eigenlijk toch wel heel leuk, en handig qua formaat, vooral als ze vinden dat ze non-stop schoothond zijn :Y)


Sclimpre schreef:
Grappig hondje. Op de laatste foto lijkt ze meer op een eekhoorn dan op een chi :)
Jullie zijn duidelijk blij et elkaar, fijn dat het allemaal zo goed meevalt !
En als ze de kans krijgen zijn chi's sportiever dan je denkt.


Eekhoorn, die hadden we nog niet gehad.. Kat & konijn wel al :+ Maar ik vind het allemaal prima, veelzijdig huisdier _O- En wandelen doet ze als de beste hoor, helemaal geen probleem qua afstanden tot nu toe, ze vindt alles prima (al hou ik het nog wel redelijk beperkt natuurlijk omdat ze wel een leeftijd heeft en nooit wat gedaan heeft, maar tot hiertoe geen klachten).


manolito10 schreef:
Jaa wat leuk! Volgens mij is ze heeeel happy bij jou <3 Hier ook een tweedehands chihuahua: mij is verteld dat hij was aangeschaft als semi-accessoire en vervolgens weer gedumpt werd omdat hij “toch wel heel klein was” en daardoor niet zo goed meekwam met de andere grote honden -O-

Nu is hij bij ons getransformeerd tot boerderijhond :D


Heerlijk :D Zie het ook al echt helemaal voor mij, zo'n kleine huppel als stoere waak/boerderijhond :Y)


sterregoud schreef:
Wat een leuk hondje ! Heeft ze geen jasje nodig voor in de sneeuw ?


Ze heeft een water/winddicht jasje maar daar loopt ze niet mee ^)
Kent ze ook niet, en als het echt nodig is doe ik het wel aan, maar bij droog weer dus liever zonder, zelfs in de sneeuw. Had niet het idee dat ze er echt last van hebt, al heb ik de wandelingen maar beperkt gehouden, meer vanwege haar pootjes dan vanwege de koude eigenlijk.


gabyfedde schreef:
Wat fijn dat ze een gouden (nou ja, bruin) mandje gekregen heeft, dat gun je zo’n beestje echt.
Worden ze niet standaard gesteriliseerd/gecastreerd vanuit het asiel?


In Nederland denk ik dat dit wel standaard is, maar in België niet. Nu kon dat in haar geval natuurlijk ook niet omdat ze loops was (ze heeft ook maar een paar weken in het asiel gezeten). Maar ik ga dit wel laten doen volgende maand :j


@ wildwestwill: ook al zo'n dropje! Fijn dat die ook een gouden mandje gevonden heeft.

Kaplaars

Berichten: 1561
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:23

Wat een leuke update! Ze ziet er erg blij uit! Wat goed dat je haar een kans hebt gegeven.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:43

Wat een leuk hondje!

Lukasje
Berichten: 11369
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:53

Dat vind ik wel knap van je dat je toch de knoop hebt durven doorhakken ondanks dat ze bekend stond met een plasprobleem. Had ik zelf eerlijk gezegd niet zien zitten.
Maar kijk, het probleem heeft snel zich opgelost en jullie lijken de perfecte match! Nog erg veel plezier met haar! En eindelijk voor het beestje heeft ze een gouden mandje.

Niqui

Berichten: 2191
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:03

Ah daar hebben we Chanel! Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Echt een schatje hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:53

Dank jullie wel :D

En ja Lukasje: het was natuurlijk wel een gok, en de eerste dag heb ik ook wel gedacht van "waarom moest ik dit nu weer persé ... " maar uiteindelijk is het wel goed gekomen. En sneller dan verwacht, wat natuurlijk helemaal top was. Het klopte gelukkig wat betreft de ervaringen van de meeste in de topics, dus ben wel blij :)

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:42

gabyfedde schreef:
Wat fijn dat ze een gouden (nou ja, bruin) mandje gekregen heeft, dat gun je zo’n beestje echt.
Worden ze niet standaard gesteriliseerd/gecastreerd vanuit het asiel?

De mogelijkheid bestaat dat ze door te steriliseren incontinent worden.

poetser

Berichten: 4323
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:45

Die blikken en die foto van de buikkriebels zijn zo herkenbaar :')

Leuk beestje, veel plezier samen!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:46

Geniaal diertje :-D

sterregoud
Berichten: 1887
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:52

anjali schreef:
gabyfedde schreef:
Wat fijn dat ze een gouden (nou ja, bruin) mandje gekregen heeft, dat gun je zo’n beestje echt.
Worden ze niet standaard gesteriliseerd/gecastreerd vanuit het asiel?

De mogelijkheid bestaat dat ze door te steriliseren incontinent worden.


Dat speelt toch vooral bij grotere honden ? Ik dacht dat het risico daarop bij kleinere rassen minimaal was.