Chanel, de asiel-chihuahua

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11103
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:56

Super dat het zo goed uitgepakt heeft voor jullie allebei! Plasprobleem had 'k wel vertrouwen in, top dat het zichzelf zo snel op loste. Nog vele mooie jaren samen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:26

Dank jullie wel nog :D

Kans op incontinentie na steriliseren is inderdaad iets wat voornamelijk bij grote honden voorkomt :j Heb dit toen helemaal uitgezocht en nagevraagd omdat er de vraag was of ze misschien niet incontinent was geworden door de vele puppy's (hoewel ze echt wel bewust leek te plassen, maar je weet het nooit). Maar uiteraard is er bij een ingreep altijd risico op iets van schade.

Neon

Berichten: 4957
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:09

Mijn hemel wat een gedrochtje... het maakt haar wel heel aandoenlijk :)

fijn dat dit beestje een super plekje gevonden heeft :) veel plezier samen

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:21

Wat een heerlijk mormeltje. <3

Super dat ze bij jou terecht is gekomen en dat het zo goed gaat.

sterregoud
Berichten: 1887
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:32

Neon schreef:
Mijn hemel wat een gedrochtje... het maakt haar wel heel aandoenlijk :)

fijn dat dit beestje een super plekje gevonden heeft :) veel plezier samen


Ik vind het een schattig beestje ! Wel een beetje aan de zware kant, lijkt het. Maar heel aandoenlijk hoe ze kijkt bij het knuffelen. :+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:38

Ik heb het topic niet gelezen, maar heel goed dat je het toch hebt aangedurft. Ontzettend leuk hondje en duidelijk heel dankbaar en blij.

Ik kijk helemaal niet naar de maat. Maar goed dat je ook gewoon lekker gaat wandelen, ook met de sneeuw etc.

Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:20

sterregoud schreef:
Neon schreef:
Mijn hemel wat een gedrochtje... het maakt haar wel heel aandoenlijk :)

fijn dat dit beestje een super plekje gevonden heeft :) veel plezier samen


Ik vind het een schattig beestje ! Wel een beetje aan de zware kant, lijkt het. Maar heel aandoenlijk hoe ze kijkt bij het knuffelen. :+


Ze had een beetje gewicht teveel :j Maar dat is intussen weer in orde. Toen ze in het asiel kwam woog ze 3.7 kg, bij aankomst bij mij 3.5 kg en nu zit ze op 3.1 kg. Dat is volgens eigen DA een prima gewicht voor haar.

Ik vind het op zich wel een beetje raar, want als broodfokhondje lijken er wel een aantal dingen niet te kloppen (doorgaans zijn die honden niet te zwaar, en ze is wel heel aanhankelijk naar mensen en lijkt het duidelijk gewend om op de arm rondgedragen te worden ed) maar dat maakt nu ook allemaal niet meer uit.


@superpony: dank je. Voor mij is alles gewoon een hond :j Dus lekker naar buiten en wandelen hoort erbij. En ze vindt het super leuk.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:30

Ow, dat is wel apart. Misschien is ze na de broodfok al een keer opgevangen en daar te dik geworden en veel gedragen?

Chihuahua's zijn hartstikke energieke hondjes. Ken er zat die lekker mogen wandelen, rennen en ravotten. Zijn vaak zo vrolijk. Heerlijk om te zien.

Die hele kleintjes vind ik wel eng met lopen. Je ziet ze amper :o

freetorun

Berichten: 2265
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:39

Wat een grappig dier! Ik hoop dat ze je veel vreugde gaat even en jullie lekker samen kunnen genieten!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:10

Wat leuk om te lezen. Ik had je topics wel gelezen en was heel benieuwd hoe het zou aflopen en dit is toch wel de mooiste afloop! Knap dat je haar een kans geeft en het plasprobleem hebt opgelost!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:40

Ohhh wat een fijne update om te lezen TS! Ik wou net zeggen dat ze er veel beter uitziet, al iets meer in proportie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:52

superpony schreef:
Ow, dat is wel apart. Misschien is ze na de broodfok al een keer opgevangen en daar te dik geworden en veel gedragen?

Chihuahua's zijn hartstikke energieke hondjes. Ken er zat die lekker mogen wandelen, rennen en ravotten. Zijn vaak zo vrolijk. Heerlijk om te zien.

Die hele kleintjes vind ik wel eng met lopen. Je ziet ze amper :o


Ze kwam rechtstreeks van de 'fokker', die heeft haar in het asiel gedumpt omdat ze bij de laatste bevalling een keizersnede moest hebben en dat is natuurlijk nooit interessant. Maarja, je weet het niet hoe ze daar zat, misschien samen met een deel andere honden en was zij de baas (wat ik mij zo kan voorstellen) en at ze al het eten op.. En misschien hadden die mensen wel kinderen of kleinkinderen die regelmatig met de honden gingen ronddragen ofzo. Geen idee hoe het werkt. Het volledige verhaal zullen we nooit weten. Maar je merkt wel dat er toch een stuk ontbreekt, een mand bv. kende ze niet, evenals speelgoed ed, daar weet ze niet van wat ze ermee moet. Wandelen was een beetje moeilijk maar daar won al snel haar nieuwsgierigheid het dus daar heb ik uiteindelijk weinig moeite mee gehad.

Het zal ook een beetje van hond tot hond afhangen hoe ze eruit komen, zij lijkt van nature heel (zelf)zeker en nieuwsgierig, en leert heel snel, dus dat helpt natuurlijk wel.


Kleiner dan dit hoeft voor mij trouwens ook niet, ik vind dit nog wel leuk, maar kleiner dan heb je toch wel héél erg weinig hond :')


Bedankt nog voor de reacties, heel lief :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Chanel, de asiel-chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:15

Ja, dat is het lastige van herplaatsing soms.

En misschien zijn broodfokkers wel zo slim om de hondjes deels wel aandacht te geven, voer etc, zodat ze "leuk" overkomen voor de pup kopers die ze proberen wijs te maken dat ze geen broodfok zijn?

Onze reu was jong, maar had niks geleerd. Was niet zindelijk, wilde je hem oppakken dook hij in elkaar. Wilde je hem belonen, 0,0 reactie. Aan een riem lopen, kende hij niet.
Maar vanaf wandelen, rennen en overal naartoe is dat echt het hoogtepunt van zijn dag. Hij wil knuffelen, maar liever niet gepakt worden. Het gaat al jaren goed, maar houdt een kleine kronkel. Of laat ik het zo zeggen; er is een verschil met een goede start.

Ik vind die kleintjes ook leuk hoor, maar echt doodeng.