Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 21:57

Voor Bindi was het de eerste keer sneeuw. Dolle pret natuurlijk.
Bindi is mijn jonge Groenendaeler teef. Eli is onze zelfgefokte Tamaskan reu van 4.
En ja, hij is huge, want Bindi is een normaal formaat herder. :=

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Excuses voor eventuele typefouten ik doe dit alles via dicteren. :o

Tenno7

Berichten: 2258
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:22

Wauw hele gave honden!!! Je Tamaskan is echt enorm!!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 23:01

Tenno7 schreef:
Wauw hele gave honden!!! Je Tamaskan is echt enorm!!

Dankjewel! En idd hij trekt veel bekijks. :))

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:07

damn die eli is veranderd zeg! en wat is ie groot geworden :oo Ben nu wel benieuwd naar foto's met een mens er naast eigenlijk _O-

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:12

Wauw!!! Gave honden!! Ik ben ook benieuwd naar een foto met mens hahaha

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 02:03

Je hebt niet alleen 2 prachtige paarden, maar ook nog eens prachtige honden! <3

Een stalgenoot van ons heeft ook een Groenendaeler, wat een leuk karakter hebben die zeg! :))

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:40

Eli <3 Hij blijft zo gaaf!
Ik hoop dat hij toch ooit nog een keer vader mag worden. Al snap ik ook dat dat voor nu niet mogelijk is

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:51

Wat heb jij toch waanzinnig mooie dieren. En dat Eli al weer vier is, jeetje wat gaat de tijd hard.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:43

Wat zijn ze toch mooi... <3 <3 <3

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 19:55

savieralover schreef:
damn die eli is veranderd zeg! en wat is ie groot geworden :oo Ben nu wel benieuwd naar foto's met een mens er naast eigenlijk _O-

Oeh, ja, recent heb ik zo niet bij de hand. Ik zal eens kijken. Human for scale. :j
Eli was “altijd al” zo groot, maar is echt uitgezwaard.


noox schreef:
Wauw!!! Gave honden!! Ik ben ook benieuwd naar een foto met mens hahaha

Dankjewel. Ik zal eens kijken voor een recente foto met mens!


Retjethorse schreef:
Je hebt niet alleen 2 prachtige paarden, maar ook nog eens prachtige honden! <3

Een stalgenoot van ons heeft ook een Groenendaeler, wat een leuk karakter hebben die zeg! :))

:o Vind ik zelf stiekem ook wel hoor.
En ja! Groenendaelers zijn zó leuk. Dit is m’n derde en ze waren alle drie anders maar zo vreselijk leuk en op hun mens gericht.


Van schreef:
Eli <3 Hij blijft zo gaaf!
Ik hoop dat hij toch ooit nog een keer vader mag worden. Al snap ik ook dat dat voor nu niet mogelijk is

Mijn man is echt heel erg bang dat Eli in negatieve zin zal veranderen als hij gaat dekken dus hij houdt de boot af. Hij is nu nl. zo geweldig maar je moet qua luisteren en appèl er altijd bovenop blijven zitten en dat wordt dan misschien zelfs nog moeilijker dat ie niet meer los kan en dat zou voor alle partijen zo zonde zijn. Dat is eigenlijk het grootste obstakel.
Eigenlijk is hij te mooi om niet mee te fokken. Ook qua karakter. Lastig.


djodjodjo schreef:
Wat heb jij toch waanzinnig mooie dieren. En dat Eli al weer vier is, jeetje wat gaat de tijd hard.


:o En gek hè? Dit jaar wordt ie 5. Waar blijft de tijd.


jokari schreef:
Wat zijn ze toch mooi... <3 <3 <3

:o <3 Ben ook wel heel trots op ze, hoor.

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:32

JoSav schreef:
Van schreef:
Eli <3 Hij blijft zo gaaf!
Ik hoop dat hij toch ooit nog een keer vader mag worden. Al snap ik ook dat dat voor nu niet mogelijk is

Mijn man is echt heel erg bang dat Eli in negatieve zin zal veranderen als hij gaat dekken dus hij houdt de boot af. Hij is nu nl. zo geweldig maar je moet qua luisteren en appèl er altijd bovenop blijven zitten en dat wordt dan misschien zelfs nog moeilijker dat ie niet meer los kan en dat zou voor alle partijen zo zonde zijn. Dat is eigenlijk het grootste obstakel.
Eigenlijk is hij te mooi om niet mee te fokken. Ook qua karakter.

Die twijfel snap ik wel al valt het in mijn ervaring vaak wel mee maar dat is natuurlijk niet van te voren te voorspellen. Hij is in eerste instantie jullie gezinshond en dat is het belangrijkste.
Het zou wel jammer zijn niet alleen qua uiterlijk en karakter maar zijn lijnen zijn ook heel interessant. Er is genoeg vraag naar hem(als ze jou niet kunnen bereiken komen ze bij mij naar hem vragen := )
Hij heeft gelukkig al nichtjes en neefjes van zijn zusje om Inaras bloedlijn voort te zetten :))

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 16:35

Nee een stuk onzekerheid zul je altijd houden. Het is een soort “geen weg terug” gebeuren en omdat Inara erg veranderde speelt daar toch enige terughoudendheid, zeker bij m’n man.
Enne oeps, ik ben idd niet makkelijk te contacteren. :o Sorry...

Ik heb er maar een topic over geopend. Voel je vrij je ervaring met Ravi te delen: [BB] Verandering reu: wel of niet laten dekken?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:35

Je kunt natuurlijk ook zijn goedje laten opvangen. Geen idee of dat effect heeft op gedrag trouwens :')

Was Inara er zo door verandert? Roek is er niks anders van geworden

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 21:36

Inara was idd echt anders na haar nest. Dat heeft lang geduurd. En je weet hoe het gelopen is. Dat maakte het extra pijnlijk natuurlijk.
En dacht dat het nog steeds een eis is dat hij eerst natuurlijk dekt, toch?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:35

Ja blijft ontzettend k*t. Het was echt een fantastische hond. Ik ben blij dat Roek zoveel van haar moeder heeft. Roek haar pups hebben ook een heel fijn karakter.

Bij de NTC is dat een eis ja. Bij de TDR niet. Al denk ik zomaar dat ze voor hem ook zo een uitzondering zouden maken

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 15:42

Hmm, dan ga ik daar ook eens naar informeren.
Inmiddels zijn er natuurlijk vaker Groenendaelers aangekeurd / ingezet, maar vind mijn Belgje en haar nestje wel nog steeds de leukste tot nu toe. :P De combi met Ravi heeft erg goed uitgepakt.

Ben blij dat je elke dag nog zo van Inara’s “pup” geniet. Doen wij ook, maar het gemis blijft groot. “Zo een krijg je nooit meer” zeiden mensen weleens. :knuffel:

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:27

Er zijn inderdaad meer groenendaelers gebruikt nu maar het is echt de combinatie met Ravi wat onze honden zo interessant maakt(en dat terwijl de NTC de combi afkeurde :roll: )

Heb nu dus ook een kleindochter van Inara en ook zij is een ontzettend fijne hond. Alhoewel mijn favoriet van het nest een reutje was die leek het meest op Roek qua karakter en die bleek met de embark test ook de meeste Groenendael genen te hebben geërfd.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 16:32

Ironisch ja. En niet alleen afgekeurd ook achteraf kwam er kritiek op maar een alternatief ho maar. Het is een hele mooie combinatie gebleken met de sterke punten van Inara en die van Ravi.

Heb je een foto van dat reutje nu ben ik wel benieuwd? En de teef die je hebt gehouden?

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:48

Ze hebben elkaar echt heel mooi aangevuld :j Valt me ook echt op bij de andere groenendaeler nesten, vooral de oren en kopvorm.

Dit is het reutje. Heeft een heel fijn huisje gevonden in Amerika en is toekomstig dekreu
Afbeelding

En mijn teefje
Afbeelding

En nee beide niet heel wolvig door de rare combinatie die ik heb gemaakt(nog meer herder jeej! :D) maar qua lijnen wel heel interessant. En ik heb er niet eens negatieve reacties op gehad

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 14:49

Wat fijn dat je alleen positieve reacties hebt gehad! Dat was destijds met Inara wel anders. Heb ik wel als erg vervelend ervaren, zoveel oordelen over een hond die ze niet eens kenden om vervolgens heel hard wauw te roepen op het resultaat zonder de afstamming te beseffen. :roll: :+

Wauw, het reutje is wel echt helemaal mijn smaak <3 Ik zie idd Inara en Roek heel sterk terug. Wat mooi zeg. |(

Teefje is heel anders. Herder idd, maar ook Tamaskan vind ik en dat voor zo’n scheut herder. *\%/* Ook een mooi dier, maar totaal anders.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 20:09

Human for scale helemaal vergeten. :o

Afbeelding
Afbeelding

En geen klein persoon met schoothondje. :D
Hopelijk geeft het een idee. :+

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:59

Zoek de human. :')

savieralover

Berichten: 1701
Geregistreerd: 23-03-09

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:24

hoezo ik ben geen schoothond? als je daar onder ligt kan je de komende tijd niet meer bewegen denk ik _O-

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Wolfhond en herder in hun element in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:57

Wat een leuke foto's!

Van

Berichten: 6526
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:50

Die kop op die eerste foto, precies zijn vader :')
JoSav schreef:
Wat fijn dat je alleen positieve reacties hebt gehad! Dat was destijds met Inara wel anders. Heb ik wel als erg vervelend ervaren, zoveel oordelen over een hond die ze niet eens kenden om vervolgens heel hard wauw te roepen op het resultaat zonder de afstamming te beseffen. :roll: :+

Wauw, het reutje is wel echt helemaal mijn smaak <3 Ik zie idd Inara en Roek heel sterk terug. Wat mooi zeg. |(

Teefje is heel anders. Herder idd, maar ook Tamaskan vind ik en dat voor zo’n scheut herder. *\%/* Ook een mooi dier, maar totaal anders.
Gelukkig zijn de meesten een stuk meer open minded geworden. Al zijn er nog steeds mensen die vinden dat alleen perfecte Tamaskan lookalikes geschikt zijn als outcross maar dat is niet realistisch. Is nu er zoveel honden getest worden via embark ook duidelijk te zien. De enige die genetisch 0% COI hebben zijn de halve groenendaelers!

Het reutje is echt heel leuk. Vooral qua karakter ook. Het is dat ik echt geen reu wou. Maar ben echt super blij met het baasje wat hij heeft. Ondanks dat hij helemaal in Amerika zit. Ze vertelt me echt alles en krijg meer dan genoeg beelden. Hij heeft echt een top leven daar.

Ik heb heel lang moeten nadenken over welk teefje ik zou houden maar ben heel blij met mijn keuze. Als ze de juiste kleur had gehad was de hoeveelheid herder niet eens opgevallen. Haar oren zijn wat groot maar wel mooi wat meer op zij geplaatst ipv boven op het hoofd. Verder heeft ze haar moeders ranke bouw met lange benen, alleen iets meer boeking maar dat is bij Roek juist iets te min. En ze heeft die mooie lange neus met weinig stop van haar oma. Haar grootste min punt is dat haar staart wat krult.