Puppies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:37

Volgens mij spreekt er niemand van de rashond politie hier. Prijzen voor honden schieten momenteel de pan uit en ik kan mij goed voorstellen dat goede fokkers die wel alle testen doen, zich maanden verdiepen in een goede dekreu en daarnaast niet mee gaan met de huidige woekerprijzen zich momenteel groen en geel ergeren.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:48

Skippy01 schreef:
@troi haha, die discussie houd je op bokt altijd. Als je positieve berichten wil over kruisingen zijn er op FB onwijs leuke groepen: performance geared mixes bijv (sportmixen), en functional breeding (gezondheid en functionaliteit voorop, papieren irrelevant). Hele constructieve groepen, in die laatste zitten rashonden én kruisingen en daar wordt hard gemodereerd op negatieve uitlatingen over kruisingen.


Leuk! Daar ga ik eens kijken.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:49

sevke schreef:
De ouders van mijn cavaliertjes zijn getest op syringomyelia, cataract, episodic falling, dry eye syndrome, curly coat syndrome, hartruis en patella luxatie, en ik zou niks anders kopen.


Waarom wel syringomyelie maar geen chiari malformatie?

@TS, gefeliciteerd met de pupjes! Ik ben benieuwd hoe ze opgroeien <3

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:50

Urona447 schreef:
Volgens mij spreekt er niemand van de rashond politie hier. Prijzen voor honden schieten momenteel de pan uit en ik kan mij goed voorstellen dat goede fokkers die wel alle testen doen, zich maanden verdiepen in een goede dekreu en daarnaast niet mee gaan met de huidige woekerprijzen zich momenteel groen en geel ergeren.


Nee hoor, die ergerden zich ver voor de corona tijd ook al. En je assumptie dat kruisingen fokkers geen testen doen, zich nergens in verdiepen en woekerprijzen vragen is natuurlijk nogal onzinnig :o

Maar ik denk dat het goed is dat dit topic niet vervuild wordt door deze discussie en zal me terugtrekken wat dat betreft :)

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 11:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Puppen doen het supergoed. Ze groeien gemiddeld zo'n 40 gram per dag. Ik voer ze nu niet meer bij, dat deed ik in het begin wel omdat ze toen wat afgevallen waren.
Vandaag dag 12. De oogjes beginnen open te gaan.

Het is echt genieten zeg!! heerlijk om naar te kijken ook al slapen ze heel veel.
zo beginnen ze met oefenen op blaffen... en lopen.. prachtig om te zien.

Abel1970
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-03-12

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:11

Ja hoor daar gaan we weer. TS heeft een leuk nestje pups en dat wil ze delen. Maar uiteraard is de BOKT POLITIE het daar niet mee eens en moet zo nodig overal commentaar op leveren.
Laat iedereen nou es gewoon in zijn waarde en bemoei je niet met dingen die je niet aan gaan. TS je hebt een leuk nestje pups en ik had er graag eentje van willen hebben. Maar we hebben er al 4 lopen hier en eentje er bij gaat echt niet. Succes met je nestje.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:35

juval schreef:
[ [url=m/cCVwvd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uJTvyc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rKCH7X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WlR5Cb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Puppen doen het supergoed. Ze groeien gemiddeld zo'n 40 gram per dag. Ik voer ze nu niet meer bij, dat deed ik in het begin wel omdat ze toen wat afgevallen waren.
Vandaag dag 12. De oogjes beginnen open te gaan.

Het is echt genieten zeg!! heerlijk om naar te kijken ook al slapen ze heel veel.
zo beginnen ze met oefenen op blaffen... en lopen.. prachtig om te zien.


Wat een verschil in vachten zeg! Ben benieuwd hoe dat er over een paar weekjes uitziet :j

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:38

Flikker toch op met je bokt politie term. De mensen die commentaar geven zijn de mensen die zich bewust bezighouden met de gezondheid van hun honden en de pups die ze fokken. De mensen die commentaar geven hebben zich ingelezen, geïnformeerd en kennis vergaard over de honden waarmee ze fokken.

Het is potverdorie geen speelgoedautootje wat je op de wereld zet en weggooit als het kapot is. Jij kiest ervoor levende wezens op de wereld te zetten en daar dien je verantwoordelijkheid voor te nemen. En dat doe je door te testen, jezelf in te lezen, bewuste keuzes te maken. Ik kan daar zo kwaad van worden, dat je alleen maar oeh of ah mag zeggen.

Ik heb niks tegen kruisingen. Ik heb wel wat tegen mensen die achterlijke kruisingen fokken die nergens op gebaseerd zijn, kruising waarvan het twee rassen zijn die gewoon NIET bij elkaar passen. Zoals de puggle, bernerdoodle, berner/herder kruisingen, pomsky etc. Het is gewoon DOM. Het slaat NERGENS op. Als je twee rassen kruist moeten die bij elkaar passen wat betreft exterieur en karakter.

Het lichaam moet op papier gezond zijn. Je moet testen op erfelijke ziektes die binnen beide rassen voorkomen, gewoon om uit te sluiten. Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben om een levend wezen op de wereld te zetten zonder dat ik daarvoor alles gedaan zou hebben om een zo gezond mogelijke pup op de wereld te zetten. Dus ik snap al dat commentaar heel goed. Mensen gaan met hun dieren om alsof het speelgoed is en ook wat betreft de pretnesten. Jouw pups kiezen er niet voor om geboren te worden, jij maakt die keuze, draai er dan potverdorie ook voor op. Die egoïstische mentaliteit van de mens, bah, bah, bah.

@TS, deze tirade is niet op jou gericht, maar op de mensen met hun bokt politie term, mensen die hun kop zover in hun eigen kont hebben zitten dat ze hun eigen darmen van binnen kunnen bekijken. Ik zal hier wel weer een OW voor krijgen en dat is prima. Misschien dat er nu wat mensen hun ogen open gaan doen en hun hersens gaan gebruiken.

Ik wens jou en je pups veel geluk samen, een goede gezondheid en veel plezier.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:42

@amandavd maar jij hebt dan nog niks tegen kruisen an sich. Er zijn hier veel mensen die daar wél op tegen zijn. Ik vind kruisen hartstikke prima, maar dan inderdaad uit gezonde honden. Vandaar ook mijn verwijzing naar de groep 'functional breeding' oa. Daar gaat het inderdaad over gezond (getest!) en functioneel fokken, ongeacht of dat met rashonden of kruisingen is. En dát lijkt me de juiste insteek. We hebben bij paarden allemaal de mond vol van 'op papier kun je niet rijden, het paard zélf moet gezond zijn' en bij honden zijn er heel veel mensen die ineens wel met het papier kunnen sporten. Denk dat men inmiddels op bokt vooral dáárover valt.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:46

Skippy01 schreef:
@amandavd maar jij hebt dan nog niks tegen kruisen an sich. Er zijn hier veel mensen die daar wél op tegen zijn. Ik vind kruisen hartstikke prima, maar dan inderdaad uit gezonde honden. Vandaar ook mijn verwijzing naar de groep 'functional breeding' oa. Daar gaat het inderdaad over gezond (getest!) en functioneel fokken, ongeacht of dat met rashonden of kruisingen is. En dát lijkt me de juiste insteek. We hebben bij paarden allemaal de mond vol van 'op papier kun je niet rijden, het paard zélf moet gezond zijn' en bij honden zijn er heel veel mensen die ineens wel met het papier kunnen sporten. Denk dat men inmiddels op bokt vooral dáárover valt.


Dat zou best kunnen. Ik vind het papier fijn omdat ik dan precies kan terug zoeken in de lijnen etc. Dat papiertje is verder geen vrijbrief niks. Ik snap best dat men het vervelend vind commentaar te krijgen, is ook niet tof en soms is het ook niet correct, maar in het geval van testen op gezondheid etc wel degelijk. Ik ken genoeg verhalen uit de praktijk waarbij men pups of jonge honden moest in laten slapen omdat ze van binnen helemaal verrot waren door verkeerd fokken.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:50

Amandavd schreef:
Skippy01 schreef:
@amandavd maar jij hebt dan nog niks tegen kruisen an sich. Er zijn hier veel mensen die daar wél op tegen zijn. Ik vind kruisen hartstikke prima, maar dan inderdaad uit gezonde honden. Vandaar ook mijn verwijzing naar de groep 'functional breeding' oa. Daar gaat het inderdaad over gezond (getest!) en functioneel fokken, ongeacht of dat met rashonden of kruisingen is. En dát lijkt me de juiste insteek. We hebben bij paarden allemaal de mond vol van 'op papier kun je niet rijden, het paard zélf moet gezond zijn' en bij honden zijn er heel veel mensen die ineens wel met het papier kunnen sporten. Denk dat men inmiddels op bokt vooral dáárover valt.


Dat zou best kunnen. Ik vind het papier fijn omdat ik dan precies kan terug zoeken in de lijnen etc. Dat papiertje is verder geen vrijbrief niks. Ik snap best dat men het vervelend vind commentaar te krijgen, is ook niet tof en soms is het ook niet correct, maar in het geval van testen op gezondheid etc wel degelijk. Ik ken genoeg verhalen uit de praktijk waarbij men pups of jonge honden moest in laten slapen omdat ze van binnen helemaal verrot waren door verkeerd fokken.


Snap ik. Ik heb het ook andersom gehad zelf. Pup mét papieren, uit (veld)kampioenslijnen, aangesloten bij de rasvereniging etc. En de pup bleek een neurotransmitter defect te hebben. 9 jaar best wel mee afgezien en uiteindelijk moeten laten inslapen. Sh*t happens zeg maar... -O-

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:52

Skippy01 schreef:
Amandavd schreef:

Dat zou best kunnen. Ik vind het papier fijn omdat ik dan precies kan terug zoeken in de lijnen etc. Dat papiertje is verder geen vrijbrief niks. Ik snap best dat men het vervelend vind commentaar te krijgen, is ook niet tof en soms is het ook niet correct, maar in het geval van testen op gezondheid etc wel degelijk. Ik ken genoeg verhalen uit de praktijk waarbij men pups of jonge honden moest in laten slapen omdat ze van binnen helemaal verrot waren door verkeerd fokken.


Snap ik. Ik heb het ook andersom gehad zelf. Pup mét papieren, uit (veld)kampioenslijnen, aangesloten bij de rasvereniging etc. En de pup bleek een neurotransmitter defect te hebben. 9 jaar best wel mee afgezien en uiteindelijk moeten laten inslapen. Sh*t happens zeg maar... -O-


Pech kun je altijd hebben, niks is een garantie. Net als bij mensen. Maar in sommige gevallen, zeker bij ziektes als DM of Lafora disease, dat kan voorkomen worden door de testen. Lafora speelt nu ontzettend bij de Beagles, verschrikkelijke epilepsie ziekte die je kan voorkomen door te testen.

Er zijn zoveel meningen en zoveel wegen maar met gezondheid speel je niet vind ik.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:55

Amandavd schreef:
Pech kun je altijd hebben, niks is een garantie. Net als bij mensen. Maar in sommige gevallen, zeker bij ziektes als DM of Lafora disease, dat kan voorkomen worden door de testen. Lafora speelt nu ontzettend bij de Beagles, verschrikkelijke epilepsie ziekte die je kan voorkomen door te testen.

Er zijn zoveel meningen en zoveel wegen maar met gezondheid speel je niet vind ik.


Precies, we zijn het eens hoor :j
Alleen ik vind papieren dus niet belangrijk en gezondheidstesten wél.

De kruising die TS hier maakt, vind ik echt wel een interessante en ben erg benieuwd hoe dat uitpakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:52

juval schreef:
[ [url=m/cCVwvd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uJTvyc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rKCH7X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WlR5Cb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Puppen doen het supergoed. Ze groeien gemiddeld zo'n 40 gram per dag. Ik voer ze nu niet meer bij, dat deed ik in het begin wel omdat ze toen wat afgevallen waren.
Vandaag dag 12. De oogjes beginnen open te gaan.

Het is echt genieten zeg!! heerlijk om naar te kijken ook al slapen ze heel veel.
zo beginnen ze met oefenen op blaffen... en lopen.. prachtig om te zien.



Binnen enkele weken vervloek je ze als je bij elke pas bijna valt :D Ze zijn prachtig hoor Juval

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:56

Pup 8 lijkt me wel duidelijk blue merle en niet red. Van pup 4 kan ik het niet goed zien.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:59

Amandavd schreef:
Pech kun je altijd hebben, niks is een garantie. Net als bij mensen. Maar in sommige gevallen, zeker bij ziektes als DM of Lafora disease, dat kan voorkomen worden door de testen. Lafora speelt nu ontzettend bij de Beagles, verschrikkelijke epilepsie ziekte die je kan voorkomen door te testen.

Er zijn zoveel meningen en zoveel wegen maar met gezondheid speel je niet vind ik.

Fokken met of zonder stamboom en kruisingen maakt mij weinig uit. Maar gezondheid en dus testen is voor mij wel een hele harde eis.
En de logica qua kruising ivm karakters en drive

Anoniem

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:03

Is het niet fijner voor jullie om hierover eens een algemeen topic te openen ipv elk topic met puppy's hier over te bestoken?

thequeensmum
Berichten: 3531
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:17

Dyphusion schreef:
sevke schreef:
De ouders van mijn cavaliertjes zijn getest op syringomyelia, cataract, episodic falling, dry eye syndrome, curly coat syndrome, hartruis en patella luxatie, en ik zou niks anders kopen.


Waarom wel syringomyelie maar geen chiari malformatie?

@TS, gefeliciteerd met de pupjes! Ik ben benieuwd hoe ze opgroeien <3

CM/SM wordt doorgaans in één onderzoek gedaan. Althans, wel bij de cavalier

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:25

truus1957 schreef:
CM/SM wordt doorgaans in één onderzoek gedaan. Althans, wel bij de cavalier

Dat weet ik, vandaar mijn vraag waarom SM er specifiek wel bij staat maar CM niet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:38

Moderatoropmerking:
Dit topic is gemaakt door de TS om haar pups te laten zien. Mocht je willen discussieren over kruisingen en/of fokken dan staat het je vrij om een nieuw topic te openen, dan hoeft ook niet ieder nieuw topic te verzanden in een discussie.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:19

Ik zie eigenlijk ook geen 4 red maar duidelijk 3 blue merles?

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 15:40

candalisa schreef:
Ik zie eigenlijk ook geen 4 red maar duidelijk 3 blue merles?


zou maar zo kunnen dat ze ook grijs hebben. op de koppies wel, maar de vlekken op het lijf zijn echt wel rossig.
Het maakt me ook niet uit verder, ze zijn sowieso prachtig <3 :P

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:55

Moestuin schreef:
Is het niet fijner voor jullie om hierover eens een algemeen topic te openen ipv elk topic met puppy's hier over te bestoken?
Geheel mee eens :j

TS, onwijs leuk nest! Zou ik het zelf op deze wijze doen, dat weet ik niet. Maar ik ben wel van mening dat je i.i.g. meer moeite hebt gedaan dan de meeste kruising nestjes. En dan woon je ook nog in hetzelfde dorp, de verleiding is groot :P

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:00

Ailill schreef:
Moestuin schreef:
Is het niet fijner voor jullie om hierover eens een algemeen topic te openen ipv elk topic met puppy's hier over te bestoken?
Geheel mee eens :j

TS, onwijs leuk nest! Zou ik het zelf op deze wijze doen, dat weet ik niet. Maar ik ben wel van mening dat je i.i.g. meer moeite hebt gedaan dan de meeste kruising nestjes. En dan woon je ook nog in hetzelfde dorp, de verleiding is groot :P


Het zal niet de eerste keer zijn dat bokt zorgt voor een puppy in huis ;)
Bokt's wegen zijn ondoorgrondelijk :')

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:12

juval schreef:
candalisa schreef:
Ik zie eigenlijk ook geen 4 red maar duidelijk 3 blue merles?


zou maar zo kunnen dat ze ook grijs hebben. op de koppies wel, maar de vlekken op het lijf zijn echt wel rossig.
Het maakt me ook niet uit verder, ze zijn sowieso prachtig <3 :P

Ik denk ook drie blue merles en een red merle. Maar kijk naar de neusjes, zwarte neus is blue en lever kleurige neus is red.

Aparte kruising wel. Zeker gezien beide rassen niet echt blaken in hun gezondheid helaas. Maar ik wens je alle goed met ze!