Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De natuur in eigen omgeving

 
Profiel   

Jeetje, arme vogels, allemaal op hun slechts gefotografeerd _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 19:57 



 
Profiel   

Ik denk dat huismusman net even met de fohn in de weer geweest was :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:37 



 
Profiel   

Mloui schreef
Ik denk dat huismusman net even met de fohn in de weer geweest was :p

In deze tijd van het jaar moet je er opgedoft bij zitten, toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 16:24 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's zijn er al voorbij gekomen <3

Baby vogeltjes blijven zo aandoenlijk he.

Voor een lammergier zou ik toch ook even een blokje om gaan om te gaan kijken :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 16:40 



 
Profiel   

Prairy: Nieuwe tak van de natuurfotografie. De vogel op zijn lelijkst kunnen fotograferen _O-

Mloui: Oh dat zou het zijn _O- . Wel met een mini fohn mag ik hopen _O-

Solleke_Noah: Dank je wel! Er zitten zeker weten echt al mooie foto's hier in dit topic. Zo leuk!
En onwijs aandoenlijk. Zo schattig. Ze groeien jammer genoeg alleen zo snel. Dat is het enige nadeel van die kleintjes.

Volgende bericht ook net in een FB groep gezet waar ik al bijna een jaar mijn uilen/roofvogel avonturen deel. En deel hem ook hier.

Helaas verdrietig nieuws. Kwam vanmiddag bij mijn pony aan toen ik het nieuws van zijn fokker te horen kreeg.
De Steenuilen kast is vannacht aangevallen en de drie jonge Steenuilen van 4 a 5 dagen oud hebben het jammer genoeg niet overleefd.
Echt onwijs sneu want had er zo op gehoopt dit jaar alles bewust mee te kunnen maken. Van ei naar uitvliegen, maar dat is ons niet gegund.
Waar vrouw Steenuil is gebleven weten we niet. We houden het erf/tuin goed in de gaten. Hopend op een teken van leven van haar. Mits zij de aanval heeft overleefd.
Met het mannetje gaat het gelukkig goed. Die zat op het dak te wachten op de eerste zonnestralen na de regen die we vandaag hebben gehad.
Al is het voor hem wel sneu. Hij is het vrouwtje van vorig jaar al kwijt geraakt (vermoedelijk verongelukt) en dit was een nieuw vrouwtje voor hem. Die hij nog net op tijd gevonden had voor het broedseizoen.
Of er de kans bestaat dat ze nog een poging tot broeden gaan doen, mits zij het heeft overleefd, durven we niet te zeggen. De kans zit er dik in van niet.

Het is nu hopen en duimen dat alles goed gaat komen met de Torenvalken en we over een aantal weken kunnen genieten van nieuwsgierige jonge Torenvalken die over de rand van de kast kijken naar wat dat rare wezen met die grote ronde zwarte snavel daar telkens doet ;) :) .

Een foto van de prachtige man Steenuil vandaag. Hij was zo lief om zich even te laten zien nadat ik het nieuws te horen had gekregen.

Weet pas sinds vorig jaar dat er Steenuiltjes bij mijn pony op het erf wonen (terwijl ik er al tien jaar rond loop en er toevallig bij was met ringen vorig jaar. Hoezo ogen gesloten voor de natuur tot vorig jaar _O- ). De Uiltjes en alle andere vogels hebben mijn hart daar echt gestolen en hoopte dit jaar echt bewust mee te maken hoe de jonge Uiltjes uit het ei kropen en uiteindelijk uit zouden vliegen, maar helaas ;( .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 18:11 



 
Profiel   

Ah wat zonde van de uiltjes! Wat heeft er aangevallen dan?

En ze zijn niet lelijk zo die mussen, maar juist super grappig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 19:36 



 
Profiel   

Prairy: We vermoeden een Eekhoorn (kast is Steenmarter proof). Die loopt daar al een paar weken rond. Heb hem zelf nog niet gezien, maar de fokker van mijn pony wel (die wonen daar ook dus zien meer dan ik).
Hoop echt dat we nog een teken van leven gaan zien van het vrouwtje een deze dagen.

En ergens zijn de mussen zo toch ook wel heel erg schattig <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:24 



 
Profiel   

Ah die arme steenuiltjes! Verdrietig zeg. Hoop idd dat het vrouwtje er nog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:08 



 
Profiel   

Mloui: Ja, onwijs verdrietig. Zo sneu ook. Vrees dat we nu een jaar moeten wachten voor we weer jonge Steenuiltjes in de kast hebben. Onze hoop is nu gevegstigd op de Torenvalken. Het vrouwtje zit op de eieren te broeden.

De foto's van vanmiddag moet ik nog uitzoeken, maar hier al de foto's van vanochtend en gistermiddag.

1. De Boerenzwaluw! Heb al een tijdje een goede foto van de Boerenzwaluw willen maken en gisteren was het dan EINDELIJK gelukt! In de wei van de koeien is vooraan het modderig (er liggen matten zodat ze wel droog kunnen staan). Tussen de modder ligt ook nog wat hooi van afgelopen winter en daar kwamen de Zwaluwen elke keer naar toe.
Ze waren ook totaal niet bang en voor mij dus de uitgelezen kans om ze eens goed te fotograferen.

[ img ]

2.

[ img ]

3.

[ img ]

4. In het bos kwam ik vanochtend nog de Eekhoorn tegen. Denk dat hij het goed wilde maken van wat zijn familielid een paar km verderop bij de Steenuiltjes heeft gedaan. Dat had ik een tijdje terug ook met de Kraai. De dag daarvoor zag ik drie Kraaien drie jonge Haasjes uit het lange gras stelen en de volgende dag besloot een Kraai juist lief te doen voor mij :') .
Zo van: "Sorry dat mijn familie leden dat hebben gedaan."

[ img ]

5. Niet veel later kwam ik de Middelste Bonte Specht tegen. Wilde niet stil zitten en echt maar drie foto's kunnen maken en toen was hij weer weg. Blijft een feestje om hem tegen te komen. Volgens mij had die ruzie met de Grote Bonte Specht. Er kwam telkens weer een andere vogel naar hem toe vliegen. Want hij zat precies in het territorium van de Grote Bonte Specht.

[ img ]

6. De Zanglijster liet zich wel zien, maar besloot het van verre afstand te doen waardoor de kwaliteit echt achteruit gegaan is, maar wel leuk om hem tegen te komen!

[ img ]

7. Gaat de Grauwe Vliegenvanger eens braaf op een stuk hout zitten. Doet hij het op een flinke afstand :') _O- . De Grauwe Vliegenvanger staat helaas op de rode lijst en ben dan ook blij dat hij hier in het bos woont.

[ img ]

8. De Witte Kwikstaart liet zich ook weer van zijn beste kant zien zoals alleen de Kwikstaart dat kan *\o/*

[ img ]

9. De Boomklever heeft overduidelijk een doel van waar hij naar toe wilt :j .

[ img ]

10. En zo leuk! Een Jonge Merel! Die al aardig groot is. Tenminste. Ik vermoed dat het een jonge Merel is. Het kan natuurlijk ook gewoon een vrouwtje zijn, maar daar vind ik de kleur toch weer te licht/apart voor.

[ img ]

11. En op het einde van de wandeling kwam ik deze Spreeuw nog tegen. Vind ze altijd zo mooi met hun prachtige kleuren <3 .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 19:03 



 
Profiel   

@Yaartje, Die boerenzwaluw is wel heel mooi om zo op de foto te krijgen. Op het werk zitten 6 nesten en vind het mooie vogeltjes.
De eekhoorn zit er ook heel mooi bij.

Gisteren was ik net te laat om ooievaar op de foto te zetten. En ik schrok toen er een buizerd vanaf een paaltje voor mijn fiets vloog. (Ik had hem niet gezien.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 21:38 



 
Profiel   

[ img ]

Ik kan helaas niet tegen jullie camera's op :o maar genieten doe ik zeker zoveel als jullie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 18:46 



 
Profiel   

Dank je wel Gothico!

Wat gaaf Nikass! Een mooie Buizerd zo te zien?

Hier nog een bijzonder moment van gisteren. Zat op een privé uitkijkpost waarvoor ik toestemming heb om er te mogen zitten toen er rechts van mij een Haas het weiland in kwam lopen.
Ging wat eten, begon zich rustig te wassen, liep een stukje mijn kant uit en op 5 meter afstand besloot hij dat ik te vertrouwen was en ging een paar minuten heel relaxed liggen <3 . Na wat foto's gemaakt te hebben de camera zelfs even weggelegd om van dit bijzondere moment te genieten.
De Haas wist namelijk dondersgoed dat ik er was, maar vertrouwde de situatie alsnog.

1.
[ img ]


2.

En in het bos eergisteren voor het eerst de Grote Lijster mogen ontmoeten. Was ook weer zo'n gave ontmoeting! Deze prachtige soort staat helaas op de Rode Lijst.

[ img ]

En bij de pony's eerder deze week meneer en mevrouw Gekraagde Roodstaart ontmoet. De man had ik al een paar keer voor de camera gehad, maar de vrouw nog niet. Helaas besloot ze om net achter een takje te gaan zitten, maar he, je kan niet alles hebben als fotograaf :D .
Man:

[ img ]

Vrouw:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 21:49 



 
Profiel   

Oww prachtig!
Ja een buizerd, zat daar rustig een beetje rond te kijken en maakte zich om mijn aanwezigheid (op enige afstand) en die van mijn relaxte honden totaal niet druk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:24 



 
Profiel   

Mag ik ook wat foto's delen? Ik ben gek op de natuur, ik trail elke week meerdere keren in het bos (zie mijn insta) en het is altijd genieten als ik wild zie.
Vorige week tijdens een wandeling eens mijn canon meegenomen en binnen een uur edelherten, zwijnen en heel veel spechten gezien.
Wat ik echt geweldig vind is om slangen of hazelwormen tegen te komen. Maar verder geniet ik van alle dieren die ik tegenkom eigenlijk wel.

Foto's genomen vorige week:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vorige week tijdens een andere wandeling:


[ img ]


Tijdens een trail in Drenthe een paar weken geleden:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:30 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Mag ik ook wat foto's delen? Ik ben gek op de natuur, ik trail elke week meerdere keren in het bos (zie mijn insta) en het is altijd genieten als ik wild zie.
Vorige week tijdens een wandeling eens mijn canon meegenomen en binnen een uur edelherten, zwijnen en heel veel spechten gezien.
Wat ik echt geweldig vind is om slangen of hazelwormen tegen te komen. Maar verder geniet ik van alle dieren die ik tegenkom eigenlijk wel.

Foto's genomen vorige week:

[ [url=m/NqweqU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zgah70.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YhpdsM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LmzM5Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/37ecUU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jj5xC4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorige week tijdens een andere wandeling:


[ [url=m/EnVGbe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tijdens een trail in Drenthe een paar weken geleden:

[ [url=m/Q9JQJY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf! Waar heb je die wandeling gemaakt? En ben je dan erg vroeg of juist later op de dag gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 22:40 



 
Profiel   

@Supervixen, Wat een gave foto's. Die eerste foto moest ik even kijken of het geen dier wat met twee koppen. Ik weet dat het voorkomt, maar dat deze dieren vaak niet lang leven.
Reptielen ben ik ook fan van. Als ze ergens in de buurt van een fietspad zijn ofzo help ik ze vaak ook even met oversteken.
Ik heb ooit bij Arnhem een groene gladde slang gevonden in een achteraf stukje industrieterrein. Best wel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-21 23:37 



 
Profiel   

Nikass: Dat is helemaal gaaf! Buizerds staan er juist om bekend om eigenlijk direct weg te vliegen zodra je ze spot en de camera op hen richt. Iets met camera schuw :') .

Supervixen: Wat een gave foto's zeg! En uiteraard mag dat! Daar is dit topic voor :D . Is dat heel toevallige bij/op de Veluwe?
Kan het helemaal begrijpen! Geniet zelf ook altijd zo van de wandelingen in de natuur en de ontmoetingen met het wild <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 00:12 



 
Profiel   

Dit was bij zweefvliegveld Terlet in de buurt, daar is ons favoriete wildspot wandelrondje (van mijn vriend en ik). Maar ik loop er ook vaak hard. Dit was rond half zeven 's avonds.

Ik loop veel op de Loenermark, Deelerwoud, Montferland, Veluwezoom, enz.

Gisteren een zandhagedis gezien tijdens het wandelen, hij vloog snel de struiken in.

[ img ]

En dit was ook een best formaat. Iemand een idee welke vlinder dit wordt?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 09:29 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Ik heb geen goede camera dus kan niet zo veel bijdragen aan dit topic maar lees graag mee. Wij wonen sinds 1,5 jaar in t buitengebied en het is zo leuk om te merken dat je steeds meer gaat zien. We hebben in de wei 'onze eigen' hazen, in de wei er achter een koppeltje reeen die we dagelijks zien. Gisteren zag ik voor t eerst (nadat de buurman gemaaid had) een paar konijntjes.

Verder natuurlijk massa's vogels. Van de week zat er een groene specht zomaar op de oprit! :wow: We een hebben duiven, koolmeesjes, pimpelmeesjes, roodborstjes (kleine bemoeial die altijd komt 'helpen' als ik in de tuin bezig ben), puttertjes, kwikstaartjes en nog een hoop ander spul. Zo leuk!

Maar goed, ik lees dus graag mee en kijk uit naar jullie foto's!
'

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 10:12 



 
Profiel   

Marjo schreef
xYaartje schreef
Marjo: Ook de gewone, algemene dieren mogen hier gerust geplaatst worden. Leuk juist! Zolang ze maar wild zijn :D .
Wat een prachtige foto's zeg! En hoe lukt het je om een charmante actie foto van de Blauwe Reiger te maken? Bij mij is de foto dan juist gelijk lelijk. Terwijl ik elk dier juist op zijn mooist op de foto wil zetten.
Ja, was echt heel bijzonder! Vorige week dinsdag zag ik ze voor het eerst. Afgelopen donderdag zag ik ze voor de 2de keer en dan gelijk met een kalfje erbij. Denk toch wel het meest mooie moment van dit jaar (en we zijn nog niet eens halverwege). Vandaag helaas niet gezien, maar wie weet morgen weer.


Geduld hebben en goed timen. Het helpt ook om een hoge sluitertijd in te stellen zodat je de beweging goed bevriest.

Ik heb nog een foto van een zwaan die net op tijd wegvloog.

[ [url=m/zJRfEM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sodeju, die kan zo op een poster <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 10:21 



 
Profiel   

xYaartje schreef
Nikass: Dat is helemaal gaaf! Buizerds staan er juist om bekend om eigenlijk direct weg te vliegen zodra je ze spot en de camera op hen richt. Iets met camera schuw :') .


1. Ik ben geen deskundige, maar volgens mij was het echt een buizerd. (hij vloog wel kort daarna weg);
2. Misschien viel het hem niet direct op omdat ik alleen maar een mobieltje heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:12 



 
Profiel   

Hele mooie foto's weeral, en dat everzwijntje :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:22 



 
Profiel   

Supervixen: Dat gebied ken ik niet. Woon je toevallig in Gelderland/de Achterhoek? Gezien je Monterfland noemt. Woon op 30 minuten fietsen van Montferland vandaan. Dus als je eens in de buurt bent, geef zeker een gil! Wie weet kunnen we dan eens samen wandelen.
Prachtige foto's ook weer! Helaas geen idee welke vlinder de rups word jammer genoeg. Daar moet ik mij over een tijdje ook eens in gaan verdiepen.

Ir111: Ook telefoon foto's zijn meer dan welkom! Het belangrijkste is dat je geniet van wat je ziet :j . Leuk is dat he hoe je dan ineens anders naar de natuur gaat kijken? Echt zo leuk om te horen hoeveel je in je tuin hebt zitten en wat gaaf zeg dat je dagelijks een reeën koppel ziet! Dat is dan echt genieten <3 .



Nikass: Het ziet er inderdaad uit als een Buizerd. Soms heb je inderdaad geluk dat ze wel willen blijven zitten. Tot dat je een paar foto's hebt gemaakt. Dan vliegen ze wel weg natuurlijk. Ze zouden maar te lang model staan :') .

Vanmiddag een uniek moment bij mijn ouders op hun vakantieboerderij mee mogen maken. Mijn ouders, ik en een kennis van mijn vader zaten buiten op het terras land er 10 a 15 meter verderop ineens een Groene Specht man in de Appelboom die bij hun in de tuin staat.
Hij kijkt even nieuwsgierig om het hoekje. Wij blijven heel rustig zitten (ik met camera in de aanslag). Wanneer hij in de gaten heeft dat we te vertrouwen zijn komt hij steeds meer tevoorschijn. Wandelt rustig naar het gat toe en begint zijn jongen ineens te voeren!
We hadden niet eens in de gaten dat daar een nest met jongen zit. Echt heel gaaf! De hele middag toe kunnen kijken hoe pa en ma hun jongen voerden en ik geloof dat ik nog nooit zoveel foto's van een Groene Specht in een middag hebt gemaakt. Ruim 590 in totaal.

Groene Spechten zijn over het algemeen schuwe vogels die je vaker hoort dan ze ziet. Als je ze ziet zitten ze of ver weg of vliegen direct voor je neus weg of lachen je ergens in de verte heel hard uit (dat is hun favoriete hobby _O- ).

De man kun je herkennen aan de rode streep op de wang. De vrouw heeft een zwarte streep.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 21:45 



 
Profiel   

xYaartje ik woon in Duiven, bij Arnhem.
Vanmorgen nog ruim 8km gewandeld in het Bergherbos. Heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 22:07 



 
Profiel   

xYaartje: wat gaaf zeg, die spechtenfamilie! En dat je toevallig net je camera in de aanslag had *\o/* stel je voor dat je had moeten opstaan om m te pakken dan was het nooit gelukt. Echt super mooi!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 23:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 34 [ 826 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen