Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 31 [ 766 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De natuur in eigen omgeving

 
Profiel   

xYaartje schreef
Alpha89: Dank je wel!

anca: precies dat inderdaad! In het hoofd kan het beeld zo anders zijn dan de werkelijkheid. Dan zijn wilde dieren en vogels toch echt een stuk makkelijker.

En ik heb een egel in mijn tuin <3 ! Zo onwijs leuk! Eergisteren ging ik de was in de wasmachine doen. Kom terug uit de berging, kijk instinctief naar buiten, de tuin in en ja hoor. Ik zie een Egel rustig om het hoekje lopen.
Ik heb al egelvoer in huis, dus een klein bordje gepakt en daar het voer op gedaan. Bordje buiten neer gezet. Ik ga even een paar minuten wat anders doen om vervolgens even te kijken wat er buiten gebeurt en ja hoor.
De egel zat heerlijk van het voer te smullen. Heel voorzichtig een foto gemaakt. Was totaal niet bang <3 . Zag hem vervolgens mijn egelhuisje in en uit gaan dus hoop echt dat hij besluit voor Dieren Hotel Yara te kiezen en hier zijn vaste stek van te maken.
Het voer was net ook weer op. Dus hij komt geregeld terug.
Heb de egel Kay genoemd :j .

Ontmoet Kay! Het licht komt van de lantaarnpaal af die naast mijn tuin staat.
En er staat inmiddels ook water voor Kay in de tuin. Mocht hij dorst hebben.

Op de eerste foto staat Kay direct voor het egelhuisje:

[ [url=m/NvEF3w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op de 2de foto zit Kay heerlijk van het speciale egelvoer te smikkelen <3 .

[ [url=m/EcqeHK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Superleuk! Maar wat is nou precies het egelhuisje?
Ik heb een hond die niet helemaal snapt wat egels zijn. Toen ik ze vroeger in het buitengebied wel eens in de tuin had moest ik mijn hond wegsturen, voor beider veiligheid, want hij probeerde er toch in te happen :roll:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 13:02 



 
Profiel   

[ img ]

Altijd weer zo gezellig als ze even een kijkje komen nemen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 18:51 



 
Profiel   

Britta31: Wat een leuke huisspin! Hij is wel onwijs groot zeg. Ik zou hem denk ik buiten de deur zetten als ik die zie.

Nikass: Zal morgen even een foto maken van het Egelhuis wat ik heb! Op de foto's is die niet te zien.
Ai, dat is niet heel handig nee dat de hond het niet snapt wat het zijn. Want het lijkt mij nogal pijnlijk zodra hij daar in hapt.
En leuke foto! Wild konijn zo te zien?

Wilde wat in de berging pakken, loop terug en wie zie ik? Kay! Zat heerlijk te eten om daarna water te gaan drinken. Vervolgens gaat die heel snugger op het bordje met water staan :') Tsja, dan valt het water eruit natuurlijk. Dus dat zal ik straks nog wel even bij vullen voor hem, maar zo leuk om een egel in de tuin te hebben <3 . Hoop echt dat hij hier volgend jaar jongen groot wilt brengen <3 .

Foto's zijn door het raam gemaakt met mobiel. Moet een keer met de camera gaan oefenen.:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:48 



 
Profiel   

Wild konijntje idd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:34 



 
Profiel   

Nikass: Wat leuk zeg! Die zie je niet zo vaak. Inderdaad echt genieten wanneer ze zich wel laten zien <3 .

Nou, krijg ik net toch een mooie verrassing in mijn tuin. Zat achter de laptop, wilde wat verder gaan met mijn Diamond Painting (die ligt in de slaapkamer op mijn tafel daar zodat ik zowel de tuinvogels kan zien en in de tussen tijd kan Diamond Painten) zie ik tot mijn grote verbazing twee Putters in mijn tuin.
De meeste vogels die mijn tuin bezoeken ken ik inmiddels wel, maar dit was compleet nieuw. Had ze echt nog niet eerder gezien in mijn tuin (al wel eerder gefotografeerd in een natuurgebied). Ze zaten heerlijk te smikkelen van de zonnebloemzaden van mijn zonnebloemen <3 .
Een cadeautje <3 .:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:34 



 
Profiel   

Alpha89 schreef
Nou, volgens mij heb ik het toch gevonden en is het gewoon de oehoe (vrouwtje) :')
ik hoor 'm dan langer waardoor het écht meer klinkt als ha-ha-ha-ha, zeker in de stilte van de nacht en met de bergen galmt dat wel lekker door:

https://www.facebook.com/heldercardosoB ... 920962523/

Ik wist niet dat ze deze geluiden maakten! Weer wat geleerd.

Zo gewoon is dat dan toch niet! Er zijn er maar een stuk of 60 in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:38 



 
Profiel   

Wat gaaf Yara! Mooi vastgelegd ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:53 



 
Profiel   

Wat een mooi puttertje *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 11:11 



 
Profiel   

Biks2: Dank je wel! En was echt heel gaaf! Heb ze vanochtend weer gezien. Echt zo leuk om ze nu in de tuin te hebben. Ze komen af op de zaden van de Zonnebloemen. Dus een ding staat vast. Volgend jaar plant ik weer Zonnebloemen in de tuin :j .

anca: Ja he <3 . Ze zijn zo onwijs leuk!

Nou, vanochtend een hele grote verrassing! Liep weer richting de berging en zie ik ineens een Groenling (vrouw) in de tuin! Wist dat ze in de buurt zaten. Heb ze al wel eens in de bomen in de straat gespot, maar nog niet in de tuin gehad. Extra verrassing dus om ze nu wel te zien.
Helaas vloog ze toen weg, maar toen ik later aan mijn Diamond Painting ging werken kwam ze weer op bezoek! En heeft ruim drie kwartier rond gehangen in mijn tuin. Zelfs toen Houtduif ook op bezoek kwam bleef ze in de tuin.

De Houtduif was wel pissed off dat hij niet bij het voer kon.
En zijn eigen voer was op hihi. Echt zo grappig om te zien hoe hij dan bij het voer van de kleintjes probeert te komen en dan ook echt geïrriteerd is dat die er met geen mogelijkheid bij kan _O- .

Heb de voerplek zo ingedeeld dat het voer voor de duiven en zo bovenop de Pindakaaspothouder ligt en het voer voor de kleine vogels onder het afdak van de voerplek (zal nog wel eens een foto maken voor het beeld). Door de pindakaaspothouder kunnen de duiven niet meer bij het voer voor de kleintjes. Wat heel fijn is. Zo kunnen de kleintjes nu ook in alle rust eten zonder weggejaagd te worden door de Kauwen en Duiven.

Geen zorgen. Heb het voer voor de duiven weer bijgevuld. Zijn zij ook weer blij.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 11:36 



 
Profiel   

[ img ]
Vannacht workshop nachtfotografie van mijn favoriete nachtdieren: uilen

Genoten van de uilen. 5 Ransuilen, 6 Kerkuilen en 1 Steenuil mogen fotograferen. En een Steenmarter in de boom, was ook heel speciaal.
Bedankt uilen voor het langs vliegen en poseren vannacht.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:27 



 
Profiel   

Wat gaaf! Waar heb je die workshop gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:08 



 
Profiel   

Marjo schreef
Wat gaaf! Waar heb je die workshop gedaan?

Omgeving Arnhem

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:10 



 
Profiel   

janouk schreef
[ [url=m/YylaBo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vannacht workshop nachtfotografie van mijn favoriete nachtdieren: uilen

Genoten van de uilen. 5 Ransuilen, 6 Kerkuilen en 1 Steenuil mogen fotograferen. En een Steenmarter in de boom, was ook heel speciaal.
Bedankt uilen voor het langs vliegen en poseren vannacht.
[ [url=m/EZQQlW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fvW71O.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eKhXBn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mtmHmR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ss4OO1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Bb3Vut.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AmNESt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, echt, impressed!!
Wat ontzettend cool om te kunnen doen en wat een mooi resultaat <3

Kun je nog even aangeven wie welke uil is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:39 



 
Profiel   

[BB-ITP] Nachtleven: veel mensen weten niet wat er s nachts vliegt

Ik oan mijn post niet meer aanvullen. Ik maak apart topic aan met de juiste soort namen erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:44 



 
Profiel   

@Janouk, Wat een gave foto's zijn dat geworden. Dat is een mooi handige workshop geweest.

Ik had een foto gemaakt(en per ongeluk gewist) van 4 vlinders die nu in een winterrust/slaap zijn. Ze hangen aan het dak en de steunbalken in onze opslag op de weide. Dus ik ga ze nog langere tijd zien hoop ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 09:39 



 
Profiel   

janouk: Prachtige foto's! En wat vliegt er 's nachts toch heel veel gaafs rond!

Hier helaas verdrietig nieuws ;( . Gisteren het nieuws te horen gekregen van de fokker van mijn pony dat de Grote Bonte Specht die daar woont helaas is aangereden door een auto en het niet heeft overleefd. We vermoeden dat hij te laag over de weg is gevlogen.
Samen met een van de pony's naar de plek toe gewandeld en van wat ik zo kon zien was het vermoedelijk het mannetje of het jong. Dit weten we helaas pas zeker zodra we de andere Grote Bonte Specht zien die nog rond vliegt.

Was er echt even kapot van. De Grote Bonte Specht heb ik van de zomer mogen fotograferen samen met het jong en dat was zo'n gaaf moment en daarna heb ik hem nog geregeld gezien. Elk dier dat ik fotografeer heeft een speciaal plekje in mijn hart, maar de Grote Bonte Specht bij de pony's had echt een heel speciaal plekje in mijn hart <3 .
En misschien klinkt het gek voor velen dat ik er zo verdrietig om kan zijn, maar als natuurfotograaf leer ik de vaste bewoners echt goed kennen en weet ik ze toch weer in mijn hart te sluiten.
Het is ook zo sneu dat hij zo aan zijn einde is gekomen ipv door ouderdom.

Nog een keer een foto van mijn favoriete vogel <3 .

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 09:29 



 
Profiel   

Bloodymary schreef
Alpha89 schreef
Nou, volgens mij heb ik het toch gevonden en is het gewoon de oehoe (vrouwtje) :')
ik hoor 'm dan langer waardoor het écht meer klinkt als ha-ha-ha-ha, zeker in de stilte van de nacht en met de bergen galmt dat wel lekker door:

https://www.facebook.com/heldercardosoB ... 920962523/

Ik wist niet dat ze deze geluiden maakten! Weer wat geleerd.

Zo gewoon is dat dan toch niet! Er zijn er maar een stuk of 60 in Nederland.


Dit is in Spanje in de tuin :) in dat gebied komen ze aardig veel voor, volgens mij.


Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 18-10-21 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:59 



 
Profiel   

xYaartje schreef
janouk: Prachtige foto's! En wat vliegt er 's nachts toch heel veel gaafs rond!

Hier helaas verdrietig nieuws ;( . Gisteren het nieuws te horen gekregen van de fokker van mijn pony dat de Grote Bonte Specht die daar woont helaas is aangereden door een auto en het niet heeft overleefd. We vermoeden dat hij te laag over de weg is gevlogen.
Samen met een van de pony's naar de plek toe gewandeld en van wat ik zo kon zien was het vermoedelijk het mannetje of het jong. Dit weten we helaas pas zeker zodra we de andere Grote Bonte Specht zien die nog rond vliegt.

Was er echt even kapot van. De Grote Bonte Specht heb ik van de zomer mogen fotograferen samen met het jong en dat was zo'n gaaf moment en daarna heb ik hem nog geregeld gezien. Elk dier dat ik fotografeer heeft een speciaal plekje in mijn hart, maar de Grote Bonte Specht bij de pony's had echt een heel speciaal plekje in mijn hart <3 .
En misschien klinkt het gek voor velen dat ik er zo verdrietig om kan zijn, maar als natuurfotograaf leer ik de vaste bewoners echt goed kennen en weet ik ze toch weer in mijn hart te sluiten.
Het is ook zo sneu dat hij zo aan zijn einde is gekomen ipv door ouderdom.

Nog een keer een foto van mijn favoriete vogel <3 .

[ [url=m/EwBUTx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel mooie foto zeg! Wel heel verdrietig dat ie is aangereden :(.

In NL hebben we ook een koppeltje standaard in de tuin. Ik ben ook gek op spechten. De groene specht zie ik ook regelmatig trouwens.

Ik wil nog heel graag de zwarte specht zien, kleine bonte specht en middelste bonte specht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:03 



 
Profiel   

Wat erg xYaartje. Ik vind het niet vreemd dat het je verdriet doet.
Er was een tijdje terug een musje tegen onze auto gevlogen. Wij vinden dat echt erg, en het mooie diertje krijgt van mij dan een klein grafje op een mooi plekje. Wat kun je anders doen.. ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 16:51 



 
Profiel   

Alpha89: Wat gaaf dat ze daar veel voorkomen! Jij boft echt met je twee achtertuinen zeg.
Ja, Spechten zijn geweldig! Geen idee wat het is met Spechten, maar ze zijn zo leuk <3 . Hier word ik vooral uitgelachen door de Groene Specht en soms, heel af en toe, laat hij zich vrijwillig fotograferen.
Hier dezelfde wens! De Middelste Bonte Specht dan al wel gezien en gefotografeerd, maar nu de Kleine Bonte Specht en Zwarte Specht nog.

Nikass: Ach gut, arm musje. Maar wat onwijs lief dat jullie hem een klein grafje hebben gegeven <3 . Zou die vast gewaardeerd hebben! Hier lag de Specht midden op de weg. Die dus zomaar even pakken kon niet. Was ook al aardig plat helaas. Vanmiddag ook nog een konijn of haas op de weg zien liggen toen ik naar huis fietste.
We zouden eigenlijk als mensheid naar manieren moeten zoeken hoe de wilde dieren toch veilig de weg over kunnen steken zonder slachtoffer te worden van al die auto's. Er vallen nog te veel verkeersdoden onder de wilde dieren.

Helaas is het dus toch echt het mannetje wat is overleden ;( . Vandaag bevestigd door de fokker van mijn pony. Hij heeft het vrouwtje gezien. En ik had al wat rood op het kopje van de overleden Specht gezien wat mijn vermoeden dus nu echt officieel bevestigd.
Zo sneu, maar ben het mannetje wel onwijs dankbaar voor alle mooie foto's van afgelopen zomer en het voer moment tussen hem en zijn kind <3 .
Kan alleen maar hopen dat hij op slag dood was en niet heeft geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:28 



 
Profiel   

Hier vloog vanmiddag een spreeuw tegen het raam -O-

Wat zijn het toch mooie vogels


[ img ]


[ img ]

Zijn net allemaal hartjes die stippen.

Maar t was een harde knal , ik schrok ervan .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:52 



 
Profiel   

Ach arm mooi dier ;(

Paddestoelen tijd;


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:45 



 
Profiel   

Mijn overwinter. roodborstje is gearriveerd. Luidroepend bakent hij zijn territorium af. De zomer Roodborstjes zijn op reis naar warmere plekjes in het zuiden.


[ img ]

Verderop vecht de Kikker voor zijn leven. Hij probeert zich los te wurmen uit de bek van de Blauwe Reiger.
Vergeefs.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 12:52 



 
Profiel   

Jullie foto's motiveren me om morgen even het bos in te gaan en foto's te maken. Als het lukt, zal ik wat foto's plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:37 



 
Profiel   

Veel plezier. De kleuren zijn zo mooi nu in de natuur.
Samen met Mad Max door de bladeren baggeren

50 shades of green

[ img ]


[ img ]

Landgoed Leyduin


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 18:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 31 [ 766 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen