De natuur in eigen omgeving

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 08:55

janouk schreef:
Daghara: dat is mooi: Steenuilen maar ook Patrijzen. Top plekje om te leven. Welke provincie leef jij?


Vorig jaar een klein vierkantje uit de stalmuur van Meneer Anton moeten zagen om een musje te bevrijden. Tegenwoordig is het een prima in- en uitgang voor Harry Huismuis blijkbaar.

[ [url=m/uLiMEx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Schattig, die muis.

Mooie ransuil!

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 19:43

Oh die muis is echt té leuk :j

Vandaag mijn lievelingsvogeltjes tegen gekomen, die blijven tenminste ook zitten voor een foto. En een meesje dat een bad nam :)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:05

Wat heb je voor camera Prompter?
Ik zie vaak een roofvogel, denk een buizerd, maar heb met mijn telefoon camera geen schijn van kans om hem vast te leggen, helaas -O-

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:07

Ik heb een compactcamera, dus je kunt geen lenzen wisselen. Het is een Sony RX10 M4. Ik wil met camera en verrekijker om kunnen lopen, dus bewust voor een compact camera gekozen :). Ik ben niet iemand die met een statief in het bos gaat staan. daar heb ik geen geduld voor.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:11

prompter schreef:
Oh die muis is echt té leuk :j

Vandaag mijn lievelingsvogeltjes tegen gekomen, die blijven tenminste ook zitten voor een foto.


Toevallig ook mijn lievelingsvogeltje!

Goede foto's hoor, met een compactcamera, dat doe ik je niet na.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:14

Het is wel de duurste compact camera die er is hoor! Maar ik had vorig jaar op mijn werk een jubileum met bijbehorende uitkering, anders had ik hem niet gekocht. Ik had op Instagram al hele mooie fotos met zo'n zelfde camera gezien :j

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:05

Ik vind je foto's prachtig!

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:17

Dankjewel! De camera kan ook echt ver inzoomen. Hij kan nog veel meer, maar er zitten zoveel knoppen op, ik heb nog lang niet alles door :D.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:13

Het is wel even sparen voordat ik zo'n camera zou kunnen aanschaffen :=

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:36

Ja, voor een compactcamera is het een pittige prijs. Maar ik heb er zó veel plezier van, dat ik er geen spijt van heb :)

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 20:03

Wat zie ik toch weer prachtige mooie foto's voorbij komen <3 . Zo leuk om te zien hoe jullie ook allemaal genieten van de natuur in jullie omgeving! Blijf ze vooral delen. Want ik geniet!
Volgens mij zie ik ook nog 1 of 2 nieuwe gezichten in het topic? Welkom!
Het ontbreekt helaas nog aan tijd om op iedereen individueel te reageren. Sorry!

Vanmorgen had ik toch weer de camera uit de tas gehaald want... de Hazen waren bezig :D .
Deze haas had vanmorgen een hele hoop wilde verhalen te vertellen over zijn avonturen van vandaag toen hij even een pauze nam om bij te komen van al het rennen met de andere Hazen.
Zoals ik zijn of haar verhaal in ieder geval begreep heeft hij of zij een toekomstig partner op het oog en is deze Haas druk bezig met het veroveren van die partner en dat is aldus de Haas ook nog eens heeeeeel vermoeiend.
Snap het wel hoor... ik word er al moe van als ik ze op top snelheid achter elkaar aan zien rennen. Mij niet gezien.... ik doe het wel rustig aan met het vinden van een partner _O- . Hazige spoed is zelden goed, toch ;) .
(De Haas zat trouwens inderdaad echt zo dichtbij. Camera op max. ingezoomed en hoefde op de laptop niet in te croppen en hij bleef rustig zitten):

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:23

Ik weet niet of ik het al eens geopperd heb, maar kun jij al je foto's uit dit topic (en evt nog een paar meer) niet bundelen in een boekje, en uitgeven?

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:22

Wat een prachtige foto van de haas :j !

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:00

Mooie haas!

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 13:27

Het gaat niet altijd zoals je wil haha

Met de wildcamera probeer ik goede foto's te maken van de witte Hermelijn in onze tuin, maar Meneer F. Fazant heeft de camera gevonden en elke dag poseert hij even voor de camera, schudt zich uit en gaat dan op pad. De kaart in de camera zit vol met foto's van F. Fazant.

Mafkees


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:35

Nikass: Wat een lief compliment, dank je wel! Ik heb er wel eens over nagedacht, maar er is denk ik te weinig animo voor en zo goed zijn mijn foto's ook weer niet. Ik doe het op amateur niveau. Wacht niet uren voor het perfecte plaatje waardoor je dus ook niet altijd de juiste ooghoogte etc. hebt. Ik neem het moment zoals het is dus of daar ooit mensen een foto album van willen o.i.d., geen idee!
Heb al wel voor mijzelf een foto album/boekje in huis met foto's die ik gemaakt heb.
Plus er moet nog maar net een uitgever zijn die het ziet zitten met mij. Zelf uitgeven kost weer zoveel geld dat ik niet heb (iets met 5 dieren).
Maar wie weet ooit in de toekomst1

prompter & miereneten: Dank je wel <3 .

janouk: Geweldig haha _O- ! Mr. Fazant wilt gewoon zijn moment of shine pakken :D .

Over wild camera gesproken. Die van mij moet ik ook nog maar weer eens in de tuin zetten. Van de week niet meer aan toe gekomen.

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:17

Meneer fazant is een ijdeltuit :D

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:43

janouk schreef:
Het gaat niet altijd zoals je wil haha

Met de wildcamera probeer ik goede foto's te maken van de witte Hermelijn in onze tuin, maar Meneer F. Fazant heeft de camera gevonden en elke dag poseert hij even voor de camera, schudt zich uit en gaat dan op pad. De kaart in de camera zit vol met foto's van F. Fazant.

Mafkees


Die fazant :D . Hij poseert ook echt.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:49

xYaartje ik vind jouw foto's regelmatig briljant :)
Fototechnisch weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Maar de mooiste dieren, op soms een bijzonder moment. Mocht je er ooit iets mee gaan doen (mooi ingelijste uitvergroting verkopen is ook een leuke optie) dan heb ik al wel een paar favorieten op mijn lijstje :D

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 07:52

Het is goed te zien hoe thuis Sniper De Ransuil zich thuis voelt in onze tuin of is het hoe wij ons thuis voelen in zijn tuin......

Op de beveiligingscamera is te zien hoe hij de mobiele showroom van mij man gebruikt als uitkijkpunt over onze tuin en de muizen.

I love Haarlemmermeer ❤️. Zo midden in de Randstad bij Schiphol

Afbeelding
Afbeelding

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:17

Jullie hebben daar echt een rijkdom aan natuur Janouk!

Ik heb vandaag weer een rondje Duindigt gelopen, en vooral veel lege takken op de foto gezet :D. Ik wilde heel graag een winterkoning op de foto, maar die was mij telkens te snel af. Wat andere bewoners bleven gelukkig wel even zitten, en ik kwam ook nog een exoot tegen op een bruggetje :))

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:51

Sniper vanochtend in de boom in de tuin half uur voor zonsopgang, naar binnen koekeloeren wat wij aan het doen zijn.



Afbeelding

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:20

janouk schreef:
Sniper vanochtend in de boom in de tuin half uur voor zonsopgang, naar binnen koekeloeren wat wij aan het doen zijn.



[ [url=m/hvV9EZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met z'n allen..... in een huisje...... gezellig......


:D :D

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 15:51

Nikass: Wat een lieve woorden en complimenten Nikass! Dank je wel!
Die momenten zijn wel de momenten waar ik voor leef inderdaad. De bijzondere momenten van mooie dieren :j .
En wat lief ook dat je in de toekomst al interesse hebt! Nou... wie weet!
De Ransuil die ik toen heb mogen fotograferen vanaf mijn balkon in mijn vorige appartement van 4 jaar geleden hangt hier ook uitvergroot. Elke keer wanneer ik er naar kijk word ik er aan herinnerd waar ik voor sta als natuur fotograaf <3 .
Was een cadeautje van mijn oom toen de tijd.

janouk: Wat fijn dat Sniper zich zo thuis voelt! Genieten is het dan om hem regelmatig te mogen zien. Hij bewaakt jullie auto in ieder geval goed!
En Sniper houd jullie ook goed in de gaten :D .

prompter: Prachtige foto's! Ja die Winterkoning... die is nog best lastig te fotograferen. Ze zijn zo snel. Zo zie je ze. En zo zijn ze weer weg :D . En prachtige exoot heb je op de foto gezet! Die genoot duidelijk van het weer.

Afgelopen zondag het goede nieuws gekregen dat ik met mijn twee pony's op stal mag blijven! Daarmee valt er een ontzettende last van mijn schouders af waardoor ik het leven weer op kan pakken en alle narigheid van vorig jaar echt achter mij kan laten.
Er was ook echt niks te vinden in de omgeving wat aan mijn wensen vol deed en zoveel heb ik niet nodig. Paddock en goed onverpakt hooi en waar ik ze 's nachts op stal kan zetten.
Gelukkig heb ik dit alles op stal <3 . Ze krijgen binnenkort zelfs een nieuwe paddock in de Alpaca wei :j . Dat stuk moeten ze nog afzetten en dan hebben ze echt hun vaste plek samen <3 .
En naast het verzorgen van mijn pony's geniet ik ook van het verzorgen van de andere dieren die ze daar hebben op stal. En al helemaal nu het mooie weer er aan komt is het echt genieten! Ook heeeeel benieuwd welke wilde dieren en vogels ik mag zien daar.
Heb van de week ook al een Eekhoorn gespot!

Nog geen nieuwe foto's helaas. Afgelopen zondag nog wel wat gefotografeerd, maar niet de kans gehad om ze uit te zoeken. Dus die komen nog!

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: De natuur in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 16:35

Wat fijn Yaartje, op naar het voorjaar met mooie foto's van jou *\o/* !