Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer foto's van vogels in mijn tuin (niet alleen uilen)

 
Profiel   

Op verzoek een aantal meer foto's van vogels in mijn tuin. En niet alleen de uilen :D .

Ik woon in de Haarlemmermeer, vlakbij Schiphol, midden in de Randstad. In mijn tuin en de omgeving om mij heen, heb ik heel veel vogels. Ik geniet er erg van. En zij wonen blijkbaar ook graag bij mij in de tuin.

Zomaar een selectie

Een grote kolonie huismussen (dit is de leider van de troep lawaaimakers, Harry)
[ img ]

De ultrasnelle, kleine, hard zingende, dappere Winterkoninkje, Wanda.
[ img ]

Kees Kauw, hij heeft een verlamde poot en wordt door de andere kauwen gepest. Hij woont al enige tijd in de voortuin en heeft het hier best naar zijn zin. Ik voer hem het hele jaar door bij.

[ img ]

Bart Buizerd
[ img ]

Betty Ransuil
[ img ]

Ferry Fazant
[ img ]

Simon Sperwer
[ img ]

Apport..........zoek de stok. Manny Meerkoet
[ img ]


Zwartkopje, vrouwtje, Zarah, badderend in de dauw op het grasveld
[ img ]

Gerry Gaai
[ img ]

Het duo Scholekster Susan en Sjors
[ img ]

Heggenmus Hans
[ img ]

Knobbelzwaan Keli
[ img ]

Father John, Kerkuil
[ img ]

En mijn favoriet Sniper

[ img ]

Ik fotografeer de dieren in en rond om mijn huis. voor meer foto's kan je kijken op mijn instagram
https://www.instagram.com/faunahaarlemmermeer/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:16 



 
Profiel   

Prachtige foto's weer! <3

Ga je zeker volgen op instagram!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 11:45 



 
Profiel   

Wat leuk dat er een scholekster naar mij vernoemd is! Ik vind dat zulke leuke vogels :))

Echt een gezellige boel bij jou, met al die vogels rondom het huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:11 



 
Profiel   

Wat gaaf al die vogels rondom je huis.

Heb je ook koolmezen, pimpelmezen en roodborstjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:42 



 
Profiel   

Ooh wat gaaf!
Weet je zeker dat je niet in Avifauna woont? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:44 



 
Profiel   

leuk, vooral al die verschillende uilen, jammer dat veel foto's net niet scherp zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 12:44 



 
Profiel   

Wat leuk weer ! <3

Ik ben wel een tikkeltje jaloers want ik woon vlakbij Zaventem ( onder aanvliegroute :+ ) en ik heb enkel meesjes, mussen, winterkoninkjes, een specht, eksters en heeel veeel kraaien en kauwtjes.

En nu wil ik ook uilen en een zwaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 13:11 



 
Profiel   

Wow wat indrukwekkend! Hoe krijg je allemaal dat soort vogels in je tuin??

Het meest spannende dat ik hier zie is een grote bonte specht en een toren valk.in het verleden ook steenuiltje maar sinds afbraak van oud huis zijn die ook weg, laatst een dode kerkuil gevonden weet niet of er nog ergens levende zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 13:22 



 
Profiel   

luuntje schreef
Wat gaaf al die vogels rondom je huis.

Heb je ook koolmezen, pimpelmezen en roodborstjes?


Ja hoor. Ook koolmezen, pimpelmezen en roodborstjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 14:35 



 
Profiel   

Janouk ik ben zwaar jalours.
Meesjes zijn zo grappig.
Uilen en roofvogels, wow.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 14:40 



 
Profiel   

Hihihi.... wij hebben Ferry zijn broer Frits fazant in de tuin lopen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 14:47 



 
Profiel   

yvje86 schreef
Hihihi.... wij hebben Ferry zijn broer Frits fazant in de tuin lopen :=

\
Frits :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:00 



 
Profiel   

Superrrr leuk!!! Kan ik niet een dagje komen vogelen met mijn camera? :D ;) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:04 



 
Profiel   

Haha daar is weer een topic! Had al een vermoeden wie de TS is toen ik de topictitel zag :D
Ik ben oprecht verbaasd hoeveel verschillende vogels je vast weet te leggen. Ik werkte eerder weleens op Schiphol, en dan was ik vooral overdonderd door alle herrie, dus vogels zag ik daar nooit (ja oke, ganzen en zwanen).... Alhoewel ik intussen ook wel geleerd heb dat alle plekken verrassingen kunnen geven qua flora en fauna.
Besteed je veel tijd om de vogels vast te kunnen leggen? Je moet maar net op de goede plek en goede tijd zijn... en ook nog een camera/telefoon bij de hand hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:13 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
Superrrr leuk!!! Kan ik niet een dagje komen vogelen met mijn camera? :D ;) :')


Gezellig. Ik leid je graag rond door het terrein. Alleen de nesten van alle vogels en de vaste verblijfplaatsen van de uilen houd ik geheim :D ik wil ze niet verstoren.


Bernoe schreef
Besteed je veel tijd om de vogels vast te kunnen leggen? Je moet maar net op de goede plek en goede tijd zijn... en ook nog een camera/telefoon bij de hand hebben.


Ik besteed niet veel tijd aan het vastleggen van de dieren. Ik heb mijn camera bij me als ik de hond ga uitlaten en ik fotografeer wat we toevallig tegenkomen. Al moet ik vaak snel zijn.........want niet ieder dier stelt de aanwezigheid op prijs van de honden.
Ik ben niet iemand die uren in de bosjes gaat liggen voor die ene foto. Bij mij zijn het ontmoetingen, al weet ik natuurlijk wel welk dier ik waar ongeveer tegen ga komen.
En mijn camera ligt wel vaak naast me op de bank in de woonkamer: veel foto's maak ik door het dubbele glas heen van de woonkamer............niet altijd de meest scherpe foto's, maar wel soms speciale foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 17:39 



 
Profiel   

Maar let je ergens op? Waar moet ik bijv kijken als ik die uilen wil zien? Die vind ik echt zo bijzonder namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 18:23 



 
Profiel   

Wat zijn ze leuk geworden! Heerlijk hoe divers en mooi de natuur kan zijn <3 . In de buurt van schiphol zou je dit ook echt niet verwachten, maar zo leuk dat er zoveel te zien is daar!

Bernoe, ik werk op dezelfde mooie manier als janouk qua fotograferen. Het is vooral buiten zijn, inderdaad gaan wandelen, ogen open houden, camera bij je hebben en dan zul je versteld staan hoe snel je alle dieren ziet. Het is ook je omgeving willen leren kennen. Als je jouw omgeving eenmaal kent weet je zo vanzelf waar alles zit.
Ik doe het sinds vorig jaar juni pas en nu al ruim 80 soorten vast weten te leggen en de lijst blijft groeien. En dat zonder uren ergens liggen te wachten :) .
Ook in je tuin kan je zoveel zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 18:29 



 
Profiel   

Haha nou ik ben veel buiten en weet inderdaad ook precies welke dieren waar zitten, maar een camera heb ik nooit bij me en met mijn telefoon ben ik vaak niet snel genoeg (en als ik snel genoeg ben is mn telefoon dat niet :') )
Leuk dat jullie al zoveel vastgelegd hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 19:31 



 
Profiel   

Wat leuk dat je ze ook op de foto hebt gezet! Het blijft bijzonder hoe veel diverse dieren je kunt spotten in de drukke randstad, ik geniet er iig ook zo van <3 Ik woon bijna in het centrum van een woonwijk en toch zit hier een specht, ijsvogel (+ veel andere vogelsoorten) en een egel familie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 19:49 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Maar let je ergens op? Waar moet ik bijv kijken als ik die uilen wil zien? Die vind ik echt zo bijzonder namelijk.


Uilen vinden doe je door in de juiste omgeving te kijken.

Kerkuilen zijn cultuurvolgers. Wonen bij mensen in de buurt in schuren. Ze jagen ongeveer een 1 km in het rond van hun nestplaats. Ze houden van grasland / lage bosjes, struiken. Ze jagen s navhts, zwarte ogen.

Ransuilen jagen ook op grasland, lage begroeiing. Nestelen in oude nesten van kraaien of eksters. Ze kunnen zelf geen nest bouwen. Ransuilen zijn bang voor havikken, bosuilen en buizerds. Ze zoeken daarom de randen van de dorpen en steden op. Veiligheid. S winters leven ze veilig in groepen in dorpen in zogenaamde roestbomen ( coniferen, dennenbomen, groenblijvende bomen. Ze leven daar soms wel met 15 ransuilen bijelkaar, veeal familie. in voorjaar gaan de mannen weer terug haar hun jachtgebied en zoken een vrouwtje.

Om ze te vinden kijk je onder hun lievelingsbomen op de grond. Ze hebben vaste pkaatsen, dicht tegen de stam aan, goed gecamoufleerd. Ze worden erg gepest door allerlei soorten vogels overdag, omdat ze bang zijn van uilen.
De spierwitte mest op de grond en donkere braakballen verraadt hun aanwezigheid. En dan zoeken.

Bosuilen wonen in het bos. In hoge holtes in bomen. Heel moeilijk te vinden. Maar na zonsondergang op geluid te vinden. Ze zijn vocaal. Spookachtig oeoeoe. Ze jagen s nachts, zwarte ogen.

Steenuiltjes leven in de buurt van boerderijen en jagen op erven en weilanden. Ze jagen grotendeels overdag. Gele ogen. Je ziet ze overdag.

Velduilen. Zijn er maar weinig van. Gele ogen. Jagen overdag in duinen en moerasachtige gebieden. Komen in Nederland vooral iop de Waddeneilanden en Groningen voor.


Tip, kijk op waarnemingen.nl waar in jouw buurt uilen weargenomen zijn.

Hahaha nog heel veel te vertellen over uilen. Ze zijn mysterieus en magisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 21:23 



 
Profiel   

En dan zijn er ook Oehoes in Nederland weer aan het broeden. Maar dat is zo,n beperkt aantal, dat de oans dat je die ziet, heeeel klein is. Ze broeden op richels in steengroeves bij voorkeur.

Dan heb je de uilensoorten die op dit moment in Nederland voorkomen wel gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 06:16 



 
Profiel   

Wat mooi als je zoiets rondom het huis hebt. Sinds kort heb ik beleef de lente ontdekt. Ik heb een bosuiltje zien uitvliegen en nu heeft de oehoe kuikens. Erg leuk om te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 07:15 



 
Profiel   

Janouk, dank voor de tips. Ik geloof niet dat ik op korte termijn in het donker het bos kn zal gaan :+ maar voor die andere kan ik gaan uitkijken. Steenuiltjes zie ik wel eens ben benieuwd of ik ransuilen kan "vinden"

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 07:59 



 
Profiel   

Wauw vet, die uilen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 08:08 



 
Profiel   

joyce83 schreef
Wat mooi als je zoiets rondom het huis hebt. Sinds kort heb ik beleef de lente ontdekt. Ik heb een bosuiltje zien uitvliegen en nu heeft de oehoe kuikens. Erg leuk om te volgen.



Mooi he, om de dieren zo te volgen zonder dat ze daar last van hebben
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 22:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen