Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:05

Wat een heerlijke naam, wat een heerlijke hond en wat een heerlijke foto's :+:

Tilmar

Berichten: 3322
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:17

Wat een leuke hond! En wat een prachtige foto's!

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:19

Wat een knappe hond zeg! :D Hele leuke foto's! Leuk om een ras zo in zijn (haar) element te zien <3

xoranlover

Berichten: 6616
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:22

Lekkere Otje. Ben benieuwd wat ze van het starthok vind.

Over een grasbaan. Wij hebben altijd in Venlo getraind (met afghanen) Die hebben een bonte haas. Een schapenvachtje aan een lier. Waar op de baan op de foto’s de haas over de railing gaat kan dat niet in Venlo. Wij hebben geen vaste railing en alleen maar losse paaltjes. We hebben een lier draaier en een gastje op een brommertje die elke keer de baan rond gaat om de lier over de klossen te leggen. De honden starten in het starthok bij de 3e bocht. Vandaar gaan ze een recht stuk op dan 2 grote bochten een recht stuk en nog 2 bochten. Dan nog een klein stukje over het rechte stuk. Daar is de finish. Om de honden op snelheid over de finish te krijgen wordt de lier doorgetrokken tot een stukje voor de eerste bocht. Daar remmen de honden in een zandbak.
Venlo is een 480 baan. Daar rennen de whippets op wedstrijd wel de 480.

Sorry voor het kapen van je topic.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:24

Wat leuk om te zien.
Wij zijn bijna ook elke zondag op de renbaan te vinden maar dan bij de vorige rassen.
Ook altijd de foto’s van Cees .
Sinds een aantal weken start onze jongste nu uit het hok met muilkorf omdat aan te leren.

Afbeelding

Pas ook bijna coursing geweest is ook leuk.

Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:27

Stille fan meldt zich, wat is Otje toch een fantastisch leuke hond <3 Ooit wil ik ook een silken windsprite!

8nnemiek

Berichten: 43434
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:34

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben ik toen ook in Venlo geweest. Inderdaad een baan met losse paaltjes. Dit is wel al jaren geleden, maar toen hadden ze er geen bonte haas maar een wit stuk stof of zoiets.
https://youtu.be/_zV85vAvfrs

Otje en Billie, allebei zo'n leuke namen! Ik hoop dat Billie het ook leuk vindt :D

xoranlover

Berichten: 6616
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:44

8nnemiek schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij ben ik toen ook in Venlo geweest. Inderdaad een baan met losse paaltjes. Dit is wel al jaren geleden, maar toen hadden ze er geen bonte haas maar een wit stuk stof of zoiets.
https://youtu.be/_zV85vAvfrs

Otje en Billie, allebei zo'n leuke namen! Ik hoop dat Billie het ook leuk vindt :D



Ja dat bedoel ik. Een bontje (schapenvachtje)

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:26

Zoo mooie foto’s!!
Ik vind het zo gaaf op de renbaan.
Zijn nu 2keer geweest. 1x venlo en 1x geldrop. Mooi om de verschillende banen te zien!

Hoop dat we snel eens een boktmeeting kunnen doen!!

KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:34

_Mars schreef:
Ik vindt Otje echt zo geweldig! Wat een leuk ding zeg! <3 En leuk dat je zo veel met haar onderneemt! Wat ik benieuwd naar was; Hoe denk je dat Silken Windsprite's zouden zijn met agility? Dan is denk ik meer de vraag hoe trainbaar ze zijn, gezien vaak windhonden dat vaak wat minder hebben (in mijn beleving!)


Ik kaap dan hier weer even het topic, dit is mijn afdeling. :')

De windhonden die ik ken in de agility zijn retesnel, qua snelheid rennen ze alles en iedereen eruit maar dat is ook direct het struikelblok, ze zijn zó snel dat het ten koste gaat van de wendbaarheid en de korte bochten waardoor ze over het hele plaatje (kostbare) tijd laten liggen. Als je ze van jongs af aan echt goed traint zal je ze dat zeker kunnen leren maar dan gaat het weer ten koste van de natuurlijke snelheid. :j

Wat betreft Otje, ze is zo vreselijk schattig! <3

Warboel
Berichten: 14695
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 17:19

Superleuke reacties zeg! <3 zal ze allemaal doorgeven aan die arrogante prinses op de erwt, die vindt het vast fantastisch om te horen dat nóg meer mensen dr knap vinden _O-

Wat die haas betreft; volgens mij maakt het ook niet echt uit wat het is :') in Spaarndam was het dan soort van plastic slierten, bont kan ook idd. Ik heb thuis een tug toy om mee te oefenen, die heeft een schapenvachtje en fleece slierten.
:#
Afbeelding

@Zorry wauw gave foto’s zeg <3 als er weer eens coursing is gaan wij ook denk ik!

@Xoranlover jaaaa de renbaan master :D hoorde idd al dat het op gras wat anders gaat. Ook wel een keer leuk om te doen! In Spaarndam hebben ze op 3 plekken starthokken dus dan kunnen ze 3 afstanden lopen. Misschien komen we daar ook nog eens terecht, maar is wel heel ver uit de slinger haha :P Ot mag toch geen wedstrijden lopen omdat ze geen FCI ras is. Maar wie weet ooit!

@Meisje_ Wij gaan binnenkort ook een x naar Geldrop, daar trainen meet Windsprites dus gaan we daar een x meedoen! Kunnen ze samen lopen :):)

@KimD thanks voor je antwoord :D klinkt als een logisch struikelblok :j zal er ook een beetje aan liggen wat voor soort Whippet het is, de coursing gefokte whippets zijn vaak best wendbaar maar de race whippets zijn voor heel.erg.snel haha. Denk dat Ot agility ook heel leuk vindt!

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:58

Dat sjaaltje! <3

Ik ga wss vanaf sept/okt pas weer ivm bevalling!

xoranlover

Berichten: 6616
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:14

Pas wel op he als je ze samen laat lopen. Er zijn eigenaren die alleen tegen andere laten rennen met muilkorf om. Starthok training vonden ze bij ons wel een dingetje. Maar wij hadden nogal aparte honden :') .

Xoran deed echt debiel bij iedereen die hen wilde starten behalve 2 personen. Dus ik heb hem voornamelijke gestart. Zijn zusje presteerde het 2 keer om zich om te draaien in het starthok. Ik heb geen idee hoe ze dat deed. (En toch winnen he)

En een andere hond die was niet gemakkelijk. Als haar kop goed stond rende ze de sterren van de hemel. Als ze een bokkenpruik op had dan draaide ze de kop en gooide ze die op de nek van andere honden. En dat is verboden. Zij is ook niet meer gestart nadat ze dit 2 keer deed.

Dus misschien al eens trainen met een muilkorf en door nauwe openingen heen. Wij hadden een zelfgemaakt starthok waar we mee trainde.

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:32

Goeie idd xoranlover! Die tip kregen wij ook.
En wedstrijden zijn verplicht met korf.

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:39

xoranlover schreef:
Pas wel op he als je ze samen laat lopen. Er zijn eigenaren die alleen tegen andere laten rennen met muilkorf om. Starthok training vonden ze bij ons wel een dingetje. Maar wij hadden nogal aparte honden :') .

Xoran deed echt debiel bij iedereen die hen wilde starten behalve 2 personen. Dus ik heb hem voornamelijke gestart. Zijn zusje presteerde het 2 keer om zich om te draaien in het starthok. Ik heb geen idee hoe ze dat deed. (En toch winnen he)

En een andere hond die was niet gemakkelijk. Als haar kop goed stond rende ze de sterren van de hemel. Als ze een bokkenpruik op had dan draaide ze de kop en gooide ze die op de nek van andere honden. En dat is verboden. Zij is ook niet meer gestart nadat ze dit 2 keer deed.

Dus misschien al eens trainen met een muilkorf en door nauwe openingen heen. Wij hadden een zelfgemaakt starthok waar we mee trainde.


Spaarndam is het verplicht met muilkorf te laten lopen als ze samen lopen.
In iedergeval bij de overige rassen.

xoranlover

Berichten: 6616
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 19:48

Wij lieten gezinshonden nog wel eens zonder muilkorf samen lopen. Of een oudere hond die super sociaal was zonder muilkorf met een jonge hond die het moest leren. Maar wedstrijden en trainingen tegen andere honden moesten met muilkorf.
En de renlicentie moest natuurlijk met muilkorf. Maar bij ons kende ze die als pup al. We deden die spelender wijs om en af.

Voor de meelezers dit zijn geen muilkorven om te zorgen dat de honden de bek niet open kunnen. Deze muilkorven zijn puur voor de veiligheid.

Ze kunnen de bek open en ze kunnen gewoon hijgen en zelfs de haas pakken. Ze kunnen alleen niet andere honden bijten of handlers.


Afbeelding
Afbeelding

meisje_

Berichten: 2532
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:27

Gave honden <3

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:42

Worden de honden dan zo fanatiek dat ze elkaar in de haren vliegen?

Verder vind ik het heel om dit soort foto's te zien! Otje is ook heel schattig <3

xoranlover

Berichten: 6616
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:20

Luca03 schreef:
Worden de honden dan zo fanatiek dat ze elkaar in de haren vliegen?

Verder vind ik het heel om dit soort foto's te zien! Otje is ook heel schattig <3


Nee, maar ze rennen met snelheden tussen de 35 en ruim 50 km per uur. Als ze zoals ik al zei hun kop draaien en die op een andere hond leggen kan die andere dat zien als bedreiging en reageren. Het is gewoon een veiligheidje. Bovendien aan het einde van hun run stoppen ze af in een zandbak of aan het einde van de baan. Dan willen al die honden niks liever dan die haas hebben en als je daar wat driftkikkers bij hebt kan dat nog wel eens uitmonden in wat knokken. Daarom moet je of hard rennen als starter of iemand bij de zandbak klaar hebben staan om ze op te vangen.
En ja het gaat echt meestal gewoon goed maar soms kunnen ze wat moeilijk doen en dan is het better save than sorry.

Ik zal stoppen met je topic kapen :x

Anoniem

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:28

Zooo wat is ze gegroeid! Super leuke foto's <3

CupCakes_

Berichten: 3351
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:41

Die Otje is toch een schattige pretletter <3

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 22:14

Oh wat ontzettend leuk zeg. Nu zou ik ook wel een keer met mijn whippet willen :D

En wat betreft snelheid van een whippet - ze houd mijn arabier op volle snelheid bij dus dat gaat best hard. :+

Warboel
Berichten: 14695
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 09:07

@xoran ja hoor Otje is muzzletrained (gemuilkorftraind klinkt zo raar :') )
Heb een mooie roze voor tuttie besteld! Deze is geleend.
Afbeelding

Ga gerust door met het kapen van m’n topic hoor, geen probleem met zulke knappe honden foto’s <3 en je weet er veel van, terwijl ik nog een beginner ben :P

@isabel_k gewoon doen! Bij de meeste renbanen kan je gewoon een keer meetrainen. Ik vond het eerst hartstikke spannend maar ben blij dat ik het gedaan heb!

Anoniem

Re: Otje de Windsprite voor het eerst op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:22

Oh een roze staat haar vast heel lief :+:

LaPluche

Berichten: 1983
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:22

Ooh wat gaaf allemaal <3

Otje is een knappie, wat deed ze het goed
Die windhonden zijn ook te prachtig evenals die staff met die dikke billen.