Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:19

Of ze lusten het niet 8)7 , onze poes heeft niks met natvoer in elk geval, loopt ze niet warm voor, brokjes en kattensnoepjes wel!

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:22

Hier was vlees no go. Hond krijg 's ochtends vlees en ineens willen de katten ook proeven. :')

Honden brokken zijn ook lekkerder.

Echt probeer alles gescheiden te houden en dan krijg je dit.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:30

Anna79 schreef:
Of ze lusten het niet 8)7 , onze poes heeft niks met natvoer in elk geval, loopt ze niet warm voor, brokjes en kattensnoepjes wel!


Mijn moeder heeft ook zo'n kat! _O- Ze heeft echt allerlei soorten geprobeerd maar ze haalt er de neus voor op :') Snoepjes ook niet, behalve van die liquid sticks.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:42

Even een vraagje aan de mensen die fokken. Hebben jullie ook standaard een pot lactol staan voor de bevalling? Ik ben bezig met mijn kitten-uitzet en vroeg me af of ik uit voorzorg lactol in huis moet hebben..

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:47

Ik heb standaard kittenmelk in huis. Royal canin met 2 soorten speentjes.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:56

Daisy wat een lieve foto.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:04

Jep standaard in huis met flesjes en verschillende spenen.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:05

Mooi, bestel ik dat. En verschillende spenen.. dat heeft met de leeftijd van de kittens te maken of?

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:24

Ik heb t niet in huis. Maar collega fokker die kwartier bij mij vandaan woont wel.

Zij kunnen ook sondes zetten. Dat kan ik niet.

En wat betreft rauw vlees en dierenarts. Ik ken genoeg dierenartsen die we helemaal niks van af weten en t nooit aanraden. Onze dierenarts stuurt mensen door naar mijn vriendin die een winkel heeft in natuurvoeding.

Ik heb laatst een hele discussie gehad met een dierenarts.
Die vond dat een kat brok moest eten die groot genoeg is. Ik vroeg waarom ja tegen tandplak.
Dat is dus gewoon totaal niet waar. Hoe meer een kat kauwt op zijn brok hoe meer tandplak er op de tanden komt.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 14:38

Xoranlover, geef jij je kittens ook rauw vlees?

Ik heb een tijdje barfmenu cattery gevoerd aan onze katten en de jongste mocht daar van mij ook wel eens een hapje van mee eten, ze was toen circa 4-5 maanden oud denk ik. Volgens de dierenarts was dat echt not done, ik mocht alleen kittenbrok voeren of speciaal Royal Canin natvoer :=

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:08

Anna79 schreef:
Of ze lusten het niet 8)7 , onze poes heeft niks met natvoer in elk geval, loopt ze niet warm voor, brokjes en kattensnoepjes wel!

_O-
Ja dat kan ook. Ik laat ze ook regelmatig nieuwe dingen proberen om die reden. Bijvoorbeeld: gisteren hebben ze allebei een klein dipje slagroom van mijn vinger gelikt :')

Ja nou is slagroom natuurlijk wel echt lekker, maar ik doe dit met van alles. Allemaal hele kleine beetjes, bijna kruimeltjes, maar daar blijven hun smaakpapillen actief mee. Als ik dat niet doe dan lusten ze op een gegeven moment ook niks meer.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:10

xoranlover schreef:
Ik heb t niet in huis. Maar collega fokker die kwartier bij mij vandaan woont wel.

Zij kunnen ook sondes zetten. Dat kan ik niet.

En wat betreft rauw vlees en dierenarts. Ik ken genoeg dierenartsen die we helemaal niks van af weten en t nooit aanraden. Onze dierenarts stuurt mensen door naar mijn vriendin die een winkel heeft in natuurvoeding.

Ik heb laatst een hele discussie gehad met een dierenarts.
Die vond dat een kat brok moest eten die groot genoeg is. Ik vroeg waarom ja tegen tandplak.
Dat is dus gewoon totaal niet waar. Hoe meer een kat kauwt op zijn brok hoe meer tandplak er op de tanden komt.

Ja inderdaad. De da waar ik stage heb gelopen vindt het gwn gevaarlijk. Ik zei zo: maja honden en katten hebben de maag voor salmonella. Dus die kunnen het hebben zolang ze in goede conditie zijn. Kwam ze aan met dat wij hrt via hun ook kunnen krijgen. Tja, das gewoon een kwestie van hygiënisch met het voedsel om gaan lijkt me dan. Dan is de kans smal dat je het zelf krijgt door je huisdier.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:38

Ghostattack schreef:
Xoranlover, geef jij je kittens ook rauw vlees?

Ik heb een tijdje barfmenu cattery gevoerd aan onze katten en de jongste mocht daar van mij ook wel eens een hapje van mee eten, ze was toen circa 4-5 maanden oud denk ik. Volgens de dierenarts was dat echt not done, ik mocht alleen kittenbrok voeren of speciaal Royal Canin natvoer :=



Jazeker. Vanaf een week of 4 krijgen ze carnibest gemengd met schesir. En vanaf een week of 6 alleen carnibest. De oudere dames krijgen carnibest met een klein beetje schesir erbij.

Ze eten meestal eerder carnibest dan brok hier.

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:28

Tja salmonella komt ook wel eens voor in brokken, waardoor er een hele partij terug geroepen wordt. De vervangend DA kreeg destijds een rolberoerte toen ik zei dat m’n kittens rauw gevoerd werden. Wellicht dacht ze dat ze alleen kipfilet kregen in plaats van een uitgebalanceerd dieet van diverse diersoorten, organen etc. Terwijl de neuroloog van mijn oude kat haar extra lange bonustijd wel aan haar rauwe en vette dieet durfde toe te dichten. Die voerde ik extra ‘gezonde’ vetten vanwege problemen in haar hersenen. Na een status epilepticus en MRI had ze de diagnose abnormaliteit in de hersenen en max 2-6 mnd levenskwaliteit. Dat is dus ruim 1,5 jaar geworden voordat ik haar niet meer aanvalsvrij kreeg en in heb laten slapen.

Het enige nadeel van kittens rauw voeren vond ik dat ze je de oren van het lijf eten, aangezien ze tijdens hun groei veel meer eten dan een volwassen kat.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:47

Dat valt reuze mee wat de kittens eten hoor. Laatste nest was nog geen halve kilo per dag met 5 kittens en 2 volwassenen. Met blikjes was ik veel duurder uit. Vooral moeders eet genoeg tijdens dracht en zogen maar ik heb liever dat ik het met vlees opvang dan allerlei middeltjes bij moet gaan geven.

Nu doe ik met 3 volwassen poezen een week met een kilo.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:59

Wat voor vers vlees voeren jullie dan? Ik vind het heel bijzonder om bijvoorbeeld rund aan een kat te voeren, ik zie ze in het wild geen koe vangen :')

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:14

Jeetje, van alles. Kwartel, fazant, kip, lam, kalkoen, vis, duif, eendagskuikens, konijn en met kerst krijgen ze hert :D En ja, rund krijgen ze ook. Dat is dan meestal een mix met kip, omdat rund inderdaad niet echt van nature op het menu staat. Fazant, duif en hert zijn de absolute favorieten hier. Dan wordt er grommend als mini tijgertjes gegeten. De eendagskuikens zijn af en toe als snack voor in de tuin. Daar wordt eerst flink mee gespeeld voor het helemaal op gaat.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 23:04

Kip is hier bij 2 al geen favoriet.

Tenzij het een kip/haan eigen slacht is dan heb ik een stel aasgieren. :')

Rund/lam en vis zijn hier populair.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 23:25

Eend vinden ze mwah. Dus dat krijgen ze echt maar af en toe en dan eten ze het wel graag. Lam vinden ze smerig en doen ze geen moeite voor. Kalkoen vinden ze ook niet geweldig. Duif ligt aan het merk. Ze krijgen voornamelijk natuur mix en vleesmix. Afgewisseld met eend en wat andere smaken. En dan schesir (tonijn met iets) erdoor heen. Zalm krijgen ze trouwens ook maar die is geloof ik niet van carnibest.
Heb een hele la vol met vlees voor de katten in de diepvries. Ik de grote diepvries liggen normaal ook nog vleesrollen maar die zijn nu op. Binnenkort weer nieuwe halen.

robinxfellow

Berichten: 807
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:27

Vanmiddag wat plaatjes met m'n camera geschoten van Moos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 09:12

Marcella zijn er al kittens?

Moos is fotogeniek. Knapperd.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:50

Nog niks en twijfel nu wel weer of het slijmprop was. Gaat wel hetzelfde als met moeders ook de stinkbommen die ze nu leg. :+

Afbeelding
Heb wel het idee dat de kittens wel richting uitgang aan het gaan zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Traphekje en blij past precies kittenpaneel tussen.

Afbeelding
's Avonds.
Afbeelding
Overdag extra uitbreiding voor de hobby kamer nu de woonkamer nog verder.

Afbeelding
Begin van de woonkamer en ja op de 2de sisal heb ik nu een zadel liggen in het kader creatief omgaan met de ruimte. Maar vond het niet zo'n strak idee dat Alexia met drachtige buik 2,5 meter naar beneden sprong. En nu gewoon extra grote landing plek. :+

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:03

Nog geen kittens.
Vandaag is een leuke dag om jarig te zijn.

Heerlijke klimspullen voor je katten.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:24

Alexia lig nu op het hangbed te hangen. :')

Gefeliciteerd. *\o/*

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 16:52

Dank je wel.

Ik ga duimen dat de kittens dit weekend geboren worden.