Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:19

Wat een naar nieuws, Sting. :( Heel veel sterkte!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:19

Jeetje Sting. Gecondoleerd met Roos. Wat sneu dat jullie haar zo snel hebben moeten laten gaan. Ik geloof wel dat ze het nog heel goed bij jou gehad heeft en dat ze bij jou toch nog een fijn huisje gehad heeft :(:)

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:32

Sting schreef:
Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :


Ach jeetje wat sneu.. :(:) sterkte!
Dit klinkt misschien een beetje cru om over na te denken, maar toen bij Jack uit het asiel haalden, zat er wel een soort ‘garantie’ bij dat als hij binnen bepaalde tijd ziek werd, ze nog iets met dierenartskosten konden regelen. Ben je nu misschien niet aan toe om over na te denken hoor! Maar wellicht dat dat bij jullie ook zo is..

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:35

Sting schreef:
Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :

Ach wat naar :( sterkte!

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:40

Sting schreef:
Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :



Oh wat sneu. Sterkte met het verlies.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:46

@klis: het asiel neemt alle kosten op zich inderdaad, het is ook via hun dierenarts gegaan. Dus heel fijn dat we daar geen 'last' van hebben.
Bedankt voor jullie berichtjes <3

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 15:48

Ach, dat scheelt dan wel weer. Neemt natuurlijk niet weg dat het ontzettend naar is voor jullie :(:) wat ik hierboven ook al las: ze heeft een fijne laatste tijd kunnen krijgen bij jullie!

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 16:20

Sting schreef:
@klis: het asiel neemt alle kosten op zich inderdaad, het is ook via hun dierenarts gegaan. Dus heel fijn dat we daar geen 'last' van hebben.
Bedankt voor jullie berichtjes <3

Gaan jullie nog weer voor een nieuwe kat uit het asiel?

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:05

Sting schreef:
Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :


Oh nee, zo snel al. Wat erg! Mocht het een troost bieden, de kat is dan toch niet in het asiel moeten sterven, ze had haar eigen huisje gevonden.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:10

Ja, we gaan wel voor een nieuwe. Krijgen van het asiel een jaar de tijd om een nieuwe uit te zoeken. Maar eerst even bijkomen en bedenken wat we hiervan vinden.
We zijn inderdaad blij dat we haar en thuis hebben kunnen bieden, maar hadden gehoopt haar langer bij ons te houden.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:15

marley93 schreef:
Ah nee Klis, wat balen zeg. :( Sterkte!

Whahaha Love en Maureen, zo leuk hè, katten en dozen. Hier heb ik nu standaard twee dozen staan waar ze een paar keer per dag helemaal los op gaan. Zowel erin bijten als gewoon erin zitten.

Ja hier hebben we boven en onder ook een paar vaste dozen staan. We hebben zelfs een doos in een doos voor ze :')


Maureen95 schreef:
Zodra de deurbel gaat, gaat ze nu ook mauwen omdat ze doorheeft dat de bezorger een doos af komt leveren :D

:')


Maureen95 schreef:
Nou moet ik wel zeggen dat Chloe erg veel mauwt. Ik kan zo de hele dag volpraten met haar. Hele hoge mauwtjes, duivelsmauwtjes klagelijke mauwtjes. Ze kent alles _O- Zie hier het voorbeeld. Ze moet altijd het laatste woord hebben :+
[ Video ]

Wat een kletskous :+
Ik vind het ook zo leuk dat alle katten een andere stem en een andere mauw hebben.


Sting schreef:
Heerlijk, al die foto's van katten in een doos.

Vandaag 2 weken geleden hebben wij Roos uit het asiel gehaald, vanmorgen hebben we afscheid van haar moeten nemen. Ze werd steeds benauwder en in overleg met het asiel naar hun dierenarts gegaan. Deze constateerde door de röntgenfoto dat ze zo benauwd was door een slecht hart en veel vocht achter de longen. We moeten er echt even van bijkomen... :

:knuffel:

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:27

Sting schreef:
Ja, we gaan wel voor een nieuwe. Krijgen van het asiel een jaar de tijd om een nieuwe uit te zoeken. Maar eerst even bijkomen en bedenken wat we hiervan vinden.
We zijn inderdaad blij dat we haar en thuis hebben kunnen bieden, maar hadden gehoopt haar langer bij ons te houden.

Snap ik :(:)

Kimberley_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:44


LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:50


Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:57

Ach wat verdrietig Sting, heel veel sterkte :(:) Wat kun je dan al in korte tijd gehecht raken aan zo'n beestje.

Xoranlover, hij lijkt echt behoorlijk degelijk! Hij zou 20kg moeten kunnen houden. Of dat echt zo is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar 6,5 moet makkelijk kunnen. Dat wegen die van mij samen ook ongeveer en ze zitten er ook op te donderjagen en te doen en hij is nog niet los gegaan :D

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/kattenhangm ... oductImage
Speeltje zat er wel bij, kam niet :+ Maar daar had ik 'm ook niet voor besteld :')

Hier komt kattengras er niet in. Teveel enge verhalen gehoord over dat de sprietjes in de neus vast komen te zitten. Daarom heb ik graslelie in huis, zijn ze ook echt gek op!

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:02

Sterkte Klis!

Haha ja dozen en verpakkingsmateriaal inderdaad :')

Ach Sting wat verdrietig, en zo snel al :(:) sterkte!

Ik denk dat hij goedgekeurd is :)
Afbeelding
Afbeelding

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:16


LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:19

Mijn mama adopteert alvast de yucca. Dat was dan onze laatste echte plant, ik geef het op hoor :')

Sterkte Sting, wat droevig!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:55

@ Sting wat verdrietig :( sterkte met het verlies

Mijn Brit voelt zich wat beter maar eten blijft een ding. Zie haar wel drinken maar normaal al een slechte eter en krijg er nog weinig in. Waarom moeten die Britten soms zo moeilijk doen -O-
Mijn nieuwe Brit heeft totaal geen moeite met eten en mist haar speelmaatje wel.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:00

Oh maar blauwe Rus zijn ook niet altijd makkelijk hoor.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:04

Ik ben wat dat betreft altijd blij met mijn mormels, die vreten echt alles, altijd.
(Ze krijgen natuurijk alleen hun eigen voer van me, maar dat wordt altijd onder luid gemauw ontvangen :') )

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:06

Ik ben er van overtuigd dat hormonen daar een grote rol in spelen. Beide volwassen dames hebben een supralorin staafje en die eten nu veel beter. Beide zijn zelfs aan de dikke kant momenteel. Maar als het staafje is uitgewerkt dan wordt dat eten weer een dingetje. Lanah vind haar brok lekkerder dan haar vlees en andere keren eet ze vlees weer veel beter.

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:09

Sting heel veel sterkte.
Kat verliezen is nooit leuk.

Kils, beterschap voor de patient. Sterkte met het schoonmaken.

Coole katten in dozen.

Maureen, wat een praatjesmaker is je kat.
Ze miauwt gelukkig niet zo hard.

Azula is ook geen grote eter.
Het scheelt bij haar als ik blikje met vlees uurtje of langer uit de koelkast haal voordat ik het geef.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:11

Ik heb de schesir nooit in de koelkast staan en de carnibest kan ik niet zo lang uit de koelkast laten want dat eten ze het helemaal niet meer. Ik moet het ook in 1 dag geven want als ik het waag een dag later er nog wat van te geven kijken ze me allemaal aan alsof ik gek ben. Zulk oud vlees blieven mijn dames niet. :')

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:18

xoranlover schreef:
Ik ben er van overtuigd dat hormonen daar een grote rol in spelen. Beide volwassen dames hebben een supralorin staafje en die eten nu veel beter. Beide zijn zelfs aan de dikke kant momenteel. Maar als het staafje is uitgewerkt dan wordt dat eten weer een dingetje. Lanah vind haar brok lekkerder dan haar vlees en andere keren eet ze vlees weer veel beter.

Dan zou Maira nu toch echt dikker moeten worden nu ze gesteriliseerd is. Maar helaas.

Gaan hier 2 blikjes/zakjes per dag voor 2 katten + nog kitten natvoer 2x per dag een beetje. Met brokken onbeperkt maar die eten ze alleen meer als ik natvoer neerzet wat ze niet zo lekker vinden.