Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:46

Ik meng nooit voer :x

Geef ze gewoon wat anders. Laatst ook over gestapt van brok. Gewoon in 1 keer nieuwe brok gegeven geen problemen mee gehad. Hier eigenlijk altijd stevige ontlasting. Alleen als ze wat over de flos gaan (dierenarts of verandering) wil het nog wel eens wat platter worden.

Castreren van kater? Maand of 5-6. Al moet ik zeggen als ik voor Simba volgende maand nog niemand gevonden heb ik hem toch al laat castreren.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 20:52

xoranlover schreef:
Ik meng nooit voer :x

Geef ze gewoon wat anders. Laatst ook over gestapt van brok. Gewoon in 1 keer nieuwe brok gegeven geen problemen mee gehad. Hier eigenlijk altijd stevige ontlasting. Alleen als ze wat over de flos gaan (dierenarts of verandering) wil het nog wel eens wat platter worden.

Castreren van kater? Maand of 5-6. Al moet ik zeggen als ik voor Simba volgende maand nog niemand gevonden heb ik hem toch al laat castreren.


Dank je, dan is er misschien toch iets anders dat hij zachte ontlasting en nu zelfs dunne heeft.
Het is nog niet stevig geweest sinds hij bij ons is (2 weken nu).
Toch maandag de dierenarts maar even bellen.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:17

Kan wel he. Misschien laten testen op giardia tritrichomonas.
Ik weet niet wat je precies voert?

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:33

xoranlover schreef:
Kan wel he. Misschien laten testen op giardia tritrichomonas.
Ik weet niet wat je precies voert?


Hij krijgt vanuit de cattery brokjes van Royal Canin British Shorthair kitten. Van mij gemengd met brokjes van Power of Nature Meadowland mix.
Vanuit de Cattery krijgt hij natvoer van Smilla Beefmix, Kattovit recovery en vlees van Dogmeat de kattenvariant (soort Barf worsten). Van mij krijgt hij er vlees bij van Canagan.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 21:53

Ik zou eens volledig overstappen op power of nature brokken en de canagan met de barf gaan geven. Niet zo veel door elkaar. Daar raakt zo’n lijfje door van slag. Elke keer ander voer kan hij niet goed verwerken en moet hij telkens weer anders aan het werk. Dus rust in je voeren. Kijk het dan eens even aan. Wordt het dan niet beter dan zou ik een pcr test giardia en tritrichomonas laten doen. Geen snap test die zijn niet zo betrouwbaar.

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:01

Ja daar heb je misschien wel gelijk in. Ga ik proberen. Dank je.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:08

Succes.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 22:42

Stal_Fiore schreef:
Met welke leeftijd adviseren jullie om te laten castreren?

Ik zou zeggen vanaf 8 maanden minimaal ongeveer. Rond de 8/9 maanden zijn de snelle katten klaar met ontwikkelingen op dat gebied. Late katten zijn pas rond een jaar klaar met ontwikkelen. dus ergens rond die tijd zou het beste zijn

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:27

Ben je dan het sproeien voor?

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:28

8 maanden zou ik niet halen. Heb in mijn lijnen gezien dat katers met 6 maanden al op een poes sprong. En ook poezen die met 6 maanden al krols waren. Lanah was ook met 7 maanden al krols. Nu is het hier anders omdat ik fok. Maar ik zou naar de kat kijken en overleggen met je dierenarts. Als hij wat meer mannetje wordt en aanstalte maakt om te sproeien dan zou ik toch gaan kijken voor castratie.

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:42

xoranlover schreef:
8 maanden zou ik niet halen. Heb in mijn lijnen gezien dat katers met 6 maanden al op een poes sprong. En ook poezen die met 6 maanden al krols waren. Lanah was ook met 7 maanden al krols. Nu is het hier anders omdat ik fok. Maar ik zou naar de kat kijken en overleggen met je dierenarts. Als hij wat meer mannetje wordt en aanstalte maakt om te sproeien dan zou ik toch gaan kijken voor castratie.

Ja klopt. Vanaf een half jaar meestal gaan ze sproeien of worden ze krols. Maar als nog een paar maanden kan wachten is dat beter omdat ze alsnog dan pas echt volledig ontwikkeld zijn.

Als een meisje voor het eerst ongwsteld wordt is ze ook nog niet
meteen volledig ontwikkeld toch? Bij dieren werkt dat hetzelfde.

Als je kater echt fanatiek loopt te sproeien zou ik het idd ook eerder doen. Sproeit hij amper dan had ik persoonlijk nog eventjes gewacht. Dat doe ik bij mijn dames ook. Of ze moeten om de haverklap krols zijn _O-

Anoniem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:44

20 november gaan wij deze knapperd ophalen <3
Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 23:58

Robijntjah schreef:
20 november gaan wij deze knapperd ophalen <3
[ [url=m/LgWKgH.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een dotje <3
Mag ik eerlijk zijn dat ik de naam Dotje ook echt bij dit katje vindt passen :=

Dus als je nog namen moet bedenken is hier alvast een tip :')

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 00:17

LoveGlove schreef:
xoranlover schreef:
8 maanden zou ik niet halen. Heb in mijn lijnen gezien dat katers met 6 maanden al op een poes sprong. En ook poezen die met 6 maanden al krols waren. Lanah was ook met 7 maanden al krols. Nu is het hier anders omdat ik fok. Maar ik zou naar de kat kijken en overleggen met je dierenarts. Als hij wat meer mannetje wordt en aanstalte maakt om te sproeien dan zou ik toch gaan kijken voor castratie.

Ja klopt. Vanaf een half jaar meestal gaan ze sproeien of worden ze krols. Maar als nog een paar maanden kan wachten is dat beter omdat ze alsnog dan pas echt volledig ontwikkeld zijn.

Als een meisje voor het eerst ongwsteld wordt is ze ook nog niet
meteen volledig ontwikkeld toch? Bij dieren werkt dat hetzelfde.

Als je kater echt fanatiek loopt te sproeien zou ik het idd ook eerder doen. Sproeit hij amper dan had ik persoonlijk nog eventjes gewacht. Dat doe ik bij mijn dames ook. Of ze moeten om de haverklap krols zijn _O-


Het is inmiddels bewezen (wetenschappelijk) dat vroeg castratie nauwelijks invloed heeft op groei en ontwikkeling. En dan hebben ze het over een castratie wanneer ze 13 weken zijn. Dus ik zou gewoon lekker een maand of 5 6 aanhouden zeker voor een kater. Poes zou je dan nog kunnen wachten tot 7 of 8 maanden.

En hierboven wat een enorm schattig katje <3

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 00:37

Ik sluit me aan bij xoranlover; katers met 5-6 maanden, poezen iets later. Onze broertjes zijn 8 jaar geleden met 5 maanden en 1 week gecastreerd, supersnel en probleemloos hersteld en uitgegroeid tot stevige, gezonde heren van ieder 5+ kilo.

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 01:33

Zo een mooi kitten Robijntjah <3

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:31

Robijntjah wat een mooierd!!

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 08:55

Robijntjah wat een dapper knap dinkie <3

Ik kan het me niet meer precies herinneren maar volgens mij was Charlie ruim 6 maanden toen ik hem heb laten castreren.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:26

Die van mij worden dinsdag allebei geholpen, kater en poes. Ze zijn dan bijna 6 maanden. Ik merk gewoon dat Bowie toch steeds meer interesse krijgt in de achterkant van zn zusje := Hij probeert nog niks maar ik wil het gewoon voor zijn. En Marley wordt ook meteen geholpen omdat ik ze graag tegelijk wilde laten castreren zodat ze 1x samen die stress hebben.

Ik heb er overigens onderzoek naar gedaan voor m'n studie en ze groeien juist langer door als ze vroeger gecastreerd worden. Had er nog een mooie discussie over met een (redelijk ouderwetse :+ ) leraar die aanraadde te wachten met de castratie van m'n kater zodat ie groter zou worden :P Maar dat is dus niet zo.

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 10:59

Ik heb haar eindelijk een beetje leuk op de foto gekregen :) . Toch wel zo leuk als ze een beetje meer in beeld komt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit zijn trouwens haar ouders (links mama en rechts papa):Afbeelding

Zij lijkt zelf korthariger, of zou ze nog wat veranderen? Ze is van augustus vorig jaar.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 11:07

Die blauwe ogen, prachtig <3

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:08

Ze is denk halflang haar. Korthaar is veel korter.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 12:21

Robijntjah wat een dotje <3


Hier nog enkele foto's van mijn zusjes:

Knuffelkontje Arya, die ligt echt standaard elke avond/nacht op/tegen mij sinds enkele weken <3 Foto van gisteren, toen ze op mijn deken tussen mijn benen lag.
Afbeelding

Vanochtend: knuffel/speeltijd!
Afbeelding

Eerder deze week. Arya zat aan de planten te knabbelen - ik zei "nee, mag niet!" Sansi sprong er snel bij en Arya verstopte zich achter haar :')
Afbeelding

En Sansi heeft een klacht ingediend: die schouw is echt te kort hoor mama!!
Afbeelding

Stal_Fiore

Berichten: 9350
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 13:22

Ach wat zijn ze toch leuk Daisy!


Hier is mijn fluffy Beer er alweer bijna 2 weken.
Kijk hem hier liggen, koning. Met z’n natte neusje, net lekker gegeten.

Afbeelding

Beer en Toby maken ook progressie

Afbeelding

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-21 17:36

Wat een prachtige katten komen er dagelijks voorbij!

Heb hier niet veel meer meegepraat. Ik had een beetje last van de "kittenblues" :o .

Onze Safir was ontzettend dominant, aanwezig, drammerig en druk. Zijn gedrag had een behoorlijke invloed op ons, we waren gestressed en hadden korte lontjes naar elkaar.

Op een gegeven moment begon Safir sexuele interesse te krijgen voor zijn zusje Nala. Nala is een stuk kleiner dan hij en nog niet mans genoeg om hem van zich af te slaan.

Dus we hebben er op aangedrongen Safir te castreren (met 6,5 maand). De DA wilde er eerst niet aan, hij wilde wachten tot 8 maanden. Maar de situatie was niet langer houdbaar...:n

Afijn toen de DA Safir zag was hij gelukkig overtuigd dat hij nu al geholpen kon worden en zo geschiedde...

Het is nu 5 dagen geleden en we merken nu al verschil. Hij had meteen al geen interesse meer in Nala. Hij is rustiger. Veel minder dominant en dwingend en ontzettend lief geworden!

Ze spelen weer met elkaar en liggen weer samen te slapen 8-)
En wij zijn ook weer onszelf :-D
Safir

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Nala, zij is echt een hartendiefje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Samen

Afbeelding