Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:08

Even een vraag aan de kenners hier.
Er loopt hier een kitten rond van 9 maanden.
Ik dacht poep te ruiken, maar kon het niet vinden.
Bleek het aan meneer zijn staart te zitten %)

Schoongemaakt een de kattenbakken gecheckt. In eentje zat slijmerige viezigheid. Het rook niet heel sterk. Buiten de bak rook je het bijna niet.

Hij is levendig, helder, eet goed, drinkt goed en ook normaal. Ik heb de dierenarts gebeld en die zegt dat ik het de komende 24 uur moet aankijken zolang hij gewoon helder blijft. Geen verandering in voer oid, geen nieuwe planten en ik denk niet dat hij stiekem iets heeft opgegeten.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Zolang hij verder normaal is, volg ik het advies van de DA op. Maar stel ik moet op andere dingen letten ‘voor het geval dat’ of iets anders. Dan doe ik dat.

Behalve voor een opgezette teen en vaccinaties ben ik de afgelopen jaren niet bij de da geweest.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:11

xoranlover schreef:
Waar zaten jullie?



wij? naast jullie :D

Mijn dochter zei nog tegen je dat je dat niet hardop moest zeggen dat je geen pers of maine coon moest nemen ivm het vele poederen :D

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:31

Yom schreef:
xoranlover schreef:
Waar zaten jullie?



wij? naast jullie :D

Mijn dochter zei nog tegen je dat je dat niet hardop moest zeggen dat je geen pers of maine coon moest nemen ivm het vele poederen :D


En wij weer schuin daartegenover. Wij zaten helemaal vooraan in carre D :D

@luxorvalkje…. Het wil wel eens voorkomen dat de darmen wat van slag/ontstoken zijn. Dan komt er wat slijmvlies mee als ze poepen en soms wat bloederig slijm. Inderdaad aankijken maar alert blijven op andere symptomen. 99 van de 100 keer is het gewoon onschuldig. De poep die aan zijn staart zat, was die wat dunner?

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:34

Yom schreef:
xoranlover schreef:
Waar zaten jullie?



wij? naast jullie :D

Mijn dochter zei nog tegen je dat je dat niet hardop moest zeggen dat je geen pers of maine coon moest nemen ivm het vele poederen :D


Ja zie je wel dat dacht ik al. :') :')

Elani haat het poederen. :') Moest haar even moed in spreken.

@luxorvalkje
Geen idee. Kan vanalles zijn of juist helemaal niks. Zou giardia kunnen zijn, begin van diarree maar dat is zo moeilijk te zeggen.

@Caro er is inderdaad nauwelijks show in het noorden.
En kampioen is ze al. Dan is ze internationaal kampioen. :D

@robeer nee echt? Bij Katja zat je dan?

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:53

Het was inderdaad dun.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:04

robeer zat idd bij katja

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:16

Nou ja :')

_O-

Was er gisteren wel weer klaar mee maar heb nu weer zin in een show _O-

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:25

ik ben benieuwd hoe die NSW show is, of dat net zo'n spektakel is als de Fife wereldshow in Frankrijk afgelopen jaar
En mijn dochter heeft dan haar nieuwe katertje mee dus ook benieuwd hoe die het gaat vinden

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:41

Ik heb getwijfeld om te gaan maar mijn vriendin kon niet mee dus geen zin in. Duitslans ga ik waarschijnlijk ook alleen. Eens kijken of er iemand van mundikat mee gaat.

Mensne vragen me vaak is dat niet stressvol?

Nou ja vast een beetje en ik kan haar ook niet met een open deurtje laten zitten (het is en blijft een somali :')

Maar ik geloof niet dat ze het heel stressvol vind.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trotse mama en kind

Afbeelding

En kito die het gewonnen speeltje in 2 minuten kapot had. :')

Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:19

Ik zat inderdaad bij Katja. Of eigenlijk zat Monique er nog tussen. Katja is ‘n vriendin van me en de fokker van mijn Maine Coon.

Mijn ouwe ragdoll dame zat altijd in een open sturdi. Vaak genoeg dat ik terug kwam bij m’n sturdi om erachter te komen dat ik vergeten was ‘m dicht te doen :') madam lag dan nog gewoon op haar rug te maffen met haar poten de lucht in. Ik heb ooit iemand in paniek bij me gehad terwijl ik aan het stewarden was. Pier lag op haar rug en zij dacht dat ze dood was……we lachen er nu ruim 10 jaar later nog om :j :') O:)
Die was zo relaxed dat ze los op het podium zat…..tussen mijn voeten. Ze is in 2020 wereldpremior geworden dus helemaal uitgeshowed. Aan een kant wel jammer want dat was zo’n ontzettend fijne showkat <3 <3 <3

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 00:26

Ah ja dat dacht ik al gezien te hebben dat Katja fokker was van jou kat ind e catalogus.

Ik ga 12 naar Duitsland. Is wel fijn duimen op geen wildkleur poes somali’s in haar klasse. Als ze dan haar CACIB haalt. Kan ze meteen een klasse hoger voor 2e certificaat en dan kan ze meteen hopelijk haar 1e CAGCIB halen. Dan hoef ik er nog maar 7 met haar in NL te halen (2 in Zutphen en 2 in Nijmegen hopelijk) en dan is ze Grand Internatinal Champion :)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 01:35

xoranlover schreef:
Ah ja dat dacht ik al gezien te hebben dat Katja fokker was van jou kat ind e catalogus.

Ik ga 12 naar Duitsland. Is wel fijn duimen op geen wildkleur poes somali’s in haar klasse. Als ze dan haar CACIB haalt. Kan ze meteen een klasse hoger voor 2e certificaat en dan kan ze meteen hopelijk haar 1e CAGCIB halen. Dan hoef ik er nog maar 7 met haar in NL te halen (2 in Zutphen en 2 in Nijmegen hopelijk) en dan is ze Grand Internatinal Champion :)

Waar ga je in Duitsland?

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 07:22

Ratingen bij Dusseldorf.
En hoef niet alleen 2 abessijnnen fokkers gaan ook *\o/*

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:59

Hahaha ik vind het echt heel grappig dat jullie dus een meeting hadden, maar het niet door hadden :D wat een rare manier van jureren Xoran, vind je het showen dan nog steeds wel leuk?

Hier lijkt Pippert geen last meer te hebben van haar oren. Ze schudt niet meer, krabt niet meer, dus hou het maar even in de gaten. Ze zijn hier aan het verbouwen, misschien had ze stof in haar oor ;)

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:37

xoranlover schreef:
Ratingen bij Dusseldorf.
En hoef niet alleen 2 abessijnnen fokkers gaan ook *\o/*

Hmm das een uurtje rijdrn voor mij. Net zo'n afstand van "wil ik wel, wil ik niet?" :=

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:01

Druif_01 schreef:
Hahaha ik vind het echt heel grappig dat jullie dus een meeting hadden, maar het niet door hadden :D wat een rare manier van jureren Xoran, vind je het showen dan nog steeds wel leuk?

Hier lijkt Pippert geen last meer te hebben van haar oren. Ze schudt niet meer, krabt niet meer, dus hou het maar even in de gaten. Ze zijn hier aan het verbouwen, misschien had ze stof in haar oor ;)


Ja wel ik wil gewoon mijn punten halen en haar zo hoog mogelijk krijgen en het ras laten zien aan publiek.

@loveglove voor mij ook een uurtje rijden. Ik ga wel. Is zo ideaal als ze daar internationaal kampioen kan worden en dan al een GIC punt. Heb er nu al zin in *\o/*

Waar vandaan moet je rijden? Jij woont toch ook in Limburg?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:15

Ik woon letterlijk 5 minuten van duitslandd vandaan. Ik zit in posterholt :D

Ik zou niet gaan om te showen met de dames. Ik bedoel, ik vind ze prachtig, maar het zijn geen raskatten en ik betwijfel dat ze iers gaan winnen. Èn ik heb er 0 verstand van _O-
Ik zou meer gaan om eens te kijken. Vandaar :=

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:52

Oh ja is wel leuk. Tenminste ik vind het leuk.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:05

Druif_01 schreef:
Hahaha ik vind het echt heel grappig dat jullie dus een meeting hadden, maar het niet door hadden :D wat een rare manier van jureren Xoran, vind je het showen dan nog steeds wel leuk?

Hier lijkt Pippert geen last meer te hebben van haar oren. Ze schudt niet meer, krabt niet meer, dus hou het maar even in de gaten. Ze zijn hier aan het verbouwen, misschien had ze stof in haar oor ;)


Wat fijn dat de oren weer in orde lijken *\o/*

Yom en ik hadden al een keer ge-meet :D
We hebben naast elkaar gezeten tijdens de show van de BCF in Antwerpen in november 2021.

Mijn grens ligt bij anderhalf uur rijden…..denk ik. Aan de andere kant ben ik ook de wereld over gegaan voor nieuwe katten en om shows en congressen te bezoeken. Dat was wel in de tijd dat ik nog fokte. Nu zou ik dat denk ik niet meer doen….of er iig twee keer over nadenken :') :D alhoewel……als we er een weekendje van maken {:} *D :D

Elke show heeft eigenlijk wel een huiskattenklasse LoveGlove. Een vriendin van me had afgelopen zaterdag haar rood witte HTKtje bij. Die werd best in show in de huiskattenklasse. Ook Tica heeft een aparte klasse voor huiskatten. Daar kunnen ze zelfs titels halen…..kei leuk. +:)+

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:03

komende dagen/week staan in het teken van de komende show; de North Sea Winner show in België 30 en 31 maart (en 1 april hadden we ook nog kunnen doen, dat is een op zichzelf staande show op dezelfde locatie maar dat vonden we veel te veel worden)

Plannen wanneer ik mijn 2 ga wassen, zorgen dat alle benodigde spullen klaar staan enz enz dus druk weekje :)

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 22:27

Veel succes *\o/*

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:10

Dank je, ben heel benieuwd hoe het nieuwe katertje van mijn dochter het gaat doen


Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:15

Is hij shaded? Ik kan het niet goed zien maar hij is zo zilver.
Leuk weer een weekend naar show. Wij zijn nog aan het bijkomen van vorig weekend :D

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:21

Ah leuk een zilvertje!

Mijn volgende show is Ratingen Duitsland in mei. Dan zupthen in september, panningen in november en Nijmegen in december. Verder weet ik nog niet.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:56

hij is inderdaad zilver, maar als het kan laten we hem determineren op de NSW show. Hij is ticked maar er zitten wat onbestemde vlekken zeg maar. Dus even duidelijkheid krijgen

Wij dachten in eerste instantie ook naar Rathingen te gaan maar kiezen nu toch voor een onafhankelijke show van een duitse club
April nog de show in Barneveld en dan kijken we nog wel verder