Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:38

robeer schreef:
xoranlover schreef:
Vinden jullie het leuk als ik in het weekend als ik tijd heb updates plaats?


Ik ben er zelf bij :D



Meeten!!! Welke kat(ten) neem je mee?
Als ik tijd heb :')

Ik heb buiten de special, gewone keuring en ringkeuring ook nog dr camera mee :')

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:54

Heel relaxed……1 kat. M’n black tabby Maine Coon castraat kater.
Ik ga vooral voor de gezellige dag en misschien kan ik wat helpen her en der. Ik heb 2 jaar niet geshowd. Heb er wel veel zin in weer <3

Special zijn geen aparte keuringen. Het ras heeft dan z’n eigen BIS-reeks. LCC heeft altijd een Maine Coon special dus dat is wel leuk. Voor jou leuk dat er een aby/som special is.

Eefsel2109

Berichten: 1110
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:55

Gefeliciteerd nog met Cookie!

Alvast succes en veel plezier Xoranlover! Als ik niet had moeten werken had ik misschien ook gegaan.

Ik lees wel steeds mee maar vergeet dan te posten, hopelijk kan ik het goed maken met wat foto's van de heren.

Figaro:
Afbeelding
Afbeelding
Samen:
Afbeelding
Afbeelding

Berlioz:
Afbeelding

Berlioz was hier echt niet van plan om de strikjes uit m'n dochters haren te pakken:
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:08

robeer schreef:
Heel relaxed……1 kat. M’n black tabby Maine Coon castraat kater.
Ik ga vooral voor de gezellige dag en misschien kan ik wat helpen her en der. Ik heb 2 jaar niet geshowd. Heb er wel veel zin in weer <3

Special zijn geen aparte keuringen. Het ras heeft dan z’n eigen BIS-reeks. LCC heeft altijd een Maine Coon special dus dat is wel leuk. Voor jou leuk dat er een aby/som special is.



In dit geval is de special wel aparte keuringen omdat het een examen is.

Ga je 1 dag of 2?

@eefsel jammer had je graag een keer ontmoet. Knappe katten heb je toch ook.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:33

Knappe kerels Eefsel <3
Foto’s van dolletjes zijn altijd welkom en maken veel goed :D
Ik ben zelf ook niet zo’n poster.

Oh examen. De aby/som special is op zaterdag toch? Weet je zo wie er examen doet? Meestal hoeven niet alle ingeschreven katten voor een tweede/examenkeuring te komen. De examinator bekijkt dan wat hij of zij de kandidaat voor wil schotelen.

Ik ga allebei de dagen. Makkelijk voor de zondag :D :o

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:47

Ja op zaterdag Astrid de Bruijn doet examen. Maar ik weet dat alle katten moeten want mijn Nishi was reserve aby omdat er weinig inschrijvingen waren. Maar we hebben er net genoeg dus alles zal wel moeten.

Ik ga ook beide dagen. En vrijdag opbouwen.

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:03

Tnx voor de tips van de bakken! En leuk dat er meer zijn met de voorkant uit de bak steken hihi.
Berdien ik doe met je mee met leren naar de wc gaan _O-

Xoranlover spannend allemaal! En leuk als je updates plaatst!

Knappe Figaro en Berlioz <3 Berlioz heeft nog steeds een bovenhoofd haha. Ze zijn echt te schattig!

Robeer leuk dat je ook naar show gaat!

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:15

Wat leuk dat Astrid examen doet zaterdag.

Er zijn hulpmiddelen om je kat aan te leren op de toilet te gaan. Dat is een ring met binnenringen waarbij het gat steeds groter wordt. Snap je ‘m nog :D :')
Het lijkt mij trouwens best gênant als de kat heeft zitten kakken en je bezoek naar het toilet moet -O-
Zou je ze ook kunnen leren doorspoelen? _/-\o_

Ik heb ook echt zin om weer naar show te gaan. Oude liefde roest niet of zoiets :D
Heb 2 jaar niet geshowd nu. Kijken of ik het nog steeds zo leuk vind. Ik heb een van m’n ragdolls tot wereldkampioen geshowd en daar ben ik best trots op O:)
Voor Corona was ik bezig om te kijken om de eerste stappen te zetten om keurmeester te worden. Ik show al zo’n 12 jaar inmiddels…..pffff en nu voel ik me oud :=

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:12

Haha.

Ik show af en toe. Ben Mundikat fokkers lid en gewoon lid van Limbra. Dus heb bij beide de punten. Denk dat wij gemiddeld 3-4 shows per jaar doen. 2 keer limbra want dat is zowat in mijn achtertuin. En 2 keer fife. Tenzij er een special is dan wat meer. Meer hoeft voor mij ook niet.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:22

Ik ben aan het twijfelen of ik 14 april in Sliedrecht wel moet doen. Loop behoorlijk met mijn gezondheid.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 17:50

xoranlover schreef:
Haha.

Ik show af en toe. Ben Mundikat fokkers lid en gewoon lid van Limbra. Dus heb bij beide de punten. Denk dat wij gemiddeld 3-4 shows per jaar doen. 2 keer limbra want dat is zowat in mijn achtertuin. En 2 keer fife. Tenzij er een special is dan wat meer. Meer hoeft voor mij ook niet.


Ben je tevreden over FiFe? Ik vind de types van een boel rassen daar zo de extreme hoek ingaan. Ik moet bekennen dat ik geen verstand heb van de rasstanaard van de aby/som. Als ik echter kijk naar de RAG, MCO en NFO dan schieten de tranen me soms echt in de ogen. Wat dat betreft is TICA een stuk gematigder. Veel NOK standaarden zijn ook van de TICAstandaard afgeleid. Ik heb echt wel seizoenen gehad dat ik bijna elk weekend op show was….. :') Klein kapitaal heeft me dat gekost.

@Marcella……ik vind showen altijd heel intensief en vermoeiend. Wel heel leuk om te doen. Niemand kan het voor je beslissen om wel of niet te gaan :o
Ik vind het meestal wel de moeite waard en probeer in de week na de show ‘n lijf weer extra rust te geven.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:18

Heb afgezegd als het weer zoals nu is heb al genoeg aan mezelf zonder extra.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:33

robeer schreef:
xoranlover schreef:
Haha.

Ik show af en toe. Ben Mundikat fokkers lid en gewoon lid van Limbra. Dus heb bij beide de punten. Denk dat wij gemiddeld 3-4 shows per jaar doen. 2 keer limbra want dat is zowat in mijn achtertuin. En 2 keer fife. Tenzij er een special is dan wat meer. Meer hoeft voor mij ook niet.


Ben je tevreden over FiFe? Ik vind de types van een boel rassen daar zo de extreme hoek ingaan. Ik moet bekennen dat ik geen verstand heb van de rasstanaard van de aby/som. Als ik echter kijk naar de RAG, MCO en NFO dan schieten de tranen me soms echt in de ogen. Wat dat betreft is TICA een stuk gematigder. Veel NOK standaarden zijn ook van de TICAstandaard afgeleid. Ik heb echt wel seizoenen gehad dat ik bijna elk weekend op show was….. :') Klein kapitaal heeft me dat gekost.

@Marcella……ik vind showen altijd heel intensief en vermoeiend. Wel heel leuk om te doen. Niemand kan het voor je beslissen om wel of niet te gaan :o
Ik vind het meestal wel de moeite waard en probeer in de week na de show ‘n lijf weer extra rust te geven.


Mwah als ik eerlijk ben zit ik een beetje tussen Fife en OAH in. Ik vind de somaby op de OAH vaak toch een zwakkere kin hebben en minder van kleur. Maar ik vind ze op Fife de verkeerde kant op gaan. Kleine katjes met veel te grote oren. En ja andere rassen vooral de siamees is te triest voor woorden. Vooral als je dan een relatief gezond ras als de somali hebt tegen een in mijn ogen ongezond ras als de Siamees hebt en dan de extreme Siamees kiest. Tja ik snap het niet. Maar ik vind dat er op de OAH ook dingen raar gaan. Dus ja ieder heeft wel iets. Als fokker vind ik mundikat wel een fijne vereniging.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 00:33

Dat met de extreem grote oren zie ik ook steeds meer bij de blauwe rus.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:23

Xoran heb je dit weekend show? Zo ja, heel veel succes en plezier!

Hier denk ik komende week even met Pip langs de DA, mevrouw is druk met krabben aan haar oor, schudden met haar kop en haar oor ‘hangt’ een beetje sinds vandaag. Ik gok iets van een oorontsteking, dus maandag maar even bellen.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 12:27

Heel veel succes.

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 13:46

Veel plezier en succes voor de show! :D

Druif succes met Pip!

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 15:18

Yes we hebben show.

Ze is 8e geworden van de 20 in de ringkeuring.

Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:12

Marcella schreef:
Dat met de extreem grote oren zie ik ook steeds meer bij de blauwe rus.


Gisteren was er een hele leuke blauwe rus bij de ringkeuring. Weet niet wat die uiteindelijk gedaan heeft want ik moest naar de keurmeester. Maar helaas is het echt door alle rassen heel een tendens dat alles extremer moet :(

Misschien een oorontsteking of mijt Druif. Even goed na laten kijken idd.

Het was een vermoeiend maar erg gezellig weekend. 2 dagen showen gaat je niet in de koude kleren zitten. Mijn ventje heeft iig 2 keer zijn punt gekregen.In had hem ook ingeschreven voor de ringkeuringen maar hij is op de zaterdag tijdens de ringkeuring zo over de zeik gegaan dat ik hem voor beide dagen teruggetrokken heb. Zondag had hij de best in variëteit en nominatie voor best in show. Oo tijdens de best in show verkiezing was hij niet blij. Hij liet zich ook echt niet showen…..meneer was er klaar mee.prima ventje, voor mij ben je sowieso de mooiste, liefste en leukste. *\o/* :o :D

De show werd beide dagen gewonnen door prachtige katten. Zaterdag ging de Best Overall naar een prachtig mooie amber Noorse boskat. Best bijzonder want een goede kwaliteit amber is heel moeilijk te vinden. Zondag werd een hele mooie Burmees Best overall. Ik heb echt prachtige katten gezien dit weekend.

Maar goed……na een pauze van 2 jaar is het showen me weer goed bevallen. Zo goed dat ik vandaag ingeschreven heb voor de show van de NLKV op 14 april :') _/-\o_ :j

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:22

Laat ik nou toevallig de dag na de show dit topic vinden :D

Robeer jouw kater moest tegen die van mij voor de nom Bis. Die van jou won en ik had graag gehoord waarom want ik leer er graag van. Maar niet getreurd en door

Mijn dochter heeft een geweldig weekend gehad, haar kat 2x BOB

Onze volgende show is de North Sea Winner show in Belgie, willen we graag eens een keer meemaken

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:16

Ja was leuk. We hadden elkaar al eerder ontmoet natuurlijk :D
Inderdaad jammer dat Susanne het ‘geheim’ hield.

De North Sea winner is een Fife show toch?

Gefeliciteerd nog voor je dochter *\%/*

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:34

Hier was het een gezellig weekend maar bevestigd maar weer eens dat ik er echt niks van snap die keurmeesters maar goed.

Vrijdag opbouwen en alles klaar zetten. Zaterdagochtend rustig aan en daarna naar show. Hadden onze eigen dierenarts die was helemaal in haar nopjes dat ze zoveel somaby’s had gezien. We werden al snel opgeroepen. Mooi commentaar en door naar de examen keuring. Daar kregen we een klein presentje mee. Vervolgens wachten op de ringkeuring. De kooien waren niet dicht dus Elani was helemaal bang van de Maine Coon die langs haar zat te blazen en de somali die verderop zat te grommen. Ik ben maar bij de kooi blijven staan en ze zocht me steeds op. Uiteindelijk werd ze 8e van de 20. Ze deed het echt heel goed. De blauwe rus had gewonnen (zondag trouwens ook) erg mooi poesje.
Daarna de bis series er was gewoon in een special geen 1 open poes somali genomineerd terwijl zowel Elani als Rhodé de enige waren in hun klasse. Zeer bijzonder.

Maar goed gecastreerd poesje van mijn vriendin won BIS.

Zondag ook optijd aan de beurt. Zeer positief commentaar. Daarna BIV tussen Elani en een jonge poes die nog verder moet ontwikkelen dus mijn vriendin (eigenaar van het jonge poesje) zei meteen dat wint Elani ze is beter van type en kleur ook is haar profiel beter. Nou niet dus haar poesje won. Daarna ringkeuring Elani wilde echt maar dan ook echt niet de kooi in. De Maine Coon naast haar zat al te blazen wat echt niet mee hielp. Ze klemde zich helemaam vast aan me dus terug getrokken. Daarna won het poesje van mijn vriendin nog BIS.
Elani w 2 keer CACIB. Dus in mei nog 1 punt in Duitsland dan is ze zowel Fife als OAH internationaal Kampioen.
Denk dat we Zutphen (Fife) en Limbra zeker nog meepakken.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:54

Ja North Sea is van Fife inderdaad

Tja mijn dochter…haar kat 2x BoB was echt geweldig. Hij won de nom ook van mijn kater

Commentaar van de keurmeesters vond ik ook wel ehhh ja anders…meer van oohhh dit is goed en dat is goed terwijl ze dan amper goed naar de rastypische dingen van de maine coon keken

Maar goed, mijn Vino heeft zijn punten gehaald en 2x Biv

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:58

Waar zaten jullie?

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:06

Ik wil ook wel een keer een show doen met mijn nieuwe aanwinst maar er is hier niks in het noorden wat ik heb gevonden.
Ik heb haar dna al laten testen oa kleur. Naast dat er 10 kleuren op haar stamboom staan draagt zij langhaar, solid en cinnamon. Straks kan er vanalles uit komen alleen maar leuk.

@ xoran zou gaaf zijn als zij op 2 plekken kampioen is