Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:00

Ik pas m’n bezigheden de week voor en na de show aan zodat ik toch die leuke dag kan hebben. Meestal lukt dat. Op de dag van de show zelf ben ik vaak zo bezig dat ik weinig voel….. :=

Marcella

Berichten: 36758
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 12:41

Zit op het moment dat de ontstekingswaardes omhoog gaan in plaats van omlaag door de pijnstillers/ontstekingsremmer. :=

En is niet een beetje omhoog ook.

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:25

Druif doet de Dyson het al? :D Laatste stuk verbouwing ook goed gegaan met de katten?

Sterkte Marcella!

Ik gebruik jullie wel als vraagbaak momenteel merk ik := Maar heeft 1 van jullie ervaring met terror proof raambekleding?
De dames hangen in de kamer waar de krabpaal staat regelmatig in de vitrage. Nu snap ik dat, is ook super aanlokkelijk natuurlijk om met een enorme sprong vanaf de krabpaal in de vitrage te landen :') De gaten zitten er inmiddel in, oeps!
Nu hebben we daar ook rolgordijnen tegen de zon (die gordijnen zijn overigens standaard omhoog), maar ook daar wringen ze zich in allerlei bochten om hun nagels in het bovenste stukje te kunnen zetten. Ze zijn zo rete behendig dat het ze lukt, ondanks dat ze er in theorie niet meer bij zouden moeten kunnen... Krabpaal nog verder weg zetten lukt helaas niet.
Ook in de woonkamer hangen ze regelmatig in van die plisse gordijnen (ze kunnen daar naar buiten kijken, er onderdoor etc maar toch is het aller leukste spelletje om je helemaal uit te strekken en dan je nagels erin te planten >;) ). Ook de gewone gordijnen pakken ze regelmatig.
Al vanaf dat ze in huis zijn corrigeren we de terrors, maar daar hebben ze nog steeds poep aan :roll: Mijn vriend heeft uit frustratie ook weleens een kussen gegooid maar zelfs dat boeit ze niet (en ik heb mijn vriend uiteraard ook gelijk de volle laag gegeven want ik vind dat echt niet ok).
Met andere woorden... tijd voor andere raambekleding. Voor de kamer met de krabpaal wil mijn vriend evt folie op het raam, maar ik vind dat zielig want dan kunnen ze niet meer naar buiten kijken. Voor de woonkamer is dat geen optie. Heeft iemand het wiel al uitgevonden voor dit probleem? Ik ben bang met lamellen oid dat ze daar gewoon in klimmen :=

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:55

Ik ga dit komend voorjaar ophangen tegen de zon, zit aan de buitenkant. Kunnen ze het in ieder geval niet slopen :P

Je schijnt er nog wel een beetje doorheen te kunnen kijken.

https://suneclipse.nl/

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:44

folie hebben ze er hier juist afgekregen, Ik heb een rolgordijn en luxaflex waar ze netjes afblijven

Pffff ben op zoek naar een nieuw schowgeschikt kitten maar wat is dat moeilijk zeg. Ik heb geen jaren ervaring en dan twijfel ik overal over. En dan zie je aankopen van anderen endan denk ik waar hebben ze die dan potverdikkie gevonden

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:06

Ik vind dat van een kitten hoe dan ook moeilijk te zeggen. We hebben nu het levende voorbeeld met de jonge poes van mijn vriendin. Haar nichtje heeft ene poes die bijna even oud is. Die was als kitten echt niet mooier maar nu is die veel mooier dan de poes van mijn vriendin. Nu zijn somali’s toch wel laatbloeiers en komt het goed maar een showgeschikt kitten uitzoeken… ik kan het niet. Bovendien kunnen ze perfect aan de standaard voldoen als ze het haten (zoals mijn Nishi) dan kun je ze ook niet meenemen.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:25

Nee daarom is het ook zo lastig. Heb contact met een cattery maar het kitten wat nu het beste lijkt, is minder dapper wat weer nodig is voor de shows
En bij de ander lijken de oren wat te klein en bij de 3e de kin
Gelukkig kan dat nog bijtrekken en wachten we nog 1-2 weken

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:35

Interesse vraag...

We hebben een hoop bomen gekapt in ons bos om licht en lucht op de bodem te laten komen voor jong opschot.

Zou het interessant kunnen zijn om een deel van de dennentoppen (lekker grillig hout) te verkopen als DIY onderdelen voor krabpalen?

We kunnen ook planken en plakken zagen.

Alles ruw gezaagd dus zelf schuren etc. Evt kunnen we wel de bast eraf halen.

Wat zou een goede prijs zijn hiervoor?

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:48

Blijft daar geen hars uit komen? Ik zou in ieder geval niet heel blij zijn als mijn katten onder de hars zitten.

Prairy
Berichten: 9108
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:13

Hmm ja, dat is een punt, moet eerst goed drogen, jaartje denk ik.

Eik hebben we ook wel wat maar dat is wel prijziger.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 11:16

Ik heb de Dyson geprobeerd vandaag…het is echt enorm deprimerend hahahaha! Ik heb gister gezogen en gedweild en vandaag dus gezogen met de laserstraal…alsof ik dagen niets gedaan had haha! Maar hij doet het dus hartstikke goed en is een stuk lichter dan de Rowenta die we hadden.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:10

Haha lekker frustrerend als het lijkt alsof je niks gedaan hebt

Ik wil binnenkort de ren gaan uitbreiden met wat klim en klauterdingen. Dus een keer wat ideetjes op gaan doen

Het lijkt er op dat ik een kitten gevonden heb. Tis alleen geen stoere dus hoe laat ik die nou wennen aan alles rondom shows *\o/*

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:50

Veel mee doen meenemen naar de dierenwinkel, meenemen als je naar iemand toe gaat die ervoor open staat. Jong meenemen naar show. Veel mensen hem laten oppaken en aaien. Dat is wat ik met mijn kittens doe.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:27

Ja dat was sws de planning. Het is nog even afwachten want ik heb een optie op 2 kittens en ik moet streng zijn vind ik zelf :D

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:39

Ben benieuwd welke je kiest. Puur voor de show ja en huisdier maar geen fokplannen?

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:29

Met mijn tortie mag ik fokken, maar het is niet dat ik perse wil fokken. En ik merk dat fokkers het dan toch wel leuk vinden dat ik dan wel naar shows wil

Moet zeggen dat ik het verrekte moeilijk vind om te kiezen. Van de 2 kittens ben ik niet 100% overtuigd, maar ik vrees dat ik iedere keer met twijfel blijf zitten.
Ik heb zelf mijn tortie uitgezocht en ik twijfelde al over haar profiel. Te slecht naar mezelf geluisterd en nu wint ze niks ivm dat profiel
Dus nu laat ik mensen meekijken zodat ik niet weer dezelfde fout maak. Maar bij alles denk ik nu doe ik hier wel goed aan, maak ik een goede keuze of heb ik er zometeen nog een waar de keurmeesters niet eens naar kijken (ja gebeurd echt op show)

Op de wereldshow in Frankrijk heb ik een roemeense fokker ontmoet, zijn kater won ook. Ik heb hem gevraagd of ik bij hem op de wachtlijst mocht en omdat ik niet fok vond hij dat prima. Terwijl ik dus nu bezig ben met die 2 kittens, zit het nestje van die roemeen ook in mijn achterhoofd (worden de komende week pas geboren)
Heb hem nu maar gevraagd of ik uberhaubt wel kans maak, want als je niet eerste of 2e staat dan wordt het hem niet (kan me niet indenken dat er 5-6-7 showgeschikte kittens in 1 nest zitten)

En dan denk ik, die uit spanje heeft ook prachtige katten, moet ik daar ook niet eens navragen....

aarrgghh...ik word er gek van....maar dat komt omdat ik voor mezelf het gevoel wil hebben dat ik nu goed kijk en een goed kitten koop waar ik eens een Biv en/of Bis mee win. Dan ben ik al blij

(en ik vind het zo erg dat het nu lijkt alsof ik een voorwerp koop ipv een levend wezentje, maar dat is echt niet zo)

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:38

Yom schreef:
Met mijn tortie mag ik fokken, maar het is niet dat ik perse wil fokken. En ik merk dat fokkers het dan toch wel leuk vinden dat ik dan wel naar shows wil

Moet zeggen dat ik het verrekte moeilijk vind om te kiezen. Van de 2 kittens ben ik niet 100% overtuigd, maar ik vrees dat ik iedere keer met twijfel blijf zitten.
Ik heb zelf mijn tortie uitgezocht en ik twijfelde al over haar profiel. Te slecht naar mezelf geluisterd en nu wint ze niks ivm dat profiel
Dus nu laat ik mensen meekijken zodat ik niet weer dezelfde fout maak. Maar bij alles denk ik nu doe ik hier wel goed aan, maak ik een goede keuze of heb ik er zometeen nog een waar de keurmeesters niet eens naar kijken (ja gebeurd echt op show)

Op de wereldshow in Frankrijk heb ik een roemeense fokker ontmoet, zijn kater won ook. Ik heb hem gevraagd of ik bij hem op de wachtlijst mocht en omdat ik niet fok vond hij dat prima. Terwijl ik dus nu bezig ben met die 2 kittens, zit het nestje van die roemeen ook in mijn achterhoofd (worden de komende week pas geboren)
Heb hem nu maar gevraagd of ik uberhaubt wel kans maak, want als je niet eerste of 2e staat dan wordt het hem niet (kan me niet indenken dat er 5-6-7 showgeschikte kittens in 1 nest zitten)

En dan denk ik, die uit spanje heeft ook prachtige katten, moet ik daar ook niet eens navragen....

aarrgghh...ik word er gek van....maar dat komt omdat ik voor mezelf het gevoel wil hebben dat ik nu goed kijk en een goed kitten koop waar ik eens een Biv en/of Bis mee win. Dan ben ik al blij

(en ik vind het zo erg dat het nu lijkt alsof ik een voorwerp koop ipv een levend wezentje, maar dat is echt niet zo)

Zo kom je niet op mij over hoor. Mensen kopen toch ook vaak een paard voor de sport? Wil niet zeggen dat ze er niet gek op zijn ;)

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:44

thanks, denk idd dat je uit de showwereldmoet komen om het te snappen. Ik vind naar shows gaan echt gezellig en zou het nog leuker vinden als ik een kat heb die af en toe wat wint

Maar ja jurysport is en blijft jurysport dus het is altijd anders, maar ik zou graag de kittens al mee naar show nemen voor ik beslis hahaha

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:58

Nou ja weet je yom. Volg vooral je gevoel. Ik heb een somali waar ik foktechnisch heel blij van wordt. Ze is heeft ook nog eens een geweldig karakter. En ik heb haar gehouden omdat haar zusje een fokfout had die je nu niet meer ziet maar ze heeft nu wel vertilligo. Dus ik heb daar de goede keuze in gemaakt. Maar de keurmeesters vinden altijd andere somali’s mooier. Soms snap ik het. Maar soms ook echt niet… Ik moet dus heel eerlijk zeggen ik vind het ontzettend moeilijk vind. En ja ik snap je ik vind een biv of bis winnen ook leuk. Maar ik heb me er al bij neergelegd dat me dat niet lukt met Elani. Fife niet omdat ze daar tegen siamezen moet die zo extreem zijn dat die eigenlijk altijd gekozen worden of de extremere abessijnen. En oah niet omdat ze denk ik te weinig somali’s zien ik snap daar de keuzes gewoon niet. En ik weet dat ik met fokken eigenlijk tussen fife en oah in zit met wat ze willen zien.

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 20:30

volg je gevoel...ehh ja....dat gaat dus alle kanten op :D

Het is ook niet altijd te volgen op show. Vino, mijn kater, krijgt altijd een heel goed rapport maar komt zelden een stap verder. Nu af en toe wel nu hij wat ouder is en er toch iets van zijn babyface af gaat. Hij won laatst zelfs een keer de Biv van een hele mooie poes waar hij altijd tegen strijdt
En Kes krijgt alleen een U1 als ze geen tegenstand heeft, maar dat was maar op 1 show omdat de rest nog net niet in de volgende klasse zat

dus ja daarom mijn wens nu op een kat die wel een keer wint :o

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:04

Ja snap ik hoor. Ik heb een abessijn thuis rondlopen die het qua looks ook super zou doen. Maar die kan ik niet mee nemen.
Ik heb mezelf nu tot doel gesteld om Elani Grand International Champion the krijgen (zolang ze het prima vind op show) en als ze dat haalt zonder biv of bis ook goed.

Hier is het genieten van het zonnetje

Afbeelding
Afbeelding

Yom
Berichten: 3794
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:19

Vino, die vandaag jarig is bedacht ik me net, is al groot international premior. Die is met zijn laatste shows en titelbezig want hij vindt het minder leuk worden. Dus dan heb ik niks meer te showen

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:20

Ereklasse Yom…..ereklasse ;)
Ik vind dat altijd zo'n voor spek en bonenklasse.

Het is altijd moeilijk welk kitten je moet kiezen. Soms worden de lelijke eendjes de mooiste zwanen en andersom. Wat ik bij de Maine Coon wel belangrijk vind is dat ze een behoorlijk paar oren hebben als kitten. Een kin of profiel kunnen nog een heel eind bijtrekken…..oren niet. Als een kat als kitten perfecte oren heeft, zijn ze op zeker te klein als hij volwassen is.

Je weet het ooit toch niet waar de keurmeesters voor kiezen. Een aantal jaar geleden werd een Turkse angora keer op keer BOA, week na week op iedere show in Nederland en België. Een redelijk onbekend ras dus zeggen dat keurmeesters voor bekende rassen kiezen ging hier niet op. Zelfde voor de somali van Marga Wal. Die heeft heel wat bekers mee naar huis genomen. Marga showt helaas niet meer maar ze had prachtige Somali’s waarmee ze praktisch altijd op het podium stond.

@muppetmayo…..zijn houten shutters geen idee? Die zijn volgens mij niet zo snel te slopen. Anders toch gewoon niks voor het raam. Kunnen ze het ook niet kapot maken :')

Ohhhh druif…..die laserstraal. Lijkt me zo ontzettend demotiverend….hahahaha

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:29

@robeer klopt marga wal heeft nog steeds prachtige somali’s maar ze fokt of showt niet meer. Haar dochter Leslie weet wel waar ze het over heeft als ze somali’s keurt net als Ria Konink. Leslie heeft Elani op een special toen de biv gegeven als gup van net 1 tegen een poes van 3 en ruim 2. Tot grote ergenis van die fokkers. Ze kreeg daarna ook nog een prijs voor beste somali. Bis verloor ze tercht. Ik kon haar zelf niet showen want had haar halfbroer vast en diegene die haar showde wist niet wat die aan het doen was en toen was ze er helemaal klaar mee.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:11

Marga heeft helaas heel veel in moeten leveren :(
Ze is weg uit de boerderij en woont in een verzorgingshuis. Ik weet eigenlijk niet of er nog katten bij haar wonen.

Genieten jullie katjes ook zo van het weer dit weekend? Hier staat de achterdeur open en ze racen/wandelen heerlijk door de tuin <3
Ik geniet iig van hun.