Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:05

Ik heb Fife nodig om haar internationaal kampioen te krijgen. En dat punt kan ik dan ook voor de onafhankelijke gebruiken. Dan is ze voor zowel fife als oah internationaal kampioen. En ratingen is 2 certificaten dus als ze op de 1e show al dat punt haalt laat ik haar een klasse hoger zetten en heb ik meteen internationaal punt voor Grand international Champion. Hoef ik daarvoor niet meer naar het buitenland.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:12

Vino is al Grand international premior en is aan zijn laatste titel bezig en Kes is nu 8 mnd. Die kan in mei bij die duitse onafhankelijke haar eerste CAC punten halen

Voor Vino is het heel snel gegaan (wordt begin april pas 2) dus over zijn laatste punten gaat ie maar wat langer doen

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:15

Oh ja dan snap ik dat. Ik ga samen mer 2 abessijn fokkers. Mijn vriendin heeft geen kat om mee te nemen en ze heeft dan natuurlijk de baby.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:30

Het verschil tussen shaded en ticked is soms moeilijk te zien op een foto. Hoewel het beide tabbypatronen zijn worden ze toch door een ander gen beïnvloed dan bv de blotched of mackerel.

@xoranlover……onafhankelijk mogen alleen de CAC’s van FiFe worden ingebracht. Hogere titels moeten echt bij onafhankelijke verenigingen gehaald worden. Ook accepteert LCC maar een titel per dag. De zgn doppelwertung heeft dan voor de onafhankelijke titel geen nut.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 22:52

Jawel ook de ib punten van fife worden erkend.

Certificaten behaald op een show georganiseerd door een vereniging, die aangesloten is bij de FIFe,
worden vanaf 1 Augustus 2018 erkend. Dit geldt niet alleen voor Felikat, Mundikat, 1. DEKZV en FBE = Felis Belgica, maar voor alle bij de FIFe aangesloten verenigingen.

En ik weet dat die dubbele certificaten niet mee tellen maar het gaat me ook voornamelijk om de Fife punten en daar mag het wel. Voor mij is de onafhankelijke minder belangrijk.

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 23:33

‘Grappige’ is dat op het aanvraagformulier staat dat alleen CAC certificaten van Fife geaccepteerd worden. Ze zijn een tijdje niet uitwisselbaar geweest. Toen ik begon met showen was het enkel CAC, toen helemaal niet meer en per augustus 2018 weer wel.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 23:45

Oh ja dat heb ik gehoord dat is voor mijn showtijd geweest. Maar ik kan het ib punt wel
Gewoon gebruiken. Dus dat is fijn. Is ze voor oah en fife gewoon IC. Daarna zie ik voor oah wel weer verder voor de GIC.

Mijn vriendin moet toch nog een keer naar het buitenland voor IC met haar kat als ze dat nog wilt. Neem ik Elani dan gewoon mee. Komt allemaal goed. Vind het gewoon tof dat ik dit kan doen met mijn eigen gefokte poes. Nishi vind showen niet leuk en Lanah kan ik niet meenemen dus met Elani dit kunnen doen is voor mij wel speciaal (zolang ze het leuk vind dan he)

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:24

Marcella schreef:
Ik ben aan het twijfelen of ik 14 april in Sliedrecht wel moet doen. Loop behoorlijk met mijn gezondheid.


Ik zag voorbij komen dat de volgende show van de NvvK op 27 oktober een special Blauwe rus en Nebelung is. Kan de showaankondiging alleen niet meer vinden := -O-

MoniekJ

Berichten: 3592
Geregistreerd: 30-05-06
Woonplaats: In my own wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:31

Leuk! Sliedrecht is voor mij ook in de buurt.

Pip is inmiddels weer gevonden!
Heel vermoeiend allemaal haha

Afbeelding

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 17:52

Oh wat super fijn dat Pip weer terug is!

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:10

Ik had even gemist dat Pip vermist was. Wat ontzettend fijn dat ze in goede gezondheid terug is. Ik moet er niet aan denken zeg :(

Sliedrecht is 14 april…..dus al snel. Meestal zijn de shows open voor publiek vanaf 10.00 uur. Als je gelegenheid hebt is het altijd de moeite om te komen kijken. Je ziet dan heel veel verschillende rassen.
De NvvK show met de Russen/nebelungspecial is in Rotterdam.

Showaankondiging gevonden….. *\o/*

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 00:18

robeer schreef:
Ik zag voorbij komen dat de volgende show van de NvvK op 27 oktober een special Blauwe rus en Nebelung is. Kan de showaankondiging alleen niet meer vinden := -O-

Interessant maar gezondheid wordt helaas niet beter. Dus weet niet of ik aandurft.

Met dat ze dan zeer waarschijnlijk nog bezig zijn met renovatie flat.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:09

Nou diverse vers vlees geprobeerd, maar ze weigeren echt. Voorkeur zijn de kippenpoten van mijn eigen kippen die ik slacht. |o

Cathy wil nu zelfs geen blik natvoer meer. :roll:

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:27

Ik heb een hele tijd terug voor Carnis foto’s gemaakt van onze katten met hun producten! (Was heel leuk om te doen) en die foto’s worden vaker door hun gebruikt op hun website, facebook en instagram. Nu kreeg ik vandaag een berichtje van Carnis dat Lanah in hun nieuwe catalogus staat! Als fotograaf en fokker ben ik daar toch wel trots op! Nu nog zo’n catalogus score, want die wil ik wel hebben.

Afbeelding

Trots op mijn dame die haar aandeel in somaby bekendheid zo ook wel haalt <3

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:35

En ze sturen je niet even een catalogus.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:38

Marcella schreef:
En ze sturen je niet even een catalogus.


Ben nog in gesprek met ze. Komt vast goed maar ze hebben me al zoveel gegeven vind het niet erg hoor.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:55

Zie nu voorbij komen dat het eenzijdig fokken van Sphinx verboden is.

Als ik het zo goed overgenomen heb.

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:08

Marcella schreef:
Zie nu voorbij komen dat het eenzijdig fokken van Sphinx verboden is.

Als ik het zo goed overgenomen heb.



Nou de NVWA heeft afgelopen week een boete van €1500 gegeven aan een fokker in Limburg met een nestje omdat het verboden zou zijn. Niemand (verenigingen en fokkers) wist dat dit verboden was. Munchin, en scottish fold is bij wet verboden (al een tijdje en ook gecommuniceerd) net als de lokai en nog een ras. Alleen er is niks over de sphinx gecommuniceerd. Die boete is dan okk raar want zonder aankondiging kun je niks. Als jij net een poes gedekt hebt of kittens hebt wat moet je dan?
De verenigingen gaan nu kijken of ze stappen kunnen ondernemen tegen de NVWA.
Het is wel toegestaan om de sphinx te kruisen met katten die haren hebben.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:14

Klopt zal mij niet verbazen als nvwa te voortvarend is geweest.

Nog even en dan mag je geen enkele dier meer als huisdier houden. 8)7

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:25

Daar begint dit wel op te lijken. Ik ben het wel eens dat er wat aan bepaalde dingen gedaan moet worden. Ik persoonlijk vind dat we te extreem gaan met veel rassen. Ook met mijn eigen rassen (met name de abessijn). En daar mag best wat van gezegd worden vooral als het ten koste gaat van de gezondheid van de dieren. Maar meteen verbieden vind ik wel heel extreem. En dit is ook echt niet netjes gegaan (begrijp me niet verkeerd ik vind niet dat ze verboden moeten worden maar wel dat we naar de dieren moeten kijken en moeten zorgen dat ze wel als een norme gezonde kat kunnen functioneren. Wat ook een reden is dat ik niet mee ga met die extremere dieren fokken).

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:27

ik zou ook supertrots zijn als een van mijn katten in een folder of iets zou staan, supergaaf

tja ze zouden wel moeten zeggen per (bijv) sept is het fokken daarmee verboden. Het is raar als dat ineens op korte termijn bedacht wordt en niet meer mogen en je hebt inderdaad net een gedekte poes of kittens

Ik ben al langer van mening dat alle leuke dingen ter ontspanning steeds minder mogen, maar dat is een hele andere discussie die we hier maar niet gaan voeren

Morgen vertrekken we naar België waar zaterdag en zondag de North Sea Winner show is. Wij verwachten niks, behalve veel plezier en leerzame momenten :)

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:37

Aah wil je foto’s delen?

Heel veel plezier en succes

Ik moet eens kijken hoe het werkt om in te schrijven voor buitenland show. Haha nog nooit gedaan.

Marcella

Berichten: 36724
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:38

Zie het ook ooit nog wel gebeuren dat een verbod komt op het rijden van paarden en pony.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:25

xoranlover schreef:
Aah wil je foto’s delen?

Heel veel plezier en succes

Ik moet eens kijken hoe het werkt om in te schrijven voor buitenland show. Haha nog nooit gedaan.


zal een verslag doen van het weekend

Ik kijk op deze sites voor shows
https://www.bcfvzw.be/showkalender.php en die van alle Fife shows op https://fifeweb.org/events/

Verder heeft deze duitse vereniging altijd hele gemoedelijke kleine shows die niet te ver van jou af zijn. Je meldt je kat aan op deze pagina en inschrijven is dan super simpel
https://www.bund-der-katzenzuechter-nrw.de/de/

voordeel van hun is dat ze met grote regelmaat gewoon nederlandse keurmeesters hebben dus je duits hoeft niet goed te zijn. Zij hebben ook ringkeuringen zoals er in Panningenwaren, maar dan met een kat of 10

xoranlover

Berichten: 6589
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 00:02

@yom dat is oah vereniging ik moet een FiFe vereniging hebben. Ratingen is FiFe van de DEKZV. Mijn inschrijving moet door mundikat goedgekeurd worden. Daarom gaat het wat anders.

Maar er gaan nog 2 bekende van mij en die helpen me.