Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:20

Altijd vervelend dat soort dingen. Groot gelijk hoor, dat je snel naar de DA gaat. Zeker met katten kan het echt heel snel te laat zijn tegen de tijd dat ze klachten laten zien. Hopelijk knapt ze op van zo'n lekker zonnetje en krijgt ze er ook lekkere trek van.

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:56

Nienstje beterschap.
Hopelijk knapt ze snel op.

Wespen zijn niet tof.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 12:47

Nientsje schreef:
Ons meisje was gisteravond laat ineens niet lekker. Steeds overgeven.

Net bij de dierenarts geweest (had gisteravond al gebeld maar moest het even aankijken). Die wilde wel wat eerder beginnen zodat ik voor mijn werk met haar langs mocht komen. Wel spoedtarief, maar dat geeft niet. Beestje gaat voor.

Klinisch in orde, mooi soepel buikje. Geen pijn oid met bevoelen. Darmpjes, hartje en longen klonken ook dik in orde.

Wel lichte verhoging met 39.1 maar kan ook van stress zijn.

Omdat ze steeds wat misselijk is heeft ze een prikje gehad daartegen en een ontstekingsremmer.

Kan zijn dat ze last heeft van een haarbal, dus ook haarbalpasta mee.

Nu even in de gaten houden hoe ze opknapt. Thuis heeft ze wel meteen een slokje water gedronken.

Met een paar uur moest ik haar even wat lekkers aanbieden en kijken hoe dat gaat en of ze dat wil eten.

Sinds Emori neem ik geen risico's. Als ik het niet vertrouw; dierenarts.

Ze heeft er in ieder geval de kracht niet meer voor :+ even bakken in de zon.


Vorig jaar is Pip ook ineens behoorlijk ziek geworden. Ook met veel overgeven en ze werd steeds slapper, ook naar de dierenarts geweest (die van ons hebben een abonnement op dingen krijgen in het weekend :roll: ), maar die kon toen ook niet veel ontdekken, ook koorts inderdaad en misselijk. En ook bij haar een vermoeden van haarballen, met wat medicatie en anti haarbalpasta knapte ze heel snel weer op. Sindsdien heb ik die pasta altijd in huis en in tijden dan flinke rui (nu dus) geef ik haar elke week die pasta. Haarballen kunnen best vervelende klachten geven als ze die niet goed kwijt kunnen.

Wespen en bijen hier ook een ellende, ik probeer onze twee monsters zo goed mogelijk in de gaten te houden als ze weer achter iets vliegends aan zitten. Allebei al een keer met spoed naar de dierenarts geweest (jawel, in het weekend!) omdat ze in hun snuit waren geprikt en allebei benauwd werden.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:35

Bedankt allen :)

@Druif, ochjee wat naar!
Ik denk dat ik haar morgen de pasta geef als ze wat opgeknapt is (hopelijk)
Ze heeft rond 11 een beetje gegeten en gedronken en alles is nog binnen.

Wel eet ze heel onhandig. Laat alles tich x uit dr bekje vallen... doet ze ook met brokjes ook bij de opvang al. Beetje een tutje?

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:33

Heeft ze geen last van haar gebit? Ik weet dat katten hun brok niet perse kauwen, maar misschien heeft ze er last van?

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 14:54

Niet dat ik weet. Er is toen ook naar gekeken. Ze eet wel gewoon (en graag) maar eet heel onhandig. Is een echte haaibaai/schrokkert. Denk dat het daar wel aan ligt. Heb net nog wat vlees gegeven maar nu uit een kommetje, dat ging beter.

Had de dierenarts er wel over opgebeld, die gaf aan dat het wel een gedraginkje kan zijn. Verder niks geks gezien bij het onderzoek vanmorgen.

Ook het gastgezin erover gecontacteerd. Daar at ze ook al zo en toen is haar gebit door de dieremarts gecontroleerd. Was ook helemaal in orde.

Mochten er toch gekke dingen komen, mijn auto weet de weg en dan sta ik gewoon weer bij de dierenarts op de stoep :+

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:12

De haarbalpasta kun je ook best vandaag al geven hoor. Pip heeft het toen bij de dierenarts ook gelijk gekregen. Ze moest 3 dagen achter elkaar en daarna 1x per week. Hangt denk ik wel af van welke pasta je hebt.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:19

Oh gelukkig. :) Wellicht is een slowfeeder dan een idee? Zo'n bak met verhogingen zeg maar, dan moeten ze iets meer moeite doen. Één van mijn katten is ook zo'n schrokkebrok, die vreet snel haar eigen brokjes op en begint dan te hengelen uit de bak van haar broertje, die gewoon netjes eet. :') Moet ik ook nog even iets voor verzinnen, want ze hebben automatische feeders, dus daar zit al een bak aan.

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:21

@Druif, als ze niet meer overgeeft dan geef ik die pasta vanavond. Is de Lax-A-Past. Dezelfde dosering als wat jij zegt :)

@Marley, misschien wel een idee. Ik zal eens kijken. Onze andere kat moet ook kunnen eten natuurlijk haha

Heb net zo goed mogelijk naar dr tandjes gekeken. Maar ik zie geen gekke dingen. Alle tandjes lijken stevig en aanwezig :=

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 15:37

Afbeelding
Hij heeft vandaag zijn prikje gehad. Ging gelukkig helemaal goed :knuffel:

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:38

Aawh poppie <3

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:27

Ja de Lax-a-paste hebben we hier ook inderdaad.

Een schrokker hebben we hier ook, dat lijkt wel een bulldozer zoals hij door zijn voerbak gaat. Toevallig ook laatst, toen hij toch zijn entingen moest, naar zijn tanden laten kijken. Daar was niets mis mee, dus het is gewoon zijn manier van eten. Nogal een groot verschil met onze andere kat die ze keurig brokje voor brokje eet.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:30

Hier ook een vreetzak :') Daarom enkel een voerpuzzel hier. Zet ik een gewoon voerbakje neer is het geheid kotsen :=

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:34

Appeltje_1 schreef:
[ [url=m/SbVmMw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij heeft vandaag zijn prikje gehad. Ging gelukkig helemaal goed :knuffel:

Och wat een enorm wijs koppie! Heeft hij al een naam?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-22 17:37

eilleen333 schreef:
Appeltje_1 schreef:
[ [url=m/SbVmMw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij heeft vandaag zijn prikje gehad. Ging gelukkig helemaal goed :knuffel:

Och wat een enorm wijs koppie! Heeft hij al een naam?


Dankjewel! En ook bedankt Nientsje :o

Ja hij heeft een naam. Zazu. Ja hetzelfde als het kittentje op de eerste pagina. Maar het heeft voor ons nog steeds hoge waarde. Van daar :D

Ik ben nu druk opzoek naar een krabpaal, hopelijk vind ik iets leuks en betaalbaars *\o/*

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:44

https://www.petsplace.nl/europet-bernin ... lsrc=aw.ds

Ik heb deze van petsplace. Minty kan met haar 3 pootjes niet zo goed klimmen en hier kan ze van plateau naar plateau springen. Is ook wat betere kwaliteit dan die ik hiervoor had. Daar had ze binnen no time het cisal touw afgesloopt.

Dat was zo eentje:

https://www.google.nl/shopping/product/ ... o:iv,mvi:0

Dat was voor minty ook geen doen, dus ze zat nooit bovenop. Heb hem nu met de nog levende onderdelen in een kleine versie op mijn slaapkamer staan, maar het cisal vliegt alweer in de rondte :')

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:57

De blauwe bessen ijs is goedgekeurd door de dames hier :')

Ik heb laatst mijn eigen ijsjes gemaakt met fruit, melk en suiker. Ik had het geprobeerd met aardbei, blauwe bes en banaan. De banaan heeft dab weer geen suiker. Die en de blauwe bes zijn goedgekeurd door mij. Maar Nina was zo nieuwsgierig dat ik haar ook een stukje van de blauwe bes ijs heb laten proberen. Zij keurt het dus ook goed :')

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 19:48

Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van dr w.oo.f. Scheelde toch een smak geld mbt enten. Moederpoes moet ook maar durfde dat niet aan met de kittens.

Krabpalen heb ik geen tips. Heb de laatste via VakantieVeilingen. Eerst eens zien of die de kittens overleefd. De ton is vorig jaar enorm toegetakeld

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:44

Ik heb een paal van de Tuindorado, een stevige lange stam met een mandje erop. Die is al goed te grazen genomen! :))

Met Amara lijkt het nu goed te gaan. Ik heb geen braaksel meer gezien en ze wil ook alweer brokjes eten. En ze is weer onderzoekend en Texel aan het stalken. Hoop dat het goed blijft gaan nu, heb mn portie dierenellende wel gehad inmiddels :o weer vaste klant bij de dierenarts -O-

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:50

Vandaag hebben de dames hier controle en vaccinaties. Om kwart over 12 moet ik daar zijn.

Zoals ik her zie zijn de wondjes nu heel mooi aan het herstellen. Alleen bij Nina zijn er nog wat hechtingen uitgelikt, maar is verder niet ontstoken of iets in die trans. Ik houd de hechtingen wel goed in de gaten. Ik kom er zelf niet aan. Maar zolang ik geen groot open iets zie en her wondje goed blijft herstellen maak ik me geen zorgen. Ik denk dat de DA die hechtingen er straks wel weer zal uithalen.

Ik hoop wel van harte dat we binnenkort mogen minderen of stoppen met de wondcreme aangezien het af en toe best een battle is met de dames. Vooral mijn vriend die ze vasthoud is besr wel wat krasjes rijker :=
We krijgen het gelukkig alsnog snel gedaan (op dat gebied ben ik blij dat ik nog steeds een halve opleiding heb gedaan. Daardoor weet ik hoe je het effieciënt gedsan kan krijgen). Maar ja het is niet leuk om te doen als ze er zelf zo'n hekel aan hebben.

Ik ben wel blij dat de antibiotica er zo makkelijk in gaat :=

Dus we zullen straks zien wat de DA zegt :)

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:12

Glove succes bij de dierenarts.

Caro, fotos zijn welkom van moeder en kittens.

Appeltje wat een dropje is Zazu.

Ik had een monteur in huis voor een relaxstoel.
Azula en Beifong hebben hem geholpen.
Meneer heeft zelf ook een kat en vond het niet erg.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:18

De dames hebben het heel goed gedaan weer. Deze keer wipte ze allebei, met tegenzin wel, zelf in het reismandje. Lekker makkelijk.

Ze hebben netjes hun vaccinatie gekregen en ze zijn allebei even gecontroleerd. De wondjes zijn volgens de da heel mooi aan het herstellen *\o/*
Dat dacht ik zelf ook wel maar om dan de bevestiging te horen is heel fijn.
Vanavond krijgen ze hun laatste antibiotica en de wondzalf moeten we nog een paar dagen doen. Ik ga denk ik kijken of het lukt om na het weekend af te bouwen, als ik zie hoe snel de wondjes al zijn hersteld. Maar dat zien we vanzelf wel.

Blacky stribbelde eens tegen ipv bevriezen. Ik denk omdat ik degene was die haar vast hield ipv iemand anders. Tegen mij durft ze dat natuurlijk :=

Noortje herkende me in eerste insrantie niet, maar toen ik mijn ouders noemde en onze Sies (overleden) wist ze het wel. Ze noemde meteen de bloeding die Sies had. Dat klopt ook. Die avond had Noortje haar ingeslapen. Blijbaar is Noortje dus ook verreweg familie aan mijn moeders kant. Ze is een soort achternicht. Grappig om te weten :=

De dames zijn weer lekker rustig. Alleen Nina is wel rond aan het mauwen en kijkt mij daarbij aan. Ik heb geen idee wat ze wil, maar ze wil iets :')

LWDaisy

Berichten: 4789
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:23

Dutje doen met mijn spirit animal Arya :j
Afbeelding
Afbeelding

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:18

Oh heerlijk, Daisy <3

Fijn dat het goed is gegaan en dat de wondjes mooi helen, Love. En wat grappig dat je zo via je dieren weer familie ontdekt! :))

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:25

marley93 schreef:
Oh heerlijk, Daisy <3

Fijn dat het goed is gegaan en dat de wondjes mooi helen, Love. En wat grappig dat je zo via je dieren weer familie ontdekt! :))

Ja echt he :=