Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:28

Van de curvers kan je ook vrij makkelijk de hele bovenkant eraf halen hoor :) maar gelukkig komt Lilly bij de dierenarts makkelijk zelf het mandje uit (thuis erin krijgen is een grotere uitdaging zeg maar :') )

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 19:24

Yinthe dat is dan fijn aan die Curvers.

Ik heb een goedkope box met enkel een deurtje.
En dus die stoffen box met 3 openingen.

Heb weleens staan goochelen met ene kat in de plastic box.
Erin was drama en eruit ook.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 20:31

Ik heb de ferplast 30. Door opgedane ervaring zou ik er niet zo snel meer voor kiezen om 2 katten in 1 mand te doen. Ging een aantal jaren goed totdat de ene de ander echt serieus even aanvloog. Heel fijn voordat ze dus weer de mand in moesten om naar huis te gaan vanaf de DA. Dit waren 2 zusjes en helemaal met elkaar opgegroeid.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 09:36

Nafke dat lijkt mij een nare ervaring.
Je krijgt 2 vechtende katten niet zomaar uit een box.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:17

Was idd niet fijn. Gelukkig lukte het alsnog maar sindsdien geen 2 katten meer in 1 mand. Waarschijnlijk had er 1 veel last van stress.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:44

Oei dat zijn geen leuke praktijken inderdaad... Hier zie ik eigenlijk altijd dat wanneer er bij één van beide spanning ontstaat, ze juist steun zoeken bij de ander (broer en zus ook), maar het kan natuurlijk zomaar eens anders lopen. Je kan niet in die koppies kijken.

Ik ben toch maar gezwicht, en ga het Peewee systeem bestellen. Ik ben het zo zat, steeds dat uitproberen van kattenbakvulling, iets fijns vinden en dan vervolgens is de kwaliteit weer ruk, of de uitloop is mega erg, of het ruikt sterk... Over Peewee lees ik nagenoeg niets negatiefs (zelfs niet op Bokt :+ ). En het is ook nog eens milieuvriendelijk.

Marcella

Berichten: 36765
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:59

Als je gravers heb grote kans dat ze het niet fijn vinden.

Heb een peewee bak staan, maar zonder de dubbele bodem, want de meiden houden hier van graven. De bak met grit is de plasbak geworden. :')

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 12:10

Ik heb een plastic reismand, een tas met verstevigde onderkant en kan een metalen via mijn vader lenen maar wil eigenlijk 1 grotere zodat je daar makkelijk kittens in kan vervoeren

Annemiek73
Berichten: 116
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:48

nafkedemi schreef:
Ik heb de ferplast 30. Door opgedane ervaring zou ik er niet zo snel meer voor kiezen om 2 katten in 1 mand te doen. Ging een aantal jaren goed totdat de ene de ander echt serieus even aanvloog. Heel fijn voordat ze dus weer de mand in moesten om naar huis te gaan vanaf de DA. Dit waren 2 zusjes en helemaal met elkaar opgegroeid.


Ik liever ook niet, maar mevrouw denkt daar anders over. Toen we ze de eerste keer apart van elkaar vervoerde, raakte ze zo erg in paniek dat onderweg gestopt zijn en we haar broer weer bij haar in de mand gedaan hebben. Toen was alles weer goed en hebben ze de rest van de trip niet meer gehoord.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:50

Het graven valt hier altijd erg mee moet ik zeggen. Ze zijn meestal liefst zo snel mogelijk de bak op en weer af. Ik ga het zien, en anders verkoop ik de hele zooi weer. Ik heb gelukkig de financiële ruimte dat ik me dit soort experimenten kan veroorloven, anders had ik het ook niet gedaan. :=

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:10

Het ga zo goed samen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hij is zo schattig <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:16

Ooh wat lief <3

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:23

Yinthe wat schattig <3

LWDaisy

Berichten: 4791
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 19:56

Ik heb 2 simpele, goedkopen reismandjes van Bol.com. Op zich ben ik er best tevreden van hoor.
Poezen vinden die dingen ook heel leuk en gaan er zelf in. Ik zet ze een paar dagen op voorhand in de woonkamer als we een afspraak hebben bij de DA, en laat ze nog een paar dagen het DA-bezoek staan. Voor hen is het speelgoed haha, ze linken het niet aan "die stomme DA".

Enige nadeel: als ze hier gewoon in de woonkamer staan, zonder deurtje, slagen ze erin de grendeltjes van de deurtjes los te werken, en verstoppen ze die overal in huis :') Ja, die heb ik dus wel om de deurtjes te sluiten, apen :')

Gisteren, ying&yang in de zetel:
Afbeelding
Ze liggen heerlijk te slapen op een stuk bubbeltjesplastic, waar ze eerst een uur mee gespeeld hebben :+

En Arya was aan het poseren:
Afbeelding

Ik ben vandaag ten prooi gevallen aan de nieuwe hype voor katten: zwemmende robotvisjes! Ik heb er 4 via amazon besteld, ik wéét gewoon dat de zusjes dit heerlijk gaan vinden. Sansi is echt een waterkat, zo eentje die altijd in de wc-pot kruipt als je het deksel vergeet te sluiten. Ze mept ook altijd naar de aardappelen als ik die 's middags al schil voor 's avond en in een pot water drop tot ik ze ga koken. Ik kijk dus erg uit naar de visjes haha, het wordt sowieso een spettepartij dus ik ben van plan die bak maar gewoon in de douche te zetten :')

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 20:15

Ooh die heb ik ook die visjes. Vinden ze hier echt heel leuk. Lanah, Elani en Kito dan…

Nish denkt volgens dat de rest gek is als ze daarmee bezig zijn.

Ik ben blij. We hadden tot nu toe op show altijd dat we kooien huurde maar echt die van de onafhankelijke vereniging zijn zo klein… en die deurtjes wat een verschrikking. Nu hebben we dus besloten om sturdi’s aan te schaffen. Heerlijk eigen show “hokken”.

We hebben er 3 besteld 2 dubbel groene en 1 dubbel grijs. De grijze delen we (vriendin en ik) en ieder een groene. Nu wachten tot we ze ontvangen.

Zoiets zijn dat. Ene kant raampjes andere kant gaas deurtjes.
Afbeelding

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:46

Xoran wat een mooie kooien.

Haha die robot visjes liggen ook in mijn mandje bij Amazon.
Ik heb nog wel een teil liggen die gevuld met water kan worden.

Pff 30 mei is Beifong getest voor PRA. Dierenarts heeft het doorgestuurd naar het laboratorium.
En dit laboratorium heeft het naar Engeland gestuurd en die hebben chaos.
Ik wil de uitslag weten.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:22

Oh die visjes klinken geweldig! Fred houdt er wel van om haar speeltjes op z'n tijd te verzuipen, misschien vindt ze dit ook wel wat, ik ga er eens naar kijken.

Vervelend, Luuntje, dat je moet wachten. Hopelijk raakt er niks kwijt in de chaos. :=

Marcella

Berichten: 36765
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:43

Hopen dat alles goed gaat in de chaos.

Eigen da die geen fiv/fel test had liggen en vanaf volgende week 2 weken op vakantie is. Twijfel nu om naar anicura Alblasserdam te gaan. Toen ook een paar keer geweest met Alexia toen ze zo ziek was als kitten. En ook wel tevreden over geweest. Met dat ik weet eerste paar weken na zijn vakantie heeft hij het vaak extreem druk. Nadeel van da die maar 3 dagen per week praktijk heeft.

luuntje

Berichten: 13988
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:52

Marcella hoe snel wil je de poes getest hebben?
Is de prijs een beetje hetzelfde?

Volgende week laat ik Azula testen op filv, fiv en giardia.

Marcella

Berichten: 36765
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:42

Prijs weet bij beide niet. :')

Ga ook gelijk even kijken wanneer enten, want meestal combineer ik het scheelt een bezoekje.

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:37

Ik doe in oktober alle dames samen. Elani moet voor patella luxatie, fiv, felv, navelbreuk controle en enting.

Nish en Laan voor enting en Nish nog een keer vokr fiv en felv. Die is niet geldig maar dan heb ik alles in 1 keer. Giardia en tritrichomonas doe ik vlak voor ze naar de kater gaan anders heeft het geen zin.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:38

Ik vind het wel belachelijk dat de prijzen voor de filv en fev zo verschillen hier in de buurt. Zit zo rustig €40 verschil in dezelfde test incl boekje. Dan is het toch logisch dat men gaat shoppen

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:42

Incl boekje? Wat bedoel je daarmee?

Ik ga altijd naar vaste dierenarts. Niet scheren bijna altijd in 1 keer raak. Niet heel duur.

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:38

Oei, de Peewee ecohus is wel echt een stuk kleiner dan hun vorige bak... Ik hoop dat ze het pikken maar ik vrees er een beetje voor. En anders moet ik ´m misschien toch omruilen voor de grotere. := Toen ik de Peewee aan het klaarmaken was, gingen ze allebei snel nog even op hun oude bak, die zagen de bui al hangen. _O-

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:59

Ik heb een boekje erbij waarin elke test wordt ingevuld. Zo’n inlegvel. Hier is het ook zo klaar zonder scheren €63. Ga ik naar de kliniek 15 min de andere kant op €106. Precies zelfde test en inlegvel/boekje. Ik noem het boekje