Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:48

Das wel een goed idee inderdaad :j

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:51

Hoe oud is hij nu? Heb je een foto?

Dit een foto van Elani met 3 weken oud.

Zij weegt hier rond de 200 gram.

Afbeelding

Marcella

Berichten: 36788
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:54

robinxfellow schreef:
Ah oke! Zal daarop letten, kijken of er alternatief is. Ik had eerst van die pate kuipjes en dan verdeelt in 2/3 porties maar dat blijft als het eenmaal open is niet goed, ook niet in de koelkast/verpakt- dus toen overgegaan op die natvoer zakjes.
Maar zou mij wel interessant lijken want heb dan beetje een idee.

Ja geen idee.. Het is een europees korthaar/htk kat.
Stond nu echt op 235gram. Maar ga hem sws dagelijks ff wegen om het in de gaten te houden..

Laat je het voer in het blik in de koelkast. Probeer dan eens om niet in het blikje in de koelkast, maar in een bakje te doen. Als ik blikvoer in blik in de koelkast zet word het hier ook niet meer gegeten.

robinxfellow

Berichten: 812
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:59

Marcella schreef:
Laat je het voer in het blik in de koelkast. Probeer dan eens om niet in het blikje in de koelkast, maar in een bakje te doen. Als ik blikvoer in blik in de koelkast zet word het hier ook niet meer gegeten.


Ja ik zet het met blikje en al in de koelkast. Maar dat is wel iets om te proberen.

xoranlover schreef:
Hoe oud is hij nu? Heb je een foto?

14 weken
Afbeelding
Ik heb net ff geappt met contactpersoon van het gastgezin waar hij eerst zat en die hebben hem het laatst paar dagen voordat hij bij mij kwam gewogen op 1,3kg. Dus mijn weegschaal heeft toch een kleine error whaha.. dus word een nieuwe weegschaal kopen, iemand aanraders??

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:07

Ik voer al jaren Royal canin naar tevredenheid. Bij mijn hond heb ik lang moeten zoeken naar een voer waar ze het goed op doet, is uiteindelijk ook hypoallergeen van RC geworden. Ik snap die aversie tegen het merk niet zo goed, mijn dieren doen het er erg goed op. Nu voor de katten dus ook omdat de jongste erg diarree heeft op ander voer. Op dit voer nergens last van. Ik voer ook liever op het oog maar dan voer ik dus teveel anders had ik geen kitten van ruim 4 kg := . Maar wat op de zak staat lijkt mij ook wel erg weinig. Ik heb nu voor de nacht wat minder in het bakje gedaan, normaal gooi ik het altijd vol.

Marcella

Berichten: 36788
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:10

robinxfellow schreef:
Dus mijn weegschaal heeft toch een kleine error whaha.. dus word een nieuwe weegschaal kopen, iemand aanraders??

Nieuwe batterijen misschien.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:15

Voor katten? Een babyweegschaal.

Hier gaan ze tot een week of 12 op de keukenweegschaal maar daarna past het niet lekker meer in het bakje. Daarna gaan ze op de babyweegschaal. Heb mijne voor €20 op marktplaats gekocht.

@anna.
Ik heb niks tegen royal canin het past alleen totaal niet in het plaatje wat ik voor ogen heb. Ik wil mijn kittens de best mogelijke start meegeven. Dat betekend dat ze bij mij rauw vlees, blik vlees en brok krijgen met weinig koolhydraten, veel vlees en flink wat eiwitten.
En daar past voor mij Royal canin niet bij.
Als ik kijk naar het feit dat royal canin diabetic voer heeft. En dan naar de bestandsdelen kijk. Vooral koolhydraten, vrij laag in eiwiten nauwelijks vlees. Waar krijgt een kat suiker van teveel koolhydraten en dat niet goed kunnen verwerken. Dan moet je er dus niet nog meer koolhydraten in proppen.
In mijn ogen slaan ze daarmee en meerdere soorten voer de plank volledig mis. Hypoallergeen voer is voer waar geen kip in zit. In royal canin hypoallergeen voer zit kip alleen dan bewerkt zodat ze het geen kip meer hoeven noemen.

Als het voor iemand werkt prima. Maar voor mij past het totaal niet bij wat ik belangrijk vind en hoe ik mijn katten wil voeren.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:20

Xoranlover ik ben dan wel benieuwd hoe jij denkt over het merk applaws? Ik voer dit nu zowel de oudere kat als kitten en volgens de dierenarts zie ze er prima uit maar ik hoor graag meer meningen over het voer wat ik geef.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:23

Ik heb applaws zelf gevoerd. Tot ze de dat hier van de ene op de andere dag niet meer aten. Ik heb geen idee waarom. Maar in mijn ogen is dat echt wel een prima brok.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:28

Dat is wel vreemd inderdaad. Die van mij eten het gelukkig nog met smaak op haha.

Marcella

Berichten: 36788
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 01:00

Zo aten die van mij een op de andere dag carnis niet meer.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 06:42

Anna79 schreef:
Ik voer al jaren Royal canin naar tevredenheid. Bij mijn hond heb ik lang moeten zoeken naar een voer waar ze het goed op doet, is uiteindelijk ook hypoallergeen van RC geworden. Ik snap die aversie tegen het merk niet zo goed, mijn dieren doen het er erg goed op. Nu voor de katten dus ook omdat de jongste erg diarree heeft op ander voer. Op dit voer nergens last van. Ik voer ook liever op het oog maar dan voer ik dus teveel anders had ik geen kitten van ruim 4 kg := . Maar wat op de zak staat lijkt mij ook wel erg weinig. Ik heb nu voor de nacht wat minder in het bakje gedaan, normaal gooi ik het altijd vol.

Ik heb niks "tegen" royal canin. Maar ik adviseer het nooit als eerste kwa voer. Dat komt omdat ik een aantal jaren terug op school (dierenopleiding) een heel onderzoek heb moeten doen als project naar veel verschillende dierenvoeders en de kwaliteiten ervan. En als een A-merk voer kwam royal canin er heel slecht uit :=
Het komt er dus op neer dat er heel veel koolhydraten en plantaardige producten in het voer zitten die niet goed zijn voor de dieren, zoals maïs resten en dingen als haver/tarwe resten. Dat kunnen honden en katten gewoon niet verteren. Ik denk ook dat daarom voor de meeste dieren RC niet goed vult, want dat plantaardige stukje maakt een groot percentage uit van het voer.

Daarbij kwam RC ook echt tekort aan veel belangrijke voedingsstoffen zoals bijvoorbeeld eiwitten. Vandaar dat ik her nooit als eerste adviseer. Ik zal straks na werk eens kijken of ik die resultaten van mijn voer analyse nog ergens heb staan. Ik had er toen best een hoog punt voor gekregen :=

Het resultaat was dat zelfs veel van die huismerk brokken het beter deden dat RC. Dat zegt wat :')

Maar dat betekend nier dat RC meteen heel slecht is. Als je dier veel moeite heeft met eten of ergens veel last van heefr dan is RC wel altijd een advies van mij, omdat ze een enorme uitgebreide aanbieding van soorten voedsel hebben. Hypoallergeen is al genoemd. Maar ook voor de tanden, voor blaasproblemen (ook blaasgeruis), dingen als artrose, voor het hart zelfs, voor verschillende leeftijden en hoe actief het dier is en ik kan zo wel even door gaan. Hun assortiment is ontzettend groot. Dus als je huisdier echt iets uit het voedsel wil/moet halen dan is RC zeker een aanbeveling. Want daar zijn ze wel heel goed in.

Mijn hond Sies kreeg zelf ook flinke diarree van RC en ook veel andere brokken trouwens. En Doodle krijgt nu RC dieetbrokjes omdat ze door de sterilisatie gevoelig is om aan te komen. En die brokjes doen ook wat voor de tanden :j
Ze doet het er hartstikke goed op.

Dus ik heb niet persè iets tegen RC. Maar ik zal het nooit als eerste adviseren tenzij je huisdier ergens flink last van heeft. Grote kans dat RC er dan wel het voer voor heeft.

LWDaisy

Berichten: 4803
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:13

Oh voeren, ik snap er niets van haha. En hoe meer ik er over probeer op te zoeken en bij te leren, hoe verwarrender ik het allemaal vind! Ik die mate dat ik op den duur in topics zoals deze mijn merken niet meer "durf" noemen, denkende dat het nooit goed is en ik allemaal maar commentaar zal krijgen.

Dus post ik gewoon super schattige foto's zoals deze van gisteren:
Afbeelding

Knuffelende zusjes <3

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:31

Ik kijk bij een voer vooral hoe mijn dier het erop doet. Bij mijn hond heb ik hoog in vlees gevoerd maar daar deed ze het gewoon niet goed op, veel winden bijvoorbeeld, dan gaat er iets niet goed in de stofwisseling. Ook vers vlees gevoerd maar daar kreeg ze diarree van. Ik denk dat zij voor een aantal diersoorten intolerant is, kip doet ze het het beste op. De hypoallergeen nog beter en ze heeft super weinig ontlasting dus dan verteerd ze wel optimaal lijkt mij. Van de katten heeft de jongste dus heel dunne ontlasting, ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is, giardia was negatief. Nu met hypoallergeen is dat ook goed, dus zal ook wel een intolerantie achter zitten. Ik ben ook niet bij Royal canin begonnen hoor, omdat het best duur is ook en vanwege de mindere goede naam die het heeft maar als ik naar mijn dieren kijk doen ze het er echt goed op en ze zien er heel goed uit.
Verder vraag ik me af of een hoog vleesgehalte wel goed is voor katten, ja het is natuurlijk, maar maakt dat het ook het beste voer? In dierentuinseries een paar keer gezien dat ook tijgers vaak nierproblemen krijgen veroorzaakt door het hoge eiwitpercentage wat ze binnenkrijgen. Ik vind dat wel een interessante, omdat vers vlees best wel hot is en het uiteraard het meest natuurlijke is. Maar in de natuur worden kat(achtigen) veel minder oud en onze huiskatten worden dat wel maar hebben op latere leeftijd vaak nierproblemen, is het dus wel wenselijk om een huiskat zijn leven lang veel vlees te voeren? Of is er een beter alternatief? Met andere woorden, is natuurlijk beter? Als onze katten onnatuurlijk oud worden?

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:40

Anna79 schreef:
Loveglove, dank voor je uitgebreide antwoord, en de andere posters ook uiteraard :o
Spelen gebeurt hier heeeel veeeel, door beide. Het eten is bij Toby denk ik getriggerd door hoe hij opgegroeid is, er waren nog 12 katten dus beetje pakken wat hij pakken kon denk ik. Ik ga erover nadenken wat het beste bij ons past qua voeren. Ik blijf het wel erg weinig vinden, ik voer momenteel Royal canin hypoallergeen vanwege zijn gevoelige darmen en hij mag dan maar 40 gram per 24 uur, verdeeld over 4 voerbeurten zijn dat maar een paar brokjes per keer


Lastig he, dat voer en snel dik worden. Ik heb tijdje terug een topic geopend. Ik had ook onbeperkt maar mede doordat hij als kitten honger heeft gehad ging er veelte veel voer in en was hij binnen no time te dik. Net 1 en al 7 kg met een hart probleem is niet handig... Ik heb holistisch voer geprobeerd maar daar kwam hij van aan, idem van RC setiaty (of hoe je het schrijft). Nu staat hij op hills metabolic en dat gaat goed tot nu toe. Hij krijgt de hvh voor zijn huidige gewicht en 2x daags blikvoer (totaal 100 gram per dag denk ik) en daar voor heb ik geen supermarkt natvoer maar Macs, Ferings en nog een soort. Hij valt heel voorzichtig nu wat af en zeurt ook niet zoveel om eten. Maar alles is wel direct bij voeren op.... Ik heb voor de brokken een voer machine. Hij krijgt 3x per dag brokken daar uit. Scheelt ook een hoop gezeur om voer naar mij toe.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 09:54

Tancreda4 schreef:
Anna79 schreef:
Loveglove, dank voor je uitgebreide antwoord, en de andere posters ook uiteraard :o
Spelen gebeurt hier heeeel veeeel, door beide. Het eten is bij Toby denk ik getriggerd door hoe hij opgegroeid is, er waren nog 12 katten dus beetje pakken wat hij pakken kon denk ik. Ik ga erover nadenken wat het beste bij ons past qua voeren. Ik blijf het wel erg weinig vinden, ik voer momenteel Royal canin hypoallergeen vanwege zijn gevoelige darmen en hij mag dan maar 40 gram per 24 uur, verdeeld over 4 voerbeurten zijn dat maar een paar brokjes per keer


Lastig he, dat voer en snel dik worden. Ik heb tijdje terug een topic geopend. Ik had ook onbeperkt maar mede doordat hij als kitten honger heeft gehad ging er veelte veel voer in en was hij binnen no time te dik. Net 1 en al 7 kg met een hart probleem is niet handig... Ik heb holistisch voer geprobeerd maar daar kwam hij van aan, idem van RC setiaty (of hoe je het schrijft). Nu staat hij op hills metabolic en dat gaat goed tot nu toe. Hij krijgt de hvh voor zijn huidige gewicht en 2x daags blikvoer (totaal 100 gram per dag denk ik) en daar voor heb ik geen supermarkt natvoer maar Macs, Ferings en nog een soort. Hij valt heel voorzichtig nu wat af en zeurt ook niet zoveel om eten. Maar alles is wel direct bij voeren op.... Ik heb voor de brokken een voer machine. Hij krijgt 3x per dag brokken daar uit. Scheelt ook een hoop gezeur om voer naar mij toe.


Dankjewel voor de tip!

Ghostattack

Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:02

Ik kom ook weer even binnen vallen :D Zou heel graag in de nabije toekomst een nestje willen van Poespoes (officieel heet ze Kiwi, maar daar luistert ze niet naar en roept niet lekker :+ ). Zijn er dingen die ik echt moet weten? Ik wil haar laten testen op fip/felv, maar moet ik nog meer laten testen?

Dit zou voor mij (en Poespoes) de eerste keer zijn :o Dus ik wil me goed inlezen en voorbereiden. Ik heb nog twee andere katten in huis lopen, beiden zijn geholpen en al wat ouder. De dame is 13 en de kater is alweer 19 en halfblind. Zij zijn geen kittens gewend, op Poespoes na toen zij kwam.

Ik voer trouwens Purizon, onbeperkt. En af en toe natvoer erbij voor de lekker, merk afwisselend. De zak Purizon die ik nu heb haal ik niet meer, ik geloof de fish smaak. Maar die brokken stinken zo erg dat ik zelf telkens mijn handen moet wassen als ik de bakjes bijgevuld heb! De volgende zak wordt dus een andere smaak :')

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:12

Wat voor kat is poespoes en waarom een nestje? Ik vind het toch altijd jammer dat er zoveel mensen 'voor de leuk' nestjes laten komen, terwijl er al zoveel kittens en katten in asiels zitten. Denk er daarom goed over na wat de toegevoegde waarde is :o :) Misschien stoot ik je voor je hoofd, maar uit eerdere foto's uit dit topic maak ik niet op dat het om bv een speciale raskat gaat, maar wellicht zie ik dat verkeerd :o :o

Ik zou iig ook op HCM testen.

Ghostattack

Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:25

Dat weet ik heel goed hoor. Maar voor eenmalig zou ik dit wel willen, voor mezelf en de rest van de kittens zouden dan ook al vergeven/gereserveerd zijn. Ze is een onwijs mooi poesje, zowel qua bouw als qua kleur, met een heel fijn karakter. Ik kan haar ook gewoon buiten gooien als ze krols is natuurlijk :+ Maar zo ben ik niet, ik wil het netjes en voorzichtig aanpakken en niet zomaar "Oh oeps kittens". En het is een idee he, geen plan wat ik per direct ga uitvoeren. Misschien bedenk ik me en doe ik het niet, maar als ik het wel wil, dan wil ik het gewoon doordacht hebben.

HCM schrijf ik even op!

Tancreda4

Berichten: 24075
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:33

Idd maar goed over nadenken. Er is zoveel ellende en leed met zwerfkatten.... Ik woon helaas in een gebied waar het dweilen met de kraan open is vanwege allemaal nestjes voor de leuk 'want het is zo schattig'. Onnoemlijk frustrerend. Helemaal omdat er blijkbaar HCM rond dwaalt.
Dat de kittens al zijn vergeven betekent wel dat bv kittens in 't asiel dat plekje niet kunnen krijgen...

Maar goed, je weet het vast wel :) Door alle ellende hier is HCM wel echt iets om te testen. Volgens mij is dat wel te testen, maar dat weten de fokkers in dit topic waarschijnlijk wel wat meer over/betere info :)

xRoossie95

Berichten: 1379
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:45

Afbeelding
Dit is toch gewoon geweldig? Waarom moet je nou weer een raskat hebben om dan wel te mogen fokken, want dan gaat het niet in plaats van een asielkat? Ik heb steeds een mooi mengelmoesje, ze zijn voor mezelf, familie en eventueel goede vrienden. En dan krijg ik alsnog minstens 10x de vraag of er een over is :') Ras voegt toch echt niet zo veel toe? Als het maar gezond is. Ik zou inderdaad op fip/felv testen en naar een 'goede' gezonde kater gaan.

Zeker als het karakter van je kat geweldig is, waarom zou je dan een andere kat moeten nemen? Gun mensen die leuke kat gewoon :D

3heathcliff5
Berichten: 468
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:55

Waarom wil je een nestje van een kat met huidproblemen?

Ghostattack

Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 10:57

3heathcliff5 schreef:
Waarom wil je een nestje van een kat met huidproblemen?

Dat heeft ze niet meer, wees gerust. Anders had ik er niet eens over nagedacht.

xoranlover

Berichten: 6621
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:15

Als je een nestje wilt dan zou ik kijken naar fiv, felv, HCM. Als ik jou was zou ik kijken naar een algemene dna test zodat je de meeste ziektes uit kunt sluiten. Wat voor kater wil je erop?
Als je haar laat dekken zou ik persoonlijk ook een giardia en tritrichomonas test (geen snaptest) laten doen.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:43

Anna79 schreef:
Ik kijk bij een voer vooral hoe mijn dier het erop doet. Bij mijn hond heb ik hoog in vlees gevoerd maar daar deed ze het gewoon niet goed op, veel winden bijvoorbeeld, dan gaat er iets niet goed in de stofwisseling. Ook vers vlees gevoerd maar daar kreeg ze diarree van. Ik denk dat zij voor een aantal diersoorten intolerant is, kip doet ze het het beste op. De hypoallergeen nog beter en ze heeft super weinig ontlasting dus dan verteerd ze wel optimaal lijkt mij. Van de katten heeft de jongste dus heel dunne ontlasting, ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is, giardia was negatief. Nu met hypoallergeen is dat ook goed, dus zal ook wel een intolerantie achter zitten. Ik ben ook niet bij Royal canin begonnen hoor, omdat het best duur is ook en vanwege de mindere goede naam die het heeft maar als ik naar mijn dieren kijk doen ze het er echt goed op en ze zien er heel goed uit.
Verder vraag ik me af of een hoog vleesgehalte wel goed is voor katten, ja het is natuurlijk, maar maakt dat het ook het beste voer? In dierentuinseries een paar keer gezien dat ook tijgers vaak nierproblemen krijgen veroorzaakt door het hoge eiwitpercentage wat ze binnenkrijgen. Ik vind dat wel een interessante, omdat vers vlees best wel hot is en het uiteraard het meest natuurlijke is. Maar in de natuur worden kat(achtigen) veel minder oud en onze huiskatten worden dat wel maar hebben op latere leeftijd vaak nierproblemen, is het dus wel wenselijk om een huiskat zijn leven lang veel vlees te voeren? Of is er een beter alternatief? Met andere woorden, is natuurlijk beter? Als onze katten onnatuurlijk oud worden?

Je hebt zeker gelijk. ik ben het helemaal met je eens.

In brok zit volgens mij her ideale eiwit gehalte rond de 30 tot 35 procent. Maar dat zeg ik even uit mijn hoofd hoor. Ik ga straks even nachecken.

En rauw voeren is inderdaad wel heel lastig. Het moet namelijk goed gebalanceerd zijn. Alleen vlees is namelijk niet genoeg. Je moet ook het een en ander aan supplementen geven. Ik weer alleen niet uit mijn hoofd welke dat zijn. En het is inderdaad belangrijk dat ze niet teveel eiwitten binnen krijgen. Hoe meer ze binnen krijgen, hoe meer ze in feiten moeten kunnen bewegen om het fatsoenlijk om te kunnen zetten. Dus als je een luie kat hebt kun je beter weer geen volledig rauw dieet geven en wat rauw met brok/natvoer te geven. En natvoer kun je ook weer niet alleen geven omdat natvoer alleen vaak niet genoeg voedingsstoffen heeft. Maar natvoer (en rauw voer ook) zorgt bij katten iig wel weer dat je zeker weet dat ze wat vocht binnen krijgen op een dag.

Dus ja, her is echt heel erg kijken wat het beste is voor je dier. Sommige dieren doen her juist niet goed op teveel vlees (vooral bij honden kan dat verschillen omdat ze minder strenge carnivoren zijn) en anderen juist weer wel.

Edit: wat trouwens ook wel heel belangrijk is als je naar een rauw dieet wil overstappen mwt je hond of kat, dat je van de da een groen licht hebt gekregen. Dan weet je zeker dat ze het ook kunnen hebben. Niet alle dieren kunnen het namelijk goed hebben