Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:43

Ik knip wel maar ook noodzaak vanwege de oudste. Die had dus gisteren een ingegroeide nagel. -O-

Afbeelding
Erg interessant bij de dierenarts.
Afbeelding
En daarna slapen bij de baas.
Afbeelding
Tabo krijg cadeautje van Ben.
Afbeelding
Even op je hurken zitten is niet zonder risico.
Afbeelding
Ze helpen ook met schoonmaken. _O-
Afbeelding
En dan vraag je af waar het speelgoed blijft.
Afbeelding
Ze hebben ook geholpen met korter maken van het gordijn. :')
Afbeelding
Nope opstaan mag niet.
Afbeelding
De hond ziet het niet meer zitten.
Afbeelding
<3 <3

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:56

Wat een avonturen daar :')

En daarom controleer ik de nageltjes geregeld om te voorkomen dat er zoiets als een ingegroeide nagel ontstaat :j
Maar ja het hangt ook af van wat je kat toelaat natuurlijk. Want hun pootjes aanraken mag ik wel. Alleen die nagelknipper is blijkbaar heel eng :')
Ik heb bij ze beiden toen ik nog vaker knipte nooit het leven aangeraakt, dus daar kan het niet aan liggen.

Hier zijn ze momenteel met zn 2 aan het kijken naar de kat van onze buren die op ons schuurtje zit. Grappig hoe we niet hard haar naam hoeven te roepen voor haar om ons te kunnen horen. Kun je zien hoe goed het gehoor is van katten :j

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 14:45

Nageltjes knippen heb ik nooit gedaan. Bij Lotje en Floris was het ook nooit nodig. Ik heb bij Lotje wel getwijfeld toen ze op hogere leeftijd vaker vast bleef zitten met haar nageltjes, alsof ze ze niet meer goed kon intrekken.

Lucas en Victor spelen best beleefd met hun nagels, pas als ze echt helemaal waus gaan komen de nagels er bij kijken en dan ook nog met beleid.

Emj_23
Berichten: 1193
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:54

Maar volgens mij is t niet zo dat als je de nageltjes knipt dat ze niet kunnen krabben hoor. Dus ik snap de ethische bezwaren niet eigenlijk? Ik wou dat ik mijn katten de nagels kon knippen. Bij de jongste kan het, die heeft t inderdaad als kitten geleerd. Maar ze komt veel buiten in de tuin en het is niet nodig. Bij de andere twee is knippen geen strak plan. Die bijten rustig door en verdedigen zich hand en tand.
Dat is toch eigenlijk wel bijzonder aan katten denk ik… zo klein als ze zijn, en al duizenden jaren huisdieren, er zit nog zoveel zelfredzaamheid in. Als de mensheid morgen weg is weet ik zeker dat mijn 3 katten gewoon overleven.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 16:59

Zo, die zit dicht. Ik zag bij de bouwmarkt smalle, zwarte montageband die zich goed liet buigen. Daar heb ik nou dragers van gemaakt waar de aluminium balkjes op rusten. Geen gedoe met plakband meer en het ziet er beter uit! Caviaatjes zijn zo behoed voor insluipende rooie bandieten.

Afbeelding

En terwijl ik dit zit te typen hoor ik "mieuwieuw" en hoor ik een kat zich afzetten. Zit Lucas ineens zo goed als tegen het plafond op de keukenkastjes. Respect.

Afbeelding

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:04

Marcella ideaal katten die helpen met schoonmaken.
Ik zou de prijs verdubbelen.

Snadrem mooi en veilig voor de cavia’s.
Op een keukenkastje, echt waarom?

Ik knip ook nagels.
Omapoes tikt tegen de vloer als haar nagels te lang zijn.
Vroeger deed ze haar nagels zelf, maar dat lukt moeilijker dus ik help.

Azula moest met geknipte nagels naar de kater.

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:18

Wat ben ik blij dat ik wat dat betreft domme britjes heb. De een kan amper springen. De keuken vinden zij niet interessant alleen als ik met eten bezig ben

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:22

Ja die Noren blijken wel een stel vliegende slimmeriken te zijn. Met name Lucas dan, die ben ik al op hoogtes tegen gekomen waarvan ik me afvraag hoe hij het voor elkaar gekregen heeft.

Ik denk toch een paar vleugeltjes verstopt tussen zijn pluisjes.

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 17:57

Haha op de keukenkastjes. Klinkt bekend. Al brak Nishi laatst op zaterdag ochtend de halve keuken af door een losse plank te grijpen…

Ik ben ze hier ook al eens bovenop een deur tegengekomen….

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:20

Ik hoor het altijd als nova ergens op wil springen. Dan loopt ze zichzelf aan te moedigen :')

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:24

Haha dat klimmen doet Blacky hier ook. Blacky zit wel vaker bovenop de douche deur. En bovenop de keukenkastjes is hier ook een bekend verhaal :=
Nina wil het wel en wordt vaak jaloers als Blacky het doet want zij kan het niet _O-

En inderdaad. Blacky moet altijd geluidjes maken voordat ze gaat springen :')

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:33

LoveGlove schreef:
Haha dat klimmen doet Blacky hier ook. Blacky zit wel vaker bovenop de douche deur. En bovenop de keukenkastjes is hier ook een bekend verhaal :=
Nina wil het wel en wordt vaak jaloers als Blacky het doet want zij kan het niet _O-

En inderdaad. Blacky moet altijd geluidjes maken voordat ze gaat springen :')

Nova springt ook bijna niet meer maar gebruikt haar trappetje. Ze kan het niet meer denk ik

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:37

Oh nee Blacky springt echt. De douche deur zal 2.5 meter hoog zijn ofzo. En de afwasbak waar ze zich vanaf zet zal rond de meter hoog zijn. Ze kan dus gewoon pakweg anderhalve meter zo omhoog springen :oo
Das akelig om te bedenken als je dan zelf 1.60 bent :')

caro29
Berichten: 8045
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 19:50

De krabpaal is het hoogste wat hier geklommen wordt. Zijn echt niet zo snugger

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:14

Lotje deed altijd haar eigen geluidseffecten er bij als ze rende of ergens op sprong :')

Kwam ze voorbij rennen: "PRRRR"
En als ze sprong: "PPRAAAUW"

Was echt hilarisch

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:19

LoveGlove schreef:
Oh nee Blacky springt echt. De douche deur zal 2.5 meter hoog zijn ofzo. En de afwasbak waar ze zich vanaf zet zal rond de meter hoog zijn. Ze kan dus gewoon pakweg anderhalve meter zo omhoog springen :oo
Das akelig om te bedenken als je dan zelf 1.60 bent :')

Nova blijft altijd heel netjes wachten tot ik toestemming geef dat ze in de badkamer mag komen. En dan gaat ze daar het water van de grond aflikken :')

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 21:37

Hier breken ze de tent af als je het waagt om een deur dicht te doen zodat ze niet bij je komen :')

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 22:11

Snadrem schreef:
Lotje deed altijd haar eigen geluidseffecten er bij als ze rende of ergens op sprong :')

Kwam ze voorbij rennen: "PRRRR"
En als ze sprong: "PPRAAAUW"

Was echt hilarisch

JAAAA dat doen ze hier ook! Vooral Blacky!
Het zijn beide geen mauwers. Maar Blacky is wel heel vocaal op andere gebieden. Mijn vriend en ik doen haar ook altijd na in zo'n grappig hoog stemmetje _O-

purny schreef:
LoveGlove schreef:
Oh nee Blacky springt echt. De douche deur zal 2.5 meter hoog zijn ofzo. En de afwasbak waar ze zich vanaf zet zal rond de meter hoog zijn. Ze kan dus gewoon pakweg anderhalve meter zo omhoog springen :oo
Das akelig om te bedenken als je dan zelf 1.60 bent :')

Nova blijft altijd heel netjes wachten tot ik toestemming geef dat ze in de badkamer mag komen. En dan gaat ze daar het water van de grond aflikken :')

Hier ook. Is altijd leuk in de ochtend als ik opsta. Nina is dol op de badkamer. En ze weet dat ik naar de wc moet als ik opsta, dus als ik dan hallo tegen haar heb gezegd en wat knuffels heb gegeven gaat ze meteen bij de badkamerdeur zitten, wetende dat ik er naartoe moet :')

Gelukkig breken ze de boel niet af als er deuren dicht zijn. Er kan wel wat gemauw komen als ze bij je willen zijn. en Blacky krast aan de deur als ze bij je wil zijn :=

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:24

xoranlover schreef:
Hier breken ze de tent af als je het waagt om een deur dicht te doen zodat ze niet bij je komen :')

Ook al komt nova niet op de wc en Jackie deed dat wel, ik ga nog steeds op de wc zitten met de deur half open :')

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 23:28

purny schreef:
xoranlover schreef:
Hier breken ze de tent af als je het waagt om een deur dicht te doen zodat ze niet bij je komen :')

Ook al komt nova niet op de wc en Jackie deed dat wel, ik ga nog steeds op de wc zitten met de deur half open :')



Haha hier ook hoor. Maar ze springen echt naar de klink. Abessijnen en Somali’s zijn gewoon te nieuwsgierig om buiten gesloten te worden.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:03

Binnenkat hier en ik knip ook nagels. Als hij blijft haken aan de kleedjes met de voorpootjes of teveel gaat tikken met z'n achterpootjes. Al vind ik dst laatste eigenlijk wel makkelijk want dan hoor ik of hij 's nachts in de slaapkamer loopt of niet haha. Hij vind het gelukkig prima dat knippen.

Te leuk al die kittenspam hier <3

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:14

Ik heb een vraag. Wij hebben al een hele tijd 2 surefeed bakken, dat is altijd probleemloos gegaan. Paar dagen terug had ik een nieuwe zak brokken en Pip weigerde te eten (waren dezelfde brokken, maar alleen nieuwe zak dus). Ze ging naar haar bak, snuffelde, maar dat was het dan. Lang verhaal kort: ze eet nu weer haar oude brokken (van voor deze die ze toen ineens niet meer wilde), maar ze eet amper uit haar voerbak. Ze gaat er wel naartoe, bakje gaat open en vervolgens eet ze niet. Leg ik de brokjes voor haar neer (op tafel of op een schapje) dan eet ze ze probleemloos op. ‘S nachts eet ze wel uit haar bak, maar ook niet overdreven veel. Wat kan dit zijn? Heeft ze nou gewoon mij getraind? Is er iets gebeurd met die bak? Gisteravond heb ik haar natvoer gegeven in een ander bakje en dat eet ze trouwens gewoon op, ook op haar vaste plekje naast haar Surefeed bak. Zet ik de brokjes in datzelfde schaaltje naast de Surefeed, eet ze ook niet :roll:

Oh ja, eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik wel altijd gelijk in de kramp schiet als ze niet eten. Dan denk ik direct: oliebol oliebol oliebol, ze moeten wel blijven eten! Ze krijgt dan dus meer aandacht, omdat ik haar op alle mogelijke manieren aan het eten wil krijgen :roll: ik weet het, slecht van mij…

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:09

Alexia is knetter krols dus de kater kittens krijgen nu voorlichting hoe mama blij te maken. :roll:

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:43

@ druif eten ze langs elkaar?

Hier vinden ze dat geen probleem. Maar Lanah eet niet naast Elani. En Nishi eet niet naast Lanah. Dus is het nu met brok op een rij Lanah, Kito, Nishi en Elani. Dat gaat goed maar zelden dat ze allemaal tegelijk eten.

En buiten dat momenteel eten ze bij mij ook erg slecht. Lanah eet nauwelijks iets. Elani vaak wel vlees maar ook lang niet altijd. Nishi eet geen brok. Als ze een heel klein beetje eten vind ik het best. Als ze ‘s nachts wel eet zou ik me niet zo druk maken. Komt wel weer.

@marcella laat ze dat toe van haar kittens? Nishi werd zo giftig als 1 van de kater kittens iets probeerde als ze krols was. Dan mepte ze die kei hard weg.

luuntje

Berichten: 13984
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:51

Druif dat is lastig. Ik snap je stress.
Kan je haar voeren buitende surefeeder?