Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:37

Vooral doorgaan!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:44

Ik zal het doorgeven :')

De gordijnen hebben even rust omdat ie had ontdekt dat je de was ook uit de wasmand kan halen. Hij ligt nu op zijn volgende missie te broeden :=

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:24

Het houd je lekker bezig whahaha

xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:08

muppetmayo schreef:
Goedemorgen, mag ik mij hier ook melden?
Jaren 2 poezen gehad, helaas is de laatste begin januari op bijna 18 jarige leeftijd overleden.
Een hoop verdriet van, en mis nog dagelijks een poesbeest in huis. Conclusie is dat er dus 2 nieuwe maatjes mogen komen. Maar dan.. Hoe ga je hierin te werk? Voorkeur voor 2 poezen, het liefste minimaal 1 Maincoon, Noorse Boskat of Ragdoll type (vind dit super leuke karakters over het algemeen), aangevuld met evt een HTK poes. Ik ben er wel uit dat ik voor 2 jonkies wil gaan, op relatief korte termijn weer veel verdriet van een overlijden is dan iig iets kleiner.

Maar hoe zorg je ervoor dat je op dezelfde tijd 2 kittens (of jonge katten) laat verhuizen? Verplicht 2 zusjes? Niet 2 verschillende "rassen"?
En waar vind ik een betrouwbaar adres? De vorige heb ik er 1 via Bokt en er later een asielkatje bijgehaald, maar was niet zo te spreken over dat asiel. Daarnaast lijkt er op elk kitten een enorme run te zijn? Als ik zie hoe snel er enorm veel advertenties op bijvoorbeeld Marktplaats staan en deze weer verdwijnen lijkt het er bijna op dat iedereen momenteel een nieuw maatje zoekt. En hoe controleer ik de adressen op goede leef omstandigheden/broodfok? Is het bijvoorbeeld standaard om de mama/papa raskatten op oa HCM te laten testen? Nog veel om over na te denken.

Ik lees hier dus vooral even mee en geniet van al jullie donderstenen :)



Goedemorgen, en nog sterkte. Evengoed welkom hier ondanks het verdriet.

Ik reageer even als fokker op je bericht. Een aantal weken tussen 2 kittens is natuurlijk geen ramp. Dus als jij 2 rassen of 2 verschillende kittens van verschillende fokkers wilt is dat natuurlijk wel te doen.
Wat betreft een goed adres. Ik en met mij vele andere fokkers hoeven niet te adverteren op marktplaats. Ik plaatst ze op facebook, mijn website en op pagina’s van rasverenigingen van mijn ras. Mocht ik dan nog niks horen gaan ze op kittentekoop.nl.
Ik zou als ik jou was dus eens kijken op die sites en contact op nemen met een aantal fokkers. Mocht je een beter beeld willen krijgen dan ga eens op een kattenshow kijken. Veel rassen bij elkaar met een hoop fokkers. Je kunt daar een beeld krijgen van hoe een fokker met een kat om gaat en hoe een kat een “spannende” situatie handelt.

Ik persoonlijk vind het erg fijn als mensen mailen of appen als ze zichzelf voorstellen. Wie ze zijn, of ze het ras kennen. Hoe ze wonen. Gewoon om een beetje een beeld te krijgen. Mensen die alleen vragen naar een prijs reageer ik gewoon niet meer op. Ik heb het gedaan maar meestel wilde die zo goedkoop mogelijk een kat en hoe en wat boeide ze niet. Ik zet daar geen kittens voor op deze wereld.

Ik vraag mensen altijd om kennis te komen maken met de kittens. Ik ga niet zomaar een kitten verkopen als ik de mensen nog nooit gezien heb.
Als je bij een fokker thuis komt kijk vooral goed naar hoe de katten erbij lopen. Zien ze er goed uit. Hebben ze schone oren. Laten ze zich aanhalen. Komen ze uitzichzelf naar je toe. Ziet de vacht er goed goed uit? Hebben ze ruimte of zitten ze in hokken? Mogen ze in de woonkamer of zitten ze in een aparte kamer? Hoe reageert moeder poes op jou en op de eigenaar. Stinkt het naar katten of ruik je ze eigenlijk niet.

En wat ik zelf heel belangrijk vind vraag vooral bij de main coon naar testen. Vraag of ze in mag zien en of je een kopie mee krijgt. Ik geef alle kopers een kopie mee van de testen van de ouders. Als ik ze weg breng krijgen ze dat mee en een uitleg over het ras, voeding.

HCM is volgens mij bij de main coon verplicht. Patella luxatie wordt altijd getest bij de main coon dacht ik.
FIV en FELV moet wel getest zijn dat volgens mij voor elk rass.
(Ik ga er vanuit dat je op een site van de rasvereniging wel kan vinden welke testen er gewenst zijn.)

Ik test voor de abessijn en somali PRA, Pk DEF, Patella Luxatie, FIV en FELV, bloedgroep, en giardia test ik voor een dekking.

Als he vragen hebt mag je altijd hier stellen of PBen.

@Luuntje dank je wel.

Hier hadden de dames het zonnen even gedemonstreerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:04

Heerlijk zo in de zon.

Soms wens ik dat ik, als er leven is na de dood, terug kan komen als verwende huiskat.

xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:20

luuntje schreef:
Heerlijk zo in de zon.

Soms wens ik dat ik, als er leven is na de dood, terug kan komen als verwende huiskat.



Ooh ja ik ook!!!

Marcella

Berichten: 36850
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:04

Bijten in de gordijnen valt nog mee toch. Hier vliegen ze gewoon met een noodgang naar boven, want dan kan ik ze ook niet meer eruit plukken. :')

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:48

Bedankt voor de lieve welkom berichten!

Snadrem ik vind jouw kleine donderstenen ook echt super leuk! <3 Echt heerlijk 2 van die mensgerichte energiebolletjes! Een vriendin heeft jarenlang gefokt met noren, helaas is ze gestopt. De fokkers die zij nog aanraadde zijn helaas ook gestopt met fokken. Wel echt jammer want ik had gehoopt via via bij een goede/fijne fokker terecht te kunnen.

Xoranlover jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Wat een knappe dames heb je! Ik ga eens kijken of ik de rassenverenigingen kan vinden en of ik daar een actuele lijst kan achterhalen. Zijn bij katten lange wachtlijsten ook gebruikelijk? Ik weet voor honden dat er vaak wachtlijsten zijn van een aantal jaar.
Anders misschien toch eens bij een show kijken. Ik dacht eigenlijk altijd dat die niet zo toegankelijk waren. Fijn om te horen dat je daar toch eventueel heen zou kunnen. Wellicht hebben de fokkers dan ook wel een kaartje of contactgegevens bij zich :)
Ook fijn om te horen dat er dus blijkbaar wel op diverse ziektes wordt getest, goed om in de gaten te houden.

Voor nu kijk ik gewoon gezellig mee naar jullie pluizenbollen <3

xoranlover

Berichten: 6638
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:36

Shows zijn gewoon voor publiek toegankelijk. Wel vragen ze entree.
Alle fokkers daar hebben kaartjes en over het algemeen staat iedereen je te woord.

Ik weet dat er fokkers zijn met een wachtlijst ik doe er niet aan. 9 van de 10 keer heeft iemand al een kitten tegen de tijd dat ik een keer kittens heb.

Ik vraag mensen om mijn site en fb in de gaten te houden. Dan weet ik meteen of ze echt geïnteresseerd zijn. Daarbij wel de kanttekening dat ik altijd zelf de keuze heb als eerste. En mogelijk andere fokkers voor gaan.

Maar ik heb eigenlijk nog niemand teleurgesteld.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:39

Ik heb afgelopen nacht gewerkt. Toen ik vanmorgen thuis kwam, was het huis nog heel en kwamen er twee rode pluisbollen heel blij aan rennen om me te begroeten <3 Zo leuk dat ze steeds meer op ons gesteld raken!

Kennelijk slopen ze alleen woningen als ik wel thuis ben, want terwijl ik heb liggen slapen hebben ze de schapenvacht op de bank geschoren, het kleed in de gang versleept, de wasmand leeg gehaald en een zakje met brandwonden pleisters gevonden op ik heb geen idee welke plek maar in de gang gedropt :') Om 11 uur kwam Victor me wekken door over me heen te gaan lopen, want zo lang in je bed blijven liggen is natuurlijk onzin als baasje. Ook als je er pas om 8 uur in gaat liggen.

Net kwam Victor voor het eerst echt op schoot liggen en uitgebreid knuffelen *\o/* Daarna is hij lekker naast me neergeplofd. Lucas heeft het zo eens even bekeken en ziet er ook wel voordelen van in, maar houdt het nu nog even bij naast me liggen met een kussentje er tussen. Maar we zitten dus al wel gezellig met het hele huishouden op de bank! #lifegoals :')

Afbeelding
Afbeelding
<3

En Lucas op het nu nog een keer extra geslachte schaap
Afbeelding

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:21

Of anders in het asiel kijken voor kittens? Daar komen geregeld nestjes binnen.

Druif_01

Berichten: 8849
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:32

Mijn ervaring met kittens uit het asiel (toen we Woezel hebben gehaald), was dat ze echt razendsnel gingen en je eerst moest bellen om te vragen of een bepaalde kitten er nog was en zo niet, moest je weer een andere uitzoeken op de site en dan hopen dat die er wel nog was. Ik had daar wat moeite mee, het is geen zak aardappelen die je koopt…

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:06

Druif_01 schreef:
Mijn ervaring met kittens uit het asiel (toen we Woezel hebben gehaald), was dat ze echt razendsnel gingen en je eerst moest bellen om te vragen of een bepaalde kitten er nog was en zo niet, moest je weer een andere uitzoeken op de site en dan hopen dat die er wel nog was. Ik had daar wat moeite mee, het is geen zak aardappelen die je koopt…

Ik had toen een leuke kat gezien maar die was dezelfde dag al weg.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:28

Snadrem wat een ondeugden heb je.
Maar wel lief. Kan jij op de bank nog een uur slapen?

Voor raskatten zal je niet in een asiel moeten zijn.
En wil je er papieren bij dan is MP ook twijfelachtig.

Mundikat heb je ook kittens staan onder bemiddeling.
En je hebt kittentekoop.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:48

luuntje schreef:
Kan jij op de bank nog een uur slapen?

Ik kan overal slapen, alleen niet in een vliegtuig :')

Over slapen gesproken. Als je nou mocht kiezen tussen een stoel met een kussentje, een fijn zacht mandje, een hoogpolig vloerkleed of een oude kartonnen doos waar koffie in heeft gezeten....


Ja waarom vraag ik dit eigenlijk. Jullie hebben zelf allemaal ook katten.

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 11:09

Gevalletje if it fits....

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:19

Haha doos is altijd leuker.
Voor een kat dan.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:30

Katten en dozen zijn toch synoniemen? :')

purny

Berichten: 27563
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:36

Voor nova niet. Die zal er niet meer uitkomen met haar dikke lijf...
Of ik zou een hoop geklaag horen en dan haar eruit moeten tillen

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 09:58

purny schreef:
Voor nova niet. Die zal er niet meer uitkomen met haar dikke lijf...
Of ik zou een hoop geklaag horen en dan haar eruit moeten tillen

Die moet een doos met een deurtje :)

De identiteitscrisis van Victor wordt groter en groter. Alsof het als kater al niet lastig genoeg is om jezelf te identificeren als cavia, komt er nu verwarring bij omdat het zijn van een walrus met grote slagtanden ook wel spannend voelde. Zeker met die geur van vis in je neus. Een sabeltandtijger kan ook nog, maar Victor vermoed dat een walrus toch eerder een tonijn tegen komt dan een uitgestorven katachtige. Verwarring, verwarring. Lucas checkt effe of zijn mond ver genoeg open zou kunnen als hij zulke hoektanden had.

Afbeelding

Maar ja, of je nou een kat, cavia, tijger, walrus of Europese man van gemiddelde leeftijd bent: eten met stokjes is gewoon f#ing lastig.

Afbeelding

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:35

Ach arme kat. Ik snap zijn verwarring.
Met stokjes wordt spelen met cavias wel lastig.
En broer zijn mond kan ver genoeg open voor stokjes.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:11

Snadrem schreef:
purny schreef:
Voor nova niet. Die zal er niet meer uitkomen met haar dikke lijf...
Of ik zou een hoop geklaag horen en dan haar eruit moeten tillen

Die moet een doos met een deurtje :)

De identiteitscrisis van Victor wordt groter en groter. Alsof het als kater al niet lastig genoeg is om jezelf te identificeren als cavia, komt er nu verwarring bij omdat het zijn van een walrus met grote slagtanden ook wel spannend voelde. Zeker met die geur van vis in je neus. Een sabeltandtijger kan ook nog, maar Victor vermoed dat een walrus toch eerder een tonijn tegen komt dan een uitgestorven katachtige. Verwarring, verwarring. Lucas checkt effe of zijn mond ver genoeg open zou kunnen als hij zulke hoektanden had.

[ [url=m/q8SgU5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ja, of je nou een kat, cavia, tijger, walrus of Europese man van gemiddelde leeftijd bent: eten met stokjes is gewoon f#ing lastig.

[ [url=m/5Xngus.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien identificeerd Victor zich wel als non-dier. Hij is dier fluid, dus er zit geen specifiek dier aan hem vastgebonden. Als hij dan meer cavia gedrag wil vertonen kan hij dat doen. Wil hij liever walrus gedrag vertonen, kan dat ook. Non-dier :')

Non-dier zijn kan verwarrend zijn hoor Victor. Maar voor ons blijf je altijd Victor. Welk dier je dan ook bent :')

Hierzo is het feest bij de kraan. Ben benieuwd of ze mijn verjaardag aan het vieren zijn zo :')

Afbeelding
Blacky's kont is een interessant iets volgens Nina:

Afbeelding

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 13:02

Ah, dat is het! Victor is gewoon een soort-neutrale entiteit. Aanspreekvorm is "psss psss psss".

Vanmorgen was mijn vriend al eerder op. Had de wc deur open laten staan en was lekker met zijn noice cancelling koptelefoon muziek gaan luisteren. Ondertussen hebben de rode meneertjes een wc rol uit elkaar geplozen, dus toen ik opstond lag er overal mooie confetti :')

Jouw katten zitten in de wasbak zeker te wachten op de schuimparty :)

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:02

Confetti was voor Glove bedoeld.
Gefeliciteerd Glove.

LoveGlove

Berichten: 7921
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 14:15

Snadrem schreef:
Ah, dat is het! Victor is gewoon een soort-neutrale entiteit. Aanspreekvorm is "psss psss psss".

Vanmorgen was mijn vriend al eerder op. Had de wc deur open laten staan en was lekker met zijn noice cancelling koptelefoon muziek gaan luisteren. Ondertussen hebben de rode meneertjes een wc rol uit elkaar geplozen, dus toen ik opstond lag er overal mooie confetti :')

Jouw katten zitten in de wasbak zeker te wachten op de schuimparty :)

Haha ja misschien wel :')
Jou rode mannetjes willen blijkbaar ook meedoen dus :')

luuntje schreef:
Confetti was voor Glove bedoeld.
Gefeliciteerd Glove.

Dankjewel :)