Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:18

Ik vind bengalen geen gemakkelijke katten. Veel mensen zeggen dat ze op abessijnen lijken maar daar ben ik het toaal. Niet mee eens. Ern abessijn is nieuwsgierig en aanwezig maar niet vervelend. Ze laten zich wel vertellen wat wel en niet. En een bengaal walst zo over iedereen heen als ze de kans krijgen. Mijn kittens passen zich eigenlijk overal gemakkelijk aan.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:35

Wanneer je in de avond een discussie met je kat moet voeren of mevrouw de douche in mag om plasjes water op te drinken :')
Ze gebruikt de tweede bak nu. Hier zit schep en schoon grit in. Maar het zit letterlijk aan de bodem geplakt en ik krijg het er 1 2 3 niet zo snel uit. Welke hebben jullie?

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:22

Voorheen de sanicat ultra,nu een nieuwe Linda heet het.

Marcella

Berichten: 36864
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:25

Geloof dat ze hier de kitten bak met houtkorrel om gegooid hebben. :=

In de andere zit volgens mij breks, want dat kan ik door de wc spoelen.

robinxfellow

Berichten: 815
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:18

Ik gebruik “World’s best cat litter” gemaakt van maïs en ik ben daar erg tevreden over, kan gewoon door de wc! Ik gebruikte eerst korrels maar die werden dan door het gehele huis verspreid, maar met dit kan dat bijna niet.

Moos lag vanmorgen heerlijk naast mij in bed. ik stuurde naar m’n vriend dat ik een nieuwe bedpartner heb :+

Afbeelding

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:22

Gezellig!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:43

Hij past ook wel erg goed onder een poezendekbed :)

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:15

nafkedemi schreef:
Voorheen de sanicat ultra,nu een nieuwe Linda heet het.



Vind je die fijn? Die Linda?

Ik gebruik Flamingo.

Ooh wat gezellig die moos in bed wat zei je vriend?

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 11:27

xoranlover schreef:
nafkedemi schreef:
Voorheen de sanicat ultra,nu een nieuwe Linda heet het.



Vind je die fijn? Die Linda?

Ik gebruik Flamingo.

Ooh wat gezellig die moos in bed wat zei je vriend?


Bevalt mij prima en ook de kat heeft er geen problemen mee.

xoranlover

Berichten: 6648
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:05

Ah oke. Ja ik heb hem hier weg gedaan. Vond hem verschrikkelijk. Stuiven, plasjes vielen uit elkaar met eruit scheppen. De katten vonden het ook niet fijn.

Zo blijkt maar weer zoveel mensen (en katten) en wensen.

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:12

Ik heb nou cats best erin liggen. Qua geur en klontvorming heel tevreden maar wel heel veel uitloop.. En dan heb ik er al een mat voor liggen die echt veel opvangt :P Blijft een beetje een eeuwige zoektocht naar de perfecte vulling denk ik :+

LoveGlove

Berichten: 7924
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:21

Mijn vriend en ik hebben fijne grind met baby poeder erin, zodat de geur ook bij de kattenbak blijft en niet overal naartoe gaat.

Ik ben geen fan van die geur grind. De neus van katten zijn heel gevoelig en als ik "lavendel geur" op de verpakking zie staan moet ik meteen denken aan hoe de dames hier reageerde op de toillet spray die ook lavendel geur heeft. Dat wens ik ze niet toe

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:34

Het grind is in principe wel goed alleen wordt het beton en is het niet meer van de bodem af te krijgen.
Dus moet ben ik bang opzoek naar een plamuurmes.
(Wel handig voor als ik ergens een gat heb, smeer ik gewoon wat uit de bak erin)

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:37

purny schreef:
Het grind is in principe wel goed alleen wordt het beton en is het niet meer van de bodem af te krijgen.
Dus moet ben ik bang opzoek naar een plamuurmes.
(Wel handig voor als ik ergens een gat heb, smeer ik gewoon wat uit de bak erin)


Als stille meelezer wil ik hier even op reageren. Ik gebruik ook dit grind en die koek op de bodem krijg ik alleen als er te weinig grind in de bak ligt. Ik gebruik echt een dikke laag, dan worden de plasjes netjes en geklonterde bol die je er zo uit kan scheppen. En dat is geen verspilling omdat je de vuile plekken er echt helemaal uit schept dus je hoeft de bak niet vaak helemaal te verschonen.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:39

Ah dan is het dat. Bedankt!

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:27

Moos in bed. Mag vriend er vanavond nog bij?

Kittens zaten gisteren tegelijk op de kattenbak te plassen.
Staart tegen staart. Zal wel gezellig zijn :P

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:32

Hier gebruik ik al jaren van die silica crystals als kattenbakvulling. Regelmatig ook wat anders geprobeerd vanwege de prijs van dat spul, maar kwam er toch altijd weer op terug. Nadeel van ander grit vind ik toch echt de stoffige pootjes die je overal in huis terug vindt.

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:08

Hier is er een krolse poes naar de kater. Nu fingers crossed en hopen op mooie point baby’s

Ghostattack

Berichten: 11260
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:19

Snadrem schreef:
Hier gebruik ik al jaren van die silica crystals als kattenbakvulling. Regelmatig ook wat anders geprobeerd vanwege de prijs van dat spul, maar kwam er toch altijd weer op terug. Nadeel van ander grit vind ik toch echt de stoffige pootjes die je overal in huis terug vindt.

Hier ook, de Tigerino crystals gebruik ik. Verschillende dingen geprobeerd, maar dit is het enige wat goed bevalt.
Hier kreeg ik ook van die mega plakkaten in de bak, ongeacht hoe vol ik hem deed.

Lees hier nog wel mee, maar post weinig. Afgelopen maandag bij de DA geweest met 1 van de katten omdat ze pijn had bij het oppakken en rug/kont aanraken. Vermoeden was verergerde artrose. Maar ik kwam terug met een diagnose schildkliertumor :+ Nu op medicatie en over 2 weken terug om weer bloed te prikken.

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:24

Ik heb inmiddels de lagen eruit geplamuurd en een dikke laag in de bak gestrooid. Maar het valt me op hoe schoon de bak blijft in vergelijking met de houtkorrels

nafkedemi

Berichten: 1311
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:28

purny schreef:
Ik heb inmiddels de lagen eruit geplamuurd en een dikke laag in de bak gestrooid. Maar het valt me op hoe schoon de bak blijft in vergelijking met de houtkorrels

Hoe vaak haal jij de plas en drollen uit de bak?

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:32

nafkedemi schreef:
purny schreef:
Ik heb inmiddels de lagen eruit geplamuurd en een dikke laag in de bak gestrooid. Maar het valt me op hoe schoon de bak blijft in vergelijking met de houtkorrels

Hoe vaak haal jij de plas en drollen uit de bak?

elke dag de poepjes eruit. Ze heeft naar mijn idee niet meer op de houtkorrels geplast. Ze heeft een grotere voorkeur voor grit

purny

Berichten: 27571
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:33

Ghostattack schreef:
Snadrem schreef:
Hier gebruik ik al jaren van die silica crystals als kattenbakvulling. Regelmatig ook wat anders geprobeerd vanwege de prijs van dat spul, maar kwam er toch altijd weer op terug. Nadeel van ander grit vind ik toch echt de stoffige pootjes die je overal in huis terug vindt.

Hier ook, de Tigerino crystals gebruik ik. Verschillende dingen geprobeerd, maar dit is het enige wat goed bevalt.
Hier kreeg ik ook van die mega plakkaten in de bak, ongeacht hoe vol ik hem deed.

Lees hier nog wel mee, maar post weinig. Afgelopen maandag bij de DA geweest met 1 van de katten omdat ze pijn had bij het oppakken en rug/kont aanraken. Vermoeden was verergerde artrose. Maar ik kwam terug met een diagnose schildkliertumor :+ Nu op medicatie en over 2 weken terug om weer bloed te prikken.

Hopelijk slaat de medicatie aan.

caro29
Berichten: 8055
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:25

@ghostattack hopelijk slaat de medicatie snel aan. Wat sneu!

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Show je nieuwe *katten* aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:28

Caro spannend. Ik ga duimen.

Vader van mijn kittens was gisteren naar een show.
Hij heeft zijn 1e van de 3 CACE’s gehaald voor zijn internationale kampioenstitel.
Beifong had een tissue gestolen en in de waterbak gegooid.