Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ons nieuw poezenvriendinnetje...

 
Profiel   

Lieve knuffelkont! <3
[ img ]

Zo wordt steeds avontuurlijker. Vanochtend kwam mijn vriend me wakker maken: "joh, help, ze zit op de kast in de woonkamer en ik krijg haar niet te pakken!" Kast zal zo'n 1.50m hoog zijn, dus ik zeg "daar geraakt ze echt wel zelf af hoor, zet er een stoel naast als je denkt van niet". Hij dus een stoel gezet - maar mevrouw sprong natuurlijk gewoon van de kast op de grond :D

Ook hebben we nu alvast een supergrote kattenbak gekocht. Sansa is nu 4 maanden en nog wat (16/3 geboren), maar de gewone bak is al vrij krap voor haar :+ Ze gaat volgens mij echt groot worden! De bakken staan naast elkaar, ze gebruikt voorlopig de kleine nog maar ze kan dus kiezen.

Verstoppertje spelen blijft favoriet, en we moeten soms echt 10 minuten zoeken voor we haar vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:41 



 
Profiel   

Wat een leuk ding. Een tip zet de kattenbakken uit elkaar. Veel katten kiezen de ene om op te plassen en de andere om op te poepen.
Maar vaak doen ze dat niet naast elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:52 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Wat een leuk ding. Een tip zet de kattenbakken uit elkaar. Veel katten kiezen de ene om op te plassen en de andere om op te poepen.
Maar vaak doen ze dat niet naast elkaar.


Oh, dat ga ik doen, ik dacht dat het voor haar mss makkelijker zou zijn de link te zetten als ik de bakken naast elkaar zet omdat we in de grote bak ook een heel andere bodembedekker gebruiken. De kleine bak heeft gewoon kattenzand, de grote heeft van die houtkorrels.

Ze is echt héél leuk. Ik voer haar nog steeds een paar hapjes zalm, vind ze heerlijk.
Ze is zo heerlijk dapper geworden! Zo avontuurlijk!

De krabpaal op maat is nog niet gearriveerd - die was gebouwd met Loki in gedachten, en dat was een kleintje en een lichtgewichtje. Sansa is een stuk zwaarder, en zal nog zwaarder én groter worden, dus moeten er wel een paar aanpassingen gedaan worden. Stiefpapa is er druk mee bezig, Sansa begint interesse te tonen in de gordijnen en zoekt de hoogtes op (gelukkig hebben we in de woonkamer 2 kasten staan, en een schouw met uitlopers), dus ze zal heel erg blij zijn met de krabpaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:00 



 
Profiel   

Haha dat klinkt wel als een avontuurlijk poesje. Hier ook maar een grote paal maar flinke doorsnede palen want anders overleeft die het geweld van die katten hier niet. We hadden er 1 als ze daar in vlogen stond die zo te wiebelen.

Wij gaan allemaal plankjes op de muur maken op de kattenkamer (deur staat altijd open) daar is de muur hoog dus kunnen we echt de hoogte in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:06 



 
Profiel   

Wat een knappie! Veel plezier met haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:11 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Haha dat klinkt wel als een avontuurlijk poesje. Hier ook maar een grote paal maar flinke doorsnede palen want anders overleeft die het geweld van die katten hier niet. We hadden er 1 als ze daar in vlogen stond die zo te wiebelen.

Wij gaan allemaal plankjes op de muur maken op de kattenkamer (deur staat altijd open) daar is de muur hoog dus kunnen we echt de hoogte in.


Mijn stiefpapa is nogal creatief met hout, zo hebben we in onze keuken een grote tak hangen waar gaten uit geboord zijn, waar kleine bloempotjes in zitten, echt heel mooi. Het rek in onze wc heeft hij ook zelf gemaakt.

Hij sleept takken uit het bos mee naar huis, en gaat daar dan mee aan de slag.

Zo zag het er in het begin uit.
[ img ]

Hier komen dan mandjes bij, en platformpjes. De tak heeft hij omwonden met touw en jutezakken. Een waar poezenparadijs dus! We hangen er ook balletjes ed in.

Het zal een "zwevende" paal worden. Onderaan komt een platform om op te springen. Het geheel wordt met beugels en bouten in onze muren (in een hoek) bevestigd, die zou dus echt héél stabiel moeten hangen :)


Edit: we willen ook nog iets van plankjes of palen maken aan de muren, zodat ze echt een heel parcours heeft. Ons huis is oldskool, met van die "gordijnbakken" die uitstekende bruggen zijn voor poezenkind :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:27 



 
Profiel   

Ooh nu ben ik jaloers!! Dat is gaaf. Ik wil ook zo’n paal voor buiten. Heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:47 



 
Profiel   

xoranlover schreef
Ooh nu ben ik jaloers!! Dat is gaaf. Ik wil ook zo’n paal voor buiten. Heel gaaf.


Met een beetje handigheid is het zeker te doen hoor! Schors er af, en dan beginnen knutselen!
Ik wilde eerst snelbeton in een giga bloempot gieten en de paal daar in verankeren, maar mijn vriend wil een "zwevende", en dat idee spreekt me ook wel aan. Dus met behulp van beugels en bouten moet dat zeker lukken. Enige nadeel aan die manier is enerzijds de bouten in de muren; als we hier ooit verhuizen zullen we dat moeten opvullen en 2 muren moeten herschilderen, en anderzijds dat we de paal van de eerste keer op de juiste plaats voor Sansa zullen moeten zetten, want ik wil niet in elke muur gaten boren haha. Met de bloempot zouden we hem kunnen verzetten, met de beugels niet.

Maar omdat we de andere muren van andere dingen gaan voorzien, zal het wel goedkomen. Sansa speelt overal in de woonkamer, ze heeft ook overal speelgoed liggen ed. 3 muren hebben vensterbanken die ze leuk vind, aan de andere muur staat mijn leeszetel die ze heeft ingepikt. Dus ik denk dat we de paal niet fout kunnen plaatsen wat haar betreft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:52 



 
Profiel   

Zonet langs de kringwinkel gereden, en daar deze gevonden voor in/rond de paal:

[ img ]

Sansa vind ze leuk! :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:33 



 
Profiel   

Sansa is eindelijk beginnen spinnen *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:20 



 
Profiel   

Haha cool een spinnende poes.
Ik vind dat zo gezellig klinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 10:26 



 
Profiel   

Nouhou.. Die is blij!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:49 



 
Profiel   

Druk aan het overleggen hier... We gaan wss toch Sansa haar zusje nog ophalen.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 12:09 



 
Profiel   

Tijd voor een update...
We zijn Sansa haar zusje afgelopen woensdag gaan ophalen!! *\o/*

Maak kennis met.. Arya! <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De dames doen het ondertussen goed samen. De eerste dag moest Sansa niets van haar zusje weten, ze voelden zich beide nogal ongemakkelijk. Arya wilde graag contact, Sansa absoluut niet. Maar dat is al bij al vrij snel veranderd! *\o/* De eerste dagen blies Sansa nog naar Arya, dat is nu al niet meer het geval. Ze zijn partners in crime geworden, hebben vannacht de vergeten snoepjesdoos, die nog in de woonkamer stond, open weten te werken en om de beurt lekker snoep kunnen jatten haha. Ze spelen ook samen ondertussen.

Wij kunnen Arya nog niet echt benaderen, maar dat was die eerste dagen/week met Sansa destijds ook zo. Dankzij Sansa komt Arya wel al dichterbij - ze komt mee op de tafel zitten met haar zusje, en is wel in onze buurt. Met een beetje tijd komt dit zeker en vast in orde *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:54 



 
Profiel   

Haha zussen in het kwaad.
Ze zien er goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 09:44 



 
Profiel   

Ze zijn zooooo lief samen!!
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 19:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen