Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verliefd op patiënt

 
Profiel   

Net zo lang geleden kwam er een heel bijzondere patiënt in de praktijk. En je weet dat het eigenlijk niet mag, maar soms is het hart sterker dan het hoofd. Dus nagedacht, gesprekken gevoerd, nog wat nagedacht. Stiekem samen de nacht doorgebracht... En ja, toen had ik toch echt geen keus... We gaan ervoor.

Allemaal, mijn nieuwe grote liefde: Minty!

[ img ]

Ja, ik ben dierenarts :D . Vorige week kwam er in de dienst bij een collega een poesje binnen. De arme schat was door de dierenambulance naar de praktijk gebracht nadat ze onder de motorkap van een auto gevonden was. De eigenaren van de auto ontdekten haar nadat ze thuis kwamen en de auto piepte. Ze heeft dus onder de motorkap vastgezeten terwijl de auto reed. Daarbij is haar achterpootje helaas klem komen te zitten en het voetje was niet meer te redden.
Maar ze was zo dapper en lief!
Na stabilisatie op de praktijk hebben we afgelopen zondag nog een stukje van het pootje moeten amputeren omdat er teveel schade was. Die nacht was de opname leeg, dus ze zou helemaal alleen daar zitten. Dat vond ik sneu, dus hup, kitten mee naar huis!

Toen had ik voor mezelf al bedacht dat ik haar wel een thuis zou willen geven. Er is geen eigenaar bekend, dus ze kon niet naar huis. In verband met haar leeftijd (vermoedelijk 7-8 weken oud) en haar verwonding kan ze ook niet zomaar naar het asiel. Een opvanghuis zou beter zijn. Nou, dat kan ik zelf ook prima.
Dus overlegd met de instanties, en ik mocht haar mee naar huis nemen. Ze staat uiteraard wel geregistreerd op amivedi, maar heel stiekem hoop ik dat ze niet gemist wordt en ze bij mij mag blijven. Ik wilde sowieso al een kat, dus dit komt wat onverwacht, maar is niet ondoordacht.