Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Verliefd op patiënt

 
Profiel   

Net zo lang geleden kwam er een heel bijzondere patiënt in de praktijk. En je weet dat het eigenlijk niet mag, maar soms is het hart sterker dan het hoofd. Dus nagedacht, gesprekken gevoerd, nog wat nagedacht. Stiekem samen de nacht doorgebracht... En ja, toen had ik toch echt geen keus... We gaan ervoor.

Allemaal, mijn nieuwe grote liefde: Minty!

[ img ]

Ja, ik ben dierenarts :D . Vorige week kwam er in de dienst bij een collega een poesje binnen. De arme schat was door de dierenambulance naar de praktijk gebracht nadat ze onder de motorkap van een auto gevonden was. De eigenaren van de auto ontdekten haar nadat ze thuis kwamen en de auto piepte. Ze heeft dus onder de motorkap vastgezeten terwijl de auto reed. Daarbij is haar achterpootje helaas klem komen te zitten en het voetje was niet meer te redden.
Maar ze was zo dapper en lief!
Na stabilisatie op de praktijk hebben we afgelopen zondag nog een stukje van het pootje moeten amputeren omdat er teveel schade was. Die nacht was de opname leeg, dus ze zou helemaal alleen daar zitten. Dat vond ik sneu, dus hup, kitten mee naar huis!

Toen had ik voor mezelf al bedacht dat ik haar wel een thuis zou willen geven. Er is geen eigenaar bekend, dus ze kon niet naar huis. In verband met haar leeftijd (vermoedelijk 7-8 weken oud) en haar verwonding kan ze ook niet zomaar naar het asiel. Een opvanghuis zou beter zijn. Nou, dat kan ik zelf ook prima.
Dus overlegd met de instanties, en ik mocht haar mee naar huis nemen. Ze staat uiteraard wel geregistreerd op amivedi, maar heel stiekem hoop ik dat ze niet gemist wordt en ze bij mij mag blijven. Ik wilde sowieso al een kat, dus dit komt wat onverwacht, maar is niet ondoordacht.

Ik heb zelf geen huisdieren, dus ik had niet zoveel in huis. Inmiddels is de kitten inboedel besteld en die wordt morgen geleverd. Via marktplaats snel een bench op de kop getikt, want ze moet wel rustig aan doen met haar pootje.
Genoeg verhaal, nu kitten foto's!

Eerste dag op de praktijk. Stabiliseren en aan laten sterken voor de operatie.
[ img ]
Maar ze voelde zich best goed gelukkig
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Na de operatie lekker bij mij thuis bijkomen. Ik had helemaal niets in huis, dus het was even impoviseren. Eten, kattengrit en een mandje kon ik natuurlijk van de praktijk lenen, en ik had nog wel een groot krat (waar ze uit kroop natuurlijk :P )

[ img ]

[ img ]



Inmiddels zit ze bij mij thuis, in haar eigen revalidatie centrumpje:

[ img ]

We hebben plavuizen, maar ze red zich erg goed. Ze kan echt super hard sprinten met haar drie pootjes.
[ img ]

Na het spelen, eten en drinken heeeeeeeel moe

[ img ]

[ img ]

Mocht iemand Minty kennen of missen, neem gerust contact op. Natuurlijk ben ik verliefd, maar als zij ergens gemist wordt zou het fijn zijn als zij wisten dat ze of een goed huisje heeft, of dat ze haar zelf weer mee naar huis nemen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:19 



 
Profiel   

Wat een schatje! Heb ook nog niks op FB voorbij zien komen rondom Zwolle. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:21 



 

Waaaaat een schatje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:21 



 
Profiel   

Ach gosh wat een droppie. Heel veel plezier samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:22 



 
Profiel   

Oooh! wat een liefje! Dat gaat dolle pret worden

Uit nieuwsgierigheid: is het niet makkelijker voor de kat als het hele pootje geamputeerd is dan nu alleen het voetje? Of hebben ze geen last van zo een stompje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:22 



 
Profiel   

Ooohhhh de beste love stories ever ! :+:
Leuk geschreven ook :D

Wat een mooi poezenkind !
Ik hoop voor je mee dat ze niet gemist wordt en dit haar gouden mandje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:25 



 
Profiel   

:D :D <3
Ik begrijp je volkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:30 



 
Profiel   

Wat een dropje zeg <3 En wat fijn dat ze zich zo goed redt op drie pootjes. Hopelijk is ze er gauw weer bovenop <3 Het zou mooi zijn als haar baasje haar zou terugvinden (als ze die heeft), maar mocht dat niet gebeuren, dan hoop ik echt dat ze bij jou oud mag worden :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:33 



 
Profiel   

Wat onprofessioneel zeg, die verliefdheid op een patiënt kan gebeuren, maar gewoon samen gaan wonen…. _-:(

Grapje natuurlijk! Wat een fantastisch leuk beestje <3 dat gaat helemaal goed komen bij jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:34 



 
Profiel   

Wat een dotje! Ik begrijp dat je daar op slag verliefd op wordt. En wat leuk geschreven. En heeft volgens mij ook geluk dat ze jou gevonden heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:34 



 
Profiel   

Agos *\o/* hoop voor jou dat niemand zich meld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:41 



 
Profiel   

Ja, ik sluit mij aan bij de rest, wat een mooi, schattig poesje <3
En op een betere plek kon ze niet terechtkomen !! Een persoonlijke dokter, heeft ze zelfs ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:41 



 
Profiel   

Ik snap het helemaal <3

Was met man onderweg naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis. Zag iets op de weg liggen, bleek een katje te zijn die aangereden was. Wilde al stoppen.
Man >;) hallo...eerst pijnstillers halen
Dus terwijl hij binnen waas ik de dierenambulance gebeld. Afgesproken dat als het veilig was om te stoppen en het katje nog steeds leefde ik hem ging proberen van de weg te halen.
Op de terugweg inderdaad gestopt en erbij gebleven. Het fijne was toen dat die avondklok nog gelde en het dus totaal niet druk was.
Dierenambulance heeft hem meegenomen. Katje was niet gechipt.
Volgende dag naar het asiel gebeld om te vragen hoe het ging.
Al tegen man gezegd als ie door niemand wordt gemist komt hij hier O:) O:)
Gelukkig voor het katje is hij door zijn baasjes opgehaald en heb ik een mooie bos bloemen gekregen van hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:49 



 
Profiel   

Ik zat hier al helemaal klaar voor een mega sappig verhaal :')
Maar dit is nog beter! Wat een schatje, en wat fijn dat jij je over haar hebt ontfermd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:53 



 
Profiel   

Wat super leuk <3

Krijgt zeker een goed huisje bij jou

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 12:58 



 
Profiel   

LunarEclipse schreef
Ik zat hier al helemaal klaar voor een mega sappig verhaal :')
Maar dit is nog beter! Wat een schatje, en wat fijn dat jij je over haar hebt ontfermd!

Hahaha, ik dus ook! :’) Leuke kitten, snap dat je deze graag zou houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:00 



 
Profiel   

ahh wat een lief koppie! <3 ik moest wel lachen om de AUV krat :+ die worden werkelijk waar overal voor gebruikt :D bij ons ook altijd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:01 



 
Profiel   

Aahhhh en wat fijn lief en geweldig dat jij haar hebt opgevangen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:03 



 
Profiel   

Wat fijn voor dat katje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:06 



 
Profiel   

Wat een schatje, ik snap wel dat je daar verliefd op bent geworden. Ik hoop dat ze gauw herstelt en zich goed kan redden met haar 3 pootjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:09 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Oooh! wat een liefje! Dat gaat dolle pret worden

Uit nieuwsgierigheid: is het niet makkelijker voor de kat als het hele pootje geamputeerd is dan nu alleen het voetje? Of hebben ze geen last van zo een stompje?


Dat is ook wat ik dacht, is mij tenminste verteld omdat ze anders op het stompje proberen te lopen.

Maar wat een dotje <3 echt een mooie ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:09 



 
Profiel   

Ahhh wat een schatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:10 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Wat een schatje! Heb ook nog niks op FB voorbij zien komen rondom Zwolle. <3

Ze komt niet uit Zwolle, maar vermoedelijk uit Ommen. Daar waren de bestuurders van de auto het laatst geweest voor ze naar huis gingen en haar daar ontdekten. Maar ze waren op meer plaatsen geweest, dus ze kan ook uit een andere regio komen.
Amivedi is op de hoogte. Ze komt niet op de site omdat veel mensen zomaar zulke jonge kittens claimen om goedkoop aan een kat te komen. Maar goedkoop is ze niet. Er hangt een flinke rekening aan vast door de amputatie.

The_Cat schreef
Oooh! wat een liefje! Dat gaat dolle pret worden

Uit nieuwsgierigheid: is het niet makkelijker voor de kat als het hele pootje geamputeerd is dan nu alleen het voetje? Of hebben ze geen last van zo een stompje?

We hebben het pootje tot boven de hak geamputeerd. Omdat het bot tot het hakje te erg kapot was, maar ook omdat ze het stompje inderdaad gebruikte om te lopen. Maar dan loopt ze dat straks kapot. Nu kan dat niet meer. Maar ze heeft wel twee billen om goed te kunnen zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:10 



 
Profiel   

Aah wat fijn! Bedankt voor het antwoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:12 



 
Profiel   

Je loopt wel hard van stapel hoor. gelijk samenwonen met je patiënt.
Maar ik begrijp hem helemaal. Tegen zulke oogjes kun je gewoon geen nee zeggen. <3 <3 <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 103 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen