Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Met Ratje en Luna op avontuur

 
Profiel   

Sinds eind December vorig jaar zijn we trotse (en soms erg vermoeide) eigenaar van een wat verwaarloosde jaren 30 boerderij. Een heel project en beetje bij beetje wordt t een steeds fijnere plek.

In Juni kregen we van vrienden 2 kleine muizenvangers. Het poesje (Ratje) deed het geweldig, maar het katertje had beduidend meer problemen. Zonder verklaring weigerde hij eten en hij heeft ons in aanvang heel wat zorgen gegeven om 'm op de been te houden en te laten groeien.

Hij ging uiteindelijk eten en groeide als kool .... maar er klopte iets niet. Hij kende geen enkel gevaar en iedere dag was weer een opluchting dat hij er nog was. Hij viel uit hoge bomen, sprong in 't vuur, sprong in de vijver, werd bijna vertrapt door een paard, kwam onder een graafmachine, etc etc. Eigenlijk waren we hem de hele dag aan het redden en keken we voorzichtig naar een veiliger adres, maar dat was niet eenvoudig voor een echte wildebras.
Hij is tot ons verdriet dan ook op een vervelende manier aan zn eind gekomen.

Omdat Ratje ontroostbaar was en bleef, hebben we er een poesje van dezelfde leeftijd bij gezocht (eind April dit jaar). Ratje was snel weer helemaal gelukkig en Ratje en Luna zijn echte vriendinnen. :knuffel:

Allereerst...zo wonen we nu. Vanaf onze tuin, kan je direct een boslaan oplopen en naar het bos.
[ img ]

Als ik s morgens ga wandelen, wil het spul mee.
[ img ]

Onderweg spelen ze veel met elkaar... ze besluipen elkaar bijvoorbeeld of gaan in de aanvalshouding.
[ img ]

Het bos is prachtig!
[ img ]

Als ik even ga zitten, klimt Luna lekker op schoot.
[ img ]

Maar,van wandelen krijg je wel honger en dus is het tijd voor een picknick. Dit was niet echt de bedoeling, dus de volgende keer geen pauze meer :D
[ img ]
[ img ]

Eerlijk zullen we alles delen!
[ img ]

En soms ziet het er best heftig uit, maar dat is gelukkig niet zo :D
[ img ]

Ik verveel me dus geen moment met deze lieve poezels om me heen. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 23:23 



 
Profiel   

Heerlijke originele foto's. Leuk stel hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 23:28 



 
Profiel   

Ohh wat een heerlijke foto's en wat een heerlijk stel.

Heb me rot gelachen om je foto's, maar ben ook lichtelijk jaloers. Wat hebben je katten een prachtig leven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 23:41 



 
Profiel   

Lopen ze de hele wandeling met je mee? Zalig! En superleuke foto’s ook !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 04:37 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Lopen ze de hele wandeling met je mee? Zalig! En superleuke foto’s ook !


Ja, ze haken niet af. Als er een hond aankomt, verstoppen ze zich even in de struiken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 06:11 



 
Profiel   

Wat een geweldige foto's, ik heb er hardop om zitten lachen. Vooral die laatste _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:04 



 
Profiel   

Zalig om te lezen. Zulke happy cats.


Terwijl ik dit lees, rennen onze twee nieuwe kittens uit het asiel om , nou ja over mij heen.
Ook een rode Redbull en een zwart witte Bagheera.

We wonen op een boerderij bij Schiphol. Helaas is het verkeer hier te druk voor de deur. Dat we ze niet los laten lopen. Ze hebben een grote ren buiten van 30 x ,4 meter. Ook lekker, maar niet te vergelijken met jouw boswandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:13 



 
Profiel   

janouk schreef
Zalig om te lezen. Zulke happy cats.


Terwijl ik dit lees, rennen onze twee nieuwe kittens uit het asiel om , nou ja over mij heen.
Ook een rode Redbull en een zwart witte Bagheera.

We wonen op een boerderij bij Schiphol. Helaas is het verkeer hier te druk voor de deur. Dat we ze niet los laten lopen. Ze hebben een grote ren buiten van 30 x ,4 meter. Ook lekker, maar niet te vergelijken met jouw boswandeling.


Wij wonen aan de voorkant ook niet in the middle of nowhere, maar aan een 60km weg.
Ik vind dat dus best wel een ding. Het was best dubben of we wel aan buitenkatten zouden beginnen om het erf muisvrij te houden. Toch gedaan en ik ben dolgelukkig met ze, maar niet zonder zorgen.

Ik heb ook 2 binnen katten (ras). Ze zijn al 6 jaar en nooit buiten geweest, dus we hebben besloten om ze binnen te houden. In de toekomst willen we ze een buitenren geven.

Als ik zie hoe mijn binnenkatten dik en lui liggen te wezen op de bank en stiekem toch wel een beetje van voerbeurt naar voerbeurt leven, terwijl de buitenkatten een geweldig actief en vrij leven hebben, vind ik dat ook wel eens lastig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:48 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's! Die twee hebben prachtig leven bij jou. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:59 



 
Profiel   

wat heerlijk dat ze zo mee gaan als je gaat wandelen.

De enige keer dat mij dat is overkomen was het met een katten die niet van mij waren.
Was in Ierland en we waren bij iemand op bezoek, toen wandelde de kittens van de buren met ons mee.
Helaas waren die op de terugweg zo moe dat we ze terug hebben gedragen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 08:04 



 
Profiel   

Sabbientje schreef
wat heerlijk dat ze zo mee gaan als je gaat wandelen.

De enige keer dat mij dat is overkomen was het met een katten die niet van mij waren.
Was in Ierland en we waren bij iemand op bezoek, toen wandelde de kittens van de buren met ons mee.
Helaas waren die op de terugweg zo moe dat we ze terug hebben gedragen. :')



Wel lief dat jullie ze teruggedragen hebben. :D
Ik was daar ook bang voor bij Luna (de rooie), want ze is vooral heel goed in slapen, maar ze hield t goed vol :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen