Sisters in crime- Isobel & Dana

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 00:07

Sommigen van jullie kennen Isobel al uit dit: [BB] Kippenkenners, help. topic.
Voor de andere lezers zal ik haar even voorstellen.

Isobel - Izzy voor intimi - is een broedmachine kuiken. Ze is samen met haar zieke en zwakke zusje Maggie onverwacht bij mij gekomen.
We hebben er alles aan gedaan wat we konden, maar kleine Maggie heeft het niet mogen redden. Ze zou nooit een kipwaardig leven kunnen hebben, dus heb ik de moeilijke keuze moeten maken om haar in te laten slapen.

Izzy alleen houden was natuurlijk geen optie, en hoe hard ik ook geroepen heb dat ze, als Maggie er niet meer zou zijn, terug zou gaan naar waar ze vandaan kwam... Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om haar daadwerkelijk terug te brengen. Dus ging ik snel opzoek naar een ander vriendinnetje voor haar.

Er kwam een alleraardigst zijdehoentje op mijn pad, en in mijn hoofd was dat een match made in heaven.. De dames dachten hier echter anders over. Zijdehoentje was gewend om lekker los te lopen, en werd gestoord in de kooi, mede door de baby waar ze opeens mee opgescheept zat. Halsoverkop een nieuwe, grotere kooi gekocht, maar nee.. ook dat was het niet.
Ze veranderde van een leuke, lieve kip in een chagrijnige pluizebal, die Izzy constant opjoeg. Izzy mocht niet meer naar buiten, en toen Izzy het eenmaal goed zat was, mocht zij niet meer naar binnen. Niet gezellig, en niet ideaal, en verre van gezellig.
Voor haar heb ik dus heel snel een ander plekje gezocht, waar ze de ruimte heeft, leuke vriendinnen heeft, en waar ik haar 2x per week kan zien.

Voor Izzy moest er dus een ander vriendinnetje komen.. en snel. Waar ze vandaan komt, en waar Nina nu woont, zaten de kuikens nog die uit dezelfde broedmachine kwamen als Izzy.. zou ik de gok wagen?
Ja. ik heb het gedaan.. Ik heb een van haar "zusjes" meegenomen naar huis.

Vanaf de eerste seconde dat ze haar hoorde, werd ze helemaal gek. Tegen het gaas op fladderen, gillen... Ze zeggen; zet ze bij elkaar als ze gaan slapen, dan gaat het goed.. nou, eerdere ervaring leerde me dat dat niet altijd zo is.. en Izzy werd echt gek..ze wilde zo graag naar haar zusje toe, dat ze haar neusje kapot stootte tegen het gaas. dus meteen de kooi maar open gezet, kom dan maar.
Vanaf dat moment zijn de zusjes onafscheidelijk.
Izzy is veranderd in een blij, bezig kippetje.
Dana moet nog een beetje wennen aan ons, en de aanwezigheid van de hondjes, maar dat komt ook wel goed.

Mag ik jullie voorstellen:


Afbeelding
Izzy en Dana

Afbeelding
Dana’s moment of fame…

Afbeelding
De dames voor het eerst in de ren.

Afbeelding
Zusjes

Afbeelding
Wat Dana doet, doet izzy ook.

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Zoek Izzy

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:41

Wat een ontzettend schattig stel! Wat is Dana voor ras?
Ik hou heel erg van brahma's, is mijn favo ras. Dus Izzy heeft bij mij een streepje voor :D

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:29

Dana is een…. Vanalleswatje… er zit Australorp in, araucana, maran… haar moeder is waarschijnlijk de bruine leghorn…

Ze zijn ook echt super leuk met z’n tweetjes. Heel druk bezig alweer de hele morgen..

Ben heel benieuwd hoe groot ze uiteindelijk worden.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:15

Oooohhh wat zoet <3 zo leuk dat ze zo gek met elkaar zijn <3

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:16

Ja de araucana dacht ik er inderdaad uit te halen. Ze is schattig! Allebei trouwens!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 23:48

Ze zijn echt super leuk met zn tweetjes, maar vandaag kon ik Izzy wel even wat doen..
Ik zat met de hond bij de DA te wachten tot hij wakker werd uit narcose, zag ik Iz op de chicken cam nogal.. vreemd doen.. naar adem happen, omvallen.. stikken.
Ik zat zo'n half uur verderop, er was niemand thuis, dus ik kon niks.
DA mee laten kijken, die vond het ook nogal zorgelijk, maar ook hij zou pas later in de andere praktijk aanwezig zijn.
cam maar uitgezet, ik kon toch niks, en toen ik thuis kwam, en hondje lag lekker bij oma te slapen, meteen naar Izzy gegaan, opgepakt en mee naar de praktijk genomen.
DA was er nog niet, dus moesten we wachten.. ze werd echt steeds stiller, en was dood moe. ( mag het, om 16u begon ze, dit was om 18u. )
Gelukkig kwam de DA snel, en bleek er iets in haar slokdarm vast te zitten.
Arm ding.
Da kon het doorduwen naar de krop, ze heeft een pijnstiller en ontstekingsremmer gehad, en zou morgen een stuk opgeknapt moeten zijn.
Toen ik haar terug zette bij Dana was het nog niet veel, maar Dana was zó ontzettend lief voor haar. helemaal tegen haar aan zitten, zo schattig.
Ze zat nog wel te hijgen, bol etc, maar de DA zei dat ze het ook wel heel zwaar gehad had. Ze is zelf naar haar nachthokje gegaan, heb er een bakje water bijgezet voor het geval ze wil drinken, en nu moeten we maar even afwachten wat we morgenochtend aantreffen.. toen ik voor het laatst ging kijken lagen ze samen onder het stro te slapen.. eerste koudere nacht zonder warmteplaatje, en dan dit.. ( plaatje kan nu ook niet meer staan omdat we het hok verzet hebben )
Leuk hoor, kippen... maar nu even niet.


Afbeelding
Zuurstof…

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Sisters in crime- Isobel & Dana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:34

Oh dat is zo rot...... hopelijk knapt ze goed op!

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 00:39

Isobel, izzy van grey's anatomy? :D

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 01:51

Avalanche schreef:
Oh dat is zo rot...... hopelijk knapt ze goed op!


Ik hoop het heel erg, ze staan tijdelijk niet thuis, en ik ben als de dood dat ik morgen een telefoontje krijg..


fotolijstje schreef:
Isobel, izzy van grey's anatomy? :D

Hahha nee, Isobel van FBI.. :') Haar gezichtsuitdrukking is precies hetzelfde als ze het ergens niet mee eens is..