Het Noord-Amerikaanse avontuur van Friese hond Beer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Het Noord-Amerikaanse avontuur van Friese hond Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 18:50

Soms heb ik het gevoel dat mijn volgtopic over onze Canadese avonturen vooral volstaat met foto's van onze hond Beer. Daarom, en omdat hij een fantastische hond is die zijn nieuwe leven zo goed heeft opgepakt, een fototopic met alleen maar foto's van Beer.

Beer is een 3 jarige Friese Stabij x Wetterhoun kruising die sinds juli 2020 bij ons is. Via Stichting Zino is hij met 15 maanden bij ons komen wonen en wij zijn Beer zijn zesde baasjes. Vanuit het zeer vlakke noord-Friesland is hij in eerste instantie bij ons in de Vlaamse-Ardennen komen wonen (ik kom zelf wel uit Nederland). Twee jaar later is hij met ons mee verhuisd naar British Columbia, Canada (zie mijn onderschrift voor het volgtopic over ons avontuur).

Beer is dol op wandelen (al noemen we het nu hiken), zwemmen, met de bal spelen, de wereld observeren en knuffelen. In de 7 weken dat we hier nu wonen hebben we al verschillende prachtige (en soms best pittige) hikes gemaakt en hij doet het allemaal even goed. Gisteren zijn we naar de VS geweest om te wandelen, dus nu kunnen we zeggen dat het echt een Noord-Amerikaans avontuur is ;).


Op zijn eerste dag in Canada (na een reis van 20+ uur alles bij elkaar) was hij al heerlijk aan het ontdekken.

Afbeelding

Het is wel even wennen met alle wilde dieren hier.


Afbeelding


Wij wonen op een estate van 10 hectare, waar we ook deels werken (naast mijn PhD, wat de hoofdreden is dat we hier zijn). Beer is altijd bij 1 van ons in de buurt om te kijken of alles wel goed gaat ;).


Afbeelding


Afbeelding

Al is al dat kijken soms ook wel vermoeiend


Afbeelding

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om alle avonturen die we beleven!

Vancouver Island

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Golden Ears Provincial Park

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Mt Baker, Washington

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En eigenlijk kan ik nog wel 5 topics volzetten met foto's van onze held, maar voor nu zullen we het hierbij laten!

Kabayo

Berichten: 14037
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Noord-Amerikaanse avontuur van Friese hond Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:50

Prachtig <3