En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:48

Koper schreef:
Maurice's luizenleventje is voorbij, en dat is maar goed ook. Goed om te zien dat hij weer een gezondenandoeleven heeft :)



Edit

Bloedluizenleventje :+

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 12:52

Femke_Tweety schreef:
Koper schreef:
Maurice's luizenleventje is voorbij, en dat is maar goed ook. Goed om te zien dat hij weer een gezondenandoeleven heeft :)



Edit

Bloedluizenleventje :+


_O- _O- :brr:


@josien: ahaaa zou het dat zijn :)*

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:17

Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk dat de ene helemaal binnen vertroeteld wordt met aandacht, lekker eten, knus lampje erbij, heerlijk vertroeteld onder moeders vleugels.....terwijl de ander buiten alleen in de kouwe, natte ellende zit....ik kan me wel voorstellen dat je daar scheve gezichten van krijgt :(:)

esje01

Berichten: 4897
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:47

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar het komt hier echt met bakken uit de lucht, put vol en op vele plekken een zwembad.
Misschien toch de warmtelamp in de stal? Zodat ze daar wel komen schuilen?
Geen van mijn dieren wil naar buiten, de kippen zitten op stok, de varkens verstopt onder het stro, de honden liggen in het hooi in de loods en de kat heb ik nog niet gezien.
Vermoed ook hoog en droog ergens inde loods

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:49

josien_m_ schreef:
Maar ze willen geen schuilstal! Ze willen een eigen huis. Maurice heeft natuurlijk verteld over zijn maand in huis met een lekkere lamp!

_O- En de hele dag roomservice!

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 17:47

pmarena schreef:
Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk dat de ene helemaal binnen vertroeteld wordt met aandacht, lekker eten, knus lampje erbij, heerlijk vertroeteld onder moeders vleugels.....terwijl de ander buiten alleen in de kouwe, natte ellende zit....ik kan me wel voorstellen dat je daar scheve gezichten van krijgt :(:)


Hahaha ja, zoiets zal het zijn.


Hier is het ook vreselijk nat! Regent bijna continu voor het moment :( Maurice en Antoine lijken er voorlopig toch geen last van te hebben en Maurice voelde droog onder zijn vleugels dus hij is nog waterdicht. Vooraan is het best modderig omdat ze daar vaak heen en weer lopen (wachtend op brokjes) maar de rest van de wei is gelukkig moddervrij. En de schuilstal ook natuurlijk :+

Afbeelding

Deze prachtige eetfoto's wou ik jullie niet onthouden :')

Afbeelding

Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:21

Hier gaan ze ook nooit onder dak staan wat voor weer het ok is.. wel " uit"het weer achter een struik..

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:24

Ze zijn zo ongelofelijk leuk.

josien_m_
Berichten: 2411
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:25

Ik heb net de emoes gevoerd: ze lagen buiten in de sneeuw als 2 witte bollen! Wat een goede isolatie moeten ze toch hebben want zo koud is het niet eens en zij blijven wit. Het blijft net liggen op het gras...

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:28

josien_m_ schreef:
Ik heb net de emoes gevoerd: ze lagen buiten in de sneeuw als 2 witte bollen! Wat een goede isolatie moeten ze toch hebben want zo koud is het niet eens en zij blijven wit. Het blijft net liggen op het gras...

Dat zal dan toch met laagjes te maken hebben, denk ik.
Ze hebben meerdere lagen veren over elkaar en dat zal best isoleren.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 20:02

josien_m_ schreef:
Ik heb net de emoes gevoerd: ze lagen buiten in de sneeuw als 2 witte bollen! Wat een goede isolatie moeten ze toch hebben want zo koud is het niet eens en zij blijven wit. Het blijft net liggen op het gras...


Daar heb je toevallig geen foto van? :D

josien_m_
Berichten: 2411
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:55

Nee, helaas, denk ik nooit aan...

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 06:53

Whoow is dat een teiltje vol meelwormen....?? Nou als iemand niks te klagen heeft dan is het wel dat gevogelte van jou :=

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 10:34

Haha nee, dat is struisvogelkorrel :D maar de meelwormen gaan hier ook met kilo's tegelijk door :+

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:02


Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 18:04

Haha dat is wel geniaal gevonden :D en het lijken echt eerder nandoes dan struisvogels :P

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:48


Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:22


Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 19:46


Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 19:13

Pffff gaat weeral niet goed met Maurice :\ weer hetzelfde beeld als eerder, slap en wankelig. Kon hem weer zo van de grond oppakken. Tot gisteren kwam hij naar de brokjes als altijd, vandaag was hij heel erg traag, en ja hoor, weer hetzelfde beeld. Ik heb onder zijn vleugels gecheckt maar ik zie geen bloedluizen (vorige keer zat hij compleet vol). Bizar ook hoe dat zo van de ene op de andere dag omslaat :?

Ik begin te denken dat hij al oud is en misschien niet voldoende energie uit het gras en de planten kan halen? Hij krijgt elke dag een schep brokjes maar die deelt hij met Antoine... misschien moet hij z'n volledige energie uit de brokken halen? Ik weet het niet...

Voor nu heb ik hem op de stal opgesloten, heel provisorisch.. emmer water met vogelvitaminen erbij en natuurlijk brokken en meelwormen. Hoop dat dat voldoende is om hem weer op te knappen en dan maar eens hard nadenken wat ik nog kan doen. Elke dag dan misschien een grote hoeveelheid brokken geven? Antoine krijgt dan wel veel te veel natuurlijk maar goed, kan misschien niet zoveel kwaad.

Nandoe kenners of vogelkenners met briljante ideeën? Voor de zekerheid ga ik hem nog eens behandelen tegen bloedluizen al zie ik écht niks lopen.

Hij is er niet zo erg aan toe als de vorige keer, zie foto's. Maar toch weer echt dik k*t zo |(

Afbeelding

Afbeelding

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:35

Jeetje, wat vervelend. Misschien eens te raden gaan bij een dierentuin die succesvol loopvogels houdt? Misschien dat die tips hebben die we over het hoofd zien? Het is best nat geweest, of misschien toch iets in de voeding? Of inderdaad oud of iets onderliggends waar jij geen invloed op hebt?

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:38

Och..
Ja het kan best dat hij oud is en aan het einde van zijn levensduur.
Je zou nog electroliet door het water kunnen mengen misschien. Uit wat je hem voert zou hij toch wel ruimschoots energie moeten kunnen halen lijkt me.
Misschien een veearts eens laten beoordelen of hij oud is of wat dan ook. Zelf heb ik eigenlijk geen idee van de levensverwachting van een nandoe. Als het een ziekte was zoals het geel, dan zou ik verwachten dat de andere nandoe het ook zou hebben. Maar die vertoont telkens geen symptomen toch?
Sterkte ermee in elk geval! :(:)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 19:38

Emj_23 schreef:
Jeetje, wat vervelend. Misschien eens te raden gaan bij een dierentuin die succesvol loopvogels houdt? Misschien dat die tips hebben die we over het hoofd zien? Het is best nat geweest, of misschien toch iets in de voeding? Of inderdaad oud of iets onderliggends waar jij geen invloed op hebt?


Dat is misschien nog wel een idee! Ik ga morgen sowieso even de vogelarts terug contacteren. Hij heeft wel gewoon een goede eetlust en in theorie leven ze gewoon van gras en planten (in het wild). Maar een oud paard moet je vaak toch ook flink bijvoeren, daarom dat ik dacht aan misschien ouderdom? Antoine is gewoon helemaal fris en gezond.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 19:40

Marigold schreef:
Och..
Ja het kan best dat hij oud is en aan het einde van zijn levensduur.
Je zou nog electroliet door het water kunnen mengen misschien. Uit wat je hem voert zou hij toch wel ruimschoots energie moeten kunnen halen lijkt me.
Misschien een veearts eens laten beoordelen of hij oud is of wat dan ook. Zelf heb ik eigenlijk geen idee van de levensverwachting van een nandoe. Als het een ziekte was zoals het geel, dan zou ik verwachten dat de andere nandoe het ook zou hebben. Maar die vertoont telkens geen symptomen toch?
Sterkte ermee in elk geval! :(:)


Antoine is helemaal gezond!

Ja, ik ga toch even horen of er nog wat onderliggend zoals wormen oid kan zijn waartegen ik kan behandelen, gewoon voor de zekerheid. Dierenarts zei de vorige keer dat eenmaal volwassen, de leeftijd eigenlijk niet geschat kan worden. Hij had toen ook de mest onderzocht trouwens en geen parasieten gevonden, dus het waren toen echt wel de bloedluizen. Nu zie ik niks kruipen..

edit: ik ga ook even kijken voor electrolieten oid. Heb nu vogelvitaminen door z'n water gedaan!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:59

Eerste insecten zijn inmiddels actief, gras groeit, dus dan worden parasieten ook weer wakker.