En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3041
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:56

pmarena schreef:
Ik zie het ook wel voor me met dat gaas eigenlijk! Als je daar een goed formaat ovaal of rondje van maakt. En met wat touw of ijzerdraad een soort basket met een krop andijvie (of 2, geen idee hoe snel die dieren eten := ) er aan vastmaakt. Dan hoef je "alleen maar" met 2 man dat gaas langzaam te verplaatsen terwijl je stuk gevogelte met die andijvie bezig is en intussen rustig verder loopt.

Tot zover de theorie _O-


Ik zie dat anders :') :o maar weet hoeveel kracht ze hebben in die poot. En erg tam waren die van ons niet ja zolang je stilstaat waar hun willen..
Net als onze dam herten elke avond voer ik ze een pasrdenkoekje op de hoek maar komt de hond bij mij staan of mijn man.. ( die lopen altijd mee maar blijven vaak meter of 2 af): dan zijn ze weg.. :j
Ze zijn zo tam als hun willen

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:13

snorkel1986 schreef:
Maar trailer is het makkelijkst denk ik al weet ik niet of je die hebt .. of simpel kan lenen..

Voor 100 meter?

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:40

Een trailer is uiteraard het meest veilig... Maar gezien alles wat Maurice al doorstaat bij jullie binnen, gaat het met gaas vast wel lukken. Ze kunnen er in ieder geval niet doorheen jullie trappen. Al zal het door het gaas heen nog wel oppassen geblazen zijn. Voorzichtig aan dus en bij paniekerig gedoe alsnog een sok over zijn kop.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 19:43

Ja als het misgaat dan heb je wel een wandelende rol gaas, zonder gevaar is het niet.... maar als 'ie bezig is met eten en je er geen stress situatie van maakt, dan moet het wellicht wel gaan....? Je kent hem zelf het beste wat dat betreft :)

Die Ikea tas blijft ook echt wel geweldig _O-

juval

Berichten: 13275
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:03

ik zie allerlei buurman en buurman visioenen voor me..

het gaas idee lijkt me niet verkeerd. Wij doen de jongste kalfjes ook op die manier naar buiten... een vierkant met hekken en daar de kalfjes tussen laten lopen. Die verplaatsen we dan met de verreiker. Werkt prima.

YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:31

Solleke_Noah schreef:
Ze is er :D alles is goed verlopen!

In het asiel hadden ze haar redelijk makkelijk kunnen vangen en uiteindelijk met sok over de kop in een bench gezet. Toen ze rustig was sok er af, en dekens over de bench. Zo het vrachtwagentje in, dus niet in de geitentrailer. Ze ging rustig liggen en de reis is goed gegaan!

[ Afbeelding ]

Besloten om haar met bench en al naar achteren te dragen, zo had ze de minste stress:

[ Afbeelding ]

Klaar voor het grote moment!

[ Afbeelding ]


Ze was niet van plan er uit te gaan haha, vertrouwde het allemaal voor geen haar. Maurice was door alle commotie al helemaal naar achter in de wei gelopen :P

[ Video ]


En dan ineens besloot ze er in één keer uit te sprinten *\o/* Vleugels wijd en piepgeluidjes, ze was niét op haar gemak :(:) (Maurice in de verte heeft door dat er wat gaande is)

[ Video ]


En dan kwam de grote ontmoeting! Ze zag Maurice in de verte, Maurice zag haar... en ze loopvogelden snel naar elkaar toe. Ik dácht dat ik het hele ding gefilmd had, en door de nervositeit heb ik blijkbaar niet op het knopje gedrukt -O- Sorry! Ze hadden alleszins direct door dat ze allebei nandoes waren en al gauw gingen de vleugels van Antoinette neer en liepen ze zo:

[ Video ]

<3 <3 <3

Dat zit dus helemaal goed!! Je ziet ook goed het verschil tussen mannetje-vrouwtje zo vind ik.


En zo lopen ze nu samen de hele weide te verkennen <3 Komt helemaal goed! We hebben ze voor nu even gerust gelaten zodat ze rustig kunnen kennismaken zonder publiek :P

[ Afbeelding ]

Is dit niet een optie?

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:52

pmarena schreef:
je stuk gevogelte met die andijvie

Zo lijkt 't net het menu van de dag :')

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:14

Bekommert niemand zich dan om de hartverzakking die Antoine gaat krijgen als Maurice terug komt in een sok, Ikea-tas of wandelende kooi? Schande! :+

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:41

Ach, van de leg kan hij/zij er niet door raken, dat scheelt :=

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:37

Hen :D

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:54

Koper schreef:
Hen :D

Nee! Die raken juist van de leg!

_O-

Taucha

Berichten: 1183
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 00:04

Om nog wat extra dierlijkheid toe te voegen; het gaas kun je ook op 3 of 4 hondjes zetten en dan vooruit rollen. ~~}>

Wellicht is een dag of wat van te voren het gaas al deels open in de kamer zetten en hem daarin voeren ook een optie om hem alvast te laten wennen. Zet er dan meteen vast die hondjes onder dan is ie daar ook alvast niet meer van onder de indruk als ze mochten gaan blaffen haha.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 01:13

Lijkt me ook wel weer een beetje link als hij dan met die overmaatse kippenpoten op zo'n ding trapt omdat het aan de binnenkant uitsteekt.... Heb je niet een paar oude rolschaatsen ofzo...? :))

Volgens mij is al met al de "loop gewoon achter het eten aan - methode" misschien nog het meest geschikt als het echt lopend moet gaan gebeuren. Want al rent 'ie weg dan zal hij toch vast niet meteen een dorp verderop gaan staan....? Als er eten in het spel is en z'n collega in het zicht staat...?

Ik zou hem lekker zijn lievelingshapje een poosje niet geven zodat hij helemaal wauws is als hij dat weer ziet, en alleen nog oog daarvoor heeft terwijl je hem daarmee naar zijn plek lokt....

Marigold

Berichten: 12599
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 01:49

Ik zou hem een reflectie jasje aandoen en dan gaan voor de lok-mee-naar-weiland methode.
Mocht hij dan de verkeerde kant op lopen dan kan je in de omgeving pamfletten ophangen, dat de nandoe met reflectie jasje bij jullie thuishoort, en valt ie ondertussen mooi op voor eventueel verkeer. :Y)

Maar begrijp ik nu goed dat ze beide dusdanig als ‘hen’ (niet te verwarren met hen) kunnen worden geïdentificeerd, dat van paarvorming geen sprake lijkt te zijn?

Blijft een vermakelijk topic en gelukkig is Maurice weer opgeknapt!

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 02:05

Dus als iemand een Nandoe in een Ikea-tas, met reflectiejasje, verstrikt in een rol gaas met een sok om zijn kop voorbij ziet rolschaatsen..... dan is het waarschijnlijk die van jullie :=

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:02

Ik zou gewoon gaan voor gaas wat je zelf met je vriend vasthoudt. En hem dan met die rol gaas om HEN heen de goede kant op duwen. Niks geen wielen of wieletjes er onder. Is allemaal geratel en gedoe wat de boel nodeloos kan compliceren.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:19

Er moet sowieso een derde persoon bij. Of iets dat als statief kan dienen. Om alles op film te zetten voor je trouwe volgers <<)

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:40

pmarena schreef:
Dus als iemand een Nandoe in een Ikea-tas, met reflectiejasje, verstrikt in een rol gaas met een sok om zijn kop voorbij ziet rolschaatsen..... dan is het waarschijnlijk die van jullie :=


Gelukkig hebben we daar AI voor

Afbeelding

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:44

Okee dit is grappig :P :D

Lucia88

Berichten: 547
Geregistreerd: 06-06-15

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:48

Hahaha! Geniaal! Kan niet misgaan dit!

xoranlover

Berichten: 6637
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: En dan heb je opeens een nandoe in je wei lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:50

Haha briljant :')
_O-

Martie

Berichten: 2395
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:52

En wat zou de reactie van zijn collega zijn als hij zo aankomt?
'ha, ben je eindelijk terug van het boodschappen doen?'

Koper

Berichten: 30345
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:19

Dat, of een zenuwinzinking.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:20

Hahaha, even andijvie halen bij de groentenboer _O-

De AI heeft die rolschaatsen wel op een creatieve manier van wieltjes voorzien trouwens.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-01-24 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:21

Zie je wel, die Ikea-tas werkt echt perfect :P . Alhoewel, op het plaatje is het ook een emoe, dus wellicht dat IKEA-blauw niet helemaal de kleur is voor een nandoe :+