Onze foster katjes.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:18

Heerlijk bericht en geniet van je duo!

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-24 11:27

Dit is zo mooi, ondanks het grote verdriet van Rover kunnen we dit toch op een positieve manier afsluiten. Ze is geen vervanging, maar het is zo fijn dat Nouk weer een maatje heeft.

imaudy
Berichten: 5047
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:33

Ik dacht al bij het zien van de foto's van Luna dat die best bij Nouk zou kunnen :D

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:51

Moah, wat is dit een mooi verhaal! Geweldig dat Nouk meteen de klik maakt. Heel veel geluk met haar!

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 16:53

Wat een snelle klik. Dat zie en hoor je niet vaak.
Veel geluk met haar!

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:17

rockwitch schreef:
Dit is zo mooi, ondanks het grote verdriet van Rover kunnen we dit toch op een positieve manier afsluiten. Ze is geen vervanging, maar het is zo fijn dat Nouk weer een maatje heeft.


Dit idd, Nouk is echt dolblij dat ze weer een maatje heeft, zo mooi om te zien! :+:
Ze dagen elkaar ontzettend uit en racen graag achter elkaar aan, super grappig om te zien want ze maken allebei van die rare bokkensprongen :')
Oh en Luna kan apporteren blijkbaar, die komt steeds met de speelgoedmuis of vogel aan zetten :))
Verder is het gewoon een heerlijk, lief beestje! Als ze aandacht wil krijg je zachtjes een poot in je gezicht bv, zo zachtjes doet ze ook met Nouk (totdat Nouk begint te etteren, dan gaan ze echt stoeien :') ).
Kortom, we zijn allebei heel blij met Luna!

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 00:19

Ik volgde dit topic mee en ben blij dat Nouk weer een maatje heeft!

En ts wat een topwerk doe je!

Ik wilde wel nog even gezegd hebben dat er tegen FIP iets te doen is. Mijn kat had het ook en is nu volledig genezen. Hij had de pleurale/neuro variant. Het is wel echt een zwaar en duur traject. Dus ik snap heel goed dat dit voor mensen te veel is. Maar moet wel zeggen dat ik zo blij ben dat ik het heb gedaan. Mijn kat is trouwens een raskat van een fokker en inderdaad, elke kat kan FIP krijgen. Er is nog veel onderzoek gaande naar waarom het coronavirus bij sommige katten muteert en bij sommige niet.

sas66
Berichten: 632
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:52

Wat een leuk bericht en wat goed dat ze elkaar al zo snel geaccepteerd hebben. Ach "al" 4, onze jeweetwel kater van bijna 14 speelt ook nog, dus ze kunnen nog wel een tijdje voort samen :) .

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 14:05

Ik heb idd wel eens gekeken naar die behandeling, dat was dan met dagelijkse injecties die erg prijzig waren en wat schijnbaar ook best wel een zurige vloeistof was wat niet per se heel prettig was.
Dus dat is wel een keuze die je moet afwegen, maar helaas kan niet iedereen zo’n bak geld neerleggen voor die behandeling.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:04

Ja het tikt aardig aan. Met dierenarts bezoeken en medicatie kom je voor een normale kat al gauw aan de 3000. Hoe zwaarder de kat, hoe meer medicatie en dus duurder. En dan ligt het ook nog aan welke vorm. Neuro fip is meer spuiten dan droge fip

Gelukkig helpt de fip warriors groep ook mensen in bijvoorbeeld de bijstand. Die betalen dus bijvoorbeeld 25 euro per maand. Kat staat bij hun altijd op nummer 1.

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:57

Voor zover ik weet slaat die behandeling niet bij elke kat met FIP aan helaas.
Verder ging het niet om het geld, dat is er en ik had alles voor hem over gehad. De beslissing om hem in te laten slapen heb ik ook niet zomaar gemaakt en ik heb samen met dierenarts echt alle opties afgewogen.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:35

Snap ik zeker hoor. Het was ook niet naar jou bedoeld maar in het algemeen. FIP is een verschrikkelijke ziekte...

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 00:06

Dat is absoluut zo, het is echt heel naar. Ik ben blij voor je dat jouw kat er wel bovenop is gekomen! :)

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 21:31

Dit is Keo, een katertje van 1 jaar. Hij is echt heel lief, maar moet nog een beetje wennen aan al het nieuwe. Hij doet wel de hele tijd onze hond kopjes geven en hij wil graag kroelen met de andere katten. Zijn stem klinkt alsof hij elke dag 3 pakjes zware shag rookt en een fles whiskey naar binnen giet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:49

Oh het is dat ik er al 2 heb, anders had ik je meteen gecontact! Wat een aansprekend koppie <3

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:56

Haha die beschrijving :')

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 22:22

Wesseltje schreef:
Oh het is dat ik er al 2 heb, anders had ik je meteen gecontact! Wat een aansprekend koppie <3


Haha waar er twee eten kunnen er ook drie eten toch grapje hoor.

Hij is echt heel leuk, hij is zaterdag naar mij gebracht. Heeft eerst twee weken bij de andere opvang gezeten en daar vond hij de eerste dagen ook wat spannend. Nu hij eenmaal komt kroelen is hij ook echt heel enthousiast. Keihard kopjes geven, tegen je benen aan knuffelen. Heerlijk ventje die vast een top huisje gaat vinden.

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:50

Mijn kater accepteert echt helemaal geen andere katten in huis, behalve zijn zus. Anders had ik het echt geweten, wat een leukerd!

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:35

Ahw wat een leukerd
Is dat we een oudje hebben waar we geen stress voor willen, amders wist ik het wel

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:47

Wat een heerlijke knuffelkont zeg!

Ik heb sinds een weekje ook een nieuwe kat, ook een foster katje. Helaas niet via hier omdat er rond de tijd dat ik echt actief op zoek was niets was. Blijf het topic wel volgen, want vind het heerlijk om te zien welke katten je opvangt <3. En bedankt voor het onder de aandacht brengen van deze manier van katten krijgen. Ik wist tot dit topic dus niet beter dan een fokker of asiel.

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:05

Wat een knapperd is Keo, hij ziet er ook echt super lief uit! <3
Hij vindt vast snel een thuis!

Yv_, wat tof dat je ook een foster hebt! :)

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 18:29

Keo is ook alweer geadopteerd. Hij is naar iemand die al een hond via de stichting heeft, dus een bekende.

Abby had net wat restantjes van onze pasta in haar bak. En dan heb ik nu dus een Lily die net zo groot is als Abby haar kop en besloot dat zij ook pasta wilde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben wel mazzel met zo’n tolerante hond hahaha. En een kitten die nergens bang voor is.

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 12:13

Vandaag weer een heel leuk katje mogen ophalen.
We noemen hem Bobby want zijn eigen naam vind ik te ingewikkeld.
Hij is van augustus, dus nog vrij jong.
De eerste tijd was hij wat vijandig dus de andere opvang wist niet zo goed hoe hij zou zijn, maar gister besloot hij ineens dat aaien wel leuk is en nu is het een ontzettende lieverd.

Uiteraard nu net hier aangekomen dus van slag, maar net wel bij mij in mijn nek gekropen om steun te zoeken. Zit dus geen kwaad in.

Afbeelding
Hier kijkt hij nog boos, maar als hij wat meer ontspannen is ga ik betere foto’s van hem maken.

Jindai

Berichten: 1885
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 16:11

Oooh wat fijn dat Keo ook al een huisje heeft! :)

Ik moest wel lachen om het stukje van Abby en Lily :')
Het verschil tussen die twee is enorm, maar Abby is zo'n lieverd! <3

Aaahw Bobby :(:)
Die heeft gewoon even een zetje in de goede richting nodig waarschijnlijk. Hij is daarvoor bij jou wel aan het goede adres. Ben benieuwd hoe hij over een week al is!

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Onze foster katjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 17:15

Ik heb er alle vertrouwen in. Hij krijgt de tijd en Keo was ook behoorlijk bang de eerste 2 dagen en Elliot ook. Over het algemeen komen ze allemaal wel bij. Hij is nog jong dus dat matched wel met Lily denk ik.