Onze 4 honden komen weer eens langs...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 21:27

Het is nog steeds wennen om nog 'maar' 4 honden te hebben.. vanaf 2000 hebben we nooit meer minder als 5 honden gehad.. Maar ja, voor nu is het niet anders..

Om maar te beginnen met Lotus..
Lotus, Red en Lois heb ik zelf gefokt in 2014, ze zijn letterlijk in mijn handen geboren...
Lotus mocht blijven als puppie omdat ze gewoon te leuk was en ze had mij gewoon uitgekozen , dus ja, ze was een speciaaltje..

Was... want na een knie operatie vorig jaar kreeg ze ernstige complicaties en wat we ook deden, iedere keer kwam er een complicatie bovenop, uiteindelijk werd ze een 'special need' hondje , zolang zij wilde leven en zo druk bleef hebben we echt álles eraan gedaan om haar leven nog een groot feest te maken, zolang het nog ging...

17 juli was het klaar, de laatste complicatie deed haar de das om, na nog 1x zwemmen met haar grote vriendje Red:


is ze een paar uur later ingeslapen...

Mijn lieve meisje, ik kan het soms nog niet geloven, in mijn handen geboren, in mijn handen gestorven..

Lotus is slechts 9 jaar oud geworden.. ;( ;( ;(
2. Afbeelding

Er bleven toen nog maar 3 honden over...

Redje:
3.Afbeelding

Loisje:
4.Afbeelding

en Duke, onze spanjaard..
5.Afbeelding

Omdat Lotus ziek was, wisten we dat er een dag zou komen dat we haar zouden verliezen, en omdat Lotus veel héél veel zorg nodig had, had ik al gezegd dat als zij zou komen te overlijden dat ik dan een pup wilde, om niet in die grote put te vallen van verdriet, en om bezig gehouden te worden, dus al maanden volgde ik nestjes , die dan gelukkig voorbij gingen omdat Lootje nog leefde..

Maar ja.. in juli was het dus zo ver, en zijn we onze kleine Floss gaan ophalen...

6.Afbeelding

Na bijna een jaar weer een rottweiler in ons leven <3 , ik had het zo gemist...

En wat een feestje is ze, zo grappig, en lief en leuk en en en :+: :+: ....

Ook Red was blij, want hij en Lotus waren altijd samen, en toen kreeg hij een klein meisje om voor te zorgen..
7.Afbeelding

en deden ze saampjes muisjes zoeken:
8.Afbeelding

Zo lief zijn ze samen:
9.Afbeelding

Maar ja, puppies blijven niet klein en Flossie is inmiddels alweer 14 weken oud, en al een stuk groter...
10.Afbeelding

Voor het echte rauswerk is Duke er.. Die is altijd in voor spelen...En die is daarom nogal de lül :D

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

En gisteren was de dag dat Duke's oren werden voorbereid om oorbellen te kunnen dragen :D :D
14.Afbeelding

Kleine Floss maakt dat we weer wat leven in huis hebben en dat we weer 4 hondjes hebben, het is nog steeds heel stil in huis, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen...

15.Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:00

Wat verdrietig van Lotus. Maar wat een schatje is Floss. Het helpt wel om je verdriet wat te verzachten. Heel veel plezier met haar

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:05

Gecondoleerd.


Prachtige pup.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:09

Heerlijk om te zien hoe de kleine weer leven in de brouwerij brengt.
Rottweilerpuppies zijn de leukste. <3

Wat heb je veel dieren af moeten staan de laatste tijd. :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 22:20

Nou he, 3 paarden en 3 honden in een jaar tijd......schrijf ik terwijl de tranen over mijn wangen lopen , er is zoveel verdriet .... ;( ;( ;(

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:26

Ongelooflijk. Wat een afschuwelijke tijd.
Hoop dat je door een waas van tranen kunt glimlachen om de fratsen van Flos.

Ik wil ook nog steeds niet praten over/denken aan het verlies van Kaja.
Maar de kleine stinkie, puppyscheten zijn echt zo goor, die er nu bij is haalt toch een hoop plezier terug. Vooral als ik zie hoe mijn reu er van opknapt/geniet.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 22:38

Oh zo ontzettend verdrietig om een hond (of paard) te moeten laten gaan. Onvoorstelbaar pijnlijk, het went nooit. |(

Ik hoop dat de gedachte je troost dat je honden een prachtig leven hebben bij jou. Ik ken jou niet, maar van alle topics door de jaren heen maak je onmiskenbaar de indruk een écht hondenmens te zijn, een warm thuis voor jouw honden. <3
Ik vind het ook altijd fascinerend, die liefde voor de grote jongens ;)
Heb je met uitlaten nooit "gedoe" met andere hondenbezitters, die jouw honden wellicht wat intimiderend vinden?

Je Spanjaard vind ik heel leuk; ondanks zijn robuuste uiterlijk móet hij ook wat Podenco hebben, ja? Ik denk dat toch te herkennen :)
En Floss, wat een zonnestraaltje {:}
Wat was Lotus nou voor ras? En de anderen?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-23 23:06

tones schreef:
Ongelooflijk. Wat een afschuwelijke tijd.
Hoop dat je door een waas van tranen kunt glimlachen om de fratsen van Flos.

Ik wil ook nog steeds niet praten over/denken aan het verlies van Kaja.
Maar de kleine stinkie, puppyscheten zijn echt zo goor, die er nu bij is haalt toch een hoop plezier terug. Vooral als ik zie hoe mijn reu er van opknapt/geniet.


Al die tijd heb ik het ook niet op kunnen schrijven , want Floss voorstellen betekende ook zeggen dat Lotus er niet meer is , ik dacht wel dat het nu wel kon, maar valt zwaarder als ik dacht ..

Floss leidt zo af van alles ... voor nu zo goed , echt alleen maar goed...


Nikass schreef:
Oh zo ontzettend verdrietig om een hond (of paard) te moeten laten gaan. Onvoorstelbaar pijnlijk, het went nooit. |(

Ik hoop dat de gedachte je troost dat je honden een prachtig leven hebben bij jou. Ik ken jou niet, maar van alle topics door de jaren heen maak je onmiskenbaar de indruk een écht hondenmens te zijn, een warm thuis voor jouw honden. <3
Ik vind het ook altijd fascinerend, die liefde voor de grote jongens ;)
Heb je met uitlaten nooit "gedoe" met andere hondenbezitters, die jouw honden wellicht wat intimiderend vinden?

Je Spanjaard vind ik heel leuk; ondanks zijn robuuste uiterlijk móet hij ook wat Podenco hebben, ja? Ik denk dat toch te herkennen :)
En Floss, wat een zonnestraaltje {:}
Wat was Lotus nou voor ras? En de anderen?


Nee, het went inderdaad nooit, maar 6 in een jaar is teveel...

Ik loop niet buiten met mijn honden, ze blijven bij ons op het terrein en land, ze kunnen hier altijd loslopen en spelen en zwemmen , zonder dat andere mensen en honden last van ons hebben , maar onze auto vol honden als we eens weggaan , is al tig keer op de foto genomen ,en we worden regelmatig wel aangesproken :D

De gestroomde honden zijn kruisingen tussen een argentijnse dog en een rottweiler, Nookie mijn rottweiler teefje was hun moeder, zij is 10 maanden geleden vrij plotseling overleden ..

Duke is , denken wij,een kruising amstaff x podenco, maar dat weten we niet zeker, want hij is graatmager bij een vuilnisbelt gevonden...Maar hij is echt zo zachtaardig en lief voor alles en iedereen ..Een super leuke lieve hond <3

Flossie is zo lief ook...ze maakt dat we af en toe weer eens kunnen lachen...

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 23:46

Zes in één jaar, Oeh dat had ik nog niet eens door. Uiteraard is dat teveel, veel te veel.. ;(
Ah wat mooi dat je zoveel ruimte hebt zelf. Sorry dat ik niet alles onthou en misschien wel eens dingen twee keer vraag.
Ja op de foto's zie ik iets in de blik, de oren, en de manier van spelen bij Duke waardoor ik aan Podenco denk. Lief!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 00:16

Wat een verdriet. |( Teveel, te korte tijd, we weten dat hun tijd doorgaans eerder komt dan de onze, maar dat maakt de pijn niet minder.

Heerlijke foto's van jong en levendig. Die twee kontjes achter de muizen zijn goud! Trek je op aan die momenten, de rest zijn prachtige herinneringen.

Sterkte :(:)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 00:20

Blij dat je weer een pupsel hebt in je leven. Ik had onze Bobo ook hard nodig <3

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 10:16

Nikass schreef:
Zes in één jaar, Oeh dat had ik nog niet eens door. Uiteraard is dat teveel, veel te veel.. ;(
Ah wat mooi dat je zoveel ruimte hebt zelf. Sorry dat ik niet alles onthou en misschien wel eens dingen twee keer vraag.
Ja op de foto's zie ik iets in de blik, de oren, en de manier van spelen bij Duke waardoor ik aan Podenco denk. Lief!


Geeft niet hoor, als je dubbel vraagt, je kan nooit alles onthouden....en ja, ik vind Duke ook heel veel van een podenco hebben, het is echt zo'n lieve hond, hebben we echt mee getroffen dan hij in ons leven gekomen is... <3


Palmera schreef:
Wat een verdriet. |( Teveel, te korte tijd, we weten dat hun tijd doorgaans eerder komt dan de onze, maar dat maakt de pijn niet minder.

Heerlijke foto's van jong en levendig. Die twee kontjes achter de muizen zijn goud! Trek je op aan die momenten, de rest zijn prachtige herinneringen.

Sterkte :(:)


Dank je wel, en ja, het is teveel in te korte tijd.... Lotus was ook gewoon zo moeilijk, ze was een kerngezonde hond, alleen met kapotte poten...maar doordat ze niet ziek was was zo zo blij en wakker hondje.. Ze was de sportiefste en drukste van het het hele stel , nooit gedacht dat ik haar op deze manier zou verliezen :


Avalanche schreef:
Blij dat je weer een pupsel hebt in je leven. Ik had onze Bobo ook hard nodig <3


Flossie is een soort reddende engel hier...Ze is heel hard nodig op dit moment... <3

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:34

Ach Kimmie wat een verdriet en wat een geluk heb je met drie prachtige honden <3
Ze zijn echt mooi :(:)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 16:36

kimmie261 schreef:
Flossie is een soort reddende engel hier...Ze is heel hard nodig op dit moment...

Oh dat geloof ik. Je kan zo stuk zijn van het verlies..........

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 19:57

chanicha schreef:
Ach Kimmie wat een verdriet en wat een geluk heb je met drie prachtige honden <3
Ze zijn echt mooi :(:)


Dank je wel <3



Avalanche schreef:
kimmie261 schreef:
Flossie is een soort reddende engel hier...Ze is heel hard nodig op dit moment...

Oh dat geloof ik. Je kan zo stuk zijn van het verlies..........


Nou... zeg dat, is gewoon een stuk van je ziel wat meegaat...

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:30

Ja maar echt hoor. Zeker bij een jonge hond. Ik heb er een veel te jong moeten afgeven, dat heeft jaren geduurd voor ik daar overheen was. Onze Bobo is nu bijna 2, maar oh, wat was die vrolijke bol wol toch heerlijk om om me heen te hebben toen. En nog. Ik had dat heel hard nodig. Dus ik snap je echt heel goed en Floss is een heerlijke pup <3

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:36

Ach, Lotus!
Ik weet nog dat je hun geboorte met ons deelde en direct al zo gecharmeerd van haar was.
Gecondoleerd, het is heel begrijpelijk dat ze een grote leegte heeft achtergelaten.
Maar wat is Floss een leukerd!
Ik wens haar vele mooie jaren in jullie knappe roedel.
Geniet ervan. <3

Pluttersput

Berichten: 15017
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:18

Ik herken je verhaal van Floss helemaal...
Ik ben hier ook in 1 jaar tijd ontzettend veel verloren. Echt heel erg veel. En toen 1 van mijn vogels dood ging was het de druppel. 1 van mijn honden heb ik met 4 moeten laten gaan door kapotte poten, ook dit jaar. En na de vogel dus heb ik tegen mijn man gezegd: er komt of een pup in huis, of je kan mij naar een crisisopvang brengen. Want dit trek ik niet meer...

Afbeelding

En along came Cricket... Zij heeft me weer even terug gebracht naar waar ik ongeveer moest zijn, en doet dat nog steeds elke dag.
Ik denk dat Floss hetzelfde is voor jou als Cricket voor mij. En dat is heel erg veel :(:)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 10:36

Avalanche schreef:
Ja maar echt hoor. Zeker bij een jonge hond. Ik heb er een veel te jong moeten afgeven, dat heeft jaren geduurd voor ik daar overheen was. Onze Bobo is nu bijna 2, maar oh, wat was die vrolijke bol wol toch heerlijk om om me heen te hebben toen. En nog. Ik had dat heel hard nodig. Dus ik snap je echt heel goed en Floss is een heerlijke pup <3


<3 <3 Ja , echt he...


Jolien87 schreef:
Ach, Lotus!
Ik weet nog dat je hun geboorte met ons deelde en direct al zo gecharmeerd van haar was.
Gecondoleerd, het is heel begrijpelijk dat ze een grote leegte heeft achtergelaten.
Maar wat is Floss een leukerd!
Ik wens haar vele mooie jaren in jullie knappe roedel.
Geniet ervan. <3

Ja, Lotus was een speciaaltje , van baby af aan...

En Flossie is een gek Flossie.. :D , die zorgt wel weer voor wat rumour in huis..


Pluttersput schreef:
Ik herken je verhaal van Floss helemaal...
Ik ben hier ook in 1 jaar tijd ontzettend veel verloren. Echt heel erg veel. En toen 1 van mijn vogels dood ging was het de druppel. 1 van mijn honden heb ik met 4 moeten laten gaan door kapotte poten, ook dit jaar. En na de vogel dus heb ik tegen mijn man gezegd: er komt of een pup in huis, of je kan mij naar een crisisopvang brengen. Want dit trek ik niet meer...



En along came Cricket... Zij heeft me weer even terug gebracht naar waar ik ongeveer moest zijn, en doet dat nog steeds elke dag.
Ik denk dat Floss hetzelfde is voor jou als Cricket voor mij. En dat is heel erg veel :(:)


Ik snap je helemaal, ze helpen echt om niet dieper de put in te gaan... En Cricket ziet er ook wel uit als een echte pretletter <3 <3

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 19:12

Vandaag heeft Floss een vriendje erbij gekregen, Knut..

En wat een lol hebben ze samen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


<3 <3

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:21

Ach wat een hompje zeg <3
De ondeugd straalt er vanaf _/-\o_

Jolien87

Berichten: 17425
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:32

Och te lief!
Is dit Knut de Tweede? :D

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:44

Zes in een jaar, hoeveel ellende kan een mens hebben zeg.. :knuffel: Wat ontzettend heftig.
Fijn om te lezen dat die twee stuiterballetjes je wat afleiding geven. Ze zijn wel heel schattig samen <3

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:23

Oh het is nog echt een baby <3 super cute <3

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Onze 4 honden komen weer eens langs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:28

Wat heb je een hoop dieren moeten afstaan het afgelopen jaar. :knuffel:

Maar wat een leuk pupselkoppel heb je daar, zo heerlijk om naar te kijken. Kom maar door met die puppyspam. :+: