Otje en Appa op avontuur in Schotland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Otje en Appa op avontuur in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 16:41

De afgelopen 2 weken hebben we een road-trip gemaakt door Schotland. Dit was altijd een droom van me, en hoe geweldig is het als de honden mee kunnen <3

Onze route:
Newcastle - Edinburgh - Blair Atholl (Cairngorms) - Bunchrew (Inverness) - Glen Nevis (Fort William) - Milngavie (Glasgow) - Northumberland - Newcastle.

We hebben de boot van IJmuiden naar Newcastle genomen. Deze overtocht duurt zo’n 14 uur en we hadden een hondvriendelijke cabin, waardoor Ot en Ap gewoon lekker bij ons konden zijn. De boot maakt natuurlijk nogal wat herrie, vooral als de motoren gestart werden, dat was wel eventjes spannend maar al snel waren ze er beide helemaal oké mee en hebben ze prima geslapen.

Op het hondendek
Afbeelding

Ik kan helaas niet overal een zichtbare foto plaatsen ivm de 15 foto’s regel, ik zal er ook wat in link plaatsen :+

Alnwick was onze eerste stop op weg naar Edinburgh. Hier hebben we niet overnacht maar hebben we een paar uurtjes rondgelopen. Leuk stadje! Mooi kasteel ook, dat als inspiratie voor Hogwarts gebruikt is en er zijn ook een aantal scènes opgenomen.

Afbeelding

Dan Edinburgh. Wat een prachtige stad! Wel erg toeristisch maar dat was wel te verwachten haha. We hebben door de stad geslenterd en wat souvenirs gekocht. Ook hier waren de honden mee en deden het prima. Ze vonden alle aandacht die ze kregen wel gezellig. Vooral Appa vond dat haha.

Net echt :+
Afbeelding

We kwamen ook nog mede bokker Daghara en haar kelpie Max tegen, we wisten dat we tegelijk in Schotland zouden zijn en zijn elkaar zo’n 5x tegen gekomen hahah. Zelfs nog naast elkaar gestaan op een camping :')

Ot, Ap en Max <3

Al.die.trappen %)

Ik kan per locatie wel een heel verhaal ophangen maar dat ga ik niet doen want dan is m’n topic straks een heel boekwerk :')
Ik zal wat hoogtepunten eruit pikken.

Wandeling van 12 km in Blair Atholl. Echt verliefd geworden op deze omgeving en de Schotse natuur <3
Afbeelding

Meer natuur

Sterren kijken op de camping. De Melkweg was zo goed zichtbaar. Echt onvoorstelbaar mooi.

The Kelpies
Afbeelding

Midhope Castle (Lallybroch van Outlander)
Afbeelding

En wie kwamen we daar tegen? Daghara en Max :D

Inmiddels sliepen we ook in de tent ipv in een hotel, de honden vinden kamperen helemaal geweldig!

Dit was toch wel echt fantastisch, het was even klimmen maar toen hadden we een heerlijk “strandje” bij Soldiers Leap in Killiecrankie. ik heb zelfs nog gezwommen, het was zo warm!
De honden doen liever alleen pootje baden haha. Zijn niet van die zwemmers.
Afbeelding

Heeel koud water :')

Dan hebben we heel wat watervallen gezien. Hier de mooiste.

Bruar Falls
Afbeelding

De waterval van dichtbij

Falls of Falloch

Steall Falls

De Aonach Mòr, we zijn tot 663 meter gegaan (niet tot de top). De honden vonden het fantastisch om te klimmen en klauteren over de rotspaadjes.

Afbeelding

Met de kabelbaan omhoog

Even lekker relaxen <3
Afbeelding

Als Harry Potter fan kan je het Glenfinnan viaduct natuurlijk niet missen.
Afbeelding

En ook daar waren Max en Daghara *\o/*

Clava Cairns bij Culloden
Afbeelding

Appa had bij Culloden een mooie strik gekregen, hij is er erg trots op <3
Afbeelding

Bunchrew, bij Inverness

Het monster van Loch Ness bleek meervoud te zijn :j
Afbeelding

Ik kan nog wel duizend dingen plaatsen maar het geeft iig een goede indruk van onze fantastische reis.

Nog een aantal uitsmijters:


Glencoe

Drumclog Moor

Mugdock Castle

Loch Lomond

Eskrigg Nature Reserve in Lockerbie

Technisch gezien geen Schotland meer maar ach, Hadrians Wall

En weer in de cabin op de boot naar huis

En weer thuis. Of ik even op kon schieten met de deur?

Afbeelding

Schotland heeft echt een speciaal plekje in m’n hart veroverd <3 wát een prachtig land en wat voelde ik me er thuis. Volgend jaar hoop ik er weer terug te komen!

Ik ben super trots op de hondjes, die hebben het allemaal zooo makkelijk gedaan. Klimmen en klauteren, in een gondel, de boot, druk en toeristisch Edinburgh, kamperen. Allemaal geen enkel probleem! <3

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16154
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Otje en Appa op avontuur in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:48

Wauwww, wat hebben jullie een prachtige vakantie gehad Otje, Appa, D en S.
Die monsters van Lochness zijn eigenlijk heel cute <3

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 16:55

Heerlijk he, zo op stap met de honden <3. Heel leuke foto's! Ziet er een super tripje uit. Viel de prijs van de boot wat mee (auto mee de boot op?)?

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Otje en Appa op avontuur in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:02

Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt.
Zo leuk om dat samen met de honden te kunnen doen.

Leo

Berichten: 50137
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Otje en Appa op avontuur in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:39

Prachtige foto's, prachtig land, geweldige reis <3 Schotland blijft fantastisch maar hoe geweldig het samen met je hondjes te beleven <3

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:50

Oh, nu wil ik er ook heen! Prachtige reis. Vroeg me af hoe je dat doet op een boot met uitlaten van je honden als je er 14 uur op zit.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Otje en Appa op avontuur in Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:05

Wat een heerlijke reis! Je straalt echt op alle foto’s *-:) fijn ook dat de honden het goed hebben gedaan. En dat koude water :brr:

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 18:44

Het was zeker een fantastische reis <3 ik kan het nog niet helemaal geloven hoor dat we deze reis echt gemaakt hebben!


Florenc schreef:
Heerlijk he, zo op stap met de honden <3. Heel leuke foto's! Ziet er een super tripje uit. Viel de prijs van de boot wat mee (auto mee de boot op?)?


We hadden idd onze eigen auto mee! De prijs viel niet echt mee :') maar anders was het via Duinkerke (of met de treintunnel) en dan ben je in Dover, en moet je nog zo’n 9 uur rijden naar Schotland.


Birgit01 schreef:
Oh, nu wil ik er ook heen! Prachtige reis. Vroeg me af hoe je dat doet op een boot met uitlaten van je honden als je er 14 uur op zit.


Er is een uitlaatdek! Met nep gras en wat plantjes, een grindbak, en een mini fire hydrant _O- alleen Ot en Ap vonden het nog teveel “binnen” en wilden niet echt. Appa uiteindelijk wel een poep gedaan in de ochtend.

Whizz schreef:
Wat een heerlijke reis! Je straalt echt op alle foto’s *-:) fijn ook dat de honden het goed hebben gedaan. En dat koude water :brr:

Ik voelde me ook echt zooo thuis daar! Ben wel aan het kijken om op termijn (meerdere jaren hoor) misschien te verhuizen. Al dan niet tijdelijk een paar maandjes daar werken via Workaway ofzo. Ik ben nu 5x in Engeland geweest en daar voelde ik me al thuis, maar in Schotland al helemaal <3 heb altijd best wel erg heimwee maar nu dus ook helemaal niet. Heb nu zelfs beetje heimwee naar Schotland :')