[VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 19:37

Het gaat super goed met ze, ze groeien als kool en ze zijn stuk voor stuk enorm lief <3 Ze wandelen ondertussen door de hele woonkamer/ keuken heen, dus het is een drukke boel haha. Maar heel erg gezellig. Ze planten zich ook vaak op schoot :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn knappe ventje van vorig jaar <3
Afbeelding
Afbeelding

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 20:20

hahaha arme moeders, je ziet nog net hoofd en staart :D

Leuk is dat, dat geren door je kamer heen. Ook wel oppassen dat je er niet per ongeluk bovenop staat want ze zijn zo razendsnel. Hier houd ik mijn hart vaak vast, dan racen ze weer van boven naar beneden. En beneden kan eindigen bovenop de krabpaal of door het luikje de ren in. Gelukkig gaat dat goed

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:35

Oh man, wat een heerlijkheid :+:

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 01:30

Wat een dotjes!

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:00

Aahhh ze zijn zo schattig <3 T is echt maar goed dat ik mijn handen al vol heb aan de 2 zusjes haha.
En knappe Duccio! <3

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:36

Ooh wat worden ze alweer groot! Geniet er nog maar van!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:59

Wat heerlijk zeg! Gaat er ook een naar een Bokker?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:15

Ahh wat een droppies <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:37

Wat een heerlijk poezenspul. Ik heb jarenlang kittens grootgebracht voor het asiel. Geweldig. Ik mis dat wel hoor, spelende en rennende kittens door het huis, savonds ploft alles op je schoot. Wat ik altijd bijzonder vond, was dat ze gewoon snappen waar een kattenbak voor dient. Ook hebben we nestjes gehad zonder moeder en zelfs die hoefde je niet zindelijk te maken. Ze gingen gewoon op de kattenbak. Ik heb wel nestjes in een grote bench in de huiskamer gehad en later overdag in de huiskamer en snachts op een slaapkamer. Dan de laatste maaltijd boven in de poezenkamer en dan denderde het hele spul mee de trap op. Leuk was dat.
Schattig spul heb je.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 22:50

Yom: Haha ja dat drinken wordt elke keer erger om te zien. Er verdwijnt steeds meer Fiore onder de baby’s :’) En de drukte in de woonkamer is enorm nu haha. Het is letterlijk spelen, kort een powernap, spelen, powernap, spelen. En natuurlijk eten en drinken haha. Heerlijke boefjes zijn het! Altijd zo erg genieten met dat kleine grut in huis. Ze zijn zo enorm snel en atletisch! En die kleine voetjes klinken zo schattig op de vloer haha <3

pmarena: Echt he! <3 Snoesjes!

Poekkie: Zeker <3

muppetmayo: Ahhh 1 meer of minder… Ik zie het probleem niet… Hahahaha! Jij mag hier trouwens ook onbeperkt jouw katjes showen hoor! Ik krijg nooit genoeg van die foto’s :D

xoranlover: Nou echt hè! Het gaat veel te snel!! Volgende week alweer de eerste enting en gezondheidscontrole! We genieten zeker met volle teugen <3

Roosch: Op dit moment nog niet. We zijn ook nog niet heel erg bezig met de verkoop. Morgen gaan we weer een fotoshootje doen en dan komen ze ook op Kittentekoop. Daar zijn wij expres altijd wat later mee. Anders wordt je constant plat gemaild en we willen ook nog niet te vroeg bezoek ontvangen. Plus dat nu de karaktertjes veel meer ontwikkeld zijn, dus dan kunnen potentiële kopers beter beoordelen wat bij hun past :) Op dit moment zijn er 3 gereserveerd. 1 voor een oud-collega van mijn vader die al een jaar op de wachtlijst stond en 2 voor mijn ouders zelf haha. Dus nog 3 beschikbaar.

grauwman: Wel hè <3

Misty12: Ah wat een mooi werk heb je verricht dan! En dat spelen en rennen is geweldig ja. En alles op schoot. Of ergens op een hoopje (of juist in groepjes verspreid haha). En het vinden van de kattenbak is inderdaad altijd vrij makkelijk. We zetten de bak eerst wel dichterbij en beginnen met een soort afzetting wat we steeds meer uitbreiden, maar we hebben dit keer nergens ongelukjes gehad. Altijd zo mooi hoe kittens dat zelf leren (en ook idd wel met hulp van hun moeder hier en daar denk ik). Hier is het ook feest als we natvoer gaan geven ’s avonds. Ze horen dat al heel gauw en dan komen ze allemaal (inclusief mams) aan racen. Schatjes!

Even een kleine fotospam van vandaag <3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gisteren hebben we nog met Fiore bij de dierenarts gezeten helaas :( Ze was vanaf eind ochtend niet helemaal zichzelf. Erg rustig en teruggetrokken. 's Middags 4x overgegeven (3x gal). Daarna werd ze echt wat apathisch en boos als er een kitten bij haar kwam (terwijl ze de liefste moederpoes ooit is, de kittens zijn altijd echt haar leven). Als vanzelfsprekend beviel dat ons absoluut niet en zijn we naar de dierenarts gegaan. Daar bleek ze wat uitgedroogd te zijn en heeft ze even aan het infuus gelegen om vocht onder de huid toe te dienen. Ze heeft medicatie gehad tegen de misselijkheid en dat hebben we voor de komende dagen ook nog. Giardia test gedaan. Die was wat vaag. Voor de zekerheid medicijnen mee (ook voor de kittens, al zijn die geheel fit gelukkig!!). Verder gelukkig niets geks gevonden bij het onderzoek. 's Avonds was ze alweer meer haarzelf en bij terugkomst thuis begroette ze de kittens meteen en was ze weer super lief tegen ze. Ze eet en drinkt weer en ze heeft vandaag ook weer actief meegespeeld met de kittens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen gaan we weer een fotoshoot doen! Ben benieuwd hoe ze zich dit keer gedragen haha!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 08:49

Achgossie, schrikken met mams, hopelijk voelt ze zich hierna weer gewoon helemaal goed!
Denkt DA dat het puur van dat vocht kwam...?

Is dat draadbakje van de dierenarts....?

Man wat zien die kinders er heerlijk uit, echt lekkere kattenbekkies hebben ze nu :+:
Ik vind die lichte lijntjes om de ogen altijd zo enorm sprekend, zo'n licht maskertje :+:

Ze moeten wel nog een beetje in hun oren groeien :D

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:47

Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op met Fiore maar m'n stress level zou op 100 zitten. Vindt het altijd super sneu als dieren niet lekker zijn vooral omdat ze je niet kunnen vertellen waar ze last van hebben.

De foto's van de kinders zijn echt fantastisch en wat groeien ze hard.

Hoe groot en zwaar worden ze ongeveer als ze volwassenen zijn?

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:41

Klinkt bekend alleen hier mama die ook niet meer wilde eten, maar kittens ook niet bleken allemaal lichte verhoging te hebben.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:15

Oh wat sneu van mams :(:)
Hopelijk knapt ze snel op.

Mijn man is helemaal verliefd op de tabby’s :+:
Vooral de 3e foto <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 20:43

pmarena: Ja echt sneu was het. Ze voelt zich nu gelukkig nog steeds helemaal goed. Krijgt enkel morgen nog een pilletje tegen de misselijkheid en dan hopen dat het goed blijft gaan. Nu speelt ze weer actief mee met de kittens en eet ze weer goed, dus gelukkig lijkt het positief! Ze had door de misselijkheid gewoon niet meer gegeten en gedronken, waardoor ze idd lichtjes uitgedroogd was. Die mand waar Fiore in zit tijdens het infuus was idd van de dierenarts.
Ja de kittens hebben echt geweldige bekkies haha. En die lichte lijntjes vind ik ook zo cute! <3 De oren zijn nog wat groot ja haha

grauwman: Gelukkig wel ja! Het stressniveau bij mijn moeder en bij mij zat ook op 100+. Altijd als er iets met de katten is. Godzijdank kunnen de kittens nu prima even zonder moeder en melk, anders was de stress nóg veel erger geweest haha. De kittens worden uiteindelijk zo tussen de 4,5 en 13 kilo ongeveer. Poesjes wat minder zwaar als katers, als vanzelfsprekend :)

Marcella: Ach wat sneu! Hier gelukkig geen verhoging. Ook Fiore niet. De baby’s hebben sowieso gelukkig nergens last van gehad. Hopelijk blijft dat zo!

Daihyo: Ja het was echt zielig. Gelukkig lijkt ze voor nu gewoon weer normaal te zijn. Dat je man verliefd is op de tabby’s kan ik heel erg goed begrijpen!! Ik heb daar ook echt een zwak voor. Elvia en Enza heb ik echt een zwak voor! Snoesjes <3

De fotoshoot was weer een ware uitdaging haha, maar er zit van iedereen gelukkig wat leuks tussen! Ze waren zo wild als hooi :’) Hahaha. Moet even alles uitzoeken en bewerken, dan zal ik ze daarna zeker plaatsen!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:45

Leuk leuk <3

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 03:42

Lijkt me inderdaad een uitdaging, kittens lang genoeg stil houden voor een "nette" foto :+

Ik heb altijd vooral scherpe lig-en-slaap-foto's van gewoon in huis met 2 kittens, de rest is snel vaag :))

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 23:35

Kittyspam!!! <3 <3

Laten we beginnen met 2 groepsfoto's van de knappe baby's
(vlnr: Elia, Enrico (in kratje), Eros, Ella, Enza, Elvia
Afbeelding
(vlnr: Ella (op kratje), Eros (op de grond), Enrico, Elia, Elvia, Enza
Afbeelding

Dan even een ode aan de knappe mama! <3 Lieve Fiore aka muis
Afbeelding

En dan de baby's apart!

Eros Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elia Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enrico Memphis Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enza Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ella Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elvia Du Champ Vert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Morgen gaan we met het hele spul naar de dierenarts voor hun eerste inenting en gezondheidscheck :D
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 22-02-24 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 23:47

Elia heeft toch het meest eigenwijze koppie :D

Prairy
Berichten: 9078
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 06:38

Heb je ook een behind the scenes filmpje gemaakt? :P

Wat zijn ze knap <3

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 09:31

Ooohhhh Elvia! <3 En Enza en Enrico ook <3 *smelt* Ik ben ook helemaal geen tabby fan ofzo O:)
Wat zijn ze leuk!
Is Fiore weer helemaal haarzelf inmiddels? Wat schrikken zeg!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:42

Wat doe je ons aan, die heerlijke leeuwenbekkies :+:

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG] Laatste keer Maine Coon kittens on the way! | Geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 10:45

Hebben <3

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:27

Ahh geweldig....hier wordt je toch zo blij van <3 Ze worden ook steeds knapper!

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:51

aaahhh die wil je toch het liefste allemaal tegelijk knuffelen