mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:06

Ik heb sinds kort een nieuwe camara. En ik vond het wel leuk om even wat foto;s te maken van mijn griekse landschildpad stoffel. Ze zijn niet allemaal scherp maar ik ben hem nog aan het uitproberen hoe ik het beste een foto scherp kan maken.

zo trof ik hem ik hem aan samen mijn mijn cavia

ik heb dat niet gedaan hoor
Afbeelding
en toen begonnen we met eten een appel
AfbeeldingAfbeelding
jam jam lekker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mondje open
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
toen kwam de aardbei
Afbeelding
toen kwam de caaf ook even een appeltje eten en mijn lieve hond
AfbeeldingAfbeelding
en mijn waterschildpad
Afbeelding

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:08

haha wat leuk.Mijn landschildpad is ook zo grappig als hij eet.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:09

ben er pas door gebeten. ik doe hem wel eens voeren en dan hapt die wel eens mis en dan in mijn vinger. dat doet nog zeer ook haha. scherpe kaken hebben ze

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:12

wat gaaf, schildpadden, wilde ik ook altijd, maar ze worden zo oud he...
en wat lijkt die cavia giga groot op die foto met het appeltje, een Reus!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 18:34

hah het is een reuze cavia. een nieuw soort haha. de schildpad is een jaar op 40. dan hebben we nog 3 waterschildpadden en boven heb ik nog 2 baby waterschilpadjes.

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:39

Zo oud al? *LOL*
Hoe heb je hem gehuisvest?
Schildpadden blijven leuk!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 21:23

hij is heel simpel gehuisvestigt. bij een griek kan dat wel. in de winter is hij in winterslaap in een doosje met stro. die staat dan op zolder. moet in een ruimte staan waar de temperatuur constant is. je kan ze ook in de koelkast zetten. en ik de zomer loopt die altijd los in de tuin buiten. nu gaat hij meestal 'savonds nog terug in zijn doosje in de woonkamer en overdag huppelt die weer vrolijk rond. als je hem in een terrarium zet wordt hij gek. omdat hij dit altijd gewend is

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:17

miekelover schreef:
hij is heel simpel gehuisvestigt. bij een griek kan dat wel. in de winter is hij in winterslaap in een doosje met stro. die staat dan op zolder. moet in een ruimte staan waar de temperatuur constant is. je kan ze ook in de koelkast zetten. en ik de zomer loopt die altijd los in de tuin buiten. nu gaat hij meestal 'savonds nog terug in zijn doosje in de woonkamer en overdag huppelt die weer vrolijk rond. als je hem in een terrarium zet wordt hij gek. omdat hij dit altijd gewend is


huh hier sta ik even van te kijken...
Hoe lang slapen ze dan? En als je denkt nu is het tijd dat ze wakker worden haal je hem dan uit de koelkast? of bij jullie van zolder? En kijk je dan af en toe in die doos of het nog goed gaat ofzo? Ik kan me hier zo weinig bij voorstellen hè

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 05:49

miekelover schreef:
hij is heel simpel gehuisvestigt. bij een griek kan dat wel. in de winter is hij in winterslaap in een doosje met stro. die staat dan op zolder. moet in een ruimte staan waar de temperatuur constant is. je kan ze ook in de koelkast zetten. en ik de zomer loopt die altijd los in de tuin buiten. nu gaat hij meestal 'savonds nog terug in zijn doosje in de woonkamer en overdag huppelt die weer vrolijk rond. als je hem in een terrarium zet wordt hij gek. omdat hij dit altijd gewend is


even hoor, dat over de koelkast, het gaat wel iets verder , dan alleen, zet ze in de koelkast en alles ok..

het gaat om constante temp en andere constante omstandigheden ( zo ook leeftijd van de schildpad) , ALS je ze al in de koelkast zet ( en dit is echt niet altijd aan te raden) dan moet je ook voor andere dingen zorgen, vochtbalans bv.

dus zo simpel als jij het nu stelt, "zet hem/haar tussen je broodbeleg en haal ut er weer uit als het wakker word", zo is het ook weer niet.

waar leer jij over schildpadden? op je school?

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:30

Whahaha leuke foto's!
Ik moest wel erg lachen om die 1e, haha ROFL

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 17:50

die van ons heeft nog nooit in een koelkast gestaan maar dat heb ik wel eens gehoord. die van ons stond in het vorige huis in de kelder. altijd constante temperatuur. en nu stond die op de zolder. we keken af en toe wel. we doen dit al zoveel jaren. ze hebben bijna een half jaar een winterslaap. rond maart/april halen we hem weer uit de doos. dan moet hij weer wakker gaan worden. je zet hem dan in de woonkamer waar hij op temperatuur kan komen. en vanzelf gaat die weer eten en kan die weer rondlopen in de tuin en genieten van de zon. in de zomer hij hij erg actief en blote voeten vind die heel leuk. daar probeert hij in te bijten terratorium gedrag. mijn opa en oma hebben ook een griek en die houden ze ook net als ons en het gaat altijd prima. ik zie liever zo een schildpad dan dat hij in een kleine bak zit

Anoniem

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:51

Wat een geweldig beest zeg *LOL*
Leuke foto's ook !!

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: mijn landschild in gevecht met een stukje appel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:35

Nooit geweten dat het zo ging, wel leuk om te weten overigens Lachen