Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Wikifoto op home, roulerend?

 
Profiel   

Antwoord op de vraag van Blijheid en mijzelf of de wiki wel roulerend is.. Als er 500 foto,s of meer zijn, waarom lijkt het dan zo dat er maar een stuk of 40 van te zien zijn? Slechts een paar keer per maand een nieuwe, meestal dezelfde als de maand ervoor. Soms zelfs meerdere keren per maand dezelfde.

Ik heb nu geen linkje aangezien mijn reactie van 28-05 was. Ik verwacht voor de 28e deze maand dat ie wel weer voorbij komt en dan kan ik een linkje geven.

Dank voor je antwoord.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 09:52 



 
Profiel   

Ik heb die foto inderdaad ook al een paar keer zien passeren, niet de leukste foto om langs te scrollen aangezien ik die moet passeren om naar eigen berichten te gaan als ik op mijn gsm kijk... Misschien an er een optie gemaakt worden om de wiki foto uit te schakelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 09:56 



 
Profiel   

Misschien tijd voor een nieuw roulatie systeem waarbij foto's die nog niet voorbij zijn gekomen een hogere kans hebben en foto's die net in dezelfde maand voorbij zijn gekomen een lage kans die dan weer hoger wordt naarmate die foto langer niet te zien is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 09:58 



 
Profiel   

Volgens mij gaat het om deze afbeelding
https://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Volwas ... opisch.jpg

En de oplossing is natuurlijk simpel: een afbeelding die in de roulatie zit, heeft een bepaalde tag. Gewoon bij deze afbeelding (en bij andere afbeeldingen die vaaaak voorbij komen) de tag weghalen. Of dagelijks de tag weghalen van de foto die er gisteren op stond.
Ergens in een bestand bijhouden welke foto op welke dag was, zodat je na bijv 100 dagen weer de eerste 10 foto’s de tag terug geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 10:02 



 
Profiel   

Hilary schreef
Volgens mij gaat het om deze afbeelding
https://www.bokt.nl/wiki/Bestand:Volwas ... opisch.jpg

En de oplossing is natuurlijk simpel: een afbeelding die in de roulatie zit, heeft een bepaalde tag. Gewoon bij deze afbeelding (en bij andere afbeeldingen die vaaaak voorbij komen) de tag weghalen. Of dagelijks de tag weghalen van de foto die er gisteren op stond.
Ergens in een bestand bijhouden welke foto op welke dag was, zodat je na bijv 100 dagen weer de eerste 10 foto’s de tag terug geeft.


Ja die foto is niet zo fris, foto's van vieze gebitten word ik niet blij van maar ik stoor me erg aan een foto van een brandmerk waarvan de wiki over een bepaald ras gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 11:15 



 

Aurora3 schreef
Beste Fohadi, waar zou je antwoord op willen hebben? En welke gore foto zie jij regelmatig terug komen op de voorpagina? Zou je een linkje willen plaatsen hier of aan mij willen pben?
De software kies de foto's op dit moment willekeurig uit een lijst met ruim 500 foto's. Hier komen nog steeds foto's bij. Natuurlijk kan het gebeuren dat er 2x dezelfde foto wordt gekozen, maar Bart heeft hier nu meerdere keren naar gekeken en verzekert ons dat de keuze voor een bepaalde foto echt willekeurig is.


Het hele punt van het topic is dat Bart dénkt dat dit zo is, maar gebruikers steeds dezelfde foto's zien. Het lijkt dus niet écht te rouleren of willekeurig te zijn. Bij de foto over Fasciolose valt dat extra op omdat het een onsmakelijk plaatje is, maar ook het brandmerk en de foto van flemen zie ik vaker dan eens in de 500 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 18:21 



 
Profiel   

Het is dat ik geen tijd heb om een turf lijstje met screenshot bij te houden een maand (minimaal) lang. Anders was ik dat even gaan doen. Dan heb je het gelijk duidelijk in beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 18:48 



 
Profiel   

Ik krijg vaak de 2 galopperende billen bij "endurance" te zien, het brandmerk ook. En 1 paardenras. Misschien 10-15 foto s wisselend in totaal?

Vandaag zie ik "beenbescherming", die zie ik volgens mij niet extreem vaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 19:27 



 
Profiel   

chamion schreef
Het is dat ik geen tijd heb om een turf lijstje met screenshot bij te houden een maand (minimaal) lang. Anders was ik dat even gaan doen. Dan heb je het gelijk duidelijk in beeld.



Ik wil dit wel doen? Maar ik vraag me af of dit helpt? En dan bijvoorbeeld twee of drie maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-20 21:55 



 
Profiel   

Dan test je wel mooi ruim. Link erbij, screenshot als bewijs + datum erop. Dan kan je echt kijken of onze waarneming klopt.

Alleen valt mij nu al enkele dagen op dat ik nu nieuwe foto's zie langskomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 08:33 



 
Profiel   

chamion schreef
Dan test je wel mooi ruim. Link erbij, screenshot als bewijs + datum erop. Dan kan je echt kijken of onze waarneming klopt.

Alleen valt mij nu al enkele dagen op dat ik nu nieuwe foto's zie langskomen.


Idd, de afgelopen drie dagen heb ik ineens nieuwe fotos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 10:10 



 
Profiel   

Het gaat er niet om dat ik jullie niet geloof hoor. Het probleem is alleen dat ik er weinig aan kan doen. Als jullie aangeven dat je steeds weer dezelfde foto's voorbij ziet komen dan vraag ik Bart om nog eens naar de software hierachter te kijken. Hij geeft aan dat de software in orde is en dat de fotos echt willekeurig gekozen worden.

De fasciola foto heb ik 5 min geleden uit de categorie voor de voorpagina verwijderd, dus die zou vanaf nu niet op de voorpagina mogen verschijnen.

Een overzicht van welke foto's wanneer op de voorpagina verschijnen mag zeker. Met die documentatie is het misschien makkelijker voor Bart om te achterhalen wat hier nou mis gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 16:01 



 
Profiel   

Aurora3 schreef
Het gaat er niet om dat ik jullie niet geloof hoor. Het probleem is alleen dat ik er weinig aan kan doen. Als jullie aangeven dat je steeds weer dezelfde foto's voorbij ziet komen dan vraag ik Bart om nog eens naar de software hierachter te kijken. Hij geeft aan dat de software in orde is en dat de fotos echt willekeurig gekozen worden.

De fasciola foto heb ik 5 min geleden uit de categorie voor de voorpagina verwijderd, dus die zou vanaf nu niet op de voorpagina mogen verschijnen.

Een overzicht van welke foto's wanneer op de voorpagina verschijnen mag zeker. Met die documentatie is het misschien makkelijker voor Bart om te achterhalen wat hier nou mis gaat.



Bedankt voor het verwijderen van de foto! De laatste dagen krijg ik ineens nieuwe fotos. Toch zal ik het even inde gaten houden en eventueel contact met Bart opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 16:10 



 
Profiel   

De foto's van de brandmerken zijn ook uit de lijst van foto's voor de voorpagina verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 18:34 



 
Profiel   

Thanks!

Vandaag had ik twee fotos in de wiki, alsof er te vroeg een andere komt ipv middernacht. :+ Eerst had ik clickertraining en nu een creme pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 23:05 



 
Profiel   

fohadie schreef
Thanks!

Vandaag had ik twee fotos in de wiki, alsof er te vroeg een andere komt ipv middernacht. :+ Eerst had ik clickertraining en nu een creme pony.

Als je iets wijzigt in de lijst met foto’s die een tag hebben, wordt er willekeurig een nieuwe foto gekozen. Soort reset ofzo.
Als Aurora3 dus vandaag met tussenpozen 5 keer een foto een tag geeft of de tag weghaalt, krijg je 5 keer een nieuwe foto op de voorpagina.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 06:30 



 
Profiel   

Hilary schreef
fohadie schreef
Thanks!

Vandaag had ik twee fotos in de wiki, alsof er te vroeg een andere komt ipv middernacht. :+ Eerst had ik clickertraining en nu een creme pony.

Als je iets wijzigt in de lijst met foto’s die een tag hebben, wordt er willekeurig een nieuwe foto gekozen. Soort reset ofzo.
Als Aurora3 dus vandaag met tussenpozen 5 keer een foto een tag geeft of de tag weghaalt, krijg je 5 keer een nieuwe foto op de voorpagina.



Ah, dat wist ik niet, dank je. Dan heb ik 1 foto gemist. :+ Zit ook niet de hele dag op Bokt. Haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 10:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen