waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:48

waar moet u op letten?
waneer u een paard of pony voor het eerst bekijkt,moet u voral letten op het hele uiterlijk en algemene kenmerken (de bouw).vervolgens bekijkt u een aantal specifieke punten nauwkeuriger: het hoofd en de aanzet ervan,
Afbeelding
de ogen,
Afbeelding
de nek,
Afbeelding
schouders
Afbeelding
schoft
Afbeelding
flank
Afbeelding
benen
Afbeelding
kijk ook hoe het paard beweegt
Afbeelding
wat is de actie?is de gang in orde?hoe zijn de overgangen tussen de passen?door ervaring leren ruiters meteen goede of slechte punten in de bouw van paard of pony te ontdekken.dit soort beordeling is bijzonder moeilijk,maar na verloop van tijd krijgen ook jonge ruiters deze vaardigheid onder de knie.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:48

Ik wil niet sneu zijn, maar ik denk dat we weinig hebben aan deze tekst. Allereerst vind ik de foto's niet duidelijk (daarnaast denk ik dat jij ze niet (allemaal) zelf gemaakt hebt en/of met toestemming gebruikt hebt), ten tweede wordt niet duidelijk wáár je dan op moet letten als je bijv. de benen bekijkt. Wat bedoel je met 'wat is de actie'? Ten derde is 5,5 regel ontoereikend om uit te leggen waar je dan precies op moet letten. Ten vierde hoor je iedere zin te beginnen met een spatie en een hoofdletter. Ten vijfde zit er, vind ik, een tegenstrijdigheid in je laatste zin. Ten zesde mis ik iets over een keuring door een dierenarts e.d.

Dit is niet aanvallend bedoelt, hoor Lachen. Komt misschien zo over, maar is niet zo.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:50

Ik sluit me aan bij Nerwen. Lachen

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:51

Nerwen schreef:
Ik wil niet sneu zijn, maar ik denk dat we weinig hebben aan deze tekst. Allereerst vind ik de foto's niet duidelijk (daarnaast denk ik dat jij ze niet (allemaal) zelf gemaakt hebt en/of met toestemming gebruikt hebt), ten tweede wordt niet duidelijk wáár je dan op moet letten als je bijv. de benen bekijkt. Wat bedoel je met 'wat is de actie'? Ten derde is 5,5 regel ontoereikend om uit te leggen waar je dan precies op moet letten. Ten vierde hoor je iedere zin te beginnen met een spatie en een hoofdletter. Ten vijfde zit er, vind ik, een tegenstrijdigheid in je laatste zin. Ten zesde mis ik iets over een keuring door een dierenarts e.d.

Dit is niet aanvallend bedoelt, hoor Lachen. Komt misschien zo over, maar is niet zo.

ik dacht dat je ze van internet mocht halen maar dat wa sdus niet zo

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:52

Viund dit ook niet goed genoeg voor de Wiki. Denk dat we trouwens niet veel meer van je kunnen en mogen verwachten. (wederom niet aanvallend bedoelt)

DDDDDDD
Berichten: 691
Geregistreerd: 12-01-07

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:58

ik zie in je profiel dat je 10 bent...
een goed paard vindt je door te kijken wat bij je past. dit is bij iedereen anders, de ene wil een paard wat hoger op de benen staat, weer een ander wil een paard met veel lengte, de ander weer een compactere bouw etc.

je hebt idd een lastig topic gemaakt.. leg eens in een zin uit wat je precies wilt weten.

DDDDDDD
Berichten: 691
Geregistreerd: 12-01-07

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:00

huh ik snap er niets meer van, er kan beter een slotje op gezet worden

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:58

anders ga ik nu de regels lezen en hier kan een slotje op

jolanda10
Berichten: 920
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Asperen (bij Leerdam)

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:03

Nerwen schreef:
Ik wil niet sneu zijn, maar ik denk dat we weinig hebben aan deze tekst. Allereerst vind ik de foto's niet duidelijk (daarnaast denk ik dat jij ze niet (allemaal) zelf gemaakt hebt en/of met toestemming gebruikt hebt), ten tweede wordt niet duidelijk wáár je dan op moet letten als je bijv. de benen bekijkt. Wat bedoel je met 'wat is de actie'? Ten derde is 5,5 regel ontoereikend om uit te leggen waar je dan precies op moet letten. Ten vierde hoor je iedere zin te beginnen met een spatie en een hoofdletter. Ten vijfde zit er, vind ik, een tegenstrijdigheid in je laatste zin. Ten zesde mis ik iets over een keuring door een dierenarts e.d.

Dit is niet aanvallend bedoelt, hoor Lachen. Komt misschien zo over, maar is niet zo.


Idd de foto van de onderkant benen/hoeven van die fries is mijn eigen paard. Ik heb hier al onze website naam bij vermeld, maar vind het toch niet leuk dat foto's die IK zelf gemaakt heb ter illustratie van MIJN webwinkel hier op deze manier moet terug vinden Ziek

Tivara
Berichten: 6859
Geregistreerd: 08-10-05

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:30

Ik geloof niet dat ze het expres heeft gedaan jolanda10 Ach gut

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: waar moet u op letten als u voor het eerst naar een paard ki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:08

Likepink: ik wil je in ieder geval wel bedanken voor de moeite die je in je stukje gestoken heb! Je geeft best wel een aantal punten aan die inderdaad van belang zijn als je een paard wilt kopen. Maar de foto's die je erbij hebt gezet mogen we niet gebruiken aangezien je die van internet hebt gehaald en we dan geen toestemming hebben. En ik denk dat een uitgebreider artikel over dit onderwerp beter op de wiki past. Maar in ieder geval dus fijn dat je wilt helpen!