Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sulky cavalettie of HCA?

 
Profiel   

beste bokkers,

ik heb een shetlander van 4 jaar jong.
[ img ]
haar naam is Wizzy :D

maar ik zit met een klein dilemma.
Ze is inmiddels beleerd, vindt mennen leuker dan wat dan ook maar ik heb een oude sulky cavalettie, zo een met de kaarsrechte lamoenen.

heel moeilijk ik balans te hangen, ligt niet lekker en ik vind hem dus niet fijn.

nu wil ik een andere sulky kopen, maar kan ik dan beter een tweedehands cavalettie kopen, of eerder een tweedehands HCA? en zijn er dingen waar ik op moet letten?

hopelijk kan iemand me helpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 21:34 



 
Profiel   

Zeker een HCA! Ga je veel meer plezier van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-18 22:47 



 
Profiel   

Ik ben bang dat je een 2e hands hca moeilijk gaat vinden.
Als ze er al 2e hands zijn betaal je bijna de nieuw prijs, voor mij een reden geweest om gewoon een nieuwe te kopen.
Nooit spijt van gehad!
Er is natuurlijk ook wel een reden waarom ze er bijna niet 2e hands zijn.. Iedereen wil ze houden.
Ik heb ook heel kort een cavaletti gehad, niks voor mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 11:55 



 
Profiel   

HCA geen ervaring mee, maar ik heb al 9 jaar een cavaletti waar ik veel plezier van heb. Koste wat moeite hem in balans te hangen maar datzelfde is ook een geknutsel met een HCA. Ik heb overigens wel iets gevormde lamoen bij mijn sulky.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 12:09 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
HCA geen ervaring mee, maar ik heb al 9 jaar een cavaletti waar ik veel plezier van heb. Koste wat moeite hem in balans te hangen maar datzelfde is ook een geknutsel met een HCA. Ik heb overigens wel iets gevormde lamoen bij mijn sulky.

Mijn HCA had ik zo in balans terwijl mijn oude cavalettie nooit in balans is geweest.

TS als je een HCA wilt zou ik gelijk voor een nieuwe gaan. Qua prijs scheelt het namelijk niet zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-18 00:23 



 
Profiel   

HCA of een sulky Excellent maar geen Cavaletti meer voor mij.
Kwalitatief veel beter dan een Cavaletti.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-18 00:31 



 
Profiel   

Ik zou een cavelettie nemen ik had hem direct in balans en hij zit heerlijk + als je pony niet zo mega sterk is kan je beter een cavelettie nemen omdat die lichter zijn dan 1 HCA

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 16:00 



 
Profiel   

romystuurman schreef
Ik zou een cavelettie nemen ik had hem direct in balans en hij zit heerlijk + als je pony niet zo mega sterk is kan je beter een cavelettie nemen omdat die lichter zijn dan 1 HCA

Een hca weegt iets van 35-50 kg, als een pony dat niet kan trekken is er fysiek iets mis met de pony :')
Mijn nu nog niet zo goed bespierde 3,5 jarige kan m zelfs makkelijk trekken in een bak.

Voor als er onderweg wel wat misgaat, zou ik een hca aanschaffen. Die zijn kwalitatief zoveel beter. Ik heb met 30 km/h tegen een boom aangezeten door blinde paniek van de pony en op wat kromme bomen na, mankeerde er niks aan mijn hca. Als dat een cavalettie was geweest, waren de bomen waarschijnlijk gebroken geweest met alle gevolgen van dien. En echt als je het geld nu niet hebt, is een hca het doorsparen waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-19 16:11 



 
Profiel   

Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:09 



 
Profiel   

Er staan zat pony's van 85 cm voor een hca dus dat dat niet kan is onzin.
Heb je beide wagens gehad? Waarom vind je een cavaletti fijner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:16 



 

Zeker een HCA! Ik heb een tijdje een cavaletti gehad en vond dat echt drama. Slechte kwaliteit, roest snel weg, niet goed in balans te krijgen, etc.
In dit topic zijn ook veel ervaringen met beide tweewielers te vinden [AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:19 



 
Profiel   

HCA!! met stoeltje, ik ben nu 30weken zwanger en kan je zeggen met de hca kan ik nu gelukkig nog rondje doen. Dit had ik nooit voor elkaar gekregen met toen der tijd mijn cavaletti.

vind ook dat je veel stabieler bent met hca

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:37 



 
Profiel   

romystuurman schreef
Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik

Uhm ja, mijn pony's zijn 84 cm en 82 cm :')
Dus ik zie dat een paar keer per week.
Ik heb een hca met 16 inch wielen.
[ img ]

Het enige nadeel is dat een hca een eenzits is. Maar hij wil ze ook wel met bankje custom maken volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:38 



 
Profiel   

Heb ook een hca voor een minipaardje van 87cm, perfect gewoon, rijdt als een tierelier! Daarvoor ooit een andere sulky gehad, vreselijk gewoon, was niet mee te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 18:58 



 
Profiel   

romystuurman schreef
Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik


Ik vind juist een cavalettie minder tonen bij de kleintjes.


Hier tevreden over mijn HCA, maar ik heb nooit anders gehad, dus weinig vergelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 19:03 



 
Profiel   

Ik heb een cavaletti gehad, maar vond het niks. Teveel hobbelen en moeilijk in balans te krijgen.

HCA nog geen ervaring mee, maar hoor er zoveel goede verhalen over, dat ik in overweging ben om er 1 aan te schaffen:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 19:21 



 
Profiel   

Ik heb een cavaletti en de kwaliteit is niet denderend.
Ik ben nu ook aan het sparen voor een HCA :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 19:22 



 
Profiel   

romystuurman schreef
Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik


Beetje een aparte opmerking. Ja, juist voor die kleintjes zijn ze zeer geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 19:47 



 
Profiel   

0,85cm is trouwens wel érg klein.. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 20:09 



 
Profiel   

die maat kan prima , is niets raars aan voor een HCA

Ik heb nu een Excellent Sulky , heb een hca gehad en een caveletti.
De Excellent en hca komen toch het beste uit de bus naar mijn ervaring.
Veel meer wagen , steviger fundament en goede vering en ligging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 20:32 



 
Profiel   

Sunshinedaan schreef
0,85cm is trouwens wel érg klein.. :=


pony van stalgenoot is ook 80 a 85cm loopt super voor hca

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 20:36 



 
Profiel   

0,85 -->cm<-- ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 20:37 



 
Profiel   

romystuurman schreef
Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik


[ img ]
Pony van 85cm past prima voor een HCA :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-19 21:10 



 
Profiel   

Bix schreef
0,85 -->cm<-- ;)

:') snap hem ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:38 



 
Profiel   

Mijn cavaletti noemde ik ook wel mijn rammelbak. Hij kon wel veel hebben, dat wel (trap van een paard etc.) Maar buiten dat was de kwaliteit echt bagger. Altijd rugpijn door het lage bankje, gekraak en gepiep over de velden. Heb me nooit beklaagd dat ik ben overgestapt naar een 2dehands m. Aars sulky. Als je kan, zou ik voor iets met meer kwaliteit gaan dan de cavaletti. Een cavaletti is voor even leuk, maar de lol is er ook snel af.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen