Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Warm blijven tijdens het mennen

 
Profiel   

Divers schreef
2 van zulke handschoenen, krabber eruit halen, leidsels erdoor steken, handen erin...?
[ Afbeelding ]


Dit vind ik briljant en ga ik onthouden. Je hebt ook van die dingen voor op de scooter, die zijn volgens mij nog warmer.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 14:53 



 
Profiel   

Ik loop altijd rond als michelin poppetje. Hier en daar lachen er wat mensen om, maar als we vervolgens in gesprek zijn en ik zie de ander rillen dan ben maar weer al te blij dat ik daar geen last van heb. :D
Laagjes! Dus als het echt koud is thermo legging of maillot, broek en skibroek. Na het instappen vaak nog de deken eroverheen.
Topje zonder mouwen, lange mouwen, dikke trui, jas en bodywarmer. Thermo laarzen eventueel met extra sokken plus van die Dubarry sokken en qua handschoenen vaak wel redelijk normale in verband met het gevoel in de leidsels, maar dan soms nog van die goedkope simpele (vingerloze) eronder. Mijn handen warm houden vind ik vaak de grootste uitdaging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:05 



 

pjer schreef
Ik ben een ontzettende koukleum en ik heb menles in de avonduren, buiten... Nu is het nog wel te doen maar ik ik zie met angst uit naar de herfst en winter :)

Wat zijn nou de echt goede kleding items om warm te blijven op de koets?

Vanavond had ik een petje op, dun vest aan onder een rubber regenjas en dunne nepleren menhandschoenen en een spijkerbroek. Het ging maar was wel erg fris.

Voor als het nog iets kouder wordt denk ik aan muts, sjaal, dikke handschoenen (van die gele hertenleren?) winterschoenen etc. Maar ook wat is fijner een menschort of een skibroek of zelfs zo'n winteroveral? Waterdicht is een pre anders moet ik alles ook nog in rubber regenkleding zien te proppen.

Kortom, wat zijn jullie tips en ervaringen?



begin met goed thermo ondergoed met lange mouwen en lange pijpen, thermo kniekousen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:10 



 
Profiel   

Divers schreef
2 van zulke handschoenen, krabber eruit halen, leidsels erdoor steken, handen erin...?
[ Afbeelding ]

Whahaha Briljant! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 15:47 



 

Zippo,
Productbeschrijving
Herbruikbare handwarmer, te vullen met Zippo benzine (of wasbenzine). Het werkt hetzelfde als een Zippo benzine aansteker, alleen dan niet met een lontje wat een vlammetje geeft, maar met een gaasje wat gaat gloeien. Doe na het vullen de deksel erop en stop het geheel in het bijgeleverde zakje (anders brand je je hand), en vervolgens lekker in je eigen zak, heerlijk warm! Kenmerken: * Platinum glasvezel-brander * Inhoud: 12ml brandstof * Brandduur: 12 uur * Gewicht: 272 gram * Brandveilig * Navulbaar,

even googelen voor een foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 16:03 



 

wat ze al niet bedenken, meer info even google raadplegen

Verwarmde zolen
Verwarmde zolen, iets voor u? U kent het vast wel. Tijdens een wandeling beginnen uw voeten ineens koud te worden. De schoenen verwarmen uw voeten niet voldoende. Wat u nodig heeft zijn verwarmde zolen of verwarmde inlegzolen. De verwarmde zolen van Kilimanjaro Wear en Lenz verwarmen uw voet met een aangename temperatuur, zodat u nooit meer last heeft van koude voeten! Ideaal dus voor als u graag naar buiten gaat voor een wandeling, fietstocht, of iets anders!

Verwarmde inlegzolen oplaadbaar
Onze verwarmde inlegzolen zijn oplaadbaar. U kunt zelf de accu opladen zodat u vervolgens uren naar buiten kunt met heerlijk warme voeten. Daarnaast zijn onze verwarmde inlegzolen op maat te knippen zodat ze perfect in iedere schoen passen. Lekker makkelijk dus. De verwarmde inlegzolen blijven dankzij de accu tot wel 22 uur warm!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 16:05 



 
Profiel   

Ik draag in de winter gevoerde wandel broeken. Daar kun je nog iets meer in bewegen en staat iets gekleder dan skibroek. Mendeken gevoerd met fleece erover en ik blijf warm en droog. Handschoenen en winter laarzen zijn ook wel een must.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 22:48 



 
Profiel   

Oversized Maddox rij-overall (zodat er nog laagjes kleding of een jasje onder kan) en een kol of sjaal eronder, vooral schoenen met dikke zolen. En een echte schapenvacht op de bokstoel voor isolatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 22:58 



 
Profiel   

Ik zat net ook te kijken naar een motorrijderskol zodat je schouders, nek en kin windvrij en warm gehouden worden. Morgen maar eens naar een motorzaak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 00:19 



 
Profiel   

Ik vind de verwarmde jassen ook echt fijn en de batterij doet het de hele avond als je hem niet op de hoogste stand zet

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 06:53 



 
Profiel   

MarijeCR schreef
Ik draag in de winter gevoerde wandel broeken. Daar kun je nog iets meer in bewegen en staat iets gekleder dan skibroek. Mendeken gevoerd met fleece erover en ik blijf warm en droog. Handschoenen en winter laarzen zijn ook wel een must.


Zijn die dan ook nog warm als je een uurtje op de wagen zit. ?

Vorige winter hield ik mij aardig warm met mijn mountain horse jas (grace). Skibroek, dikke variant.
Voetbal/keeper handschoenen van de decathon (verassend warm toch nog). Outdoor laarzen met mijn steunzolen. Extra zool erin werkt echt. Skisokken van de action. Sjaal/bivakmuts en mijn waxhoed . Die hoed maakt echt veel verschil.

Nu hadden we afgelopen winter niet zo'n hele strenge winter. Dus kon de thermo kleding in de kast blijven.

Ik wil erg graag een nieuwe jas. Gister al wezen passen bij eppeljeck maar de meeste zijn gewoon voor het mooi. Degene die in aanmerking kwamen waren bijna 300 euro. :roll: En ik zou graag een softshell skibroek willen, die zijn ff dunner.

https://www.agradi.nl/horka-outdoorjas- ... rijs-l.htm

Deze jas staat op mijn lijstje

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 07:34 



 
Profiel   

Zoals al gezegd, laagjes, laagjes, laagjes én investeer in goede thermokleding!

Ik reed vroeger met mijn zeilpak :+
Is ruim dus je kan er veel onderaan, waterdicht, stugge stof dus niet glad en verstevigd. Was ideaal _O-

Ook belangrijk, koop je schoenen/laarzen/... iets te ruim. Spannende/erg aansluitende schoenen zorgen ervoor dat je sneller afkoelt en dus koude tenen krijgt (minder lucht, bewegingsruimte en bloeddoorstroom).
Als je écht erg koude tenen krijgt is de toendra tip; sokken, plastic zakje, omgekeerde sokken en dan je schoen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 08:33 



 
Profiel   

Met zo'n plastic zakje krijg je toch zweetvoeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-20 08:41 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Met zo'n plastic zakje krijg je toch zweetvoeten?


Valt wel mee hoor :) deed het vroeger met schaatsen ook :D botenhamzakje over mijn sokken en dan in mijn schaatsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 07:41 



 
Profiel   

Qua kleding is meeste al gezegd. Inderdaad laagjes en thermokleding.
Voor op het hoofd heb ik ook wel eens met bivakmuts onder mijn cap gereden. Oren, mond en neus beschermd tegen wind en kou.
Motorzaak is ene hele goede om heen te gaan. Die hebben in mijn ervaring meer keuze en ervaring in kleding om warm te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 08:12 



 
Profiel   

Finntack heeft mooie thermokleding voor mensen in de drafsport, die in weer en wind paarden buiten trainen :) warm en waterdicht dus.
https://www.horze.nl/finntack-menner

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 08:29 



 
Profiel   

Ik ben geen menner, maar moest wel direct hier aan denken. Een oplaadbaar, verwarmd kussen.
https://www.stoov.com/nl/ploov-45x60.ht ... PQQAvD_BwE

Ze hebben ook dekens
https://www.stoov.com/nl/big-hug-usb.ht ... NYQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 08:29 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor alle genoemde tips. Hoewel het afgelopen winter niet koud was op de wagen, scheelde het niet veel of ik had het wel koud. Maarja, echt heel koud (vorst) is het natuurlijk niet geweest. Dus ik was al een beetje opzoek naar kleding. Heb zeker een paar tips al meegenomen (al had ik al een kast vol thermo je hebt nooit genoeg) en de handschoenen zijn onderweg. Maar ik had even snel een vraag over de Horka Outdoorjas Extreme die door een bokker wordt genoemd. Hoe valt deze jas? Klein of ruim? Want dan weet ik welke maat ik moet bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 09:27 



 
Profiel   

Mss is een rijoverall ook nog een optie? Kun je er ook nog gewoon even mee op het paard kruipen.

[RUI] Brrrr... Het vriest, welke rij overall moet ik hebben?

[ img ]

Ze hadden mij de roze gegeven om even te passen. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 17:23 



 
Profiel   

OMG :')

Als ik daar mee aan kom rent mijn paard hard weg denk ik. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:31 



 
Profiel   

Daarom heb ik hem maar in het bruin. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:52 



 
Profiel   

Hij blijft geniaal _O-

Doe mij dan toch maar mn blauw zwarte :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 20:25 



 
Profiel   

Heerlijk zo een rijoverall in de winter. <3 Helaas kun je hem maar een paar dagen per jaar aan. Tenzij je echt een heel erge koukleum bent. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 20:38 



 
Profiel   

Toen ik veel achter op de wagen stond zweerde ik echt bij verwarmde inlegzolen op accu. Zo kwam ik de winterdagen wel door. Meerdere uren in de kou achterop de koets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 20:52 



 
Profiel   

Help, die valt wel op ja...
Ik wil jullie bedanken. Ik ga voor diepvrieskleding voor tijdens het lesgeven en het mennen van de onderstaande site en thermo en softshell vest/jas.
Wat mij vooral mee viel dat deze ook grotere maten hebben en de prijs viel mij ook reuze mee.

https://www.basiqpbm.nl/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 23:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen