Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijd doelen mennen 2021

 
Profiel   

Ook even kijken per wedstrijd.
Waar ik vorige week was kon je alleen met code rijden. Gister kon je gewoon rijden en wat afhalen in de kantine en had je je code alleen nodig als je in de kantine wou gaan zitten.

Gister laatste keer 2span gestart voor Deedee haar zwangerschapsverlof, en niet zonder resultaat. Ik had een krap puntje verwacht omdat het al niet zo fijn meer liep de laatste keer (4 weken geleden O:) ). Maar ze gingen als de brandweer, gewoon fijn, lekker lopen, goed hun best doen, Ebje bleef in het achterwaarts met 4 voetjes op de grond!
200 en 194,5 punten. Deedee mag voorlopig thuis nog wel door hobbelen, en dan van de zomer weer op pakken en kijken of we naar het M toe kunnen werken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 07:36 



 
Profiel   

Ipsilonka schreef
Gem schreef
Verdomme .... groom is niet gevaccineerd. Moet Boxtel wrs afmelden.

Welke datum is dat dan? Misschien ergens een groom vandaan toveren?

Jojoni, ben je van plan om 10 indoormarathons te rijden deze winter? Dat vind ik behoorlijk pittig :o


Ja maar mijn seizoen is wel over oktober tot februari/maart. Januari is de neige maand dat er echt veel wedstrijden zijn dus ik twijfel of ik daar nog 1 zou afmelden en 1 in december zou zoeken..

Ik loop nu ook alleen tegen de vaccinaties aan. Ik ben niet gevaccineerd omwille van medische redenen. Het kan gewoon echt niet. Maar ik ben bang dat ik daardoor ga worden uitgesloten.. Uiteraard laat ik me gewoon testen en ben ik zowieso al super voorzichtig. Gelukkig zijn wij geen uitgaan/vakantiemensen dus buiten t werk en de directe familie zien wij alleen mensen op de wedstrijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 07:55 



 
Profiel   

Groom wil dat allemaal niet. En dat mag, dat is haar keuze.

Vandaag een superwedstrijd in Kapel Avezaath. Twee keer twee wp's en bijna een derde in een proef en daarmee uit de L dressuur. Dus blij! Morgen Boxtel, kijken of ik een groom van een koets kan trekken om bij mij, hors concours, een M proefje voor te lezen. Ben zo klaar met die twee L proeven, heb een beetje zin om wat een beetje te experimenteren (oh nee, dat heet trainen) met een M proefje. Voor de bijna leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 00:05 



 
Profiel   

Kan iemand mij helpen? Ik dacht dat je bij 180, 1 winstpunt haalde. Bij 195, 2 winstpunten en bij 205, 3 winstpunten. Is dit recentelijk veranderd? Want ik lees nu andere dingen

:o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:51 



 
Profiel   

Het is 180, 195 en 210 voor 1, 2 en 3 winstpunten. Bij 60, 65 en 70% is dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:59 



 
Profiel   

Oooowh, dan lees ik het wel goed, maar staat het in mijn hoofd verkeerd haha. Dan heb ik een winstpuntje minder hahaha :P Nog steeds blij mee :P Dankjewel!

He, hoe gaat jou dat af die minimarathons met de kleintjes? Ik zag dat je ook eentje mee had gedaan voor de NH-Cup?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:12 



 
Profiel   

Mijn pony's hebben het spelletje nog amper door maar zijn nog helemaal niet snel en handig in de hindernissen. Ebje heeft pas 1 minimarathon gelopen en daar blijft het dit seizoen ook bij ivm Deedee haar dikke buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 21:39 



 
Profiel   

Afgelopen weekend de allereerste keer marathon gestart. Super spannend was best wel zenuwachtig. Maar de toppers hebben het goed gedaan. Ik merk wel dat ik het heel gaaf vind, echt een kick. Maar ook wel heel zielig... mijn pony's vonden de korte wendingen moeilijk en soms moest ik echt aan de teugels hangen en dat voelt niet okay... dus zou het niet maandelijks willen doen, maar we hadden er alle vier duidelijk wel plezier aan!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 15:52 



 
Profiel   

Wat leuk dat jij het leuk vondt!
Ik vond de korte wendingen en vooral in een technisch parcours ook heel moeilijk in het begin.
Sindsdien heb ik mijn pony 'links'en 'rechts' op bevel aangeleerd. Ik gebruik andere woorden zodat niet iedereen kan roepen en ga als een gek roepend de bak door maar ik merk wel dat t enorm helpt.
Nu ben ik bezig met een extra commando voor als de wendingen klaar zijn en zodat ze weet wanneer t tempo echt weer omhoog kan.

Dit weekend ga ik weer *\o/* . Vrijdag een oefenmoment in een indoor rijhal hier in de buurt. Daar gaan we wat proberen met veranderingen aan t bit of van bit.
En zondag dan de marathon!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 17:04 



 
Profiel   

Kan jou het schelen ... al zou je ze "stoel' of "tafel" aan leren als commando's ... als ze je maar begrijpen en je snel en technisch door de wendingen komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 23:13 



 
Profiel   

Die hoor ik vaker idd, dat de paarden geleerd hebben op commando links of rechts. Ik denk wel dat dat scheelt. Toch blijft mijn ambitie niet bij marathon haha! Spannend vant weekend weer dus! Ook handig even een training voor af nog even de extra puntjes erbij!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:50 



 
Profiel   

Ik hoor het in de marathon idd ook vaak. In het begin moest ik er best om grinniken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 08:52 



 
Profiel   

Ik dacht in t begin ook dat t wat raar was. Maar ondertussen ben ik meer aan t roepen dan aan t sturen met de teugels :') .

Mijn weekend zit er al ongeveer op.
Vrijdag was eigenlijk best goed. We hebben goed kunnen oefenen en uitproberen wat ik wou. Rechtsom zat ze wat vast maar ik weet dat dat nog een werkpunt is.
Ik doe t ook grotendeels voor de lol dus ik leg er ook niet teveel druk op, alhoewel we er natuurlijk wel aan werken.

Vandaag begon echt goed. We waren met alles ruim op tijd. Ze was wat sloom met inrijden maar ze is de laatste tijd toch al niet zo hevig als vroeger. Ze boog ook vrij goed dus ik zag t helemaal zitten.
In de rijhal werd ze meteen wakker, maar helaas ging t toch mis.
Zodra dat we rechtsom moesten viel mevrouw helemaal stil. Mijn man was al aan t grappen dat t de tijd van de maand moest zijn omdat ze zo koppig was.

Maar zo ken ik haar eigenlijk niet. Dus misschien toch maar eens een osteopaat bellen en misschien nog eens het voer aanpassen..

Mijn volgende wedstrijd is pas 26 december gelukkig dus even tijd om alles weer in orde te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 11:22 



 
Profiel   

Terug naar de basis is ook wel heel belangrijk denk ik. Dressuurmatig, gymnastiseren zodat ze beide kanten op soepel en sterk worden.
Minimarathons rijden is echt wel heftig en een flinke aanslag op ze.

Ik ben gister weer naar Benningbroek geweest met Ebony. Ze was flink loperig, wel fijn in aanleuning en liet zich (in haar hoge tempo) fijn sturen. 197 en 201 punten en 2x 1e, de jury was dus nog enthousiaster dan ik zelf was.


Vandaag weer naar Benningbroek geweest. Voor les van Gerard Leijten, super fijn gereden, gewerkt aan tempo controle :') . Wel nog even overlegd voor een ander bitje, maar Ebje heeft zo'n lastig mondje. Ze loopt nu op een dubbel gebroken trensje, ongebroken mondstuk geeft paniek en protest. Misschien eens een myler trensje proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:42 



 
Profiel   

Jojoni, je krijgt nu veel signalen waar je wat mee moet, voor je ook maar weer aan een wedstrijd gaat denken. Ga hier niet zo laks mee om als je het beste voor hebt met de dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 12:54 



 
Profiel   

Terug naar de basis gaan we thuis heel veel, rechtrichten op allerlei manieren, gymnasticeren zowel vanaf de grond als onder t zadel ect, alles rustig aan.
We rijden de marathons ook echt niet voor t winnen hoor.
Ik mopper de hele ronde maar ondertussen denk ik 'werkpuntje'.

Van die les in Bennenbroek had ik ook gelezen! Ik had nog even getwijfeld om dat te doen maar lessen vallen mij eigenlijk altijd tegen. Ik heb te vaak lesgevers gehad die niet naar mij en de pony willen luisteren geloof ik -O-

Met bitten ben ik ook heel lang bezig geweest maar geloof me, t juiste bit vinden loont echt!

Ipsilonka,ik ga hier echt niet laks mee om en iedereen die mij echt kent, kan dat 100% bevestigen.
Ik heb een zekere kennis van zaken en kijk altijd naar mijn pony. Ik heb haar op de wedstrijd vandaag ook echt niet gedwongen of afgeslagen om toch maar een zeker resultaat te behalen, zo ben ik niet.
Ik doe deze wedstrijden en trainingen als een soort meetmoment voor mezelf en omdat ik en de pony er plezier in hebben.
De signalen die ik vandaag gekregen heb geven mij werkpunten en ik heb toch ook al meteen aangegeven dat ik de osteopaat ga contacteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:26 



 
Profiel   

Wat leuk om jullie prestaties allemaal te lezen!! Ik ben vandaag ook weer op stap geweest.bwe hadden hem vrij snel op de trailer. Dressuur ging top. Strenge maa rechtvaardig gejureert. 1e bproef 179 ( was wel zuur) en 2e proef 182.
Toch een winstpuntje erbij.

Daarna ging ik met hem voor het eerst vaardigheid rijden. Hij had ooit twee pionnen gezien, maar dat was Het dan ook wel. Mijn vorige pony was niet voorruit te branden en nooit foutloos. Rijd ik vandaag gewoon twee keer foutloos en binnen de tijd en de barrage een foutloos en een twee ballen. Hij werd beetje fanatiek... Zo blij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 17:08 



 
Profiel   

owens-mama schreef
Wat leuk om jullie prestaties allemaal te lezen!! Ik ben vandaag ook weer op stap geweest.bwe hadden hem vrij snel op de trailer. Dressuur ging top. Strenge maa rechtvaardig gejureert. 1e bproef 179 ( was wel zuur) en 2e proef 182.
Toch een winstpuntje erbij.

Daarna ging ik met hem voor het eerst vaardigheid rijden. Hij had ooit twee pionnen gezien, maar dat was Het dan ook wel. Mijn vorige pony was niet voorruit te branden en nooit foutloos. Rijd ik vandaag gewoon twee keer foutloos en binnen de tijd en de barrage een foutloos en een twee ballen. Hij werd beetje fanatiek... Zo blij...


Klinkt als een geslaagd dagje, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 19:39 



 
Profiel   

jojoni schreef
Van die les in Bennenbroek had ik ook gelezen! Ik had nog even getwijfeld om dat te doen maar lessen vallen mij eigenlijk altijd tegen. Ik heb te vaak lesgevers gehad die niet naar mij en de pony willen luisteren geloof ik -O-


Daar hoef je bij Gerard Leijten niet bang voor te zijn. Heb gisteren ook les gehad van, maar wat een fijne instructeur is dat!
King verwachtte een rondje vaardigheid in Benningbroek, dus ik had mijn handen behoorlijk vol aan hem. Maar met de tips van Gerard had ik hem zo weer in de dressuur modus en lukte het zelfs een nette overgang naar galop te maken, en dat is iets waar ik thuis enorm mee worstelde. Het was dus heel erg de moeite waard om vanuit Friesland naar Benningbroek te komen voor een les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 07:44 



 
Profiel   

Les krijgen is echt persoonlijk. Al zou ik geld toe krijgen, hoef ik geen les van Gerard leijten (en vele anderen :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 10:35 



 
Profiel   

Heeft er iemand ervaring met paarden/pony's die tijdens het halthouden gestrekt gaan staan/ achterbenen achter de massa?

Ik loop nu tegen dit probleem aan vraag me af hoe op te lossen.
Vrijdag vraag ik het tijdens de les ook aan mijn instructeur maar ben ook benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:42 



 
Profiel   

Jojoni, dan was je vast in Geldrop / Heeze gisteren :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:35 



 
Profiel   

Gem schreef
Jojoni, dan was je vast in Geldrop / Heeze gisteren :) .


Daar was ik inderdaad! Was jij er ook?

Ik vond t een pittig parcours alhoewel ik t de vorige keer nog technischer vond.
En daar wordt t altijd echt goed georganiseerd naar mijn gevoel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:52 



 
Profiel   

jojoni schreef
Daar was ik inderdaad! Was jij er ook?

Ik vond t een pittig parcours alhoewel ik t de vorige keer nog technischer vond.
En daar wordt t altijd echt goed georganiseerd naar mijn gevoel..

Ik was er als groom :) , vond hem dit keer juist enorm meevallen maar het ligt uiteraard aan de lijnen die je wilt rijden. Vanwege de leeftijd en onervarenheid van het paard kozen wij in H1 en H7 wel voor de kortste route, maar in H11 hebben we langere lijnen gekozen om het paard wel aan het lopen te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 16:08 



 
Profiel   

Gem schreef
jojoni schreef
Daar was ik inderdaad! Was jij er ook?

Ik vond t een pittig parcours alhoewel ik t de vorige keer nog technischer vond.
En daar wordt t altijd echt goed georganiseerd naar mijn gevoel..

Ik was er als groom :) , vond hem dit keer juist enorm meevallen maar het ligt uiteraard aan de lijnen die je wilt rijden. Vanwege de leeftijd en onervarenheid van het paard kozen wij in H1 en H7 wel voor de kortste route, maar in H11 hebben we langere lijnen gekozen om het paard wel aan het lopen te houden.


H1 hebben wij inderdaad kort genomen. Ik zag niet hoe ik die anders kon doen. Vooral bij de rechtse wendingen dan. H7 hadden we langer repland maar omdat ze toch al stilviel hebben we heb kort gereden. En h11 inderdaad ook langer. Al zag ik achteraf op een filmpje van een bevriende menner een nog betere route.

Ik vind t soms nog moeilijk om andere routes te zien..

Hebben jullie de wending van H11 naar 12 kort kunnen maken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 237 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen