Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 141 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 165  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

 
Profiel   

Ik deed vroeger ook een zeil er over en dan door de gaatjes een draad rijgen en aantrekken maar dat is best veel werk. Ik heb nu (voor een ander karretje) deze hoes: https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B08F3J4YX ... UTF8&psc=1
Deze heeft een aantrek touwtje aan de onderkant, veel simpeler.
Als je zoekt op Amazon op beschermhoes dan vind je meerdere formaten welke wellicht ook op een sulky passen.
Deze is bv al wat langer: https://www.amazon.nl/ValueHall-Bescher ... 84&sr=8-11
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 06:50 



 
Profiel   

Hoi allemaal! Dit is mijn eerste berichtje op het forum :)
Ik had even wat vraagjes gericht op een HCA Sulky! Ik ben van plan binnenkort er eentje aan te schaffen! Ik denk dat ik het liefste RVS lamoenstokken wil - deze blijken het mooiste te blijven heb ik gelezen. Verder heb ik eigenlijk nog nooit op zo'n type sulky gereden.... Ik heb zelf een Sulky Sport edition voor 1 van mijn shetlanders. De ander is echter veel smaller en kleiner gebouwd. Ik schaf voor haar liever een lichtere wagen aan ;)

Is er iemand met een HCA sulky die mij zijn / haar ervaring ermee kan vertellen? En is er toevallig iemand die in de buurt van Noord-Brabant een HCA heeft? Is het eventueel mogelijk om met elkaar in contact te komen zodat ik eventueel een kort ritje kan rijden? Je mag me ook een berichtje doen om Instagram onder de naam @team.shetlanders

Alvast bedankt!
Liefs, Quincy, Klara en Lucky

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:53 



 
Profiel   

Ik woon in Boxtel en heb een HCA 19 inch met rvs lamoenstokken. Hij gaat misschien in de verkoop maar ik ben er nog niet helemaal uit ( 1 pony 24 en geblesseerd met spat en een pony van 28 en ik zit zelf in de lappenmand waardoor en nu niet gement wordt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:44 



 
Profiel   

Verkoopt Tjeu geen sulky's meer? (in de hca type)
Het staat niet in zijn aanbod wagens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:14 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Verkoopt Tjeu geen sulky's meer? (in de hca type)
Het staat niet in zijn aanbod wagens.


Die mag die niet meer verkopen ( heb ik kort geleden uitgelegd gekregen)
Aangezien de maker van HCA hier flink bezwaar tegen heeft gemaakt en gewonnen.
En terecht vind ik, als iemand anders er met je levenswerk vandoor gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:20 



 
Profiel   

Hij heeft nu look a like Maier sulkys zag ik. Minder bekend in NL, maar voor mij het zelfde verhaal als de HCA look a like.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:35 



 
Profiel   

Aaah dank!

@Mous, oeiii ja an sich terecht maar in ieder product kan je concurrenten hebben vind ik maar dan is een andere discussie :)

Maar ik heb het antwoord via de website gekregen.
Ik heb telkens problemen bij mijn HCA met een lekke band. Super irritant en moeilijk op te lossen, maar heb ze toch weer gemaild. Hoop dit voor eens en altijd op te lossen. Ik ben in 2 jaar tijd al meer dan 10 binnenbanden verder. Das nie okay

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:38 



 
Profiel   

Dat is wel raar.
Mijn oude HCA nooit problemen mee gehad, mijn nieuee ook niet. En mijn stokoude omgebouwd voor kliktuig ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 21:51 



 
Profiel   

Kiekeboefje heb je de velg aan de binnenkant wel gecontroleerd er kan een scherp deeltje zitten, of er kan een doorntje o.i.d. in de band zitten. Let er wel op dat je jou vingers niet beschadigd.

Zelf tot nu nog geen probleem met mijn HCA en ik heb hem al 12+ jaar. De eerste geremde op ons verzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:33 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Aaah dank!

@Mous, oeiii ja an sich terecht maar in ieder product kan je concurrenten hebben vind ik maar dan is een andere discussie :)

Maar ik heb het antwoord via de website gekregen.
Ik heb telkens problemen bij mijn HCA met een lekke band. Super irritant en moeilijk op te lossen, maar heb ze toch weer gemaild. Hoop dit voor eens en altijd op te lossen. Ik ben in 2 jaar tijd al meer dan 10 binnenbanden verder. Das nie okay


Heb je de sulky nieuw gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:02 



 
Profiel   

Kiekeboefje schreef
Aaah dank!

@Mous, oeiii ja an sich terecht maar in ieder product kan je concurrenten hebben vind ik maar dan is een andere discussie :)

Maar ik heb het antwoord via de website gekregen.
Ik heb telkens problemen bij mijn HCA met een lekke band. Super irritant en moeilijk op te lossen, maar heb ze toch weer gemaild. Hoop dit voor eens en altijd op te lossen. Ik ben in 2 jaar tijd al meer dan 10 binnenbanden verder. Das nie okay


Heb je de buitenband goed gecheckt op spijkers of schroeven? Dit kun je het beste checken door de binnenkant te checken. En is de binnenband wel goed gelegd? (Leeg erom leggen, 20% opblazen, buitenband op de velg drukken verder opblazen.) Als je de leeg erom legt en gelijk de buitenband erop doet dan kan de binnenband dubbel gevouwen raken. De elasticiteit gaat dan uit het rubber en dat kan voor scheuren zorgen.

Heb laatst zelf mn band vervangen en ik rij echt over puin paden, nergens last van gehad meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:20 



 
Profiel   

Ja zeker heb ik de buitenrand gecheckt. Mijn vader en vriend kijken er ook regelmatig naar en ook twee verschillende fietsenmakers hebben de band gefixt. Het duurt iedere keer dus helaas niet lang.
Het probleem lijkt aan een te smalle velg in combinatie met te brede buitenland te zijn waardoor de binnenwand de nippel kapot draait..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 22:03 



 
Profiel   

Een stille meelezer, maar heb nu toch een [eigenlijk tweewieler] vraag.

Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met mennen en doe dit 3x per week met een Excellent Sulky. Fijne sulky, maar ik merk toch dat mijn rug het daar niet meer zo mee eens is.

HCA is populair weet ik, maar er is mij toch aangeraden om te kijken naar sulky met bladvering of luchtvering.

Deze sulky van Van Veluw Mensport lijkt mij wel interessant, iemand ervaring hiermee?
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 23:33 



 
Profiel   

Die ziet er hetzelfde uit als het model van kraay en de lemerij. Mooi om te zien, stevig en degelijk maar een ramp met in balans brengen.
Dat is in ieder geval bij de mijne van de lemerij het probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:06 



 
Profiel   

Omdat je bij bovengenoemde sulky het lamoen niet in hoogte kan verstellen is het erg moeilijk om hem in balans te krijgen.
Tevens is het lamoen van deze sulky erg smal waardoor je pony in de wendingen meteen tegen het lamoen aankomt. Een breeder lamoen is fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 07:40 



 
Profiel   

Ik heb een Tjeu sulky met stoeltje (model HCA) en kan daar heel fijn op zitten. Ook de vering is prima. Ook qua gewicht is die mooi en mooi in balans te krijgen. De tweewieler die jij laat zien is gelijk weer een stuk zwaarder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 08:52 



 
Profiel   

Ik zou voor de balans toch eerder voor een HCA kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 09:10 



 
Profiel   

Model Ellen van Tjeu is ook fijn in evenwicht te brengen. Lamoen is in hoogte en lengte verstelbaar. Ook kun je het bankje verstellen.
Model Ellen is er voor grote Shetlanders en welsh pony's en je hebt Ellen mini voor de kleine shetlanders/mini ponys.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 18:25 



 
Profiel   

mooney schreef
Die ziet er hetzelfde uit als het model van kraay en de lemerij. Mooi om te zien, stevig en degelijk maar een ramp met in balans brengen.
Dat is in ieder geval bij de mijne van de lemerij het probleem



Kennis van mij heeft flink moeten verbouwen aan haar kraay maar nu, is het dan wel een heerlijke wagen. Veel comfortabeler dan een HCA :)

Dus wel eens qua in balans brengen, maar als het dan lukt..

Rij jij nog wel met je wagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 07:35 



 
Profiel   

Ik heb er uiteindelijk een kist achterop gebouwd en daar contragewicht in gedaan, maar ik vind dat niet echt normaal. Ik heb er een aantal jaar mee gereden, ik men nu alweer twee jaar niet meer volgens mij (pony en ikzelf hebben er geen plezier in op de openbare weg en geen mogelijkheden meer om naar ruiterpaden te gaan).
Laatst voor het eerst op een HCA gezeten bij een vriendin, ik moet zeggen dat ik die toch echt comfortabeler vond. Die van mij is prachtig om te zien, maar wel log en zwaar en dat merk je ook wel. Hij hobbelt ook meer dan een HCA. Mocht ik ooit toch weer gaan mennen wil ik een 4wieler denk ik.
Hij staat nog wel steeds in de garage mooi te zijn deze kar _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 08:12 



 
Profiel   

Zonde! Vind m wel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:43 



 
Profiel   

Ik vind hem ook op foto's heel leuk haha. Dan krijg ik spontaan weer zin om hem uit het stof te trekken, maar als ik erop zit is het iets minder.
Dat ze je hier gerust van de dijk af rijden helpt ook niet, dus het stoppen is niet puur door de kar. Maar ik zou hem niet nogmaals aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 10:51 



 
Profiel   

Dank allemaal voor jullie reacties. Kom ik toch elke keer weer uit bij de HCA ;-)
Toevallig iemand in de buurt van Leiden waar ik een keer proefritje met HCA zou mogen maken?

@mooney hele gave sulky!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-21 22:06 



 
Profiel   

Je mag mij wel een PB sturen. Ik zit op 20 autominuten van Leiderdorp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 08:10 



 
Profiel   

Ik heb dan toch ook echt nu een HCA sulky! Echt onwijs blij mee! Vandaag mijn eerste ritje ermee gemaakt. Hij mag zeker nog wel meer zweven, maar wilde graag even op pad! De staalkabel moet even anders, want die zit nu niet hoe ik hem graag wil en ook de velgen gaan een zwarte kleur krijgen! Maar ik ben er zo blij mee

Foto 1 is de nieuwe wagen, de HCA. Foto 2 is mijn andere wagen, de tweewieler! Die hou ik ook lekker! Ik heb 2 pony’s en hoop volgend jaar samen met vriendinnen op pad te kunnen met beide pony’s!


[ img ]


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 00:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 141 van de 165 [ 4108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 165  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen