Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

na 10 jaar weer mennen welke paniekhaken,

 
Profiel   

10 jaar geleden mende ik ook met mijn haflinger. Toen bonden we de strengen gewoon vast aan de sweng. Maar nu begrijp ik dat er soor paniekhaken hier voor bestaan, en paniekhaken voor aan de broekriem.

Alleen nu heb ik geen idee welke paniekhaken kwa maat ik moet hebben. Ik zie namelijk op website verschillende maten.

Ik heb een cob maat tuig en heb een marathon wagen gekocht. wielen 23 inch en achter 19 inch. Ik ben echt een leek nog met mennen ook al heb ik 10 jaar gelden gemend. Toen was ik net zo leek haha

Wie kan mij helpen welke maat ik moet hebben? of waar moet ik opletten kwa opmeten?

Ook wil ik een dekje hebben voor schoftsingel. welke maat heb ik dan nodig voor cob?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 10:41 



 
Profiel   

Tip: eerst een les (of een paar) nemen om je kennis op te frissen! Dan kun je meteen al je vragen stellen en advies op maat krijgen. Is hartstikke leuk ook, trakteer jezelf op een goede start.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:13 



 
Profiel   

jowien schreef
Tip: eerst een les (of een paar) nemen om je kennis op te frissen! Dan kun je meteen al je vragen stellen en advies op maat krijgen. Is hartstikke leuk ook, trakteer jezelf op een goede start.


Zodra ik m’n menwagen heb opgehaald ga ik zeker lessen.

Morgen zijn er ook menlessen op stal dus ga ik even kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:38 



 
Profiel   

Werkt gewoon met de breedte van de riemen. Dus even de breedte van de streng opmeten.

Heb je trouwens "losse" strengstoppen? Dus met een gesp? Streng verstellen doe je dus aan de kant van de wagen? Want dan heb je ook een gesp nodig aan het einde van de streng.

Of verstel je de lengte van de streng aan de voorkant? Heb je alleen een oog aan het einde van de streng? Want dan heb je aan alleen paniekhaken genoeg.

zie voor een voorbeeld dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=d1Hjkgh7oEo
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 16:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen