Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mennen Rucphense bossen

 
Profiel   

Ik zou graag een dagje naar een bos gaan waar goed en op veilige wijze te mennen is in een bos. Ik kreeg de tip van de Rucphense bossen, heeft iemand daar ervaring mee? Ik zoek paden die niet bestaan uit rul zand, liefst goede harde bospaden.

Waar kun je goed terecht met de trailer?
Zijn er bestaande menroutes?
Waar kun je als er geen bestaande route is een route in elkaar zetten met knooppunten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 18:51 



 
Profiel   

Toen ik 3 jaar geleden naast het Rucphense bos een bijrijpaard had ooit een keer aangesproken door een opzichter dat ik niet zo maar op elke pad mocht rijden en de ruiterroute moest gebruiken.
Toen via mijn topic op bokt deze foto gekregen en daar staat de ruiterroute op, ik durf niet te zeggen of je aangespannen ook deze route kan volgen. Ik heb namelijk nooit de volledige route gevonden door ontbreken van paaltjes en een paard dat moeilijk stil stond. De laatste keer dat ik daar heb gereden was begin 2020 dus misschien is het aangepast. Er zijn rondom best veel parkeerplaatsen maar geen ervaring of ze fijn zijn met een trailer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 19:06 



 
Profiel   

De Rucphense bossen zijn best mul zand.

Dan kunnen beter doorrijden naar Huijbergen. Daar zijn fijne, brede, harde menpaden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:14 



 
Profiel   

Sunshinedaan schreef
De Rucphense bossen zijn best mul zand.

Dan kunnen beter doorrijden naar Huijbergen. Daar zijn fijne, brede, harde menpaden.


Dank je wel, heb jij op route tips in Huijbergen en waar het handig parkeren is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:22 



 
Profiel   

Barney1978 schreef
Sunshinedaan schreef
De Rucphense bossen zijn best mul zand.

Dan kunnen beter doorrijden naar Huijbergen. Daar zijn fijne, brede, harde menpaden.


Dank je wel, heb jij op route tips in Huijbergen en waar het handig parkeren is?


Nergens zover ik weet.....

Ook ken ik geen menpaden in Huijbergen. Is wel een ruiterroute, maar is niet heel best aangegeven.

En het stikt er van de mountainbikers!

Er zijn een aantal kleinere parkeerplaatsen, maar die zullen zeker in het weekend aardig vol staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:36 



 
Profiel   

Ik rijd vaak en graag in de Rucphense bossen. Ik volg eigenlijk nooit de ruiterpaden, risico is wel dat je ineens niet door kan rijden met de menwagen. Ik vind de paden juist heel fijn daar, absoluut niet mul. Parkeren zijn vaak wat kleinere parkeerplaatsen die je op google maps kunt opzoeken om te kijken of het wat voor je is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 12:45 



 
Profiel   

LinSa schreef
Ik rijd vaak en graag in de Rucphense bossen. Ik volg eigenlijk nooit de ruiterpaden, risico is wel dat je ineens niet door kan rijden met de menwagen. Ik vind de paden juist heel fijn daar, absoluut niet mul. Parkeren zijn vaak wat kleinere parkeerplaatsen die je op google maps kunt opzoeken om te kijken of het wat voor je is.


Niet echt sociaal tegenover de wandelaars....

Er zijn niet voor niets ruiterpaden aangelegd.

2 jaar geleden zowat ondersteboven gelopen doordat een ruiter in galop de bocht om kwam op een wandelpad en dat is echt niet grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 16:58 



 
Profiel   

Ik vind de ruiterpaden slecht aangegeven. Slecht excuus natuurlijk, maar het is lastig om de paden te blijven volgen. Ineens stoppen de bordjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-22 21:41 



 
Profiel   

LinSa schreef
Ik vind de ruiterpaden slecht aangegeven. Slecht excuus natuurlijk, maar het is lastig om de paden te blijven volgen. Ineens stoppen de bordjes.


Die ervaring hadden wij ook. Bordjes rechtdoor, kwamen we op en weg uit, moesten dus omdraaien maar nergens aangegeven welk pad we moesten nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 12:07 



 
Profiel   

Ik ben ook zoekende in omgeving west brabant waar we kunnen mennen, incl parkeerplek.
Maar tot nu toe niet echt verder gekomen.
Rucphen weet ik een aantal parkeerplaatsen, maar daar kun je door slagbomen nergens met kar het bos inkomen. Mocht er iemand een locatie weten dan lees ik het graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 08:43 



 
Profiel   

Eind april is er in Etten-Leur een mendurance en recreatie rit uitgezet.. wellicht ook leuk om aan mee te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 08:47 



 
Profiel   

Ik rij bijna dagelijks in de Rucphense bossen, ken het inmiddels van binnen en buiten.

De paden in het bos zijn breed genoeg voor een menwagen. De paden leiden helemaal om de hei heen, dus je kunt een prima ronde maken zonder problemen. Je zou de parkeerplaats bij de Antwerpsebaan kunnen pakken, die is niet heel groot, maar over het algemeen ook niet stampvol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 08:48 



 
Profiel   

diesuus schreef
Ik ben ook zoekende in omgeving west brabant waar we kunnen mennen, incl parkeerplek.
Maar tot nu toe niet echt verder gekomen.
Rucphen weet ik een aantal parkeerplaatsen, maar daar kun je door slagbomen nergens met kar het bos inkomen. Mocht er iemand een locatie weten dan lees ik het graag.


De slagbomen staan, naar mijn weten, gewoon los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 08:49 



 
Profiel   

Bij het ossekopke in de buurt parkeren, kun je zo het bos rond en de hei op. Met menwagen. Heb er laatst geen slagboom gezien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen