Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 241 van de 245 [ 6113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] Mendurance praat topic

 
Profiel   

Wij hebben ook echt een heerlijke wedstrijd gehad! Prachtig route en mn paard liep de sterren van de hemel.. echt super tevreden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:54 



 
Profiel   

Wauw Marit! Gefeliciteerd!

Licor ook heerlijk gereden, wat fijn :j

Kan niet wachten tot wij ook een keer kunnen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 20:40 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Marit!

Wat een afstand Jenkins zeg!

Fijn dat je rit goed ging Licor!

Mijne heeft vandaag buiten een mendurance om een anderhalve mendurance gelopen. Wel met 2 significante pauzes erin. Maar toch bijna 37 km en ook keurig 7.1 km/h gemiddeld vind ik toch knap voor zijn kleine beentjes. Ik wil graag weer impuls starten in Echten qua mendurance, train nu voor de 4 daagse in Epe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 21:00 



 
Profiel   

Zondag mogen we weer!! Mendurance Leusden *\o/*

Voor mij nog even spannend of ik wel mee kan doen :\
Vorige week vrijdag per ongeluk een kopstoot gehad van mijn zoontje en sinds zaterdag ontiegelijk veel pijn in mijn schouder, schouderblad en arm. Zelfs paracetamol, ibuprofen en codeïne zijn niet voldoende #) Ik hoop dat het voor zondag al een heel stuk minder pijnlijk is, maar ben bang van niet. Fysio gaf aan dat het wellicht verstandig is om mij af te melden voor de wedstrijd, maar ik wil zo graag dat ik het even afwacht nog. :+

Mochten we wel mee doen... we zijn niet echt in top conditie -O- O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 21:57 



 
Profiel   

Oef, hopelijk lukt het toch om te starten.


Wij hebben afgelopen 2 weken helemaal niet getraind door oa opleiding en een kei drukke week..

Maar ach, het is impuls en het weer lijkt prima! Heb wel nog (ongelijk) borst geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-22 10:02 



 
Profiel   

Wat houden jullie aan als maximale reistijd voor een wedstrijd? Ik overweeg om de impulsklasse in Etten-Leur mee te doen dit najaar. Vooral omdat die het dichtst bij is. Maar dat is toch ook wel ruim een uur en een kwartier enkele reis voor ons. Ben benieuwd wat jullie aanhouden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 18:05 



 
Profiel   

Een uur en een kwartier, dat is dichtbij :j .

Ik ga tot 2 uur met de trailer. Leusden en Echten vallen daar beide precies binnen, met ong 1 uur en 3 kwartier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 18:08 



 
Profiel   

Ik reed alle wedstrijden in Nederland en ik woonde in Friesland/ Drenthe. Klasse 1 wedstrijden s morgens heel vroeg op pad en bij de klasse 2 en 3 meestal met 1 of twee overnachtingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 00:16 



 
Profiel   

Wij rijden ook alle wedstrijden in NL en we wonen boven Alkmaar. Dus soms erg lang reizen, maar we maken er een feestje van *\o/* :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-22 15:03 



 
Profiel   

Ook wij reizen Nederland rond. Gewoon omdat het kan... en omdat het vooral genieten is!!
(En nog altijd beter naar een pretpark waar je ver voor moet reizen.)

Ondertussen maken we ons klaar voor Echten. Misschien eerste keer 2span starten. Ik vind het wel heel spannend hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 09:55 



 
Profiel   

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van de Someren Marathon :):)
Gaat weer een leuk feestje worden. Zijn er al menners die plannen hebben om te komen?

Geen plannen om mee te doen, dan kun je ook aanmelden als vrijwilliger om te kijken hoe het er aan toegaat en alle fun meekrijgen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 10:14 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Hopelijk kunnen we dit najaar eens komen proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-22 17:31 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
Ook wij reizen Nederland rond. Gewoon omdat het kan... en omdat het vooral genieten is!!
(En nog altijd beter naar een pretpark waar je ver voor moet reizen.)

Ondertussen maken we ons klaar voor Echten. Misschien eerste keer 2span starten. Ik vind het wel heel spannend hoor.

Dat gaan wij gewoon doen Zussie!!! Gaat helemaal goedkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-22 23:52 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van de Someren Marathon :):)
Gaat weer een leuk feestje worden. Zijn er al menners die plannen hebben om te komen?

Geen plannen om mee te doen, dan kun je ook aanmelden als vrijwilliger om te kijken hoe het er aan toegaat en alle fun meekrijgen :D


Ik heb er aan getwijfeld. Denk volgend jaar. Vind Bliss er nu niet klaar voor. Dus dit jaar barchemse 4daagse om te kijken hoe ze het doet.
Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-22 10:30 



 
Profiel   

[ img ]

Voor het eerst ga ik starten met Bliss&Karma in 2span. Heb er veel zin in en vind het ook wel spannend!

Wie is er nog meer bij?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 08:44 



 
Profiel   

Ik natuurlijk *\o/*
En super leuk dat je tweespan gaat starten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-22 21:47 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
Psydoxy schreef
Ik ben druk bezig met de voorbereidingen van de Someren Marathon :):)
Gaat weer een leuk feestje worden. Zijn er al menners die plannen hebben om te komen?

Geen plannen om mee te doen, dan kun je ook aanmelden als vrijwilliger om te kijken hoe het er aan toegaat en alle fun meekrijgen :D


Ik heb er aan getwijfeld. Denk volgend jaar. Vind Bliss er nu niet klaar voor. Dus dit jaar barchemse 4daagse om te kijken hoe ze het doet.
Veel plezier!


Op dit moment gaat de marathon volgend jaar niet door. We willen perse 25 deelnemers. Het is enorm veel werk om dit spektakel te organiseren. We laten het dit jaar zeker doorgaan, ook al zijn er minder deelnemers.

We hebben nu 2 menners die meedoen, mogen er zeker meer worden :D Supergezellig om jullie er ook bij te hebben. Jullie rijden andere routes dan de ruiters, dus je hoeft niet bang te zijn dat je er een op sleeptouw moet nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 15:30 



 
Profiel   

Ik twijfel nog of ik Echten mee wil doen. Ik heb de vorige keer zelf nogal veel stress ervan gehad. 4 uur slaap s nachts en vervolgens 2 uren voor mijn start aanwezig zijn en dan nog niet genoeg tijd hebben om op tijd te starten ivm een pony die niet wilde mee werken met optuigen. En dan start ik maar gewoon impuls, dus nog niet eens voor het echie. Ook nog verkeerd gereden enzo. En pony was te druk richting de finish, dus hartslag te hoog. Ik vond het dus voor mijn eigen stresslevels niet zo'n succes. Ik ben wel vrij dat weekend. Mijn andere activiteit is een week later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 19:35 



 
Profiel   

Als je het niet weer doet kan je ook niet leren en in praktijk brengen van wat je afgelopen keer allemaal gezien en mee gemaakt heb.
Eerste keren zijn altijd stressvol, dat word gaande weg beter.
Ik heb nu 4x gestart, jaren geleden met Roos enkelspan in Wateren, 2x 2span met Deedee en Ebje in Echten en Leusden in het enkelspan met Ebje.
En vind nu dat ik fijn de routine op wedstrijd onder de knie begin te krijgen waardoor het ontspannen word op wedstrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-22 19:53 



 
Profiel   

Ik overweeg ons debuut te hebben in de impuls klasse in Echten, maar lees nu dingen als stress waardoor ik wel extra moet nadenken denk ik. :Y) Ik zag het als endurance-dummie vooral als een hele ontspannen aangelegenheid, maar volgens mij vergis ik mij daar een beetje in. :') En ik moet eerlijk toegeven dat ik daar dan weer weinig voor voel, aangezien ik juist een keer endurance impuls wil starten zodat mijn pony in een rustige en ontspannen omgeving kennis kan maken met een keuring in combinatie met een ‘buitenrit’. Puur ter voorbereiding van een SMW. Mijn pony is een behoorlijk onzekere dodo (in opleiding) en vind het niet altijd even prettig als er vreemde mensen aan hem zitten.
Ik hoor daarom ook graag ervaringen van mensen hier hoe zij zo’n wedstrijd ervaren. Indien er inderdaad veel stress/spanning hangt dan laat ik het denk ik ons voorbij gaan. Dan ontvangt hij echt teveel prikkels om nog een fijne 22 km door het bos te kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 12:47 



 
Profiel   

Ik heb er verschillende gedaan nu maar nooit echt stress ervaren hoor.. ja alleen stress of hij überhaupt de keuring door komt.. dat is wel vervelend en voor mij een reden om mogelijk niet meer te gaan starten..

Voorkeuring is vrij naar toe te gaan.. je zit niet aan een tijd gebonden ofzo dan.. alleen je starttijd staat vast.. dan moet je gewoon zorgen dat je bij de start klaar staat.. als je 2 minuten van te voren bij de start bent heb je genoeg tijd..

Dan kun je daarna rustig je rit rijden.. helemaal op je eigen tempo enz..

Bij de finish wordt de hartslag opnieuw gemeten.. is deze goed dan kun je rustig aan je paard gaan aftuigen en na 30 minuten bij de nakeuring komen.. de tijd staat op je kaart dan.. daar gewoon iets eerder aanwezig zijn en even wachten tot je aan de beurt bent..

Is je hartslag bij de finish te hoog dan moet je na 15 minuten terug naar de finish om opnieuw te kijken.. dan moet je wel snel aftuigen (niet verplicht maar wel handig), paard koelen etc om te zorgen dat de hartslag lager wordt..
Als de hartslag maar net iets te hoog is, is dat geen stress, dan is die met 15 minuten normaal gesproken wel goed.. als die veel te hoog is (zoals ik de laatste keer had) is het wel meer stress.. uiteindelijk blijkt mijn paard gewoon te moeten plassen dus was die daarna ook snel weer goed gelukkig..

Qua keuring is t alleen de DA die aan je paard zit.. luistert naar hart, longen en darmen.. controleert de slijmvliezen enz.. kan me voorstellen dat niet alle paarden dat even prettig vinden maar het stelt in principe niet zoveel voor..

Wat dus wel stressvol is voor mijn paard is of hij op locomotie de keuring door komt.. als mijn paard kreupel is neem ik hem niet eens mee natuurlijk.. maar als ze op de keuring moeilijk gaan doen omdat hij achter wijder loopt ( dat doet mijn draver al 22 jaar), dan vind ik dat echt heel vervelend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:17 



 
Profiel   

@Maaik oh nee hoor. De sfeer en alles was prima. Mijn pony was verder ook heel chill, wel heet tijdens de wedstrijd zelf, maar kon tijdens de rit zelf weer goed ontspannen. Ik zou gewoon gaan impuls starten. Ik ga me vanavond even in schrijven, want zoals Dennis en Licor ook al zeggen het valt wel wat mee. Ik ben alleen zelf een extreme stress kip, dus heb dit soort dingen ook voor een gewone buitenrit. Of zoals morgenavond, dan gaan ze voor het eerst in tweespan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 13:51 



 
Profiel   

De sfeer is prima, iedereen helpt elkaar als het nodig is, allemaal relaxte paarden op het voorterrein, tot nu toe bij de officiële mendurance wedstrijden altijd de zelfde fijne dierenarts die staat te keuren.

Mijn stress is puur dat ik nog geen routine heb ik het verloop van een wedstrijd. Daar waar ik dressuur-vaardigheid in de loop der jaren met mijn ogen dicht doe, zeker op voor mij bekende locaties. Deze stress heb ik ook als ik op een nieuwe locatie dressuur start, het ligt dus bij mij vooral aan of ik voor mijn gevoel het overzicht kan bewaren of niet ;) .

@ Maaik: Waarom niet klasse 1? Je hebt toch een startpas voor de dressuur? Dus wat dat betreft maakt het dan niet uit. Of wil je de korte route rijden ipv de lange?

Ik ga weer enkelspan starten, 2span is weer voor volgend jaar.
Ebje is een hete donder, maar braaf met keuren enzo. En tot nu toe altijd super hartslagen ondanks dat ze een afwijking heeft aan haar luchtpijp.
Vorig jaar was Deedee in Echten op de finish afgekeurd ivm schuren tegen de veterinair waardoor haar hartslag omhoog ging (zag het gebeuren op mijn hartslagmeter). Bij beide tuig er af, water er overheen en met z'n 2en met een kwartier terug (want met een 2span ze uit elkaar halen op wedstrijd geeft natuurlijk ook een hogere hartslag ;) ). Moest wat wachten, dus toen Deedee klaar was zat Ebje al aan haar half uur dus ook meteen maar laten keuren, en toen zat Deedee al weer bijna aan de 15+30 minuten dus nog een paar pony's voor laten gaan en toen haar weer aan geboden. Op die manier sta je redelijk lang bij de veterinair :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 14:07 



 
Profiel   

Oh endurance vind ik echt zo’n relaxte wedstrijd. Nee ik ben super zen, maar ook niet zo heel erg stressed out.

Al het begin is moeilijk, maar alles wat je aandacht geeft groeit. Zoek het positieve.

En iedereen wil elkaar altijd wel helpen en het gaat toch ook om het mee doen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-22 16:16 



 
Profiel   

Ik ben altijd hoe dan ook gestresst op wedstrijd maar bij de mendurance nooit door de wedstrijd. Mijn stress houd op op het moment dat ik ingespannen heb en alles bij me bleek te hebben en we hebben samen de rit met de trailer overleefd. Om een een of andere reden blijf ik het vervoeren spannend vinden omdat er zoveel idioten op de weg zijn denk ik. Maar de wedstrijd zelf: geen enkele discipline waarin men elkaar zo helpt. Wel eens meegemaakt op wedstrijd: menner was nog onderweg. Zijn trailer stond met lekke band op het wedstrijd terrein. We hebben met een groep zijn band vast gewisseld zodat zijn paard na de lange rit direct op de trailer kon. Das toch mooi.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-22 08:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 241 van de 245 [ 6113 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen