Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony loopt wat slingerend en tegen soms tegen boom aan

 
Profiel   

Hoi allemaal,
Wie kan me wat raad geven?
1 van mijn pony's loopt de 1ste kilometers schijnbaar wat gevoelig op ongelijke ondergrond en soms lichtjes tegen de boom aan. Na een 4-tal kilometers lost het probleem op en loopt hij mooi in aanleuning en rechtgericht. Draven en galopperen geen enkele moeite. enkel het galopperen tijdens de 1ste kilometers loopt hij wat scheef naar de boom toe.
Is in het begin soms ook wat nijdig naar zijn spangenoot en wat drammerig.
Heb al veel uitgeprobeerd maar na een paar km's loopt hij gewoon goed.
zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 20:30 



 
Profiel   

Het zou een aandoening als artrose kunnen zijn. Dat is bij opstarten pijnlijk en wordt beter naarmate de gewrichten beter gesmeerd raken, dus door de beweging. Ik zou een dierenarts een kreupelheidsonderzoek laten doen. Een paard kan ook op bv beide voorbenen last hebben, dan toont hij niet kreupel maar stijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 21:47 



 
Profiel   

kamille schreef
Het zou een aandoening als artrose kunnen zijn. Dat is bij opstarten pijnlijk en wordt beter naarmate de gewrichten beter gesmeerd raken, dus door de beweging. Ik zou een dierenarts een kreupelheidsonderzoek laten doen. Een paard kan ook op bv beide voorbenen last hebben, dan toont hij niet kreupel maar stijf

En zouden hier supplementen bij kunnen helpen? en welke dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 21:52 



 
Profiel   

Nancy01 schreef
kamille schreef
Het zou een aandoening als artrose kunnen zijn. Dat is bij opstarten pijnlijk en wordt beter naarmate de gewrichten beter gesmeerd raken, dus door de beweging. Ik zou een dierenarts een kreupelheidsonderzoek laten doen. Een paard kan ook op bv beide voorbenen last hebben, dan toont hij niet kreupel maar stijf

En zouden hier supplementen bij kunnen helpen? en welke dan?


Het heeft weinig nut om supplementen te gaan geven als je nog niet weet wat er aan de hand is. Inderdaad even een kreupelheidsonderzoek laten doen. Dan kan de veearts je ook adviseren over eventuele supplementen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-22 22:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen